- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
«Πίσω από τα μάτια της» στο Netflix: Θεατές vs Κριτικών
Οι κριτικές ήταν αρνητικές αλλά το κοινό είχε διαφορετική γνώμη και στις περισσότερες χώρες η σειρά βρίσκεται στο Top 10
Η τηλεοπτική σειρά «Πίσω από τα μάτια της», που προβάλλεται στο Netflix, βασίζεται στο best-seller της Sarah Pinborough και διχάζει κοινό και κριτικούς.
Η σειρά έξι επεισοδίων «Πίσω από τα μάτια της», που άρχισε να προβάλλεται στο Netflix στις 17 Φεβρουαρίου, βασίζεται στο best-seller της Sarah Pinborough (στα ελληνικά, εκδ. Ψυχογιός). Showrunner είναι ο Steve Lightfoot, γνωστός από το «Hannibal», το «The Punisher» και το «Narcos» ο οποίος συνεργάζεται εδώ με Angela LaManna δημιουργώντας κάτι που δεν είναι αυτό που φαίνεται. Η ιστορία αρχίζει με το χρονικό μιας μοιχείας και τελειώνει με τρόπο που απαιτεί άλμα πίστης από την πλευρά του θεατή. Για μερικούς θεατές αυτό το άλμα είναι μια θηριώδης μπαλαφάρα.
Όπως πολλά μυθιστορήματα των τελευταίων ετών -π.χ. «The Girl on the Train» της Paula Hawkins και το «Big Little Lies» της Liane Moriarty- αναφέρεται στην απιστία, την ταυτότητα και στους τρόπους που προδίδουμε ο ένας τον άλλο και τον εαυτό μας. Κάτω από τη συναρπαστικά στιλπνή επιφάνεια του πλούτου και του κύρους πλανιέται ο φόβος, οι ψυχικές διαταραχές -υπνοβασία, άγχος και ανατροπές προσωπικότητας- τα μεγάλα και τα μικρά ψέματα, τα σκοτεινά μυστικά και οι φαντασιώσεις. Το νήμα του σεναρίου βασίζεται στις εναλλαγές της εμπιστοσύνης: εμπιστοσύνη του προσώπου Α προς το Β, του Β προς το Γ, του Γ προς το Α, σε συνδυασμούς εύθραυστους και ταλαντευόμενους που κλονίζονται από γεγονότα, υποψίες, όνειρα και εφιάλτες.
Στη διάρκεια αυτών των έξι επεισοδίων, τα οποία ενσωματώνουν φλας μπακ, ονειρικά τοπία, καθώς όλο και πιο αλλόκοτα γεγονότα και συμπτώσεις, οι φιλοδοξίες των ηρώων είναι αναγνωρίσιμες στην καθολικότητά τους: όλοι αναζητούν την αγάπη, ένα σπίτι, μια άνετη ζωή την και προστασία κάποιου την οποία ελπίζουν να προσφέρουν κι εκείνοι.
Το σκηνικό είναι το σημερινό Λονδίνο -αν και υπάρχουν περισσότερα εσωτερικά παρά εξωτερικά γυρίσματα- και κεντρικό πρόσωπο η νεαρή διαζευγμένη Louise (η εκπληκτικά φωτεινή Simona Brown) που ζει αρμονικά με επτάχρονο γιο της Adam (ο εκπληκτικά χαριτωμένος Tyler Howitt) μετά από το διαζύγιό της τρία χρόνια νωρίτερα. Ένα βράδυ γνωρίζει τυχαία έναν νεαρό Σκοτσέζο, τον David (ο Tom Bateman με ανησυχητικό βλέμμα και σκοτσέζικη προφορά χωρίς τελικά να παίζει κανένα ρόλο η καταγωγή του), για να ανακαλύψει την επομένη ότι είναι το καινούργιο αφεντικό της - ένας ψυχίατρος που ήρθε από το Μπράιτον για να ενταχθεί στο ιατρικό κέντρο όπου η Louise εργάζεται ως γραμματέας. Επιπλέον ο David είναι παντρεμένος με την ωραία και αλλόκοτη Adele (Eve Hewson). Κι ενώ μετά από πολλούς ενδοιασμούς η Louise ξεκινά μια ερωτική σχέση με τον David, γνωρίζει εξίσου τυχαία την Adele η οποία φαίνεται μοναχική και βασανισμένη και επιζητεί πιεστικά τη συντροφιά της. Έτσι, η Louise βρίσκεται παγιδευμένη ανάμεσα σ’ αυτούς τους δύο χωρίς ο ένας να ξέρει για τη σχέση της με τον άλλον.
Στο μεταξύ ξετυλίγεται το παρελθόν και ο ψυχισμός του καθενός: μια φονική πυρκαγιά, ένας χρόνος που πέρασε η Adele σε ψυχιατρείο, μια στενή και ίσως επικίνδυνη φιλία με τον ηρωινομανή Rob (Robert Aramayo), ο θάνατος της μητέρας της Louise, οι φόβοι ότι κάτι φρικτό θα συμβεί στον γιο της. Οι συμμαχίες αλλάζουν μπρος-πίσω και αναρωτιόμαστε ποιος από αυτούς τους τρεις ανθρώπους λέει την αλήθεια στον εαυτό του ή στους άλλους.
Όλα καταλήγουν εξωφρενικά, με διάφορες αφηγηματικές αναληθοφάνειες -για να το θέσουμε ηπίως- αλλά ο Lightfoot, η LaManna και ο σκηνοθέτης Erik Richter Strand χειρίζονται το υλικό τους με τέτοια αυτοπεποίθηση ώστε η αφήγηση γίνεται binge-worthy. Στα πέντε πρώτα επεισόδια διότι στο έκτο το πράγμα τινάζεται στον αέρα με ένα συνδυασμό θυμηδίας και εκνευρισμού. Οι κριτικές ήταν αρνητικές αλλά το κοινό είχε διαφορετική γνώμη και στις περισσότερες χώρες η σειρά βρίσκεται στο Top 10. Ο Guardian έγραψε «Ποιος θα περίμενε ότι ένα ερωτικό τρίγωνο θα ήταν τόσο βαρετό;», ενώ το Rolling Stone χαρακτήρισε τη σειρά «ερωτικό θρίλερ που αυτοκαταστρέφεται από μια διαδοχή από περιττές και παλαβές ανατροπές της πλοκής». Η εφημερίδα Independent συμφώνησε με τους παραπάνω σημειώνοντας ότι «οι ανατροπές της πλοκής δεν αρκούν να μας αποτρέψουν από τα βαθιά χασμουρητά». Οι Irish Times έγραψαν «Μπορεί να σας γοητεύσει αλλά στο τέλος θα αναρωτιέστε γιατί σπαταλήσατε έξι ώρες από τη ζωή σας.» Τέλος, ο Patrick Cremona από τους Radio Times έγραψε ότι «το "Πίσω από τα μάτια της" κυμαίνεται από το άνοστο μέχρι το παράδοξο χωρίς ποτέ να είναι πειστικό ή καθηλωτικό». Η μοναδική θετική κριτική δημοσιεύτηκε στο site του Roger Ebert, όπου η Roxana Hadadi φάνηκε να προβλέπει τη μεγάλη εμπορική επιτυχία της σειράς, αν και πιθανότατα δεν κατάλαβε τι έγινε στο τέλος.