TV + Series

Emily in Paris: Η σειρά του Netflix δεν είναι Sex and the City

Η σειρά κλείνει το μάτι στις νεότερες γενιές και τη χρήση των social media ως εργαλείο προβολής και ωραιοποίησης της ζωής τους

Αλεξάνδρα Σκαράκη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η σειρά του Ντάρεν Σταρ, «Η Έμιλι στο Παρίσι» σε παραγωγή του Netflix, δεν μοιάζει με τις προηγούμενες, επιτυχημένες δουλειές του

Η επιρροή του Instagram στην προσωπική και επαγγελματική ζωή, η κοινωνική ενσωμάτωση σε μια τελείως διαφορετική κουλτούρα και η επιβίωση στον απαιτητικό εργασιακό κλάδο,είναι μερικές από τις θεματικές που θίγει η σειρά σε παραγωγή Netflix«Η Έμιλι στο Παρίσι».

Το νέο τηλεοπτικό πρότζεκτ του δημιουργού των «Beverly Hills», «Sex and the City» και «Younger» Ντάρεν Σταρ, κυκλοφόρησε στη δημοφιλή πλατφόρμα streaming στις αρχές Οκτωβρίου και μόλις μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα, πυροδότησε διαδικτυακές συζητήσεις και έλαβε ανάμεικτες κριτικές για το περιεχόμενο, τα στερεότυπα και τα άπειρα κλισέ που παρουσιάζει για τη γαλλική κουλτούρα. 

© CAROLE BETHUEL/NETFLIX

Η rom com που αποτελείται από 10 επεισόδια διάρκειας μισής ώρας το καθένα και μπορούμε να παρακολουθήσουμε σε ένα τηλεοπτικό μαραθώνιο, ήρθε σε μια στιγμή που έχουμε ανάγκη λίγες ώρες ευχάριστης απόδρασης από τα όσα συμβαίνουν στον κόσμο. Κι αυτός ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που η σειρά βρέθηκε γρήγορα στην κορυφή των επιλογών των συνδρομητών στο Netflix.

Η ιστορία ακολουθεί την Έμιλι Κούπερ (Λίλι Κόλινς), μια εικοσάχρονη επαγγελματία στη διαφημιστική εταιρεία Σαβουάρ με έδρα το Σικάγο, της οποίας η ζωή θα αλλάξει όταν απρόσμενα θα κληθεί να μετακομίσει στο Παρίσι και να εργαστεί στα γραφεία της επιχείρησης στη γαλλική πρωτεύουσα. Η Έμιλι, με εξειδίκευση στο διαδικτυακό μάρκετινγκ, αναλαμβάνει να φέρει τη δική της, φρέσκια οπτική στην ομάδα του Παρισιού και να αναβαθμίσει την εικόνα της εταιρείας που εκπροσωπεί brands πολυτελείας, προς τα έξω.

© CAROLE BETHUEL/NETFLIX

Όμως η φιλόδοξη, πεισματάρα και ενοχλητική Έμιλι, που σε πολλά σημεία θυμίζει τις Ελ Γουντς (Ρις Γουίδερσπουν) στην ταινία «Η Εκδίκηση της Ξανθιάς» και Αντρια Σακς (Αν Χάθαγουεϊ) στην ταινία «Ο Διάβολος Φοράει Prada», θα βρεθεί σε μια καινούργια πραγματικότητα, γεμάτη από προκλήσεις καθώς οι συνάδερφοί της αρχικά δυσκολεύονται να αποδεχθούν την ίδια και τις ιδέες της για δημιουργία «σημαντικής παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης». Κανείς δεν την εμπιστεύεται, αλλά πιο πολύ από όλους το αφεντικό της, η Σιλβί (Φιλιπίν Λερουά-Μπολιέ), η οποία είναι πολύ σκληρή απέναντί της και όσες φορές κι αν προσπάθησε η Εμιλι να την «κερδίσει», τόσο εκείνη την απαξιούσε. Το μεγάλο εμπόδιο για την ηρωίδα είναι το γεγονός ότι δεν μιλάει γαλλικά και δεν γνωρίζει τη νοοτροπία μιας άλλης χώρας. Παράλληλα, προσπαθεί να εξελιχθεί και να αναπτύξει το προφίλ της εταιρείας, σε έναν κόσμο που οι συναδερφικές και προσωπικές σχέσεις, δοκιμάζονται και μπλέκονται.

Καθώς περνούν τα επεισόδια, η Έμιλι προσαρμόζεται στη νέα της ζωή, σχηματίζει παρέες, φλερτάρει με τον γείτονά της Γκαμπριέλ (Λούκα Μπράβο), πηγαίνει σε λαμπερά πάρτι φορώντας εντυπωσιακά ρούχα (τα σχεδιάζει η Πατρίσια Φιλντ) και απολαμβάνει την καθημερινότητα στην ειδυλλιακή Πόλη του Φωτός. Σε γενικές γραμμές το Παρίσι (η σειρά γυρίστηκε εκεί) απεικονίζεται σαν καρτ-ποστάλ: στιλιζαρισμένο, ηλιόλουστο, ερωτεύσιμο. Υπήρχαν εικόνες και σκηνές που πράγματι θα ήθελα να βρίσκομαι εκεί. Η Έμιλι ζει το όνειρο και απαθανατίζει και δημοσιεύει κάθε τι που της προκαλεί εντύπωση, στον λογαριασμό της στο Instagram «@emilyinparis», το οποίο αποκτά χιλιάδες ακόλουθους μέσα σε λίγες ημέρες και της δίνει τον τίτλο της influencer. Με αυτό τον τρόπο, καταφέρνει να διευρύνει τον κύκλο των γνωριμιών και να αποκτήσει ανοδική πορεία στην καριέρα της.

Η σειρά κλείνει το μάτι στις νεότερες γενιές και τη χρήση των social media ως εργαλείο προβολής και ωραιοποίησης της ζωής τους. Το εγχείρημα του Σταρ είναι «ανάλαφρο», το σενάριο είναι προβλέψιμο και όχι άγνωστο στην τηλεόραση, η Έμιλι απέχει από μια νέα εκδοχή της Κάρι Μπράτσο, όμως δεν παύει να είναι χαριτωμένο και να γίνει το νέο guilty pleasure.