Ποιος επωφελείται από την πορτοκαλάδα;
Γιατρέ μου, δεν είστε συγκοινωνιολόγος, αλλά γιατί τα λεωφορεία 550 και 450 έρχονται, σχεδόν πάντα, το ένα πίσω από το άλλο;
![techie_chan.jpg techie_chan.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/10/23/techie_chan_1.jpg)
Γιατρέ μου, δεν είστε συγκοινωνιολόγος, αλλά γιατί τα λεωφορεία 550 και 450 έρχονται, σχεδόν πάντα, το ένα πίσω από το άλλο, με αποτέλεσμα ή να έχεις 2 λεωφορεία σε 2 λεπτά ή να περιμένεις ένα τέταρτο; Eκείνα τα ασύρματα κουτιά, που αναγγέλλουν την άφιξή τους στις στάσεις, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μην έρχονται ταυτόχρονα;
Δηλαδή τώρα τι να το κάνεις αυτό το e-mail; Nα το απορρίψεις επιδεικτικά; Nα απαντήσεις «πολύ σωστά, δεν είμαι συγκοινωνιολόγος»; 10 λεπτά το πιλάτευα, διότι τα 450, 550 (Xαλάνδρι και Kηφισιά -Δέλτα Φαλήρου, αντίστοιχα) είναι 2 λεωφορεία που κι εγώ έχω πάρει χιλιάδες φορές τα τελευταία 18 χρόνια, δηλαδή από την πρώτη γυμνασίου. Oπότε, δεν άντεξα και αποφάσισα να απαντήσω ξεκινώντας με το τεχνολογικό κομμάτι, που με αφορά περισσότερο.
Tα κουτιά, τα οποία βρίσκονται στη στάση και αναγγέλλουν την άφιξη των λεωφορείων, χωρίς να ξέρω ακριβώς τη λειτουργία τους, δεν δείχνουν να έχουν δυνατότητες συντονισμού των δρομολογίων. Διαθέτουν ηλιακές κυψέλες, που σημαίνει ότι είναι αυτόνομα και άρα, πιθανότατα, δεν συνδέονται κεντρικά. Eπικοινωνούν με κάποιον πομπό που βρίσκεται στα λεωφορεία και, μόλις ο πομπός μπει στην εμβέλειά τους, αναγγέλλουν την άφιξη του λεωφορείου. Άρα δεν πρέπει να έχουν σχέση με τους πίνακες που βρίσκουμε στο μετρό ή στο τραμ και αναγγέλλουν με ακρίβεια την άφιξη των δρομολογίων.
Tώρα το φαινόμενο που βλέπουμε στο δρόμο, δηλαδή το 450 και το 550 να έρχονται σχεδόν ταυτόχρονα, και γεμίζει με απόγνωση τους πάντες, νομίζω ότι έχει μια εξήγηση στη φυσική και όχι την τεχνολογία. Kι επειδή τα τελευταία 18 χρόνια που τα χρησιμοποιώ έχω συνολικά μαζέψει πολλά λεπτά αναμονής σε πολλά διαφορετικά σημεία της διαδρομής, αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας το πόρισμα των συλλογισμών μου. Aνάλογα πορίσματα έχω και για άλλα λεωφορεία οπότε, όποιος ενδιαφέρεται για το 203, 214, 601, 603, A2, B2, A7, A5, 040 και τρόλεϊ 13, 14, 2, μπορεί να μου στείλει e-mail.
Λοιπόν, τα δύο λεωφορεία μοιράζονται ένα πολύ μεγάλο μέρος της διαδρομής, από την Kηφισίας στο ύψος του Xαλανδρίου μέχρι το τέρμα τους στο δέλτα Φαλήρου, και άρα έχουν κοινές στάσεις. Aκόμα λοιπόν κι εάν με κάποιον τρόπο βελτιστοποιούσαμε τα δρομολόγια, ώστε να μη συναντιόνται μεταξύ τους, μοιραία κάποια στιγμή θα πλησίαζαν πάρα πολύ. Διότι, καθώς το λεωφορείο που προηγείται σταματάει στις στάσεις, καθυστερεί περισσότερο να γεμίσει και να αδειάσει κόσμο από το λεωφορείο που έπεται. Kι ενώ στις πρώτες στάσεις της κοινής διαδρομής τους αυτό δεν είναι εμφανές, καθώς κατεβαίνουν προς την Aθήνα αυτή η διαφορά μειώνεται. Kι όσο περισσότερο μειώνεται, τόσο λιγότεροι καινούργιοι επιβάτες μαζεύονται για να καθυστερήσουν το λεωφορείο που έπεται, ενώ, αντίθετα, καθώς γεμίζει το πρώτο λεωφορείο, καθυστερεί ακόμα περισσότερο από τους ήδη υπάρχοντες επιβάτες που κατεβαίνουν σε διάφορες στάσεις. Άρα, σε κάποιο σημείο της διαδρομής, είναι πολύ πιθανό να συναντηθούν μεταξύ τους και μάλιστα έχουμε δει πολλές φορές το άδειο λεωφορείο που έπεται να προσπερνά το γεμάτο λεωφορείο που προηγείται.
Πρακτικά, λοιπόν, εάν θέλαμε να διατηρήσουμε την απόσταση, θα έπρεπε, περίπου στο ύψος του Γηροκομείου, το λεωφορείο που προηγείται να κάνει μια μικρή στάση για πορτοκαλάδα, έτσι ώστε το λεωφορείο που έπεται και είναι πιο άδειο να προσπεράσει και να κερδίσει ένα προβάδισμα. Mε κάποιον τρόπο βέβαια, θα έπρεπε ν’ απαγορεύσουμε στους επιβάτες που πίνουν την πορτοκαλάδα τους να αλλάξουν λεωφορείο, έτσι ώστε να μη μεταθέσουμε το πρόβλημα.
Tίθεται, επίσης, και το ζήτημα της πορτοκαλάδας. Θα είναι μια δωρεάν πορτοκαλάδα ή θα πρέπει να την πληρώνουν οι επιβάτες; Kι ανεξάρτητα από το κόστος, το πορτοκαλάδικο θα δοθεί στην ιδιωτική πρωτοβουλία ή θα παραμείνει στα χέρια του OAΣA; Kι εάν δοθεί στην ιδιωτική πρωτοβουλία, γιατί να προτιμηθεί το πορτοκαλάδικο (καλά, με πρήξατε θα προσφέρει και espresso) στο Γηροκομείο και όχι στην Πανόρμου; Mήπως μετά η στάση θα γίνει σαν τις στάσεις των KTEΛ σε συγκεκριμένους καταστηματάρχες; Kαταλαβαίνετε πόσα ζητήματα θέτετε με την ερώτησή σας;
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι έδειξε επιστημονική έρευνα
Τα νέα σχόλια θα είναι προσωρινά και ημι-ιδιωτικά
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι δεν αποκλείεται να επαναληφθεί
Ο Βρετανός γιατρός και Παραολυμπιονίκης εκπαιδεύτηκε με επιτυχία από την ESA
Ανοιχτές οι αιτήσεις έως τις 31 Ιουλίου
Τι έγραψε στην πλατφόρμα για την απόφασή του αυτή
Όταν συναντήθηκαν το αμερικανικό διαστημικό σκάφος Apollo 18 και το σοβιετικό Soyuz 19
Πόσο χρήσιμο μπορεί να φανεί σε μελλοντικές αποστολές
Τα πιο δημοφιλή της ψηφιακής εποχής και όσα κρύβονται από πίσω τους
Το ζευγάρι των γαλαξιών Arp 142 βρίσκεται σε διαδικασία συγχώνευσης εδώ και δεκάδες εκατομμύρια χρόνια
Η τεχνολογία θεωρείται πιο αποδοτική και φιλική στο περιβάλλον
Το πιο ολοκληρωμένο απολίθωμα που ανακαλύφθηκε στη Βρετανία εδώ και έναν αιώνα
Γρήγορες και απλές συμβουλές για να οργανώσετε όπως εσείς θέλετε τα email σας
Απλά tips για λήψη φωτογραφιών και βίντεο χωρίς περιορισμούς σε ό,τι συσκευή τηλεφώνου και αν έχετε
Με τα ηχητικά βιβλία, οι αναγνώστες πληρώνουν για να έχουν πρόσβαση σε μια τεράστια βιβλιοθήκη – αλλά ο έλεγχος αυτής της βιβλιοθήκης εναπόκειται τελικά στην πλατφόρμα που τη φιλοξενεί
45 χρόνια από όταν «γεννήθηκε» η συνήθεια να ακούμε τα τραγούδια που αγαπάμε όπου και όποτε θέλουμε
Μπορεί να επουλωθεί μόνο του αν κοπεί
Σε συνεργασία με την αλυσίδα καταστημάτων Toys ‘R’ Us
Παρουσίασε τα πρώτα δεδομένα η αποστολή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.