- CITY GUIDE
- PODCAST
-
22°
Πώς τα social media παρακολουθούν τους χρήστες τους
Τι αναφέρει μελέτη εποπτικών φορέων των ΗΠΑ
Πώς τα social media παρακολουθούν τους χρήστες τους - Τι αναφέρει μελέτη εποπτικών φορέων των ΗΠΑ
Μελέτη για σειρά ετών αποκάλυψε πως τα social media κι ευρύτερα του τομέα του διαδικτύου επιδίδονται σε «μαζική παρακολούθηση» για να κεφαλαιοποιήσουν προσωπικά δεδομένα χρηστών τους, ανακοίνωσε η ομοσπονδιακή αρχή προστασίας του ανταγωνισμού και των καταναλωτών (Federal Trade Commission, FTC).
Η μελέτη που δημοσιοποίησε ο εποπτικός φορέας —εκπονήθηκε έπειτα από αιτήματα που έγιναν πριν από τέσσερα χρόνια— αφορά εννέα εταιρείες κι αποκαλύπτει πως συγκεντρώνουν πελώριες ποσότητες δεδομένων, ενίοτε μέσω άλλων εταιρειών, που τα συγκεντρώνουν και τα πωλούν, και ενίοτε κρατούν στα αρχεία τους τις πληροφορίες επ’ αόριστον.
Πώς δρουν τα social media και συγκεντρώνουν δεδομένα για τους χρήστες
Η μελέτη «ρίχνει φως στον τρόπο με τον οποίο ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και υπηρεσίες μετάδοσης βίντεο με streaming συγκεντρώνουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων και τα αξιοποιούν εμπορικά, εξασφαλίζοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση», υπογράμμισε η πρόεδρος της FTC, η Λίνα Χαν, σε δελτίο Τύπου που συνοδεύει τη μελέτη, εκφράζοντας «έντονη ανησυχία» για το ότι πολλές από αυτές τις εταιρίες «δεν προστατεύουν τα παιδιά και τους εφήβους» που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους.
Σε αρκετές από τις εταιρείες, το οικονομικό μοντέλο βασίζεται στη στοχευμένη διαφήμιση, που πρακτικά ενθαρρύνει τη μαζική συλλογή δεδομένων χρηστών, ρίχνοντας το βάρος στην εξασφάλιση κέρδους, όχι στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, σύμφωνα με το κείμενο.
«Ενώ είναι προσοδοφόρες για τις εταιρείες, αυτές οι πρακτικές παρακολούθησης μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή ανθρώπων, τις ελευθερίες τους, και να τους εκθέσουν σε διάφορα κακά, από κλοπή ταυτότητας ως την παρενοχλητική παρακολούθησή τους», σύμφωνα με την κυρία Χαν.
Αντιδρώντας στη δημοσιοποίηση της μελέτης, ο επικεφαλής της αμερικανικής ένωσης διαφημιστών διαδικτύου (Interactive Advertising Bureau, IAB) εξέφρασε «απογοήτευση» για το ότι η FTC «χαρακτηρίζει συνεχώς τη βιομηχανία της ψηφιακής διαφήμισης εμπλεκόμενη σε ‘μαζική παρακολούθηση για εμπορικούς σκοπούς’».
Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Κόεν, οι χρήστες του διαδικτύου κατανοούν ότι οι στοχευμένες διαφημίσεις επιτρέπουν να επωφελούνται από υπηρεσίες που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ήταν δωρεάν, ή φθηνές.
Ο συλλογικός φορέας τόνισε ακόμη πως υποστηρίζει «σθεναρά» εξαντλητικό νόμο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων σε εθνική κλίμακα.
Η μελέτη βασίστηκε σε αιτήματα που εστάλησαν στα τέλη του 2020 σε εταιρείες όπως οι Meta (Facebook, Instagram), YouTube (Google), Snap, Amazon (αφορούσαν το Twitch), ByteDance (TikTok), και Twitter (έχει μετονομαστεί σε X).
Εκπρόσωπος της Google, ο Χοσέ Κατανέδα, τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως η εταιρεία εφαρμόζει «τις πιο αυστηρές πολιτικές σε όλο τον τομέα όσον αφορά την εμπιστευτικότητα (των δεδομένων)» και ότι «δεν πουλάμε ποτέ προσωπικά δεδομένα» ούτε «χρησιμοποιούμε ποτέ ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για να προωθήσουμε διαφημίσεις».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το «FIRST Global Challenge 2024» στην Αθήνα
Τα γυαλιά είναι σε πρωτότυπο στάδιο και δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμη
Πάνω σε ποια ζητήματα θα τοποθετηθεί
«Παίζουν το μακροπρόθεσμο παιχνίδι - Τους ενδιαφέρει η μεγιστοποίηση της επιρροής τους»
Τι αναφέρει μελέτη εποπτικών φορέων των ΗΠΑ
Υπό δοκιμή σε τέσσερις ηπείρους τεχνολογία συσκευασίας που παρατείνει τη διάρκεια ζωής στο ράφι
Όλοι νομίζουμε ότι είναι ένδειξη για τη μπαταρία, αλλά είναι κάτι σαφώς πιο σοβαρό
Τι έδειξαν τα πρώτα αποτελέσματα
Σήμερα υπάρχουν 6.402 δορυφόροι του Starlink σε τροχιά 550 χιλιομέτρων πάνω από τη Γη
Θα χρειάζονται γονική άδεια για να αλλάξουν βασικές ρυθμίσεις - Αναλυτικά τα νέα δεδομένα
Τι αναφέρει το σημείωμα που εστάλη στους εργαζόμενους
Οι πιο έντονες αλλαγές που διαπίστωσαν οι επιστήμονες ήταν η μείωση του όγκου της φαιάς ουσίας
Στο μέλλον θα αλλάξουν οι τρόποι που χρησιμοποιούμε τα πληκτρολόγια και τα ποντίκια, και θα περάσουμε στη φωνή και την τεχνητή νοημοσύνη
Οι λύσεις που προτείνει η NSA για να αποφύγετε κακόβουλα λογισμικά και χάκερ
Μαθήματα marketing από τη βιομηχανία του gaming
Πώς οδηγήθηκαν στον αφανισμό οι απομονωμένες κοινότητές τους
Χαμηλότερες επιδόσεις στη γραμματική όσο και στο λεξιλόγιο - Ο ρόλος των γονέων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.