TV + Series

20 πράγματα που δεν γνωρίζετε για την ελληνική τηλεόραση

Τίποτα στην τηλεόραση δεν είναι όπως φαίνεται. Αυτό είναι και το σλόγκαν του Rodeo, της νέας εκπομπής του Σκάι.

115071-630725.jpg
Βαγγέλης Περρής
ΤΕΥΧΟΣ 601
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
339725-706621.jpg

Τα τηλεοπτικά πλατό δεν είναι τόσο τεράστια όσο φαίνονται. Η κατάλληλη κάμερα δίνει πανοραμικά πλάνα που το τόσο το κάνουν τόοοοοσο!

Ο σωστός ο φωτισμός και μία καλή μακιγιέζ μπορούν να μετατρέψουν ένα μέτριο έως κακό πρόσωπο σε θεότητα. Έλα όμως που η συντριπτική τους πλειοψηφία πιστεύει ότι η ψευδαίσθηση στο μόνιτορ ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα! Εκεί αρχίζουν τα προβλήματα...

Οι περισσότεροι άντρες παρουσιαστές καλύπτουν τη φαλάκρα τους με χρωματιστό σπρέι. Οι πιο ψαγμένοι χρησιμοποιούν μικρές συνθετικές τριχούλες που κολλάνε πάνω στα κενά. Συνήθως διαρκούν όσο ένα γύρισμα, ενίοτε ξεκολλάνε και τότε ο παρουσιαστής εκνευρίζεται γιατί περιστοιχίζεται από ανίκανους.

4 Οι κάμερες που αδυνατίζουν είναι ένας μύθος. Στην πραγματικότητα απλώς συμπιέζεται η εικόνα με αποτέλεσμα οι χοντροί να δείχνουν σαν τον Έλμερ Φαντ όταν πέφτει πάνω του ένα πιάνο. Τον μετατρέπει σε μονοδιάστατη τάβλα αλλά παραμένει χοντρός.

5 Οι κάμερες που εξαφανίζουν τις ρυτίδες έχουν πλάκα. Παλιά η δουλειά γινόταν με μία γυναικεία κάλτσα που τεντωνόταν μπροστά στο φακό. Κάποιοι ανανέωσαν την τεχνική και (με μεγάλη αποτυχία) προσπάθησαν να έχουν καλύτερο αποτέλεσμα απλώνοντας πάνω στο φακό ένα στρώμα από βαζελίνη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η εικόνα των σταρ να θολώνει και όντως να εξαφανίζονται οι ρυτίδες. Ταυτόχρονα εξαφανίζονταν οι μύτες, τα μάτια και άλλες λεπτομέρειες! Επίσης, επειδή ο θολός φακός διαχέει το άσπρο, τα λαμπερά δόντια έμοιαζαν να εκπέμπουν μια έντονη ακτινοβολία που υποχρέωνε τον τηλεθεατή να κλείσει τα μάτια. Κλειστά μάτια και τηλεθέαση δεν συμβαδίζουν.

6 Οι εκφωνητές των απογευματινών ειδήσεων περνούν από την ιματιοθήκη την τελευταία στιγμή και φοράνε το πρώτο σακάκι που βρίσκουν μπροστά τους. Συνήθως το έχει αφήσει ο προηγούμενος συνάδελφός τους και έτσι εξηγείται το φαινόμενο να εκφωνούν τα δελτία διαφορετικοί άνθρωποι που είναι ντυμένοι με τα ίδια ρούχα.

7 Το πιο επικίνδυνο τηλεοπτικό επάγγελμα είναι αυτό του ενδυματολόγου. Πρέπει να βρει ρούχα που να ψηλώνουν, να αδυνατίζουν, να φωτίζουν, να εξαφανίσουν τα μεγάλα μπούστα, να φουσκώνουν τα μικρά, να μακραίνουν τα πόδια, να κονταίνουν τους υπόλοιπους, και να μην τα έχει ξαναφορέσει καμία άλλη, της Μαντόνα συμπεριλαμβανομένης. Επίσης οι ενδυματολόγοι φέρουν την απόλυτη ευθύνη για την κακή πορεία των εκπομπών.

Τα γλυκά που διακοσμούν τα τραπέζια των πρωινών εκπομπών είναι αληθινά. Ποτέ δεν επανέρχονται στο σκηνικό, γιατί μόλις τελειώσει η εκπομπή τα καταβροχθίζουν οι παρευρισκόμενοι συνεργάτες. Ταχύτεροι όλων οι κάμεραμεν.

Ναι, υπάρχουν παρουσιάστριες που τρέφουν την οικογένειά τους παίρνοντας σε τάπερ τα φαγητά που παρουσιάζονται στις εκπομπές τους.

10 Κάτω από τα παπούτσια των παρουσιαστριών μπαίνει χαρτοτέιπ για να μη λερωθούν και να επιστραφούν σχεδόν άθικτα στις εταιρείες που τα δάνεισαν. Έτσι ξαναμπαίνουν στις βιτρίνες και πωλούνται σαν καινούργια.

11 Τα ενώπιον της κάμερας φιλιά, οι αγκαλιές και το εγκάρδιο κλίμα μεταξύ καλεσμένου και οικοδεσπότη εξαφανίζονται μόλις αρχίσει το διάλειμμα. Με το που πέσει η πρώτη διαφήμιση, ο καλεσμένος μένει εμβρόντητος στον καναπέ ενώ οι παρουσιαστές τηλεφωνούν επειγόντως στη μαμά τους για τους ξεματιάσει.

12 Ηθοποιοί που ειδικεύονται σε κωμικούς ρόλους δίνουν συνεντεύξεις για να δείξουν πόσο διανοούμενοι είναι. Ηθοποιοί που παίζουν σε δράματα λένε συνέχεια εξυπνάδες για να πείσουν το κοινό ότι κατά βάθος είναι πολύ χαριτωμένοι. 

13 Η φωνή που ακούγεται στα πλέιμπακ πολλών τραγουδιστών δεν έχει καμία σχέση με τις πραγματικές τους δυνατότητες. Είναι όμως πολλοί αυτοί που τολμούν το live, με αποτέλεσμα στο τέλος να ζητάνε συγγνώμη γιατί ήταν κρυωμένοι. 

14 Οι παίκτες που στελεχώνουν τα τηλεπαιχνίδια προέρχονται από ένα και μόνο πρακτορείο «βοηθητικών ηθοποιών». Αυτός είναι ο λόγος που συχνά πυκνά βλέπουμε να διαγωνίζονται οι ίδιες φυσιογνωμίες. Δεν είναι σύμπτωση αλλά έλλειψη προσωπικού.

15 Όλοι οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν ηθοποιοί εκτός από κάποιους ηθοποιούς. Η άποψη του Όσκαρ Ουάιλντ επιβεβαιώνεται και με τους «βοηθητικούς ηθοποιούς», ιδιαιτέρως όταν καλούνται να υποδυθούν κανονικούς ανθρώπους.

16 Το κοινό των ζωντανών εκπομπών προέρχεται κυρίως από φροντιστήρια που πραγματοποιούν «εκπαιδευτική εκδρομή». Ανάμεσά τους βρίσκονται και κάποιοι υποψήφιοι ρεπόρτερ που η παραγωγή τούς υποσχέθηκε ότι αν γράφουν καλά στην κάμερα, θα προωθηθούν στην ιδιότητα του «μόνιμου εκπαιδευόμενου συνεργάτη» (όπου «εκπαιδευόμενος» σημαίνει ότι ποτέ δεν θα πάρουν φράγκο).

17 Το χειροκρότημα ποτέ δεν είναι αυθόρμητο. Το σύνθημα το δίνει μόνο ο floor manager, αλλά επειδή έχει και άλλες δουλειές (να κουμπώνει την παρουσιάστρια, να σηκώνει χαρτιά με οδηγίες, να συγκρατεί τους καλεσμένους που θεωρούν τον εαυτό τους προσβεβλημένο γιατί αργούν να βγουν στον αέρα κ.λπ.) καμιά φορά δίνει λάθος σύνθημα. Έχει συμβεί να χειροκροτηθεί μέχρι και η αναγγελία θανάτου.

18 Μερικές φορές στους τίτλους τέλους υπάρχουν φίρμες που αναρωτιέσαι τι σχέση έχουν με την εκπομπή. Για χρόνια σχεδόν όλα τα ενημερωτικά προγράμματα έκλειναν με το λογότυπο της εταιρείας «Αιγαίον». Ήταν μαγαζί που έστελνε τζάμπα λουκουμάδες στους δημοσιογράφους.

19 Όλοι, μα όλοι οι παρουσιαστές είναι σίγουροι ότι κάποιοι τους αντιγράφουν.

20 Είναι φανερό ότι «τίποτα στην τηλεόραση δεν είναι όπως φαίνεται»... Αυτό είναι και το σλόγκαν του Rodeo, της εκπομπής που ξεκινάει τη Δευτέρα στις 17.40 στο Σκάι. Θα είναι εκεί και η Αθηναΐς Νέγκα με την Άννα Μαρία Βέλλη! 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.