Πώς τα social media παρακολουθούν τους χρήστες τους
Τι αναφέρει μελέτη εποπτικών φορέων των ΗΠΑ


Πώς τα social media παρακολουθούν τους χρήστες τους - Τι αναφέρει μελέτη εποπτικών φορέων των ΗΠΑ
Μελέτη για σειρά ετών αποκάλυψε πως τα social media κι ευρύτερα του τομέα του διαδικτύου επιδίδονται σε «μαζική παρακολούθηση» για να κεφαλαιοποιήσουν προσωπικά δεδομένα χρηστών τους, ανακοίνωσε η ομοσπονδιακή αρχή προστασίας του ανταγωνισμού και των καταναλωτών (Federal Trade Commission, FTC).
Η μελέτη που δημοσιοποίησε ο εποπτικός φορέας —εκπονήθηκε έπειτα από αιτήματα που έγιναν πριν από τέσσερα χρόνια— αφορά εννέα εταιρείες κι αποκαλύπτει πως συγκεντρώνουν πελώριες ποσότητες δεδομένων, ενίοτε μέσω άλλων εταιρειών, που τα συγκεντρώνουν και τα πωλούν, και ενίοτε κρατούν στα αρχεία τους τις πληροφορίες επ’ αόριστον.
Πώς δρουν τα social media και συγκεντρώνουν δεδομένα για τους χρήστες
Η μελέτη «ρίχνει φως στον τρόπο με τον οποίο ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και υπηρεσίες μετάδοσης βίντεο με streaming συγκεντρώνουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων και τα αξιοποιούν εμπορικά, εξασφαλίζοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση», υπογράμμισε η πρόεδρος της FTC, η Λίνα Χαν, σε δελτίο Τύπου που συνοδεύει τη μελέτη, εκφράζοντας «έντονη ανησυχία» για το ότι πολλές από αυτές τις εταιρίες «δεν προστατεύουν τα παιδιά και τους εφήβους» που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους.
Σε αρκετές από τις εταιρείες, το οικονομικό μοντέλο βασίζεται στη στοχευμένη διαφήμιση, που πρακτικά ενθαρρύνει τη μαζική συλλογή δεδομένων χρηστών, ρίχνοντας το βάρος στην εξασφάλιση κέρδους, όχι στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, σύμφωνα με το κείμενο.
«Ενώ είναι προσοδοφόρες για τις εταιρείες, αυτές οι πρακτικές παρακολούθησης μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή ανθρώπων, τις ελευθερίες τους, και να τους εκθέσουν σε διάφορα κακά, από κλοπή ταυτότητας ως την παρενοχλητική παρακολούθησή τους», σύμφωνα με την κυρία Χαν.
Αντιδρώντας στη δημοσιοποίηση της μελέτης, ο επικεφαλής της αμερικανικής ένωσης διαφημιστών διαδικτύου (Interactive Advertising Bureau, IAB) εξέφρασε «απογοήτευση» για το ότι η FTC «χαρακτηρίζει συνεχώς τη βιομηχανία της ψηφιακής διαφήμισης εμπλεκόμενη σε ‘μαζική παρακολούθηση για εμπορικούς σκοπούς’».
Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Κόεν, οι χρήστες του διαδικτύου κατανοούν ότι οι στοχευμένες διαφημίσεις επιτρέπουν να επωφελούνται από υπηρεσίες που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ήταν δωρεάν, ή φθηνές.
Ο συλλογικός φορέας τόνισε ακόμη πως υποστηρίζει «σθεναρά» εξαντλητικό νόμο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων σε εθνική κλίμακα.
Η μελέτη βασίστηκε σε αιτήματα που εστάλησαν στα τέλη του 2020 σε εταιρείες όπως οι Meta (Facebook, Instagram), YouTube (Google), Snap, Amazon (αφορούσαν το Twitch), ByteDance (TikTok), και Twitter (έχει μετονομαστεί σε X).
Εκπρόσωπος της Google, ο Χοσέ Κατανέδα, τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως η εταιρεία εφαρμόζει «τις πιο αυστηρές πολιτικές σε όλο τον τομέα όσον αφορά την εμπιστευτικότητα (των δεδομένων)» και ότι «δεν πουλάμε ποτέ προσωπικά δεδομένα» ούτε «χρησιμοποιούμε ποτέ ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για να προωθήσουμε διαφημίσεις».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πότε αναμένεται η επόμενη ολική έκλειψη Ηλίου
Νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Ubisoft - Η Tencent αποκτά μερίδιο
Οι γιατροί και οι δάσκαλοι του μέλλοντος θα είναι… τεχνητή νοημοσύνη
Με τη συμμετοχή έγκριτων εισηγητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό - Δείτε το πρόγραμμα
Τα τρία επαγγέλματα που, κατά τον Μπιλ Γκέιτς, δεν κινδυνεύουν από το ΑΙ
Ένας από τους πρωτοπόρους Έλληνες Venture Capitalists μιλά για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της νέας εποχής κι εξηγεί γιατί η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να γίνει παράγοντας, όχι ουραγός.
Το ιστορικό κτίριο όπου θα τοποθετηθεί και τα οφέλη για την Ελλάδα
Δεν είναι η πρώτη φορά που η διάσημη πλατφόρμα αντιμετωπίζει τεχνικά ζητήματα
Τι αναφέρουν οι ειδικοί
Αντιδράσεις για body shaming και πρακτικές που ενισχύουν την «τοξική κουλτούρα της δίαιτας»
Επιστήμονες πιστεύουν ότι βρίσκονται στα πρόθυρα μιας από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις της αστρονομίας
Εκτοξεύθηκε η αποτίμηση της πλατφόρμας μετά τη συμμαχία του δισεκατομμυριούχου με τον Ντόναλντ Τραμπ
Η εταιρεία ειδικεύεται στην κυβερνοασφάλεια
Οι αλλαγές στο DNA, τον εγκέφαλο και τα οστά
Εμπεριέχουν κύτταρα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την ενίσχυση της γενετικής ποικιλομορφίας
Το περιεχόμενό του απειλεί τον τεχνολογικό κολοσσό με «άμεση και ανεπανόρθωτη ζημιά»
Γιατί ονομάζεται έτσι
Έφτασε σε απόσταση 5.600 χιλιομέτρων από την επιφάνεια του Άρη, με ταχύτητα των 33.480 χιλιομέτρων την ώρα
Μια συνέντευξη με τον Χαράλαμπο Τσέκερη με αφορμή το ντοκιμαντέρ για την Τεχνητή Νοημοσύνη
Μιλήσαμε με τον Γιώργο Μπαρδάνη και τον Σέργιο Τζιάνο, που έχουν αναλάβει τα μεγαλύτερα drone shows στην Ελλάδα. Μάθαμε το πώς εκτελείται ένα show από τον σχεδιασμό μέχρι το play και το κόστος.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.