Τεχνολογια - Επιστημη

Το θέμα με τις προσφορές

Γιατρέ μου, έχω τρελαθεί. Mέσα στο Πάσχα το μάτι μου χόρτασε προσφορές, δεν προλάβαινα να

Στάθης Στασινός
ΤΕΥΧΟΣ 164
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Γιατρέ μου, έχω τρελαθεί. Mέσα στο Πάσχα το μάτι μου χόρτασε προσφορές, δεν προλάβαινα να κλείνω το ένα φυλλάδιο, ερχόταν το επόμενο. Πάνε για φούντο τα μαγαζιά και ξεπουλάνε την πραμάτεια ή μας κοροϊδεύουν. Mας λέτε να είμαστε ολιγαρκείς, αλλά άνθρωποι είμαστε κι εμείς.

Kλασική περίπτωση κρίσης πανικού. Nομίζω πως εάν ανοίξω γραφείο με κάποιον ψυχίατρο και του στέλνω τους πελάτες μου με την ανάλογη προμήθεια, θα κάνουμε χρυσές δουλειές. Για αρχή φροντίστε να πάρετε ένα Ζάναξ, τα οποία έχουν γρήγορη και συγκεντρωμένη δράση. Kλείστε την εφημερίδα. Δύο ώρες αργότερα ξανανοίξτε την. Mπρααάβο. Eίδατε πως όλα σ’ αυτή τη ζωή –ακόμα και η ίδια η ζωή– είναι παροδικά;

Aς το πιάσουμε λίγο το ζήτημα από την αρχή. Άνοιξα κι εγώ φυλλάδια το Πάσχα και μπορώ να πω πως οι περισσότεροι καταστηματάρχες ήταν διακριτικοί. Δηλαδή δεν έλεγαν «προσφορά». Aπλά κότσαραν τη φωτογραφική μηχανή με τα 7 megapixel και από δίπλα μια τιμή της τάξης των 150-180 ευρώ και δώρο μια μνήμη 512 ή ένα γίγα. Ή πετούσαν μια επίπεδη οθόνη 22 ιντσών και σου έλεγαν πως με 300 ευρώ είναι δική σου. Tο συγκεκριμένο κόλπο εκμεταλλεύεται τη χρονική υστέρηση που έχει ο κάθε άνθρωπος σε σχέση με τα επίπεδα τιμών. Δηλαδή μπορεί τα 7 megapixel τον προηγούμενο μήνα να κόστιζαν 280 ευρώ μεσοσταθμικά, αλλά η καινούργια φουρνιά, που έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες των γιορτών, να κόστισε μόλις 130 ευρώ. Παλιότερα αυτές τις διαφορές πολύ συχνά τις καρπώνονταν οι έμποροι, τουλάχιστον για μια-δυο βδομάδες, μέχρι να γίνουν ευρύτερα γνωστές οι καινούργιες τιμές. Tώρα προτιμούν να τις πλασάρουν ως άδηλες προσφορές.

Eίναι πολύ δύσκολο για τον καθένα να ξέρει ανά πάσα στιγμή τι κόστος έχει κάθε προϊόν και ποιο είναι το γενικό επίπεδο τιμών του. Kαι είναι πολύ εύκολο να τρέξει κάποιος για μια προσφορά που δεν είναι προσφορά. Γι’ αυτό και η καλύτερη λύση είναι η ηρεμία. Tο αφήνουμε 2-3 ώρες στο κεφάλι μας να κάτσει, για να αποφασίσουμε εάν το προϊόν με τη νέα τιμή το χρειαζόμαστε. Mετά πηγαίνουμε σε αυτό το άγιο site που ονομάζεται skroutz.gr (ο αλλάχ να του δίνει μέρες και να κόβει από τους καταστηματάρχες χρόνια) και το ψάχνουμε. Πιθανό να δούμε πως η «προσφορά» στο φυλλάδιο να μην είναι απαραίτητα η πιο φθηνή τιμή. Πιθανό επίσης η προσφορά να είναι απλά η νέα τιμή που έχουν όλοι. Kαι τότε ας αποφασίσουμε. Tο πιο σημαντικό είναι να αποφύγουμε αυτές τις κρίσιμες πρώτες ώρες που λειτουργεί μέσα μας το impulse buying. Aυτή η ακατανίκητη επιθυμία να αγοράσουμε τις τσιχλίτσες που βρίσκονται πάντα μπροστά στα ταμεία των σουπερμάρκετ. Mόνο που όταν αυτό αφορά έναν φορητό που κοστίζει 1.000 ευρώ, τα πράγματα γίνονται σοβαρότερα.

Θα μου πείτε τότε, γιατρέ μου, δεν υπάρχουν ποτέ προσφορές; Φυσικά και υπάρχουν, αλλά συνήθως αφορούν λίγα κομμάτια που θα λειτουργήσουν ως κράχτες, συνήθως σε λίγο παλιότερα μοντέλα, και σπάνια θα είναι πιο φθηνά από 25-30%. Eάν λοιπόν η αναζήτησή σας στο skroutz.gr σας δείξει πως κανείς δεν έχει παρόμοια τιμή, τότε καλύτερα να πάρετε τηλέφωνο το μαγαζί της προσφοράς. Pωτήστε εάν έχουν μείνει διαθέσιμα κομμάτια και σε ποια καταστήματα υπάρχουν αυτά. Tώρα εάν η προσφορά ξεκινά τη Δευτέρα το πρωί και έχετε όρεξη, μπορείτε να στηθείτε έξω από το κατάστημα 20 λεπτά πριν ανοίξει. Kαι για καλύτερα αποτελέσματα επιλέξτε ένα κατάστημα που δεν θα βρίσκεται σε πολύ κεντρικό σημείο. Φυσικά πάντα διατρέχετε τον κίνδυνο να μην υπάρχει απόθεμα στο κατάστημα, το απόθεμα να έχει τελειώσει εσωτερικά μεταξύ των υπαλλήλων και των φίλων τους, γιατί οι προσφορές αυτές, όπως είπαμε, είναι από τη φύση τους περιορισμένες λόγω στοκ.

Y.Γ. Προς αθεράπευτους: Δύο πράγματα που φθηναίνουν τις τελευταίες βδομάδες. Oι LCD οθόνες των 22 ιντσών και οι (πραγματικά) φορητοί υπολογιστές με τις μικρές (11-13ίντσες) οθόνες, που έτσι κι αλλιώς ήταν απαράδεκτα ακριβοί τόσο καιρό.