- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ο Βερνόν Σουμπουτέξ τηλεοπτικός στο Cinobo
«Παρακολουθώ αυτόν τον απίθανο τύπο που ό,τι κι αν συμβαίνει γύρω του, φοράει τα ακουστικά του και ταξιδεύει κάθε φορά σ’ έναν ολοκαίνουργιο υπέροχο κόσμο»
Βερνόν Σουμπουτέξ: Η τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου της Βιρζινί Ντεπάντ (στα ελληνικά από τις εκδόσεις Στερέωμα) και η σειρά στο Cinobo
«Αν θυμάμαι καλά, κάποτε, ήταν η ζωή μου έκπαγλη γιορτή που άνοιγαν όλες οι καρδιές και όλα τα κρασιά κυλούσαν», έγραφε ο Αρθούρος Ρεμπώ. Κι αν εκείνος «πήρε μια νύχτα την ομορφιά στα γόνατά του, τη βρήκε πικρή και τη βλαστήμησε», ο Βερνόν Σουμπουτέξ θα μπορούσε να ζήσει για πάντα μέσα στο ατελείωτο party του δισκοπωλείου Revolver των 90s, μόνο που δυστυχώς οι καιροί αλλάζουν δραματικά. Τα βινύλια και τα cd χάνουν τη θέση που κάποτε είχαν και τα mp3 με το streaming κατακτούν τον κόσμο. Έτσι ο Βερνόν καταλήγει άνεργος και ακόμα χειρότερα, άστεγος.
Το αστείο είναι ότι έχω δουλέψει σε δισκοπωλείο που λεγόταν Revolver, μόνο που δεν ήταν στη Βαστίλλη αλλά στο Bristol, ψηλά στην Park Street, στο Triangle. Κι αν ο Βερνόν στο Παρίσι ζούσε την κάθε μέρα σαν να ήταν γιορτή, ο Richard στο Bristol νοιαζόταν μόνο για δίσκους: τους πιο underground ανεξαρτήτως είδους. Στο μαγαζί απαγορευόταν δια ροπάλου ό,τι έμπαινε στο Top-100 και γράφονταν επιμελέστατα κασέτες -αργότερα cd- για σπάνια πράγματα. Καθώς στα ράφια ήταν μόνο τα εξώφυλλα, ο υποψήφιος αγοραστής -ειδικά αν είχε διαλέξει κάτι που άρεσε πολύ στον Richard- έπρεπε να περάσει από μια mini συνέντευξη. Αν δεν ήταν ικανοποιητικοί οι λόγοι για τους οποίους είχε αγοράσει το album, «ο δίσκος είχε κάπου παραπέσει και -ξέρετε- μας έχει μείνει όπως φαίνεται μόνο το εξώφυλλο». Το Revolver του Bristol κρατούσε από τα 70s, από την εποχή του punk, εκεί αργότερα γινόταν η συναρμολόγηση των δίσκων της ιστορικής Sarah και τα μεσημέρια του Σαββάτου, όταν δεν είχε ποδοσφαιρικό αγώνα, μαζεύονταν τα περισσότερα από τα τοπικά συγκροτήματα. Σε αντίθεση με τον Βερνόν, όταν έκλεισε το Revolver, ο Richard έγραψε μερικά βιβλία για τη μουσική αλλά και για την εμπειρία να έχεις δισκάδικο σε τόσο υπέροχες εποχές.
Αφήνοντας το Bristol κι επιστρέφοντας στο Παρίσι του Σουμπουτέξ και της δημιουργού του, της Βιρζινί Ντεπάντ, πηγαίνω πίσω στον Μπαλζάκ. Τον συγγραφέα που κατάφερε να μας δώσει ανάγλυφη την αίσθηση της εποχής και της κοινωνίας του Παρισιού από τη μετεπαναστατική Γαλλία μέχρι το 1850 που πέθανε. Με αντίστοιχο τρόπο μιλούν για την κοινωνία της δικής μας εποχής και την παρουσιάζουν πολύ ζωντανά, τόσο ο Μισέλ Ουελμπέκ, όσο και η Ντεπάντ, ο καθένας στις κοινωνικές κατηγορίες που επιλέγει. Διαβάζοντας σε πρώτο χρόνο τον Σουμπουτέξ, ένιωσα ότι πέρα από εκείνον, οι υπόλοιποι χαρακτήρες ήταν αρκετά επίπεδοι. Όμως φαίνεται ότι η Ντεπάντ καταλήγει στο ότι αυτή είναι σήμερα η κοινωνική πραγματικότητα: κινείται μέσα από δικούς της μηχανισμούς, όλο και πιο μακριά από τις διαθέσεις των ατόμων που την αποτελούν. Ότι τελικά, δεν έχουμε να κάνουμε ακριβώς με ξεχωριστά άτομα αλλά με μια λίγο ή πολύ άβουλη μάζα που δρα στερεοτυπικά με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Η τηλεοπτική σειρά «Βερνόν Σουμπουτέξ» στο Cinobo
Παρακολουθώ αυτές τις μέρες την τηλεοπτική σειρά «Βερνόν Σουμπουτέξ» στο Cinobo. Η σειρά γυρίστηκε το 2019 για το γαλλικό Canal+ το 2019 με σκηνοθέτιδα την Kathy Verney και πρωταγωνιστές τους Romain Duris (ως Βερνόν) και τους Celine Salette, Laurent Lucas, Flora Fischbach, Athaya Mokonzi και Florence Thomassin.
Παρακολουθώ λοιπόν αυτόν τον απίθανο τύπο που ό,τι κι αν συμβαίνει γύρω του, φοράει τα ακουστικά του και ταξιδεύει κάθε φορά σ’ έναν ολοκαίνουργιο υπέροχο κόσμο. Στον κόσμο των Les Thugs -όπου μάλιστα προσπαθούσε να δώσει ένα test pressing κάποιου δίσκου τους στον δικαστικό επιμελητή ώστε να μην τον βγάλει από το σπίτι του- στον κόσμο του Jonathan Richman, της Karen Dalton, των Mudhoney, των Suicide, της Dot Allison, του Mink Deville, των Sonic Youth, των Undertones, των Jesus and Mary Chain. Κι αν ο πρώτος τόμος του βιβλίου στην πρώτη ανάγνωση δεν μου άφησε τις θετικές εντυπώσεις που περίμενα, όσο περνάει ο καιρός, τόσο πιο όμορφα θυμάμαι την εμπειρία της ανάγνωσής του. Τώρα, παράλληλα με την παρακολούθηση της σειράς, ξεκίνησα να διαβάζω και τον δεύτερο.
Υ.Γ.: Η δύο πρώτοι τόμοι του Βερνόν Σουμπουτέξ κυκλοφορούν στην Ελλάδα σε μετάφραση της Ρίτας Κολαΐτη από τις Εκδόσεις Στερέωμα. Ο τρίτος τόμος Βερνόν Σουμπουτέξ 3, σε μετάφραση Χαράς Σκιαδέλλη, 2023, σελ. 430, 23,00€ κυκλοφορεί στις 22/11/2023 από τις ίδιες εκδόσεις.
Βιρζινί Ντεπάντ βιογραφικό
H Βιρζινί Ντεπάντ (Virginie Despentes) είναι Γαλλίδα συγγραφέας και κινηματογραφίστρια. Στο έργο της επιχειρεί να διερευνήσει τα όρια του άσεμνου, θέλοντας να λειτουργήσει ως αντίδοτο στη σημερινή πολιτική ορθότητα. Το Βερνόν Σουμπουτέξ 1 συμπεριλήφθηκε στη βραχεία λίστα για το βραβείο Man Booker International 2018. Οι τόμοι Βερνόν Σουμπουτέξ 1, Βερνόν Σουμπουτέξ 2 και Βερνόν Σουμπουτέξ 3 κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Στερέωμα.