- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Πετυχημένη η πρώτη πτήση ιπτάμενου ταξί που κινείται με υδρογόνο (βίντεο)
Η τεχνολογία θεωρείται πιο αποδοτική και φιλική στο περιβάλλον
Πετυχημένη η πρώτη πτήση ιπτάμενου ταξί που κινείται με υδρογόνο (βίντεο)
Η αμερικανική εταιρία Joby Aviation έκανε γνωστό ότι πραγματοποίησε πετυχημένη δοκιμή ενός ιπτάμενο ταξί με το όνομα eVTOL που κινείται με υδρογόνο.
Τα τελευταία χρόνια πολλές εταιρείες, κυρίως νεοφυείς, κατασκευάζουν ηλεκτροκίνητα ιπτάμενα αεροσκάφη κάθετης προσγείωσης/απογείωσης, τα αποκαλούμενα eVTOL που κύρια χρήση τους θα είναι η μεταφορά επιβατών λειτουργώντας ως ιπτάμενα ταξί.
Όσων αφορά στα καύσιμα, το υδρογόνο προωθείται ως πιο αποδοτικό και φιλικό στο περιβάλλον για συμβατικά αεροσκάφη και όπως φαίνεται έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται και στα eVTOL. Σύμφωνα με την Joby Aviation το σκάφος της που κινείται με υγρό υδρογόνο ολοκλήρωσε μια πτήση καλύπτοντας μια απόσταση περίπου 900 χλμ.
Πως λειτουργεί η τεχνολογία υδρογόνου
Σύμφωνα με την naftemporiki.gr το σκάφος διαθέτει κυψέλη καυσίμου υγρού υδρογόνου και σύστημα πρόωσης υδρογόνου-ηλεκτρισμού. Το μόνο υποπροϊόν ήταν οι υδρατμοί. Η Joby Aviation λέει ότι αυτή η δοκιμαστική πτήση δείχνει προς ένα μέλλον περιφερειακής αεροπορίας χωρίς εκπομπές ρύπων σε μια βιομηχανία που εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα ορυκτά καύσιμα.
Πρόκειται για την πρώτη πτήση με υγρό υδρογόνο σε σκάφος eVTOL. Η Joby κράτησε το ίδιο κέλυφος και τα περισσότερα από εξαρτήματα και εξοπλισμό του ηλεκτρικού αεροταξί της με μπαταρία, αλλά μείωσε το φορτίο της μπαταρίας και εγκατέστησε μια δεξαμενή καυσίμου που μπορεί να αποθηκεύσει έως και 40 κιλά υγρού υδρογόνου.
Αυτό αντλείται σε ένα σύστημα κυψελών καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, νερού και θερμότητας. Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από την κυψέλη καυσίμου τροφοδοτεί τους έξι ηλεκτρικούς κινητήρες του αεροταξί, ενώ οι μπαταρίες παρέχουν επιπλέον ισχύ κατά την απογείωση και την προσγείωση.
Η Joby πρόκειται να ξεκινήσει τις εμπορικές δραστηριότητες των αεροταξί της το 2025. Παρόλο που το eVTOL δεν χρειάζεται διάδρομο προσγείωσης, περιορίζεται σε εμβέλεια περίπου 160 χλμ. πριν χρειαστεί φόρτιση, καθιστώντας το μια καλή επιλογή για σύντομες διαδρομές όπως από το σπίτι σας μέχρι το αεροδρόμιο.
Εάν το μοντέλο που κινείται με υδρογόνο βγει ποτέ στην παραγωγή, θα μπορούσε να οδηγήσει σε αερομεταφορές εντός των πόλεων χωρίς εκπομπές ρύπων που θα είναι ταχύτερες από τα ταξίδια οδικώς ή παραδοσιακά αεροπλάνα θα έχει πολύ μεγαλύτερη αυτονομία ενώ επιπλέον ο ανεφοδιασμός ενός αεροταξί με υδρογόνο είναι κατά πολύ ταχύτερος από την επαναφόρτιση ενός ηλεκτροκίνητου eVTOL.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η εταιρεία αποκαλύπτει σχέδιο για την περικοπή περίπου του 5% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της
Τον μήνυσε για παραβιάσεις κατά την αγορά μετοχών της πρώην Twitter Inc
Στο στόχαστρο ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα
Έχει τις περισσότερες λήψεις στο App Store της Apple στις ΗΠΑ - Πώς λειτουργεί
Στόχος οι 30 εμφυτεύσεις σε ανθρώπους μέσα στο 2025
Νέα καθυστέρηση στην απόπειρα να ανταγωνιστεί την SpaceX του Έλον Μασκ
Παρατηρήθηκαν «ανωμαλίες» στη διάρκεια της αντίστροφης μέτρησης
Έκτακτη συνάντηση των Ελεγκτών μετά την ανακοίνωση κατάργησης των ελέγχων
Μια συζήτηση με την Professor Aynne Kokas, κορυφαία ειδικό στις σινοαμερικανικές σχέσεις στα μέσα και την τεχνολογία
Οι Financial Times σχολιάζουν την προσπάθεια του Μαρκ Ζάκερμπεργκ να στήσει γέφυρα επικοινωνίας με τον Τραμπ και το δεξί του χέρι
Το 41% των εταιρειών παγκοσμίως σχεδιάζει να μειώσει το εργατικό δυναμικό μέχρι το 2030
Τι απαντά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα όσα λέει ο ισχυρός άνδρας της Meta Platforms
Γιατί οι κινήσεις του Ζούκερμπεργκ είναι πιο επικίνδυνες από κάθε άλλου επικεφαλής τεχνολογικού κολοσσού
Γιατί ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ «παραδόθηκε» στον Ντόναλντ Τραμπ - Δριμεία κριτική στην απόφαση
Έδειξε τον δρόμο ο Ζούκεμπεργκ με το «κόψιμο» του fact checking
Τι έδειξε έρευνα για τον συνολικό κίνδυνο θνησιμότητας
Από τις 28 Απριλίου 2026, αυτό θα ισχύει και για τους φορητούς υπολογιστές
Η Meta θα ενσωματώσει τις λεγόμενες κοινοτικές σημειώσεις, όπως στην πλατφόρμα X του Ίλον Μασκ.
Aυτό υποστήριξε ο επικεφαλής της OPEN AI Σαμ Άλτμαν
Παρόμοια συστήματα θα μπορούσαν να δοκιμαστούν και σε άλλα ιατρικά περιβάλλοντα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.