- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Οι θρυλικές διαφημίσεις του Super Bowl και τι αντανακλούν
Ποιες τακτικές χρησιμοποιούν οι εταιρείες για να κερδίσουν το ενδιαφέρον των θεατών
Super Bowl 2023: Οι διαφημίσεις που ξεχώρισαν, οι πρωταγωνιστές που επιλέχθηκαν και τα μηνύματα που κυριάρχησαν.
Οι διαφημίσεις Super Bowl είναι κάτι περισσότερο από απλά διαλείμματα κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου αθλητικού γεγονότος της χρονιάς στις ΗΠΑ: Προσφέρουν μια γεύση από το zeitgeist της χώρας, όπως και της πορείας των μεγάλων βιομηχανιών.
Φέτος, οι εταιρείες crypto και οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαφημίζονται λιγότερο, καθώς αυτές οι βιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα. Σημαντικές μάρκες τροφίμων όπως M&Ms, εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google, streaming υπηρεσίες όπως το Peacock και άλλες επωνυμίες αλκοόλ έχουν πάρει τη θέση τους.
Όταν το Super Bowl LVII ξεκίνησε την Κυριακή με τους Kansas City Chiefs ενάντια στους Philadelphia Eagles στο Glendale της Αριζόνα, οι μεγάλες αυτές εταιρίες «αναμετρήθηκαν» επίσης κατά τη διάρκεια της μετάδοσης του καναλιού Fox. Το έπαθλό τους είναι η μοναδική αυτή ευκαιρία να τραβήξουν την προσοχή περισσότερων από 100 εκατομμυρίων θεατών που συντονίζονται κάθε χρόνο στον αγώνα. Η τιμή «εισόδου» για αυτά τα διαφημιστικά σποτ είναι τσουχτερή: ορισμένες εταιρίες από αυτές που διαφημίζονται πληρώνουν περισσότερα από 7 εκατομμύρια δολάρια για ένα σποτ 30 δευτερολέπτων και αυτό δεν περιλαμβάνει το κόστος δημιουργίας της ίδιας της διαφήμισης.
Φέτος, η θεματολογία περιλάμβανε ελαφρύ χιούμορ και πιασάρικα τραγούδια. Ως επί το πλείστον, οι διαφημιστικές απομακρύνονται από μελαγχολικά μηνύματα ή εξωφρενικό χιούμορ που θα μπορούσαν να προσελκύσουν την προσοχή του κόσμου τις περασμένες δεκαετίες, αλλά όχι τώρα, όταν η χώρα βρίσκεται ακόμα στη διαδικασία απομάκρυνσης από την πανδημία και αντιμετωπίζει οικονομική αβεβαιότητα.
Η Kelly O’Keefe, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Brand Federation είπε ότι «Φέτος είναι μια χρονιά «don’t worry, be happy». Επειδή έχουμε περάσει τόσα, αυτό μας έχει φέρει σε μία σχεδόν καταθλιπτική κατάσταση. Φέτος οι άνθρωποι έχουν απαυδήσει και οι διαφημιστές ανταποκρίνονται πολύ καλά – υπάρχουν παραδοσιακές επωνυμίες, παραδοσιακό χιούμορ και (το Super Bowl) θα μοιάζει σαν μια μεγάλη ομαδική αγκαλιά (group hug)».
Super Bowl: Οι celebrities και οι πρωταγωνιστές των διαφημίσεων
Η εμφάνιση celebrities είναι σύνηθες φαινόμενο στις διαφημίσεις του Super Bowl, αλλά τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και περισσότερο. Ο Rich Weinstein, καθηγητής στο Brandcenter στο Πανεπιστήμιο της Virginia Commonwealth είπε πως «Αν χρησιμοποιείς μια διασημότητα με έξυπνο τρόπο, θα έχει μεγάλη απήχηση, αλλά με όλες αυτές τις διασημότητες, θα θυμούνται οι άνθρωποι ποιο προϊόν συνδέεται με ποιον διάσημο;»
Μεγάλα ονόματα κάνουν θραύση φέτος: η Melissa McCarthy τραγουδά ένα jingle για την Booking.com, ο Miles Teller χορεύει για τη μπύρα Bud Light, και ο Adam Driver φτιάχνει κλώνους του εαυτού του για το Squarespace. Το Avocados From Mexico επιστρατεύει την Anna Faris για μια από τις λίγες ελαφρώς πιο risqué διαφημίσεις φέτος, που οραματίζεται μια πραγματικότητα όπου όλοι είναι γυμνοί - συμπεριλαμβανομένου του Αγάλματος της Ελευθερίας. Και η σταρ του τένις Serena Williams πρωταγωνιστεί σε δύο διαφημίσεις: μία για τον Michelob Ultra και μία για τον Remy Martin. Είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που έχει παρουσία σε περισσότερες από μία διαφημίσεις. Πέρυσι, εκτός από μια διαφήμιση Michelob Ultra, πρωταγωνίστησε σε μια διαφήμιση για την εταιρία Tonal.
Ένα ασυνήθιστο «αστέρι» φέτος ήταν ο Ιησούς. Μια ομάδα Χριστιανών δωρητών πλήρωσε εκατομμύρια δολάρια για δύο διαφημίσεις που προωθούν το θρησκευτικό μήνυμα «He gets us» (μας καταλαβαίνει).
Μια άλλη τακτική που χρησιμοποιούν οι διαφημιστές για να κερδίσουν τους θεατές είναι η αναδημιουργία αγαπημένων ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών. Φέτος, ο ιστότοπος διαδικτυακών αγορών Rakuten κάνει θραύση στρατολογώντας την Alicia Silverstone και την Elisa Donovan να αναπαράγουν μια σκηνή από τη ρομαντική κομεντί της δεκαετίας του 1990 «Clueless». Το PopCorners, μια μάρκα σνακ, επανάφερε το «Breaking Bad», το οποίο προβλήθηκε για πρώτη φορά το 2008, με τους πρωταγωνιστές τους Bryan Cranston και Aaron Paul. Μεταξύ των άλλων διαφημιζόμενων που προσπαθούν να επωφεληθούν από το αγαπημένο περιεχόμενο των προηγούμενων ετών είναι η T-Mobile, με μια διαφήμιση που δείχνει τον John Travolta να τραγουδά μια έκδοση του «Summer Nights» (από την ταινία «Grease») με τους πρωταγωνιστές της δημοφιλής σειράς «Scrubs» Donald Faison και Zach Braff.
Η νοσταλγία ταιριάζει στη διάθεση των καιρών, είπε ο Weinstein. «Οι καταναλωτές έχουν ανάγκη να γελάσουν και να νιώσουν άνετα. Έχει να κάνει λιγότερο με το να βιώνεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα και περισσότερο με το να «αφήνεσαι» στη νοσταλγία και να διασκεδάσεις».
Με στοιχεία από Chicago Tribune
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ήρθε η ώρα να κρεμάσω το μικρόφωνό μου», δηλώνει η Πάμελα Χέιντεν - Το συγκινητικό αφιέρωμα της σειράς
Με την υπογραφή του Σέθ Ρόγκεν και συμμετοχές των Ζόι Κράβιτς, Σαρλίζ Θερόν, Μάρτιν Σκορσέζε
O ακαταμάχητος Ισπανός θα ενσαρκώσει τον ανατριχιαστικό δολοφόνο Max Candy
Πρεμιέρα στις 10 Δεκεμβρίου - Βασίζεται σε δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια
O κολοσσός ψυχαγωγίας δείχνει να αλλάζει στρατηγική
Ένα romance best seller των βρετανικών 80s ζωντανεύει στη μικρή οθόνη μέσα σε τόνους ένδοξου κιτς και το αποτέλεσμα είναι καλύτερο από κάθε φαντασία
Μια ειλικρινής κωμωδία που σε κάνει να πιάνεις την κοιλιά σου από τα γέλια
H δημοφιλής τραγουδίστρια θα κάνει την εμφάνισή της στη δεύτερη σεζόν του Wednesday
Ο Ιάπωνας οτέρ επιστρέφει στο Netflix με το remake του «Like Asura»
«Η πρώτη σεζόν ήταν παγκόσμια επιτυχία, αλλά δεν έβγαλα και πολλά χρήματα», δήλωσε ο Hwang Dong-hyuk
To κορυφαίο franchise βιντεοπαιχνιδιών μεταφέρεται στην οθόνη
Συνεχίζονται οι αλλαγές στην πλατφόρμα
Η κοινωνία ξέρει από τι είναι φτιαγμένοι οι πιο άσπλαχνοι δολοφόνοι – γιατί τους έπλασε με τα χέρια της
Ο διάσημος σχεδιαστής παραγωγής και σκηνοθέτης έδωσε μια διαφορετική διάσταση στη νέα τηλεοπτική καμπάνια
Μόλις δύο μήνες μέχρι την κυκλοφορία της νέας σεζόν
Πλάνα με πρωταγωνιστή τον βασιλιά του ροκ εν ρολ, το ποδόσφαιρο μέσα από τις ισπανίδες αθλήτριες που άλλαξαν τους κανόνες και ο Iron Mike στο ρινγκ μετά από 19 χρόνια
Στην τελική ευθεία το κάστινγκ για τον ρόλο της ατρόμητης αρχαιολόγου στην επερχόμενη σειρά της Amazon
Ένα all-star cast αναμένεται να απολαύσουμε στην επερχόμενη σειρά του Paramount+
Νέα επεισόδια για τη βραβευμένη με Emmy σειρά που φέρει την υπογραφή του Μπεν Στίλερ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.