Τεχνολογια - Επιστημη

Ψηφιακή υπερέκθεση παιδιών: Η επικινδυνότητα των αυθόρμητων αναρτήσεων

Το viral μήνυμα της καμπάνιας της Telekom που μοιράστηκε η COSMOTE με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις online δημοσιεύσεις παιδικών φωτογραφιών

Χαρά Αλεξανδροπούλου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Telekom: Η καμπάνια "ShareWithCare" ευαισθητοποιεί με επιτυχία τους γονείς για την έκθεση των παιδιών στο διαδίκτυο

Η έκθεση των παιδιών στο διαδίκτυο αποτελεί συνήθεια για πολλούς γονείς που με υπερηφάνεια μοιράζονται στιγμιότυπα της καθημερινότητάς τους. Το μοίρασμα στιγμών με την προβολή των ανήλικων προσώπων μπορεί να φαντάζει αθώο, κρύβει όμως πολλούς κινδύνους, τους οποίους οι γονείς μπορεί να μην έχουν υποψιαστεί. Στην πραγματικότητα, η διαδικτυακή έκθεση των παιδιών μπορεί να αποβεί πολύ πιο επικίνδυνη απ’ ότι φαντάζεται κανείς και χρειάζεται προσεκτική και υπεύθυνη διαχείριση.

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Διαδικτύου, στις 29 Οκτωβρίου, η COSMOTEμοιράστηκε στα SocialMediaτης, την πολυβραβευμένη καμπάνια της Telekom «ShareWithCare» που απευθύνεται στους γονείς με στόχο την ευαισθητοποίηση και τη σωστή ενημέρωσή τους σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα παιδί μέσω της έκθεσής του στο διαδίκτυο. Στο πλαίσιο της καμπάνιας, δημιουργήθηκε ένα βίντεο,το οποίο ξεκινάει με τη διαδικασία επεξεργασίας μιας φωτογραφίας ενός μικρού κοριτσιού, της 9χρονης Ella, μέσω AI. Το πρόσωπό της αρχίζει να αλλάζει και να παίρνει την μελλοντική ενήλικη μορφή της, η οποία απευθυνόμενη στους γονείς της, παρουσιάζει τις επιπτώσεις των online αναρτήσεων των φωτογραφιών της: η ψηφιακή ταυτότητά της μπορεί να κλαπεί, να αλλοιωθεί, να χρησιμοποιηθεί για οικονομικές απάτες ή ακόμα και για χρήση παράνομου σεξουαλικού περιεχομένου.Έτσι, όσα δημοσιεύει ένας ανυποψίαστος γονιός με την πρόθεση του μοιράσματος μιας τρυφερής στιγμής του παιδιού του, μπορεί να χρησιμοποιηθούν από τον οποιονδήποτε ως πηγή δεδομένων για πράξεις καταδικαστέες που θα επηρεάσουν το μέλλον των παιδιών.

Οι αριθμοί αποτυπώνουν το μείζον ζήτημα της ιδιωτικότητας, καθώς το 75% των γονιών μοιράζεται και δημοσιεύει φωτογραφίες και videos των παιδιών του στα socialmedia, ενώ οι 8 από τους 10 ακολούθους, τους είναι εντελώς άγνωστοι.

Μέσω αυτού του ψηφιακού χαρακτήρα, η Telekom υπογραμμίζει την ανάγκη για αυξημένη ψηφιακή εγρήγορση και ασφάλεια, καλώντας τους γονείς να προστατεύσουν τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών τους, αποφεύγοντας δημοσιεύσεις που ενδέχεται να εκθέσουν την ταυτότητά τους και να προκαλέσουν μελλοντικά προβλήματα ασφάλειας και εκμετάλλευσης. Η COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, συνεχίζει να στηρίζει πρωτοβουλίες που καλλιεργούν την ψηφιακή παιδεία, προωθούν την ασφαλή χρήση δεδομένων, καθώς και την προστασία του απορρήτου στο ψηφιακό περιβάλλον.

Δες την καμπάνια της Telekom "ShareWithCare" που μοιράστηκε η COSMOTE, εδώ