- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
All Of Us Are Dead: Τα ζόμπι από τη Νότια Κορέα έχουν συν & πλην
Τι δεν πηγαίνει καλά με τη συγκεκριμένη σειρά
Το All Of Us Are Dead, η σειρά του Netflix με ζόμπι, έχει δυνατά σημεία αλλά και αδυναμίες. Οι εντυπώσεις που αφήνει το «Είμαστε Όλοι Νεκροί».
Το «All Of Us Are Dead» είναι η νέα σειρά του Netflix που μπήκε με φόρα, ωστόσο φαίνεται πώς κάτι δεν πήγε καλά με τα ζόμπι. Οι υψηλές προσδοκίες για επανάληψη του φαινομένου «Squid Game» δεν επιβεβαιώθηκαν.
Και μπορεί τα αγόρια του «Toy Boy» να σκαρφάλωσαν γρήγορα στην κορυφή και να παραμένουν στην πρώτη τριάδα, ωστόσο η σειρά «Είμαστε Όλοι Νεκροί» δεν μπόρεσε να κρατηθεί ψηλά για αρκετό καιρό.
Οι συνθήκες, πάντως, ήταν ιδανικές από την αρχή. Η Νότια Κορέα έχει τη δική της παράδοση με τα ζόμπι εδώ και χρόνια. Ταινίες και σειρές με τον κόσμο των νεκρών σε πρώτο πλάνο και φανατικό κοινό. «Alive» και «Train to Busan» αποτελούν χαρακτηριστικές κορεατικές παραγωγές που αξίζουν τον χρόνο και βλέπονται με κλειστά μάτια (σ.σ. μεταφορικά και κυριολεκτικά λόγω splatter).
Το «All Of Us Are Dead» κυκλοφόρησε στις 28 Ιανουαρίου 2022 και μέσα σε λίγες ημέρες έγινε Νο1 στην Ελλάδα, παραμένοντας σταθερά μέσα στην πρώτη δεκάδα σε πολλές χώρες. Στη συνέχεια, όμως, άρχισε να υποχωρεί.
Το story στο «All Of Us Are Dead» έχει ως εξής: Σε ένα Λύκειο της πόλης Hyosan στη Νότια Κορέα ένα ποντίκι δαγκώνει μαθήτρια στα εργαστήρια του σχολείου, μολύνοντάς την με έναν ιό που μετατρέπει τους ανθρώπους σε ζόμπι. Πολύ γρήγορα η κατάσταση ξεφεύγει και ορδές από ζόμπι πλημμυρίζουν την αυλή, τους διαδρόμους και τις αίθουσες του σχολείου. Το κυνηγητό από τάξη σε τάξη δεν σταματά για τους εγκλωβισμένους μαθητές, καθώς ο αγώνας για επιβίωση ξεκινά. Τα ζόμπι δεν μένουν στο σχολείο, καθώς μια δεύτερη εστία μόλυνσης ξεσπά στο νοσοκομείο και απλώνεται σταδιακά σε κεντρικούς δρόμους και στενά σοκάκια του Hyosan.
Κάθε παραγωγή από τη Νότια Κορέα που σέβεται τον εαυτό της, έχει και τα απαραίτητα κοινωνικό-πολιτικά μηνύματα. Κοινωνικές ανισότητες, bullying στα σχολεία, ο τρόπος που είναι δομημένη η κορεατική κοινωνία. Ορισμένα μόνο θέματα που θίγονται, καθώς εκτυλίσσεται η δράση και τα ζόμπι έχουν πάρει στο κυνήγι τους επιζώντες. «Τι θα γινόταν εάν όλοι στον κόσμο μολύνονταν εκτός από μας;» αναρωτιέται ένα από τα κορίτσια. «Τότε θα είμαστε μειονότητα και οι μειονότητες πάντα εξαφανίζονται», η απάντηση.
«Είμαστε Όλοι Νεκροί»: 4+1 στοιχεία για το «All Of Us Are Dead
- Πρόκειται για τηλεοπτική μεταφορά του κορεατικού webtoon «Now At Our School», που κυκλοφόρησε το 2009.
- Το ψηφιακό κόμικ είχε σημειώσει τεράστια επιτυχία στη Νότια Κορέα και είχε ευρεία αποδοχή σε Ινδονησία, Ταϊλάνδη και Ταϊβάν.
- Το σενάριο έχει γράψει ο Chun Sung-il (Chuno, The Long Way Home, Once Upon a Time in Corea).
- Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Lee JQ (Beethoven Virus, Damo: The Legendary Police Woman, Intimate Strangers) και Kim Nam-su.
- Η πρώτη σεζόν έχει 12 επεισόδια, διάρκειας 1 ώρας (συν κάτι λεπτά) περίπου έκαστο.
Στη σειρά «All Of Us Are Dead» του Netflix αν τρέξεις, έχεις σωθεί ή μήπως αυτό δεν είναι αρκετό;
Η τηλεοπτική σειρά «Είμαστε Όλοι Νεκροί» εισάγει μια σειρά από καινοτομίες που την κάνουν να ξεχωρίζει άμεσα από αντίστοιχες παραγωγές που καταπιάνονται με τον κόσμο των νεκρών.
Σε αντίθεση με αντίστοιχες κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές του Χόλιγουντ, τα ζόμπι στην κορεατική σειρά παραπέμπουν σε... runners βγαλμένους κατευθείαν από το Zombicide. Ξεχάστε τα ζόμπι με ρυθμούς «τα ζώα μου αργά...». Στο «All Of Us Are Dead» αντιδρούν άμεσα, κινούνται γρήγορα και το βασικότερο: Τρέχουν. Και τρέχουν πολύ. Γι' αυτό και είναι άκρως αποτελεσματικά.
Μετά την πρώτη σαρωτική επικράτηση, οι survivors βρίσκονται αντιμέτωποι με το δίλημμα: «Θα περιμένεις να σε σώσουν ή θα σωθείς μόνος σου;». Στην κορεατική σειρά του Netflix αυτό το ερώτημα επανέρχεται σε αρκετές στιγμές της αφήγησης. Κρίνοντας από την εξέλιξη της δράσης, επιβεβαιώνεται αυτό που έχει συμβεί πολλάκις τόσο σε κινηματογραφικές όσο και σε τηλεοπτικές παραγωγές. Ακόμα και στο Alien Vs Predator 2 όσοι πήγαν στο κέντρο της πόλης, περιμένοντας να τους σώσουν, δεν είχαν ευτυχή κατάληξη. «Κανείς δεν μπορεί να μας σώσει εκτός από τους ίδιους μας τους εαυτούς», η ατάκα που ακούγεται στη σειρά και δίνει την κατεύθυνση για το μονοπάτι που πρέπει να βαδίσουν οι πρωταγωνιστές. Η ετερόκλητη ομάδα των εφήβων πρέπει να παραμερίσει τις διαφορές και να στηριχτεί στις δικές της δυνάμεις.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο στο «All Of Us are Dead» είναι τα υβρίδια που εμφανίζονται. Κάτι ανάμεσα σε ζόμπι και άνθρωπο με τεράστια φυσική δύναμη, οξυμένες αισθήσεις και... άφθονες ζωές για χάσιμο, κάθε φορά που κάνουν βουτιά στο κενό. Το τέλος της πρώτης σεζόν (σ.σ. με ορθάνοικτο παράθυρο για δεύτερη) δείχνει ότι μάλλον θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη συνέχεια, φέρνοντας μαζί τους ανατροπές.
«Είμαστε Όλοι Νεκροί»: Το εφηβικό δράμα και το αναπόφευκτο Valar Morghulis
Ενώ το «All Of Us Are Dead» ξεκινά δυναμικά και οι ήρωές του δημιουργούν το πολυπόθητο engagement που κάνει τον θεατή να θέλει να δει ποια θα είναι η τύχη τους και τι θα συμβεί μετά, όσο εξελίσσεται η δράση κάπου γίνεται μια μικρή «κοιλιά», καθώς η πλοκή απλώνεται χωρίς ουσιαστικό λόγο.
Οι σκηνές δράσης είναι καλογυρισμένες (ειδικά στο κυνηγητό στη βιβλιοθήκη), ωστόσο όσο προχωρά η αφήγηση, χάνεται η αρχική εντύπωση ότι κανένας πρωταγωνιστής δεν είναι ασφαλής και ο αγαπημένος σου χαρακτήρας μπορεί ανά πάσα στιγμή να πεθάνει.
Το Valar Morghulis (σ.σ. Όλοι οι άνδρες πρέπει να πεθάνουν) του GOT ισχύει μόνο για την πατρική φιγούρα, η οποία έχει ένα προδιαγεγραμμένο τέλος από τη στιγμή που το «All Of Us Are Dead» δεν παύει να αποτελεί (και) μια εφηβική - νεανική σειρά. Τα διάσπαρτα στοιχεία εφηβικού δράματος, τα οποία είναι κοινά τόσο σε άλλες τηλεοπτικές όσο και κινηματογραφικές παραγωγές, οδηγούν νομοτελειακά σε spoilers.
Χαρακτηριστικό είναι το μοτίβο με την πατρική φιγούρα, η οποία πρέπει να πεθάνει για να μπορέσει ο έφηβος να κάνει το πέρασμα από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση. Στα παραμύθια και στους μύθους αυτή η μαγική πτήση, η περιπλάνηση του μυθικού ήρωα περνά συχνά μέσα από το δάσος όπου φωλιάζουν φόβοι, ανησυχίες, παλιά τραύματα, απωθημένες επιθυμίες και ανομολόγητοι έρωτες που περιμένουν να βγουν στην επιφάνεια. Στη σειρά «Είμαστε Όλοι Νεκροί» οι εφηβικοί ήρωες καλούνται να περάσουν μέσα από τα ζόμπια.
Αυτή η πατρική φιγούρα που αναπόφευκτα βγαίνει από τη μέση, μπορεί να έχει και συμβολικό χαρακτήρα -κυρίως στο πώς αντιδρούν οι αρχές σε μια υγειονομική κρίση. Το «All Οf Us Are Dead» δεν παύει να λειτουργεί και ως αλληγορία για τα όσα ζει ο κόσμος τα τελευταία 2,5 χρόνια με την πανδημία. Μπορεί να είναι η διεύθυνση του σχολείου, οι αρχές της πόλης.
Σημειολογικά ο ενήλικας που περιμένει ο έφηβος να έρθει για να τον σώσει. Αυτός που θα φροντίσει για σένα πριν από εσένα. Ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο που δημιουργεί την απαραίτητη ασφάλεια. Μόνο που στην εφηβεία τα πράγματα είναι αλλιώς. Βάλτε και το «χάσμα γενεών» στην εξίσωση και το Valar Morghulis μαρτυρά τους πρωταγωνιστές που θα περάσουν αργά ή γρήγορα στην πλευρά των ζόμπι.
Το πρόσημο, πάντως, είναι θετικό για τη σειρά του Netflix «All of Us Are Dead», η οποία ξεχωρίζει και ωθεί τον θεατή να φθάσει, έστω και με μερικά διαλείμματα, μέχρι το τέλος, επιβεβαιώνοντας ότι τα ζόμπι επιστρέφουν στις ταινίες και τις σειρές με φρέσκο αέρα και νέες ιδέες. Εν αναμονή της δεύτερης σεζόν λοιπόν...