- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ντέμης Χασάμπης: Ο κυπριακής καταγωγής επιστήμονας που πήρε Νόμπελ Χημείας
Εξαιρετικός σκακιστής στα 13 του χρόνια - Το DeepMind και η καριέρα στη Google
Ντέμης Χασάμπης: Ο κυπριακής καταγωγής επιστήμονας που πήρε Νόμπελ Χημείας
Ο Ντέμης Χασάμπης (Demis Hassabis) είναι ανάμεσα στους τρεις επιστήμονες που τιμήθηκαν σήμερα (9.10) με το Νόμπελ Χημείας. Ο Ντέμης Χασάμπης και ο Τζον Τζάμπερ, μοιράστηκαν φέτος το Νόμπελ Χημείας - μαζί με τον Ντέιβιντ Μπέικερ - «για την πρόβλεψη της δομής της πρωτεΐνης».
Ο Ντέμης (Δημοσθένης) Χασάμπης, έχει κυπριακή καταγωγή από την πλευρά του πατέρα του, ενώ η μητέρα του είναι κινεζικής καταγωγής με προέλευση από τη Σιγκαπούρη. Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο Ντέμης Χασάμπης είναι ερευνητής τεχνητής νοημοσύνης και νευροεπιστήμονας, ενώ για το έργο του έχει τιμηθεί έως τώρα με πλήθος βραβεύσεων. Την ίδια ώρα, είναι σχεδιαστής ηλεκτρονικών παιχνιδιών και επιχειρηματίας, ευρύτερα γνωστός ως ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας DeepMind, η οποία μετέπειτα αγοράστηκε από την Google, όπου πλέον ο Χασάμπης εργάζεται.
BREAKING NEWS
— The Nobel Prize (@NobelPrize) October 9, 2024
The Royal Swedish Academy of Sciences has decided to award the 2024 #NobelPrize in Chemistry with one half to David Baker “for computational protein design” and the other half jointly to Demis Hassabis and John M. Jumper “for protein structure prediction.” pic.twitter.com/gYrdFFcD4T
Ποιος είναι ο Ντέμης Χασάμπης - Εξαιρετικός σκακιστής στα 13 του χρόνια
Ο Ντέμης Χασάμπης γεννήθηκε στις 27 Ιουλίου 1976, στο Λονδίνο. Σε ηλικία 13 ετών κατείχε τον βαθμό του μαιτρ στο σκάκι, με βαθμολογία Έλο 2300, ενώ διετέλεσε αρχηγός πολλών αποστολών της εθνικής παίδων Αγγλίας στο σκάκι. Ολοκλήρωσε το σχολείο στην ηλικία των 16 ετών, και σύντομα έπειτα εργάστηκε ως προγραμματιστής παιχνιδιών στην εταιρεία Bullfrog Productions, στα παιχνίδια Syndicate και Theme Park.
Απέκτησε το πτυχίο του στην επιστήμη υπολογιστών από το πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ με διάκριση και για την επόμενη δεκαετία συνέχισε να εργάζεται ως προγραμματιστής ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Το 1998 ίδρυσε εταιρεία Elixir Studios. Το 2009 συνέχισε τις σπουδές του για διδακτορικό δίπλωμα στο Πανεπιστημιακό Κολέγιο Λονδίνου στη γνωσιακή νευροεπιστήμη, με θέμα έρευνας τους αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να προκύψουν από τις διαδικασίες του ανθρώπινου εγκεφάλου.
Μετά την απόκτηση του διδακτορικού του, συνέχισε την έρευνα σχετικά με τη νευροεπιστήμη και τεχνητή νοημοσύνη ως επισκέπτης ακαδημαϊκός στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασσαχουσέτης και στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ. Μια από τις πλέον σημαντικές δημοσιεύσεις που έκανε κατά το διάστημα αυτό, ήταν η μελέτη στην οποία έδειξε πως οι ασθενείς με βλάβη στον ιππόκαμπο του εγκεφάλου, κάτι που προκαλεί αμνησία, δεν έχουν τη δυνατότητα να φανταστούν τον εαυτό τους σε νέες εμπειρίες, κάτι που συνέδεσε τη δημιουργική διαδικασία της φαντασίας με την αναδημιουργική διαδικασία της επαναφοράς της επεισοδιακής μνήμης.
What a wonderful experience in Spain late last year to accept the Princess of Asturias Awards for Technical & Scientific Research w/@ylecun. Thanks to the @FPA, the Spanish Royal Family @CasaReal, & the people of Oviedo who welcomed us so warmly + the amazing #AlphaFold artwork! https://t.co/jmbrH2KKOA pic.twitter.com/3BmyVhfHvt
— Demis Hassabis (@demishassabis) January 8, 2023
Βάσει της μελέτης αυτής, καθώς και της συνέχισης της σε σχέση με τη λειτουργική απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού, ο Χασάμπης ανέπτυξε ένα νέο θεωρητικό μοντέλο της επεισοδιακής μνήμης ταυτοποιώντας την κατασκευή σκηνικών - παραγωγή και διατήρηση στη μνήμη μια σύνθετης και συμπαγούς κατάσταστης-, ως κεντρική διαδικασία η οποία βρίσκεται πίσω και από τη μνήμη και από τη φαντασία. Το έργο του αυτό, έλαβε ευρεία κάλυψη από τα διεθνή ΜΜΕ και κατατάχθηκε ως μια από τις 10 πιο σημαντικές επιστημονικές ανακαλύψεις από το περιοδικό Science.
Ο Ντέμης Χασάμπης συνιδρυτής του DeepMind
Το 2010, ο Χασάμπης μαζί με τους Σέιν Λεγκ και τον Μουσταφά Σουλεϋμάν συνίδρυσε την εταιρεία DeepMind στο Λονδίνο. Το αντικείμενο της DeepMind ήταν η επίλυση της νοημοσύνης και κατόπιν η χρήση της νοημοσύνης για να επιλύσει οτιδήποτε άλλο. Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία χρησιμοποιεί γνώσεις από τα πεδία της νευροεπιστήμης και της μηχανικής μάθησης μαζί με τις τελευταίες εξελίξεις στην υπολογιστή ισχύ, για την κατασκευή εξαιρετικά ισχυρών αλγορίθμων γενικού σκοπού οι οποίοι θα οδηγήσουν στη δημιουργία τεχνητής γενικής νοημοσύνης.
Ο Ντέμης Χασάμπης προβλέπει πως η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι μια από τις πλέον ωφέλιμες τεχνολογίες που έχουν υπάρξει ποτέ για την ανθρωπότητα, ωστόσο παραμένουν σημαντικά ηθικά ζητήματα.
Πηγή: ΣΚΑΪ
Διαβάστε επίσης → Νόμπελ Χημείας: Νικητές οι D. Baker, D. Hassabis και J. Jumper
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Smart λύσεις με στιλ και gadgets για κάθε στιγμή της ημέρας
Η ραγδαία εξέλιξη της ανάπτυξης κβαντικών αλγορίθμων τα τελευταία χρόνια
Η Μαντλέν Τόμας ανέπτυξε εφαρμογή που εντοπίζει όσους διαρρέουν προσωπικό υλικό χωρίς συναίνεση
Ένας στους πέντε ενήλικες στις ανεπτυγμένες χώρες έχει δεξιότητες ανάγνωσης και μαθηματικών επιπέδου δημοτικού
Η Γερμανίδα Μικαέλα Μπέντχαους πραγματοποίησε ιστορική πτήση με τη Blue Origin
Ο όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1700 για να περιγράψει τη μαλακή λάσπη
Οι χρήστες Android πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για να προστατεύσουν τα προσωπικά τους δεδομένα
Η επιλογή δώρου είναι πλέον εύκολη υπόθεση
Yπόσχεται σχεδόν απεριόριστη, καθαρή ενέργεια, χωρίς τα μακροχρόνια ραδιενεργά απόβλητα της σχάσης
Η AI περνά στο mainstream της μουσικής, με τις δισκογραφικές να ποντάρουν σε νέα μοντέλα εσόδων.
Εννιά μελέτες και κλινικές δοκιμές που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων υγείας
Οι 10+1 σημαντικότερες εξελίξεις στο AI για το 2025
Η μελέτη συνδυάζει νέες παρατηρήσεις ακτίνων Χ από το τηλεσκόπιο eROSITA/SRG
Το περιοδικό τιμά τους ηγέτες της τεχνολογίας που διαμορφώνουν το μέλλον
Σταμάτησε ξαφνικά να επικοινωνεί με τη Γη - Εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 6 Δεκεμβρίου
Νέα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι πρώιμοι Νεάντερταλ κατασκεύαζαν εστίες πριν 400.000 χρόνια
Συνδυάζοντας τη μαγεία των Χριστουγέννων με τον ενθουσιασμό του αθλητισμού
Πάνω από 36% για εργασία
Πώς συγκρινόμαστε με ζώα
Για εμάς που αγαπάμε αυτό το (μη) χρώμα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.