- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
The Good Mothers: Οι γυναίκες της Ντρανγκέτα
Η νέα βραβευμένη με Χρυσή Άρκτο σειρά είναι μια τηλεοπτική διείσδυση στα οικογενειακά άδυτα της ιταλικής μαφίας κι ένας φόρος τιμής στα δεινά των γυναικών της
The Good Mothers: Η ιταλοβρετανική σειρά στο Disney+ για τη μαφία Ντρανγκέτα σε σκηνοθεσία του Julian Jarrold.
«Ήταν μύθος το πως η Ντρανγκέτα υπέθετε για τον εαυτό της έναν ηθικό σκοπό όταν ήταν προφανές ότι ήταν κάτι ανήθικο, πως χρωμάτιζε τον εαυτό της με ρομαντισμό και θεϊκά χρώματα όταν ήταν κάτι άσεμνο και βέβηλο, πως έπεισε ανθρώπους ότι ήταν ο πρωταθλητής τους ακόμα και όταν τους λήστεψε και τους δολοφόνησε. Μύθος ήταν και το πως όσοι βρίσκονταν εντός της οργάνωσης είχαν πειστεί πως ακολουθούσαν έναν υψηλότερο κώδικα τιμής […] Ήταν όλα ένα τεράστιο ψέμα. Είναι όμως ένα ψέμα που εξηγεί πώς σχεδόν χωρίς να το προσέξει κανένας μια μικρή ομάδα οικογενειών από τους άγριους λόφους της νότιας Ιταλίας έγινε η πιο τρομερή μαφία του 21ου αιώνα».
Αυτά γράφει εισαγωγικά ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Alex Perry στο fact crime βιβλίο του «The Good Mothers: The Story of the Three Women Who Took on the World's Most Powerful Mafia», μια διεισδυτική καταγραφή της σε μεγάλο βαθμό ανείπωτης έως τότε ιστορίας της καλαβρέζικης μαφίας, ενός από τα πιο επικίνδυνα συνδικάτα οργανωμένου εγκλήματος της Ευρώπης και των γυναικών που γεννήθηκαν μέσα σε αυτό με τρεις επιλογές: να γεννήσουν παιδιά για να το συνεχίσουν και να το μεγαλώσουν, να πεθάνουν εξαιτίας του ή να βοηθήσουν στην καταστροφή του.
Τις τρεις αυτές επιλογές -που φυσικά δεν βρίσκονταν καν στον τραπέζι για τις γυναίκες της Ντρανγκέτα πριν το γύρισμα του αιώνα- εξερευνά με εξίσου διεισδυτικό και καθηλωτικό τρόπο και η ομώνυμη, ιταλοβρετανική τηλεοπτική σειρά, βραβευμένη με Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου, «The Good Mothers» που προβάλλεται στο Disney+ σε σκηνοθεσία του -διαπιστευμένου και από το «The Crown»- Julian Jarrold και τηλεοπτική διασκευή του Stephen Butchard. Η «εξαφάνιση» -που ισούται με φόνο- της Lea Garofalo (Micaela Ramazzotti), συζύγου ενός από τα μεγάλα κεφάλια της Ντρανγκέτα του Carlo Cosco (Francesco Colella) που προκειμένου να προστατέψει την κόρη της Denise (Gaia Girace) και να της προσφέρει μια έξοδο διαφυγής είχε μπει πριν χρόνια σε πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων δίνει στην ορκισμένη να καταστρέψει την Ντρανγκέτα Εισαγγελέα Καλαβρίας Anna Colace (Barbara Chichiarelli) μια απλή και ιδιοφυή ιδέα: να κόψει δρόμο για την καταστολή αυτής της απλοϊκής αλλά πανίσχυρης μαφιόζικης δομής περνάει μέσα από το πανάρχαιο υποστήλωμά της, τις ίδιες τους τις γυναίκες.
Στην Ντρανγκέτα οι γυναίκες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Υπάρχουν οι πολλές που αδιαμαρτύρητα σηκώνουν τον σταυρό της αέναης υποστήριξης του οργανωμένου εγκλήματος, με συνειδητή και ασυνείδητη θυσία κάθε πτυχής της ζωής τους και της προσωπικότητάς τους, με συνενοχή και σιωπή, αλλά και πολλές φορές με πλήρη εσωτερίκευση του άκρατου μισογυνισμού με τον οποίο αντιμετωπίζονται όχι μόνο από τους συζύγους της αλλά και από τους ίδιους τους πατεράδες και τους αδελφούς τους, και την ανατροφή παιδιών που θα συνεχίσουν αυτήν την αιματηρή παράδοση του αίματος, αγόρια που θα μεγαλώσουν για να τρομοκρατούν και να εγκληματούν και κορίτσια που θα το υπομένουν και θα το σιγοντάρουν. Υπάρχουν όμως κι εκείνες οι λιγότερες αλλά τόσο σημαντικές που τολμούν να αμφισβητήσουν τον τρόπο με τον οποίο μεγάλωσαν και το προδιαγεγραμμένο πεπρωμένο τους και ανάλογα με τις δυνάμεις τους θα κάνουν μικρά ή μεγαλύτερα βήματα προς την ελευθερία με κίνδυνο της ίδιας της ζωής τους.
Ο τρόπος που η Ντρανγκέτα φέρεται στις γυναίκες της είναι αδιαμφισβήτητα το πιο σοκαριστικό κομμάτι του παζλ της και εκείνο που με τον τρόπο που αποτυπώνεται και στη σειρά «The Good Mothers» καθηλώνει, παγώνει και ανατριχιάζει. Σκληρή και ωμή βία, βρισιές, κλειδαμπαρώματα για τα πιο «ελαφρά» γυναικεία μυαλά, καταστολή της οποιαδήποτε έκφρασης, της οποιαδήποτε γνώμης ενάντια στην αντρική διοίκηση των οικογενειών, ισόβια σκλαβιά και συνθήκες αδιανόητες για μια ευρωπαϊκή χώρα του 21ου αιώνα. Η Καλαβρία της Ντρανγκέτα και του «The Good Mothers» είναι ένας άλλος τόπος και ένας άλλος χρόνος, αποκομμένος από κάθε εξέλιξη του ανθρώπινου πνεύματος, κολλημένος σε μια ρίζα διεστραμμένης οικογενειακής πίστης πάνω στην οποία θα οικοδομηθεί το αθόρυβο success story της οργάνωσης που στο millennium έφτασε να είναι το πιο ισχυρό συνδικάτο οργανωμένου εγκλήματος ξεπερνώντας αναλογικά ακόμα και την κραταιή Κόζα Νόστρα της Σικελίας και την κοσμπολίτικη Καμόρα της Νάπολης. Οι οικογένειες της Ντρανγκέτα μεγαλώνουν και πολλαπλασιάζουν τα μέλη τους βουτηγμένες στην πλύση εγκεφάλου της οξύμωρης πηγής του ονόματος της οργάνωσης: Νντραγκέτα ίσον ηρωισμός και αρετή από την ελληνική λέξη «ανδραγαθία». Οι άντρες βολεύονται στις στρεβλώσεις τους, εγκληματούν και τρομοκρατούν στο όνομά τους, χρησιμοποιώντας τις γυναίκες ως αναλώσιμα βοηθήματα αναπαραγωγής και διατήρησης της μαφιόζικης ρουτίνας.
Στις ιστορίες του «The Good Mothers», βασισμένες στα πραγματικά γεγονότα που κατέγραψε αναλυτικά και κριτικά ο Alex Perry στο βιβλίο του, βλέπουμε πορτρέτα γυναικών που μοιράζονται την κοινή, τραυματική εμπειρία της «γυναίκας της Ντρανγκέτα» και προσπαθούν να επιτύχουν το εξίσου κοινό τους εκούσιο ή ακούσιο όνειρο: την διαφυγή. Άλλες θα τα καταφέρουν, άλλες όχι, άλλες είναι έτοιμες να κόψουν τα δεσμά, άλλες θα πισωγυρίσουν, άλλες θα χαθούν στον δρόμο. Στο τέλος τα μηνύματα των ιστοριών τους θα νικήσουν. Η Giuseppina Pesce (Valentina Bellè) κόρη και σύζυγος ισχυρότατων μελών της καλαβρέζικης μαφίας θα πέσει στην παγίδα της σύλληψης της εισαγγελίας, θα καταφύγει στο πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων στο όνομα των παιδιών της, θα πιεστεί ψυχολογικά από την οικογένειά της, θα αμφιβάλει, θα εγκλωβιστεί, και θα προσπαθήσει να απεγκλωβιστεί ξανά. Η φίλη της Cietta Cacciola (Simona Distefano) θα προπαθήσει να ξεφύγει από τον ζόφο της καθημερινής ζωής της με τους ίδιους τους γονείς της να την κακοποιούν συστηματικά και να την κρατάνε φυλακισμένη για να για να γίνει ένα συγκλονιστικό case study για τις γυναίκες – θύματα της Ντρανγκέτα. Η Denise, την οποία ενσαρκώνει η γνωστή από την τηλεοπτική εκδοχή του «My Brilliant Friend» Gaia Girace, με το προνόμιο μιας παιδικής ηλικίας μακριά από τη σκιά της μαφίας, δεν θα υποκύψει ούτε στιγμή στον πατέρα της που θα προσπαθήσει να την κάνει μια καλή «κόρη της Ντρανγκέτα» μετά την «εξαφάνιση» της μητέρας της και θα τον εκδικηθεί για τον θάνατό της ορθώνοντας το ανάστημά της στο δικαστήριο.
Οι γυναίκες της Ντρανγκέτα, τόσο τα θύματα πρώτης γραμμής όσο και εκείνα που αναγκάστηκαν να ενδυθούν τον ρόλο του θύτη, μπαίνουν κάτω από το μικροσκόπιο του «The Good Mothers» σηκώνοντας την κουρτίνα προς μια αθέατη πλευρά της σύγχρονης Καλαβρίας. Θυμίζοντας τη γοητεία που ασκούν οι καταγραφές του Roberto Saviano για τη μαφία της Νάπολης και με εργαλεία την ακρίβεια, την αποτελεσματικότητα και τον ρεαλιστικό λυρισμό της σύγχρονης ιταλοβρετανικής τηλεοπτικής σχολής το «The Good Mothers» εισφέρει πολλά στην ορατότητα της ακραίας μισογυνικής βίας που ζει και βασιλεύει ακόμη και σήμερα στα φαλλοκρατικά εγκληματικά clusters του σύγχρονου κόσμου. Στην ερώτηση: «Μα καλά γίνονται αυτά σήμερα στην Ευρώπη;» το «The Good Mothers» απαντάει ένα ηχηρό «ναι» φέρνοντας στο φως μια ιστορία που αξίζει να ειπωθεί και που δεν πρέπει να ξαναχαθεί στην omerta του οργανωμένου εγκλήματος.