Τεχνολογια - Επιστημη

Η Amazon μπαίνει στον «πόλεμο» με Temu και Shein με δικό της low cost brand

Το Amazon Haul υπηρετεί ακριβώς το ίδιο μοτίβο με τους ανταγωνιστές του

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η Amazon μπαίνει στον «πόλεμο» με Temu και Shein με δικό της low cost brand - Το Amazon Haul υπηρετεί ακριβώς το ίδιο μοτίβο με τους ανταγωνιστές του

Η Amazon δεν άργησε να μπει στην «μάχη» των low cost καταστημάτων και ετοίμασε έναν ανταγωνιστή των εξαιρετικά δημοφιλών Temu και Shein.

Πρόκειται για το κατάστημα Amazon Haul, το οποίο επί του παρόντος διατίθεται αποκλειστικά σε app για κινητά ή και στο διαδίκτυο και προσφέρει παρόμοια αντικείμενα μαζικής παραγωγής με έκπτωση, τα περισσότερα από τα οποία αποστέλλονται από την Κίνα.

Πρόκειται για μια απόκλιση από την καθιερωμένη «φήμη» της Amazon ως υπερδύναμης στον χώρο που βασίζεται στους γρήγορους χρόνους παράδοσης, αφού ακόμη και η Amazon δεν μπορεί να μειώσει τον χρόνο που χρειάζεται για να φτάσουν αυτά τα αγαθά από την Κίνα.

«Ενώ η Amazon συνεχίζει να προσφέρει πάνω από 300 εκατομμύρια προϊόντα με γρήγορη, δωρεάν παράδοση για τα μέλη του Prime [...] ακούμε επίσης από τους πελάτες ότι μερικές φορές θα ήθελαν να ψωνίσουν προϊόντα σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, ακόμη και αν κάποια από αυτά κάνουν μία έως δύο εβδομάδες για να φτάσουν», έγραψε η Amazon σε μια ανάρτηση στο blog της.

Το Amazon Haul ακόμα και σαν ιστοσελίδα θυμίζει Shein και Temu ως προς τον σχεδιασμό του. Τα αντικείμενα εμφανίζονται σε πλέγματα, αντί της τυπικής λίστας της Amazon, και οι χρόνοι αποστολής και οι βαθμολογίες δεν είναι ορατοί εκτός αν κάνει κανείς κλικ σε ένα αντικείμενο.

Σε ορισμένα αντικείμενα υπάρχουν emojis πυραύλου, που προειδοποιούν ότι αυτό το προϊόν «πωλείται γρήγορα!». Ακόμα, emoji φωτιάς χρησιμοποιείται για να δηλώσει ότι η τιμή ενός προϊόντος είναι «τρελά χαμηλή». Όπως και οι ανταγωνιστές του, το Amazon Haul πουλάει επίσης ρούχα (16 δολάρια για ένα ζευγάρι ανδρικά παντελόνια ή 4,99 δολάρια για γυναικείες ζακέτες). Στο section «Staples», δε, μπορείτε να βρείτε μια ποικιλία από... σφουγγάρια, ζώνες αντίστασης, φούτερ, σιλικονούχα στρώματα ψησίματος και κάλτσες.

Η κριτική κατά των Temu και Shein, η τεράστια δημοφιλία στην Gen Z και τα εμπόδια που θέλει η Amazon να αποφύγει

Η Temu και η Shein έχουν δεχτεί ευρεία κριτική για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους, υποπροϊόν της παγκόσμιας αποστολής τους, και τα απόβλητα που προκαλούνται από τη fast fashion νοοτροπία τους. Και οι δύο εταιρείες έχουν επίσης αποτελέσει αντικείμενο ελέγχων για την προστασία των καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου οι ρυθμιστικές αρχές διερευνούν την πιθανή χρήση εθιστικών σχεδιαστικών προτύπων αλλά και παράνομων πρακτικών κερδοφορίας.

Παρά τα όσα αρνητικά, όμως, τις περιβάλλουν, οι low cost κολοσσοί παραμένουν απίστευτα δημοφιλείς μεταξύ της Gen Z. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Appfigures, η πιο δημοφιλής εφαρμογή μεταξύ των Αμερικανών χρηστών ηλικίας 18 έως 24 ετών ήταν η Temu, με σχεδόν 42 εκατομμύρια λήψεις σε αυτή τη δημογραφική ομάδα μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου 2024. Για το Shein, η εκτίμηση αυτή είναι περίπου στις 14,7 εκατομμύρια λήψεις, αν και είναι πιθανό η διαφορά στους αριθμούς λήψεων να είναι τόσο μεγάλη επειδή οι χρήστες της Gen Z έχουν ήδη κατεβάσει το Shein, το οποίο υπάρχει περισσότερο καιρό από το Temu.

Ένα ακόμη αρνητικό που αφορά τη Shein και την Temu είναι ότι οι καταναλωτές δεν αισθάνονται άνετα να κάνουν αγορές από άγνωστους πωλητές που θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι απατεώνες. Και προφανώς οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην Amazon, αλλά η εταιρεία στο νέο της low cost brand συνεργάζεται με παρόμοιους, κυρίως κινέζους πωλητές προϊόντων μαζικής παραγωγής. Ωστόσο, ισχυρίζεται ότι ελέγχει τους πωλητές εκ των προτέρων, και αν οι πελάτες θέλουν να επιστρέψουν την αγορά τους, μπορούν να το κάνουν δωρεάν εντός 15 ημερών, εφόσον το προϊόν είναι άνω των 3 δολαρίων.