- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
10 υπέροχες ευρωπαϊκές ταινίες στο Netflix
Επιλέγουμε και σας προτείνουμε 10 ευρωπαϊκές ταινίες μέσα από τον πλούσιο κατάλογο του Netflix.
10 συναρπαστικές ευρωπαϊκές ταινίας στο Netflix στην Ελλάδα.
Ο κατάλογος τίτλων του Netflix στην Ελλάδα αρχίζει και εμπλουτίζεται με πολλές και ενδιαφέρουσες ταινίες για όλα τα γούστα, μέσα από διάφορα κινηματογραφικά genres και χώρες. Πριν λίγες μέρες είδαμε μία γενναία προσθήκη από σκανδιναβικές ταινίες, ενώ αν ψάξεις καλά θα βρεις πολλά διαμάντια από την Ινδία και τη Νότια Κορέα, πολλές φορές χαμένα ανάμεσα στις πολυδιαφημιζόμενες και πολλές φορές κακές πρωτότυπες ταινίες της δημοφιλούς streaming πλατφόρμας.
Ανάμεσα από τις δεκάδες ενδιαφέρουσες ταινίες του Netflix, κάνουμε αρχή με 10 ευρωπαϊκές ταινίες που όλοι θα πρέπει να δουν. Ανά τακτά διαστήματα το Netflix ανανεώνει τον κατάλογο ταινιών του, κάτι που σημαίνει πως καμία ταινία δεν μένει για πάντα εκεί (εκτός αν είναι πρωτότυπη παραγωγή της πλατφόρμας). Ελπίζουμε σύντομα να δούμε και ελληνικές ταινίες στον κατάλογο.
Lucy (2014)
Μία νεαρή Αμερικανίδα στην Ταϊβάν γίνεται άθελά της βαποράκι. Όταν όμως τα high-end ναρκωτικά απελευθερώνονται στον οργανισμό της, αναπτύσσει υπεράνθρωπες δυνάμεις. Μία ταινία επιστημονικής φαντασίας του γάλλου σκηνοθέτη Λικ Μπεσόν («Leon» «Το Πέμπτο Στοιχείο»), που κάποιοι μίσησαν αλλά πολλοί περισσότεροι αγάπησαν. Όλοι όμως λάτρεψαν την εντυπωσιακή Σκάρλετ Γιόχανσον σε έναν ακόμα απαιτητικό ρόλο, ένα χρόνο μετά το εξωπραγματικό «Κάτω από το δέρμα» του Τζόναθαν Γκλέιζερ. Το «Lucy» είναι ένα θρίλερ σε γρήγορους, πολύ γρήγορους, ρυθμούς, με πολλές δόσεις αδρεναλίνης. Δεν χρειάζεται πολύ φιλοσοφία, απλά σε καλεί να αφεθείς στο ρυθμό του. Μπορεί να το «έχεις», μπορεί και όχι. Ο Μόργκαν Φρίμαν στο ρόλο του καθηγητή Νόρμαν.
Να με φωνάζεις με τ' όνομά σου (Call me by your name, 2017)
Το καλοκαίρι του 1983 στην ιταλική ύπαιθρο, ο 17χρονος Έλιο αναπτύσσει έναν δεσμό με τον Όλιβερ, τον χαρισματικό βοηθό ερευνητή του πατέρα του, που θα αλλάξει τη ζωή του. Η σπουδαία queer ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο που τέσσερα χρόνια από την ημέρα που την πρωτοείδαμε, συνεχίζει να εμπνέει και να συγκινεί. Είναι και αυτός ο ήλιος και το φως της Ιταλίας, αλλά και το υπέροχο πρωταγωνιστικό δίδυμο των Τίμοθι Σαλαμέ και Άρμι Χάμερ… Ένα χρόνο αργότερα, ο Γκουαντανίνο γύρισε το remake της θρυλικής ταινίας «Suspiria» του Ντάριο Αρτζέντο, ίσως η χειρότερη ταινία της δεκαετίας… Των άκρων…
Το Κορίτσι από τη Δανία (The Danish Girl, 2015)
Μία πολύ ενδιαφέρουσα δραματική ταινία εποχής από τον Βρετανό σκηνοθέτη Τομ Χούπερ που μας έχει χαρίσει υπέροχα φιλμ όπως «Ο Λόγος του Βασιλιά» και «Les Misérables», αλλά και το κακό remake του μιούζικαλ «Cats» (πώς του ήρθε;). Στο «Κορίτσι από τη Δανία» ο Τομ Χούπερ ασχολείται με την αληθινή ιστορία της Λίλι Έλμπε, της διεμφυλικής πρωτοπόρου ζωγράφου που έζησε στην Κοπεγχάγη και στο Παρίσι στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και την επίπονη πορεία της προς την αλλαγή φύλου. «Δεν έχει σημασία τι φοράω. Σημασία έχει πως όταν ονειρεύομαι, βλέπω τα όνειρα της Λίλι».
Το Δέρμα που Κατοικώ (The Skin I Live In, 2011)
Πριν τα ισπανικά ψυχολογικά θρίλερ γίνουν hip, μοδάτα και αρχίσουν να «κατακτούν» το Netflix και τους έλληνες τηλεθεατές, ο αγαπημένος ισπανός σκηνοθέτης Πέδρο Αλμοδόβαρ το έκανε πρώτος. Και είχε μαζί του για πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας σε έναν από τους καλύτερους ρόλους της καριέρας του. Ένας πλαστικός χειρουργός προσπαθεί να ξεπεράσει το θάνατο της γυναίκας του που κάηκε σε αυτοκινητιστικό ατύχημα και παράλληλα να κατασκευάσει ένα νέο είδος δέρματος, ανθεκτικό σε κάθε τραυματισμό και φωτιά. Έχει τα πάντα για να φτάσει σε αυτό που θέλει αλλά του λείπει κάτι, μία νέα γυναίκα, ένα στην ουσία πειραματόζωο για να δοκιμάσει πάνω της το νέο δέρμα. Με τη μαεστρία και σουρεαλισμό που κουβαλάει ένας Αλμοδόβαρ.
Ο Επίμονος Κηπουρός (The Constant Gardener, 2005)
Δεν έχουν περάσει ούτε τρεις μήνες από την απώλεια του σπουδαίου βρετανού συγγραφέα κατασκοπευτικών έργων, Τζον Λε Καρρέ (1931-2020). «Ο Επίμονος Κηπουρός» ήταν ένα μυθιστόρημα του 2001 που δεν άργησε να βρει το δρόμο του στη μεγάλη οθόνη, όπως και άλλα έργα του Λε Καρρέ. Σε σκηνοθεσία Φερνάντο Μεϊρέγιες («Η πόλη του Θεού»), βρίσκουμε τον Ρέιφ Φάινς, σαν μέλος της βρετανικής Ύπατης Αρμοστείας στην Κένυα, να προσπαθεί να λύσει το μυστήριο του φόνου της γυναίκας του. Kάτι πολύ μεγαλύτερο από τον ίδιο κρύβεται στις σκιές. Από τα καλύτερα κατασκοπευτικά θρίλερ του 2005 και μεγάλη εισπρακτική επιτυχία της εποχής του.
Το Υποβρύχιο (Das Boot, 1981)
Πολύ πριν την πτώση τους τείχους του Βερολίνου και με τις ενοχές και τα τραύματα από την περίοδο του ναζισμού ακόμα ανοιχτά, σου κάνει εντύπωση πώς αυτό το αντιπολεμικό έπος προέρχεται από την τότε Δυτική Γερμανία. Σε σκηνοθεσία Βόλφγκανγκ Πέτερσεν, το «Υποβρύχιο» σε «βυθίζει» στην παράνοια του πολέμου, τον κλειστοφοβικό τρόμο και τον ερχομό του μοιραίου για το πλήρωμα του υποβρύχιου U-96 στον Ατλαντικό ωκεανό και κατά την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το πλήρωμα έρχεται αντιμέτωπο με το θάνατο και το μόνο που τους μένει είναι η πίστη και η αλληλεγγύη ο ένας στον άλλον.
Toc Toc (2017)
Ξεκαρδιστική κωμωδία από την Ισπανία, μεταφορά του ομώνυμου θεατρικού έργου του γάλλου συγγραφέα Λοράν Μπαφιέ. Το «Toc Toc» παίζεται ανελλιπώς –με τεράστια επιτυχία- σε θεατρικές σκηνές σε όλο τον κόσμο, όπως και στην Ελλάδα. Όλη η πλοκή της ταινίας εξελίσσεται στο σαλόνι ενός αργοπορημένου γιατρού που από ένα λάθος έχει κλείσει ραντεβού με διάφορους ασθενείς με ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή (OCD) την ίδια ώρα και ημέρα. Με τον γιατρό ακόμα στο δρόμο προς το γραφείο, οι ασθενείς συναντιούνται στο σαλόνι, ο κάθε ένας με τις δικές του ιδιαιτερότητες και διαταραχές, και προσπαθούν να καταλάβουν πώς βρέθηκαν όλοι μαζί εκεί την ίδια ώρα. Ίσως και μία καλή ευκαιρία να γνωριστούν μεταξύ τους.
Έλλινγκ… Ο Άνθρωπός σας (Elling, 2001)
Συγκινητική και γλυκόπικρη ταινία από τη Νορβηγία, υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Ο 40χρονος νευρωτικός και αγχώδης Έλλινγκ και ο σεξομανής αλλά άβγαλτος Χελ, μοιράζονται ένα διαμέρισμα στο κέντρο του Όσλο μετά τον εγκλεισμό τους στο ψυχιατρείο. Ο έξω κόσμος του φαίνεται «βουνό» στην αρχή, όπως και η επικοινωνία με τους ανθρώπους. Ο κάθε ένας τους όμως έχει τις δικές του ξεχωριστές αρετές, ο Έλλιγνκ διαβάζει και γράφει ποίηση, ο Χελ είναι ένας άνθρωπος που «πιάνουν τα χέρια του» και του αρέσουν τα αυτοκίνητα. Χωρίς να «χαϊδεύει αυτιά», το «Elling» μιλάει για τη διαφορετικότητα και την ανεκτικότητα. Στο Netflix μπορείτε να βρείτε άλλες δύο ταινίες που ακολούθησαν, ένα prequel και ένα sequel, που όμως δεν ακουμπάνε την ποιότητα και ψυχή της πρώτης.
Χάπια, Σφαίρες και 2.000.000 λίρες (Layer Cake, 2004)
Δύο χρόνια πριν την «εκτόξευσή» του, σαν ο νέος Τζέιμς Μποντ στο «Casino Royale», o Ντάνιελ Κρεγκ πρωταγωνιστούσε σε αυτό το θρίλερ δράσης από τον Μάθιου Βον, που έχει και credits σαν παραγωγός στις ταινίες «Δύο καπνισμένες κάνες» και «Η Αρπαχτή» του Γκάι Ρίτσι. Στα χνάρια των δύο αυτών ταινιών, αν και έμεινε κάτω από τη σκιά τους καλλιτεχνικά και εμπορικά, τα «Χάπια» μας προσφέρουν φρενήρης ρυθμούς και σπασμένα φρένα. Ο Ντάνιελ Κρεγκ είναι ο XXXX, ένας έμπορος κοκαΐνης που θέλει να αποσυρθεί και να ασχοληθεί με τη μόνιμη εργασία του, μόνο που τον περιμένει μία τελευταία δουλειά. Φυσικά, τα πράγματα εξελίσσονται αλλιώς, πολύ χειρότερα από ότι περίμενε…
Το Ασθενοφόρο (Ambulancen, 2005)
Η πρόσφατη προσθήκη στο Netflix πολλών νέων ταινιών από τις χώρες της Σκανδιναβίας, μου επιφύλαξε και μία έκπληξη και έναν τίτλο που έψαχνα τα τελευταία χρόνια. «Το Ασθενοφόρο» διαρκεί μόλις 75’ αλλά αρκούν για μία από τις πιο καταιγιστικές ταινίες δράσης της τελευταίας 20ετίας. Η δράση διαδραματίζεται –σχεδόν- αποκλειστικά μέσα σε ένα ασθενοφόρο και στην προσπάθεια των αδερφών-ληστών τράπεζας να ξεφύγουν από την αστυνομία. Μόνο που στο ασθενοφόρο δεν είναι μόνοι τους. Ετοιμάζεται και το αμερικάνικο remake της ταινίας, σε σκηνοθεσία από τον Μάικλ Μπέι. Αυτό τώρα είναι καλό;