TV + Series

«Καλό μου Παιδί»: Η Νο 1 στην Ελλάδα σειρά του Netflix είναι ένα Krimi

Τι μπορεί να λένε αυτές οι φωνές στο κεφάλι σου;

Γιώργος Φλωράκης
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

«Καλό μου Παιδί» στο Netflix: Ένα γερμανικό αστυνομικό θρίλερ γεμάτο ανατροπές, που βασίζεται στο βιβλίο «Liebes Kind» της Romy Haussmann

Όσοι έτυχε να έχουν φίλους ή συγγενείς που επισκέπτονταν την Ελλάδα στις δεκαετίες του 1960 και του 1970, θα θυμούνται βιβλία με πρωταγωνιστή τον Jerry Cotton, το κουστουμαρισμένο γερμανικό αντίστοιχο του James Bond, που ζούσε -περιέργως- στη Νέα Υόρκη και εργαζόταν για το FBI. Τα κείμενα ήταν αρκετά σκληρά, γεμάτα αγωνία και ανατροπές αλλά -σε αντίθεση με τις ιστορίες του James Bond- τους έλειπε παντελώς το sex. Γυναικείοι χαρακτήρες υπήρχαν ελάχιστοι. Παρ’ όλα αυτά, γυναίκες και άντρες διάβαζαν μανιωδώς στις γερμανόφωνες χώρες (και τη Φινλανδία) τις ιστορίες του Jerry Cotton, που δεν έγραφε μόνο ένας αλλά πολλοί συγγραφείς. Ανάμεσά τους, οι πιο γνωστοί ήταν ο Heinz Werner Hoeber, o Thomas Jeier και ο Rolf Kalmuczak. Πολλές από τις περιπέτειες του Jerry Cotton έγιναν ραδιοφωνικά σίριαλ και αρκετές έγιναν ταινίες με αποκορύφωμα την ταινία του 2010 με πρωταγωνιστή τον Christian Tramitz.

Ο Jerry Cotton είναι απλώς η αρχή. Το αστυνομικό μυθιστόρημα γνώρισε και γνωρίζει πολύ μεγάλες δόξες στη Γερμανία. Θα έλεγε κανείς ότι οι γερμανόφωνες χώρες το προτιμούν πολύ περισσότερο απ’ ότι οι αγγλόφωνες. Οι Γερμανοί δίνουν στα αστυνομικά τους την ονομασία «Krimi» και τα συνδέουν με τα thriller, βλέποντας τα δύο είδη ως μία κατηγορία. Αρκετά Krimis αγγίζουν σε σκληρότητα τα όρια του thriller, η αγωνία και οι συνεχείς ανατροπές είναι τεράστιο ζητούμενο ενώ η υπόθεση παραμένει σκοτεινή μέχρι -σχεδόν- την τελευταία σελίδα. Υπάρχουν krimis με ιστορικό χαρακτήρα, τα οποία μπορεί να εκτυλίσσονται στον Μεσαίωνα, τη ναζιστική Γερμανία ή να σχετίζονται ακόμη και με το αντάρτικο πόλης και ομάδες όπως αυτή των Baader-Meinhof. Κάποια αφορούν περιβαντολογικές καταστροφές ή την πιθανότητα ολοκληρωτικής καταστροφής της Γης, τα eco-thrillers και disaster thrillers. Τέλος, και μάλιστα αυτή η παραλλαγή γνωρίζει πολύ μεγάλη επιτυχία, έχουμε να κάνουμε με τα λεγόμενα «Regiokrimi». Πρόκειται για βιβλία που εκτυλίσσονται στην επαρχία, συχνότατα τη γερμανική, όπου υπάρχουν πυκνά δάση αλλά και σε προορισμούς με περισσότερο ήλιο και φως, όπως η Σικελία και η Βρετάνη.

Τα τελευταία χρόνια, μερικοί από τους πιο επιτυχημένους συγγραφείς της krimi-thriller λογοτεχνίας είναι ο Zoran Drvenkar, ο Sebastian Fitzek, η Michaela Kastel, η Simone Buchholz και η Melanie Raabe. Εκείνη όμως που θα γνωρίσει μεγάλη επιτυχία και μάλιστα θα δει το ντεμπούτο της να γίνεται σειρά 6 επεισοδίων στο Netflix, είναι η Romy Hausmann. Η Hausmann γεννήθηκε στην πρώην Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας το 1981. Σε ηλικία είκοσι τεσσάρων ετών έγινε αρχισυντάκτρια σε εταιρεία παραγωγής ταινιών στο Μόναχο. Από τη στιγμή της γέννησης του γιου της, εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και συχνά εξ αποστάσεως στην τηλεόραση. Ζει με την οικογένειά της σε ένα απομακρυσμένο σπίτι στο δάσος κοντά στη Στουτγάρδη. Το «Καλό Μου Παιδί» - «Liebes Kind» στα γερμανικά- κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

© Netflix

Ας δούμε όμως την υπόθεση του βιβλίου αλλά και της σειράς…

Μια γυναίκα τραυματίζεται και εγκαταλείπεται από ένα αυτοκίνητο σε ένα δάσος στα γερμανο-τσεχικά σύνορα. Η αστυνομία πιστεύει ότι υπάρχει πιθανότητα το θύμα να είναι η Λένα Μπεκ, μια φοιτήτρια που είχε εξαφανιστεί από το Μόναχο 13 χρόνια νωρίτερα. Όταν η έρευνα αποκαλύπτει στο δάσος ένα σπίτι-καμπίνα χωρίς παράθυρα, μια φρικτή ιστορία αρχίζει να αποκαλύπτεται: η Λένα φαίνεται να έχει απαχθεί και να ζει σε αιχμαλωσία. Κατά τη διάρκεια αυτής της αιχμαλωσίας γεννά ένα κορίτσι και αργότερα ένα αγόρι. Όταν ο πατέρας της Λένας, ο Ματίας, φτάνει στο νοσοκομείο για να αναγνωρίσει την κόρη του, λέει όμως ότι δεν είναι αυτή. Αλλά το νεαρό κορίτσι που είναι μαζί της -η υποτιθέμενη κόρη της γυναίκας, η Χάνα- μοιάζει ακριβώς σαν μια νεότερη εκδοχή της Λένα. Το τεστ DNA επιβεβαιώνει ότι και τα δύο παιδιά είναι στην πραγματικότητα, εγγόνια του Ματίας. Καθώς η τραυματισμένη γυναίκα και τα δύο παιδιά αγωνίζονται να προσαρμοστούν στη ζωή εκτός αιχμαλωσίας, ο Ματίας, οι αστυνομικοί Αΐντα Κουρτ και Γκερντ Μπίλινγκ προσπαθούν να διαλευκάνουν την υπόθεση. Δρα άραγε ο απαγωγέας μόνος ή έχει και συνεργούς; Είναι νεκρός ή ζωντανός; Ποιος είναι άραγε ο πατέρας των δύο παιδιών και ποια είναι η μητέρα τους; Είναι η Λένα το πρόσωπο που ψάχνουμε ή μήπως όχι; Ποιος λέει αλήθεια και ποιος ψέματα σε όλη αυτή την ιστορία; Οι πολλαπλές οπτικές και οι συνεχείς ανατροπές της πλοκής συντηρούν έναν ιλιγγιώδη ρυθμό αλλά η μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στους χαρακτήρες, τις ψυχολογικές μεταπτώσεις και τη συνεχή αγωνία τους.

© Netflix

Απαγωγές, κακοποίηση, ψυχολογικά βασανιστήρια, δολοφονίες, ακραίες ανατροπές μέχρι την τελευταία στιγμή. Η Romy Haussmann ξέρει πολύ καλά τη συνταγή του regiokrimi-thriller και το αναπτύσσει ιδανικά. Η ίδια λέει: «Ένα μεγάλο μέρος του βιβλίου μου διαδραματίζεται στο Βαυαρικό Δάσος κοντά στα σύνορα με την Τσεχία, αλλά αυτό δεν έχει μεγάλη σημασία. Αυτή η ιστορία θα μπορούσε να εκτυλίσσεται οπουδήποτε στον κόσμο, και για μένα αυτό ακριβώς είναι που έχει σημασία: ανεξάρτητα από το πού διαδραματίζεται η ιστορία, βάζω τον εαυτό μου στο σκηνικό αμέσως και ταυτίζομαι με τα συναισθήματα των χαρακτήρων».

Η σειρά των έξι επεισοδίων τα καταφέρνει το ίδιο καλά με το βιβλίο: ζωντανεύει εξαιρετικά τις τοποθεσίες, παρουσιάζει ολοκάθαρα και σε κάθε στιγμή τα συναισθήματα των χαρακτήρων, κρατά το ενδιαφέρον αμείωτο και είναι ιδανική για binge watching. Η σκηνοθεσία ανήκει στην Isabel Kleefeld και τον Julian Pörksen και παίζουν οι Kim Riedle, Naila Schuberth, Sammy Schrein, Hans Löw, Haley Louise Jones, Justus von Dohnányi, Julika Jenkins, Christian Beermann, Seraphina Maria Schweiger, Özgür Karadeniz.