Ημέρες τηλεόρασης
Αθλητικά, ταινίες, σειρές ή ντοκιμαντέρ; Ό,τι και να επιλέξεις, σου το προσφέρει το «μαγικό κουτί», που σήμερα γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα του
Πολλά χρόνια πίσω, στη δεκαετία του 1960, τότε που πρωτοεμφανίστηκε η τηλεόραση, οι οικογένειες συγκεντρώνονταν γύρω από τη μαυρόασπρη οθόνη. Από τότε άλλαξαν πολλά. Η οθόνη έγινε έγχρωμη, λειτούργησαν σταθμοί ιδιωτικοί και στη συνέχεια συνδρομητικοί, μπήκαν τεχνολογίες όπως η υβριδική, που σου επιτρέπει να προσαρμόζεις την ψυχαγωγία σου στα δικά σου μέτρα και επιθυμίες και έπεται συνέχεια. Αθλητικά, ταινίες, σειρές, ντοκιμαντέρ, ο κόσμος ολόκληρος. Σήμερα 21 Νοεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης και ο Δημήτρης Μιχαλάκης, Executive Director της COSMOTE TV, μας δίνει πληροφορίες που ίσως δε γνωρίζαμε αλλά και κάποια στιγμιότυπα από το μέλλον.
Σήμερα 21 Νοεμβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης. Εν έτει 2017, πόσο έχει αλλάξει και πώς έχει διαμορφωθεί το τηλεοπτικό τοπίο;
Οι αλλαγές που συντελέστηκαν τα τελευταία 5-6 χρόνια στο τηλεοπτικό πεδίο στην Ελλάδα ήταν καθοριστικές. Θα μείνω στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης, αφήνοντας απέξω τα ελεύθερα κανάλια, όπου επίσης έχουν γίνει και γίνονται ακόμη πολλές αλλαγές.
Στη συνδρομητική τηλεόραση πριν από 10 χρόνια στην Ελλάδα υπήρχε ένας μόνο πάροχος. Σήμερα υπάρχουν τρεις και σύντομα θα ξεκινήσει και ένας τέταρτος, με την COSMOTE TV να βρίσκεται στην κορυφή πλέον της αγοράς σε επίπεδο συνδρομητών. Αν συμπεριλάβει κανείς και τις streaming πλατφόρμες, τότε η λίστα μεγαλώνει.
Τι έχει αλλάξει στο διάστημα των τελευταίων αυτών χρόνων;
Να θυμίσω ότι για χρόνια η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας ήταν καθηλωμένη περίπου στο 10%, και η αντίληψη που επικρατούσε ήταν ότι αποτελούσε είδος πολυτελείας. Η είσοδος του ΟΤΕ στη συνδρομητική τηλεόραση, οδήγησε στο άνοιγμα της αγοράς και ο αριθμός των νοικοκυριών με pay TV υπερδιπλασιάστηκε.
Δημιουργήσαμε μια υπηρεσία με πλούσιο αποκλειστικό αθλητικό περιεχόμενο και πληθώρα επιλογών για όλη την οικογένεια. Λανσάραμε πρώτοι on demand υπηρεσίες που διευκολύνουν τη τηλεθέαση. Επικοινωνήσαμε για πρώτη φορά προσιτή οικιακή ψυχαγωγία. Όλα αυτά, εν μέσω της κρίσης που μας έχει κάνει να περνάμε περισσότερο χρόνο μέσα στο σπίτι.
Η συνδρομητική τηλεόραση δεν είναι κάτι νέο στην Ελλάδα, όμως δεν έχει, ίσως, φτάσει στο επίπεδο άλλων χωρών. Αυτό σημαίνει ότι έχει ακόμα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης; Και ποια είναι τα πλεονεκτήματά της συγκριτικά με τη «συμβατική» τηλεόραση;
Πριν από μία πενταετία περίπου η χώρα μας ήταν από τις τελευταίες στον ευρωπαϊκό χάρτη της συνδρομητικής τηλεόρασης. Σήμερα, έχουμε φτάσει στα επίπεδα των χωρών του ευρωπαϊκού νότου, με μία διείσδυση στα νοικοκυριά που φτάνει το 24%. Ωστόσο, η θετική πορεία του κλάδου από το 2011 και μετά ανακόπηκε με την επιβολή του φόρου συνδρομητικής τηλεόρασης (10%), τον Ιούλιο του 2016, που ήρθε να προστεθεί σε μία σειρά από φόρους και τέλη - αποτρέποντας τα νοικοκυριά και ασκώντας μεγάλη πίεση στους παρόχους.
Δυστυχώς, αντί να επανεξετασθεί το εν λόγω μέτρο, ήρθε η πρόσφατη επιβολή νέου τέλους ύψους 2% επί του συνολικού τζίρου των παρόχων συνδρομητικής τηλεόρασης, υπέρ του ταμείου δημοσιογράφων, που θα ασκήσει ακόμη μεγαλύτερη πίεση σε έναν ήδη βεβαρημένο κλάδο.
Η COSMOTE TV, μεταξύ άλλων, προσφέρει υβριδικές υπηρεσίες. Θέλετε να μας το εξηγήσετε λίγο, τι καινούργιο φέρνουν στην τηλεθέαση αυτές οι υπηρεσίες και πώς μπορεί κανείς να τις απολαμβάνει;
Η COSMOTE TV ήταν ο πρώτος πάροχος που διέθεσε την υβριδική υπηρεσία ταυτόχρονα για το σύνολο των συνδρομητών του και σήμερα το 30% των νοικοκυριών που έχουν συνδρομή σε εμάς απολαμβάνουν διαδραστικές τηλεοπτικές υπηρεσίες.
Η υβριδική τεχνολογία, με απλά λόγια, δίνει τον έλεγχο στον τηλεθεατή, που αποφασίζει ο ίδιος πότε και πού θα δει το αγαπημένο του πρόγραμμα. Ο συνδρομητής μας, συνδέοντας τον αποκωδικοποιητή του στο Internet, έχει πρόσβαση σε μία σειρά από διαδραστικές υπηρεσίες. Μπορεί να σταματάει και να ξαναρχίζει ένα ζωντανό πρόγραμμα, να γυρίζει τον χρόνο πίσω έως 48 ώρες, να νοικιάζει ταινίες σε πρώτη προβολή, αμέσως μετά την προβολή τους στον κινηματογράφο, να πραγματοποιεί εγγραφές, να βλέπει προγράμματα από το κινητό του. Ουσιαστικά απελευθερώνει τον τηλεθεατή από τους περιορισμούς της γραμμικής θέασης και του επιτρέπει να προσαρμόζει την ψυχαγωγία του στα δικά του μέτρα και επιθυμίες.
Βρισκόμαστε στην εποχή που, πλέον, μπορούμε να δούμε τηλεόραση στο tablet, ακόμα και στο κινητό μας. Πόσο εξοικειωμένος είναι ο τηλεθεατής με αυτές τις νέες «συνήθειες»;
Υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό, κυρίως νέων, που παρακολουθούν φανατικά περιεχόμενο από φορητές συσκευές. Το κάνει ένα ποσοστό περίπου 25% των συνδρομητών μας, οι οποίοι χρησιμοποιούν την υπηρεσία COSMOTE TV GO για να δουν live προγράμματα, για παράδειγμα έναν αθλητικό αγώνα, ή on demand περιεχόμενο, όπως π.χ. σειρές. Χρησιμοποιείται πολύ και σαν δεύτερη οθόνη μέσα στο σπίτι.
Τι προτιμούν οι τηλεθεατές; Σειρές, ταινίες, αθλητικά ή ντοκιμαντέρ;
Νούμερο ένα στην προτίμηση των τηλεθεατών παραμένουν σταθερά τα αθλητικά γεγονότα. Οι αγώνες των ελληνικών ομάδων στις διασυλλογικές διοργανώσεις, όπως το UEFA Champions League και το Europa League, τα μεγάλα ντέρμπι των ευρωπαϊκών Πρωταθλημάτων, οι κρίσιμοι αγώνες στις ελληνικές διοργανώσεις, οι εμφανίσεις του Γιάννη Αντετοκούνμπο στο NBA, είναι από τα πιο δημοφιλή στην πλατφόρμα της COSMOTE TV. Μικρότερα, αλλά πολύ φανατικά κοινά στην Ελλάδα έχουν και οι διοργανώσεις τένις και motorsport.
Οι ταινίες και οι σειρές βρίσκονται επίσης πολύ ψηλά στην προτίμηση του κοινού. To κανάλι COSMOTE CINEMA 4HD, που φιλοξενεί αποκλειστικά τις σειρές της COSMOTE TV είναι από τα πιο δημοφιλή της πλατφόρμας.
Εκτός από τα κανάλια γραμμικής θέασης, βλέπουμε ότι και οι on demand υπηρεσίες κερδίζουν περισσότερα κοινά. Πολλοί από τους συνδρομητές μας, για παράδειγμα, επιλέγουν να δουν τις αγαπημένες τους σειρές στην υπηρεσία COSMOTE TV PLUS, χωρίς έξτρα χρέωση. Στην υπηρεσία αυτή «ανεβαίνουν» τα επεισόδια των περισσοτέρων σειρών μας αφού προβληθούν στο COSMOTE CINEMA 4HD - αυτή τη στιγμή έχει πάνω από 40 σειρές διαθέσιμες. Κάποιες από τις σειρές μας μάλιστα τις διαθέτουμε -από το πρώτο επεισόδιο- ολόκληρες on demand στην υπηρεσία για τους binge-watchers.
Στο COSMOTE TV PLUS, ανεβαίνουν και οι περισσότερες ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στα κανάλια μας δίνοντας πληθώρα επιλογών στην οικογένεια. Επίσης, έχουμε και τα ντοκιμαντέρ του COSMOTE HISTORY, με πολλές δικές μας πρωτότυπες παραγωγές αφιερωμένες στον ελληνικό πολιτισμό, τη γεωγραφία, την ιστορία, τη γαστρονομία, τα ήθη και έθιμα του τόπου μας.
Υπάρχει κάτι καινούργιο που ετοιμάζει και έχει στα σκαριά η COSMOTE TV, κάποια νέα υπηρεσία ίσως, ή κάποια πολύ καλή σειρά;
Συνεχώς έρχεται κάτι νέο στην COSMOTE TV. Μέσα στον Οκτώβριο φέραμε δέκα νέα κανάλια, ανανεώνοντας, κυρίως, την κατηγορία του ντοκιμαντέρ, με σπουδαίες προσθήκες όπως το BBC Earth ή τα κανάλια Nature και Explore του Viasat. Στις αρχές Νοεμβρίου, διαθέσαμε την υπηρεσία COSMOTE TV MULTIROOM η οποία, μέσα από την hybrid τεχνολογία, δίνει τη δυνατότητα στους συνδρομητές να βλέπουν ταυτόχρονα διαφορετικά προγράμματα σε έως τέσσερις τηλεοράσεις του σπιτιού.
Σειρά έχει η διάθεση της εφαρμογής για τα λεγόμενα companion devices, ώστε να μπορούν οι συνδρομητές μας να χειρίζονται τον αποκωδικοποιητή τους από το κινητό ή το τάμπλετ.
Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του Ομίλου και τις επενδύσεις που γίνονται στα νέα δίκτυα και επιτρέπουν ακόμη πιο γρήγορες ταχύτητες μετάδοσης του περιεχομένου, θέλουμε συνεχώς να αναβαθμίζουμε την εμπειρία των συνδρομητών μας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ήρθε η ώρα να κρεμάσω το μικρόφωνό μου», δηλώνει η Πάμελα Χέιντεν - Το συγκινητικό αφιέρωμα της σειράς
Με την υπογραφή του Σέθ Ρόγκεν και συμμετοχές των Ζόι Κράβιτς, Σαρλίζ Θερόν, Μάρτιν Σκορσέζε
O ακαταμάχητος Ισπανός θα ενσαρκώσει τον ανατριχιαστικό δολοφόνο Max Candy
Πρεμιέρα στις 10 Δεκεμβρίου - Βασίζεται σε δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια
O κολοσσός ψυχαγωγίας δείχνει να αλλάζει στρατηγική
Ένα romance best seller των βρετανικών 80s ζωντανεύει στη μικρή οθόνη μέσα σε τόνους ένδοξου κιτς και το αποτέλεσμα είναι καλύτερο από κάθε φαντασία
Μια ειλικρινής κωμωδία που σε κάνει να πιάνεις την κοιλιά σου από τα γέλια
H δημοφιλής τραγουδίστρια θα κάνει την εμφάνισή της στη δεύτερη σεζόν του Wednesday
Ο Ιάπωνας οτέρ επιστρέφει στο Netflix με το remake του «Like Asura»
«Η πρώτη σεζόν ήταν παγκόσμια επιτυχία, αλλά δεν έβγαλα και πολλά χρήματα», δήλωσε ο Hwang Dong-hyuk
To κορυφαίο franchise βιντεοπαιχνιδιών μεταφέρεται στην οθόνη
Συνεχίζονται οι αλλαγές στην πλατφόρμα
Η κοινωνία ξέρει από τι είναι φτιαγμένοι οι πιο άσπλαχνοι δολοφόνοι – γιατί τους έπλασε με τα χέρια της
Ο διάσημος σχεδιαστής παραγωγής και σκηνοθέτης έδωσε μια διαφορετική διάσταση στη νέα τηλεοπτική καμπάνια
Μόλις δύο μήνες μέχρι την κυκλοφορία της νέας σεζόν
Πλάνα με πρωταγωνιστή τον βασιλιά του ροκ εν ρολ, το ποδόσφαιρο μέσα από τις ισπανίδες αθλήτριες που άλλαξαν τους κανόνες και ο Iron Mike στο ρινγκ μετά από 19 χρόνια
Στην τελική ευθεία το κάστινγκ για τον ρόλο της ατρόμητης αρχαιολόγου στην επερχόμενη σειρά της Amazon
Ένα all-star cast αναμένεται να απολαύσουμε στην επερχόμενη σειρά του Paramount+
Νέα επεισόδια για τη βραβευμένη με Emmy σειρά που φέρει την υπογραφή του Μπεν Στίλερ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.