TV + Series

Είναι η σειρά «You» του Netflix το ψυχολογικό θρίλερ της χρονιάς;

Ξέρετε ποιοι και γιατί σας ακολουθούν στα social media;

manos_athens_voice_1.jpg
Μάνος Νομικός
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
You
You © Netflix

Η τηλεοπτική σειρά «You» του δικτύου Netflix είναι ένα από τα πιο αγωνιώδη ψυχολογικά θρίλερ που είδαμε τελευταία.

Η δεύτερη σεζόν της τηλεοπτικής σειράς «You» του Netflix ολοκλήρωσε μία θριαμβευτική χρονιά για το αμερικάνικο δίκτυο, με πολλές επιτυχημένες σειρές («Stranger Things 3», «The Witcher», «Sex Education») και ταινίες («O Ιρλανδός», «Ιστορία Γάμου») που φαίνεται πως θα «χτυπήσουν» πολλές υποψηφιότητες στα φετινά βραβεία Όσκαρ.

YOU S2 | Official Trailer | Netflix


Η σειρά «You», αν και προβλήθηκε στις 26 Δεκεμβρίου, πρόλαβε να μπει στην πεντάδα με τα shows του Netflix με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση, τουλάχιστον με τα στοιχεία που μας δίνει το δίκτυο. Αν και τυπικά θεωρείται σειρά του 2019, τώρα βρίσκεται στο απόγειό της. Κάποιοι θα αναρωτηθείτε γιατί γράφουμε συχνά για σειρές του Netflix (ή του FOX ή σειρών που βρίσκονται στα «μπουκέτα» των ελληνικών συνδρομητικών καναλιών) και όχι κάποιων άλλων δικτύων. Η εξήγηση είναι απλή, το Netflix υπάρχει εδώ και λίγα χρόνια επίσημα στην ελληνική αγορά και κατέχει σημαντικό κομμάτι του λεγόμενου «δυναμικού κοινού» (κάτι που πρέπει να πάρουν υπ’ όψιν οι διευθυντές προγραμμάτων των ελεύθερων καναλιών), ενώ οι αντίστοιχες πλατφόρμες της Disney+ και Apple TV+ (και όχι μόνο αυτές) ή δεν έχουν «προσγειωθεί» ακόμα στην Ελλάδα ή είναι πολύ φρέσκιες στην αγορά και χρειάζονται το χρόνο τους. Θέλουμε να δουν περισσότεροι άνθρωποι στην Ελλάδα, όπως πρέπει, σειρές όπως το «The Mandalorian» ή το «Servant», όχι μέσα από μέτρια εικόνα και παράνομα download.

You
© Netflix

Για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει το «You», καλό είναι να το κάνουν. Από τη μία μπορεί να κινείται γύρω από όλα τα χίπ(στερ) και millennial στερεότυπα αλλά το τελικό αποτέλεσμα σε αποζημιώνει. Μπορεί να είναι ψυχολογικό θρίλερ, κάποιες φορές φέρνει και σε «Hannibal» και «Dexter», αλλά ξέρει να αυτοσαρκάζεται.

Η σειρά ακολουθεί τον Τζο Γκολντμπεργκ (Πεν Μπάτζλεϊ), έναν επικίνδυνα γοητευτικό και εμμονικό άνδρα, υπεύθυνο βιβλιοπωλείου στη Νέα Υόρκη, που φτάνει στα άκρα για να μπει στις ζωές των ανθρώπων που του κινούν το ενδιαφέρον. Στην πρώτη σεζόν ο Τζο ερωτεύεται παράφορα την Μπεκ (Ελίζαμπεθ Λάιλ), πελάτισσα στο βιβλιοπωλείο. Αρχίζει να παρακολουθεί κάθε βήμα της, να μπαίνει στα δικά της social media και προσωπικά μηνύματα, έχει τους τρόπους του, ένας πραγματικός stalker της νέας εποχής και μία άκρως τοξική και ψυχοπαθολογική σχέση. Δεν μπορούμε να πούμε περισσότερα, για όσους δεν την έχουν παρακολουθήσει ακόμα, αλλά η σειρά παίρνει μία ακόμα πιο σκοτεινή και επικίνδυνη τροχιά από επεισόδιο σε επεισόδιο. Ο Τζο κρύβει πολλές διαφορετικές ταυτότητες, πολλούς «σκελετούς στην ντουλάπα», κάποιους και σε υπόγεια.

You
© Netflix


Η δεύτερη σεζόν μας μεταφέρει στο ηλιόλουστο Λος Άντζελες, με τον Τζο να πιάνει δουλειά σε ένα μεταμοντέρνο βιβλιοπωλείο, που μάλλον τα βιβλία υπάρχουν εκεί μόνο για ντεκόρ. Πιο πολύ καφέ-κέντρο ευεξίας θυμίζει, με το χιπστερό-μετρο να βαράει κόκκινο. Μέχρι που γνωρίζει την σεφ Λοβ Κουίν (γίνεται βιβλιοπωλείο χωρίς… σεφ;), αδερφή του ιδιοκτήτη (μεγάλη μορφή ο Φόρτι Κουίν) και ξεκινάει η ίδια ιστορία. Η Λοβ (Βικτόρια Πεντρέτι) σε «στενό μαρκάρισμα» από τον Τζο, με πολλές ανατροπές και αγωνία μέχρι το τέλος. Δεν πετάμε σπόιλερ, υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα και χαρακτήρες για να ανακαλύψετε οι ίδιοι μέσα από αυτές τις δύο σεζόν.

Μία τρίτη σεζόν είναι σίγουρη, απλά περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση του Netflix. Ίσως μιλάμε για την σειρά-έκπληξη των τελευταίων δύο χρόνων. Ήρθε σχεδόν από το πουθενά, μέσα από το δίκτυο Lifetime (δεν είναι μικρό δίκτυο, ανήκει στις εταιρίες Hearst και Disney), με μέτρια νούμερα τηλεθέασης στην αρχή. Το «You» εκτοξεύθηκε όμως με το που άρχισε να παίζεται στο Netflix, με περισσότερους από 40 εκατομμύρια τηλεθεατές να βρίσκονται  κολλημένοι στις οθόνες τους. Από τους 650 χιλιάδες τηλεθεατές του Lifetime στα 40 εκατομμύρια του Netflix, είναι μεγάλη απόσταση και έγινε σημείο αναφοράς και συζητήσεων για την τηλεοπτική πραγματικότητα.

You
© Netflix

Ελπίζω να μην ταυτίστηκαν πολλοί με τον ρόλο του κοινωνιοπαθή Τζο (και κάτι «ψιλά» παραπάνω από κοινωνιοπαθής), αλλά σίγουρα βρήκαμε στοιχεία που αντικατοπτρίζουν τη σημερινή εποχή και στοιχεία του εαυτού μας. Η αλήθεια είναι ότι ο ίδιος ανακάλυψα το «You» πιο αργά, μέσα στο 2019 (και όχι το καλοκαίρι του 2018, όταν κυκλοφόρησε η πρώτη σεζόν) και έτσι παρακολούθησα και τις δύο σεζόν σχεδόν back to back.

Αυτό που πετυχαίνει το «You» είναι να συνδυάζει πρωτίστως τα στοιχεία καθαρόαιμου θρίλερ και αγωνίας με θέματα που απασχολούν τους νέους του σήμερα (και όχι μόνο τους νέους), η σχέση μας στα όρια της ψύχωσης με τα social media, τα προσωπικά μας δεδομένα που μπορούν να παραβιαστούν και να μείνουν ακάλυπτα για όλους, η ανάγκη για αγάπη και έρωτα στην ψηφιακή εποχή. Δεν μας προσφέρει κάτι καινούργιο, αλλά έχει τον τρόπο να σε κρατάει μέχρι το τελευταίο επεισόδιο.

Πριν κάνετε νέο add, approve και follow, δείτε πρώτα το «You». Απλά μην σας μπαίνουν ιδέες.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.