Οι άνθρωποι πίσω από το ERTFLIX
Από την πρώτη σχεδόν μέρα παρατηρήσαμε να πατάνε το κόκκινο κουμπί της υβριδικής τηλεόρασης 70.000 άτομα
Βρεθήκαμε στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ και συναντήσαμε την «παρέα» που έστησε την πλατφόρμα του Ertflix
Κορωνοϊός. Μια ταπεινή μορφή ζωής, που κατάφερε να αλλάξει όλη μας την καθημερινότητα. Μας έκλεισε στο σπίτι, προβληματισμένους αλλά ασφαλείς, να κάνουμε όνειρα από τον καναπέ και παράλληλα να βλέπουμε ταινίες. Πολλές ταινίες. Και σειρές. Ώσπου αρχίσαμε να εξαντλούμε τις επιλογές μας στο Netflix και στην τηλεόραση. Ίσως αυτό πυροδότησε και τη δημιουργία του Ertflix, την πλατφόρμα της υβριδικής τηλεόρασης της ΕΡΤ που στήθηκε μέχρι να πεις «καραντίνα», για να καλύψει τις ανάγκες ψυχαγωγίας του κόσμου στη νέα πραγματικότητα. Ποιοι είναι οι δημιουργοί του; Επισκεφτήκαμε το «Γαλατικό χωριό» του Ertflix, που «αντιστέκεται» στο δαιδαλώδες κτίριο της Δημόσιας Τηλεόρασης, και μιλήσαμε με τους ανθρώπους πίσω από αυτό.
«Περίπου 10 με 15 μέρες. Τόσο χρειάστηκε για να φτιάξουμε το Ertflix» λέει ο Παναγιώτης Ρώτας, που έχει αναλάβει τη διεύθυνση των υβριδικών εφαρμογών. «Είπαμε ότι τώρα είναι η ευκαιρία ο κόσμος να δει κάτι καινούριο και να γνωρίσει επιτέλους την υβριδική μας τηλεόραση. Και μάλιστα το κάναμε εσωτερικά, δηλαδή εξ ολοκλήρου με ανθρώπους του ραδιομεγάρου. Σκέψεις γι’ αυτό το πρότζεκτ υπήρχαν με σκοπό να υλοποιηθεί το καλοκαίρι. Οπότε καταλαβαίνεις ότι για να μαζέψουμε τη δουλειά που είχαμε υπολογίσει για τότε, ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε πάνω σε αυτό non stop απ’ το πρωί μέχρι το επόμενο πρωί, χωρίς μέρα ξεκούρασης μέσα στην καραντίνα. Είμαστε από αυτούς που έμειναν σπίτι δoυλεύοντας και ανταμειφθήκαμε από το αποτέλεσμα, όχι μόνο για το δημιουργικό κομμάτι αλλά και προσωπικά. Όπως εγώ, για παράδειγμα, που έχω τώρα τη χαρά να βλέπω τα δύο μου παιδιά να μπαίνουν στην πλατφόρμα για να δουν ταινίες και καρτούν».
Η ομάδα του Ertflix έχει την έδρα της στο κτίριο Γ΄ του ραδιομεγάρου. Μπορεί να έπρεπε να κατέβουμε γύρω στις τέσσερις σκάλες και να χάσουμε το μέτρημα στις στροφές από τον ένα διάδρομο στον άλλον, ωστόσο όταν πλησιάσαμε το καταλάβαμε από την ηλεκτρονική μουσική και τα γκράφιτι στους τοίχους. Ξεκάθαρο σημάδι ότι κατευθυνόμαστε προς κάτι ξεχωριστό και φρέσκο, τα γραφεία των Νέων Μέσων. Εκεί έμαθα από τους γραφίστες, την Ιφιγένεια Ηλιάδου, τον Πάρι Μαλιδάκη και τον προγραμματιστή Μάκη Κουρούκλη ότι το Ertflix στην πραγματικότητα δημιουργήθηκε μέσα από το σπίτι του κάθε υπαλλήλου, με τηλεργασία. «Όλα έγιναν μέσω βιντεο-κλήσεων, ο καθένας από τον προσωπικό του χώρο, με το παιδί του να ακούγεται στο background, το σκυλί του γαβγίζει, με τις διακοπές του ήχου που μπορεί να υπήρχαν και φυσικά την ανησυχία όλων μας για την εξέλιξη της πανδημίας. Είμαστε, όμως, πέρα από συνεργάτες και φιλαράκια μεταξύ μας, κι αυτός είναι ο λόγος που συνεννοούμασταν καλά παρά τις δυσκολίες και πέτυχε το εγχείρημα. Ο developer, o γραφίστας, ο παραγωγός περιεχομένου, ο μοντέρ, ο τεχνικός υποστήριξης, νιώθαμε όλοι σαν να μαζευτήκαμε με την παρέα μας να το στήσουμε».
Στη πραγματικότητα, η υβριδική τηλεόραση της ΕΡΤ προϋπήρχε ήδη από το 2017 αλλά ήταν δύσχρηστη τόσο ως προς την εγκατάσταση από τον χρήστη όσο και προς την περιήγηση στην πλατφόρμα. Από την άλλη ίσως και να μην είχε επικοινωνηθεί επαρκώς, επομένως ο ενδιαφερόμενος απογοητευόταν και την άφηνε. Με τον καιρό δημιουργήθηκε ένα μυστήριο σχετικά με το τι είναι η υβριδική τηλεόραση της ΕΡΤ και τι προσφέρει, το οποίο φαίνεται να λύνεται τώρα με τo ERTflix. Ποιος δεν θέλει άλλωστε, πατώντας απλώς ένα κουμπί να έχει στη διάθεσή του επιπλέον δωρεάν περιεχόμενο; Ειδικά αν το περιβάλλον είναι ελκυστικό και ο χειρισμός εύκολος; Στις 21 Απριλίου ο Kωνσταντίνος Ζούλας, ο πρόεδρος της Δημόσιας Τηλεόρασης, είχε μιλήσει σε ένα ποστ στα social για το Εrtflix, όμως δεν είχε προσδιορίσει αν το όνομα αυτό θα παραμείνει. Ο κόσμος ανταποκρίθηκε θετικά, κυρίως επειδή στο άκουσμα της λέξης καταλάβαινε περί τίνος πρόκειται.Οι άνθρωποι που εργάστηκαν γι' αυτό πάτησαν στον κορμό των μεγάλων streaming υπηρεσιών αλλά πρόσθεσαν κι άλλες επιλογές προκειμένου το Ertflix να διεκδικήσει την αγάπη του κόσμου ακόμα και με το πέρας της πανδημίας και του περιορισμού στο σπίτι, όπως μου εξηγεί ο γενικός διευθυντής Νέων Μέσων της ΕΡΤ, Γιάννης Βουγιουκλάκης.
«Όταν ξεκίνησε η υβριδική τεχνολογία δεν είμασταν σίγουροι για το πώς να τη διαχειριστούμε, ο πολύς κόσμος δεν ήταν εξοικειωμένος αλλά και εμείς δεν ξέραμε πώς να το προχωρήσουμε. Το Netflix και το Αmazon prime κυριαρχούν στον πλανήτη, οπότε κοιτάξαμε να φτιάξουμε κάτι ανάμεσα σε αυτά τα δύο πατώντας στην ήδη υπάρχουσα υποδομή. Αλλάξαμε το ενδιάμεσο στάδιο, που είναι πώς επικοινωνεί ο χρήστης με το περιεχόμενο, και φτιάξαμε ένα νέο ελκυστικό lay out με ποικιλία επιλογών που δεν περιλαμβάνει μόνο ταινίες on demand αλλά και τον καιρό ή μαθήματα από το υπουργείο. Δεν περιμέναμε όμως ότι θα γίνει τέτοιο “μπαμ”. Από την πρώτη σχεδόν μέρα παρατηρήσαμε να πατάνε το κόκκινο κουμπί της υβριδικής τηλεόρασης 70.000 άτομα, κάτι που υπονοεί αιτήματα προς εξυπηρέτηση και θέαση όπως και κινητικότητα γύρω από αυτό. Με το καλό του περιεχόμενο και μια ποιοτική οθόνη, τo Εrtflix διεκδικεί την αγάπη του κόσμου. Και ήρθε για να μείνει».
Περισσότερα για το Ertflix και την εγκατάσταση του στις τηλεοράσεις στο ertflix.gr
«Η μαχαιριά», «Fathers and Daughters», «Θαύμα», «Malavita», «Still Alice», οι σειρές «Fargo» και «Μadam secretary», το ντοκιμαντέρ «Ταξίδια με τρένο», είναι κάποια μόνο από τα πιο δημοφιλή που έχουν ξεχωρίσει στην πλατφόρμα ανάμεσα στις 35 ταινίες και τις 12 σειρές που είναι διαθέσιμες. Πώς όμως αξιοποιείται μέσα σε όλο αυτό και το αρχείο της δημόσιας τηλεόρασης που αν και ένα κομμάτι του έχει ψηφιοποιηθεί, το αναζητούμε κάθε φορά μετά κόπων και βασάνων; «Η εκπομπή “Ζητω το ελληνικό τραγούδι”, η “Φρουτοπία¨, που ετοιμάζουμε να ανέβει, όπως και άλλες επίσης σειρές από το αρχείο, εμπλουτίζουν συνεχώς την γκάμα» μου εξηγεί η Έλλη Καταλαγαριανού από το τμήμα των Νέων Μέσων. «Ο κόσμος ζητάει από εμάς να δει πράγματα γενικά. Στέλνουν μηνύματα και μέιλ που μας δίνουν feedback, ψάχνονται με τις επιλογές που μπορεί να τους δίνει η πλατφόρμα και η ΕΡΤ, κι αυτό φαίνεται και από τις χιλιάδες προβολές των βίντεο που έχουν ανέβει σχετικά με το πώς λειτουργεί το Εrtflix».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ήρθε η ώρα να κρεμάσω το μικρόφωνό μου», δηλώνει η Πάμελα Χέιντεν - Το συγκινητικό αφιέρωμα της σειράς
Με την υπογραφή του Σέθ Ρόγκεν και συμμετοχές των Ζόι Κράβιτς, Σαρλίζ Θερόν, Μάρτιν Σκορσέζε
O ακαταμάχητος Ισπανός θα ενσαρκώσει τον ανατριχιαστικό δολοφόνο Max Candy
Πρεμιέρα στις 10 Δεκεμβρίου - Βασίζεται σε δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια
O κολοσσός ψυχαγωγίας δείχνει να αλλάζει στρατηγική
Ένα romance best seller των βρετανικών 80s ζωντανεύει στη μικρή οθόνη μέσα σε τόνους ένδοξου κιτς και το αποτέλεσμα είναι καλύτερο από κάθε φαντασία
Μια ειλικρινής κωμωδία που σε κάνει να πιάνεις την κοιλιά σου από τα γέλια
H δημοφιλής τραγουδίστρια θα κάνει την εμφάνισή της στη δεύτερη σεζόν του Wednesday
Ο Ιάπωνας οτέρ επιστρέφει στο Netflix με το remake του «Like Asura»
«Η πρώτη σεζόν ήταν παγκόσμια επιτυχία, αλλά δεν έβγαλα και πολλά χρήματα», δήλωσε ο Hwang Dong-hyuk
To κορυφαίο franchise βιντεοπαιχνιδιών μεταφέρεται στην οθόνη
Συνεχίζονται οι αλλαγές στην πλατφόρμα
Η κοινωνία ξέρει από τι είναι φτιαγμένοι οι πιο άσπλαχνοι δολοφόνοι – γιατί τους έπλασε με τα χέρια της
Ο διάσημος σχεδιαστής παραγωγής και σκηνοθέτης έδωσε μια διαφορετική διάσταση στη νέα τηλεοπτική καμπάνια
Μόλις δύο μήνες μέχρι την κυκλοφορία της νέας σεζόν
Πλάνα με πρωταγωνιστή τον βασιλιά του ροκ εν ρολ, το ποδόσφαιρο μέσα από τις ισπανίδες αθλήτριες που άλλαξαν τους κανόνες και ο Iron Mike στο ρινγκ μετά από 19 χρόνια
Στην τελική ευθεία το κάστινγκ για τον ρόλο της ατρόμητης αρχαιολόγου στην επερχόμενη σειρά της Amazon
Ένα all-star cast αναμένεται να απολαύσουμε στην επερχόμενη σειρά του Paramount+
Νέα επεισόδια για τη βραβευμένη με Emmy σειρά που φέρει την υπογραφή του Μπεν Στίλερ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.