Το Slim έκανε την τέλεια προσελήνωση αλλά είναι ανάποδα
Τι συνέβη με την ιαπωνική σεληνάκατο
Ιαπωνία: Παρά την τέλεια προσελήνωση τώρα είναι ανάποδα - Τι συνέβη και η ιαπωνική σεληνάκατος στέλνει «ανάποδα» τις φωτογραφίες από το φεγγάρι
Ένα ιαπωνικό διαστημικό σκάφος πραγματοποίησε μια ιστορική «ακριβή» προσγείωση στην επιφάνεια του φεγγαριού το Σαββατοκύριακο, ανακοίνωσε η διαστημική υπηρεσία της χώρας, αλλά υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα: οι εικόνες που αποστέλλονται πίσω δείχνουν ότι το σκάφος βρίσκεται ανάποδα.
Η Ιαπωνία έγινε μόλις η πέμπτη χώρα που τοποθετεί σκάφος στην επιφάνεια της Σελήνης - μετά τις ΗΠΑ, τη Σοβιετική Ένωση, την Κίνα και την Ινδία - όταν το Smart Lander for Investigating Moon (Slim) προσγειώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου.
Παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε, έκανε την «τέλεια» προσελήνωση
Προβλήματα με τις ηλιακές μπαταρίες του σκάφους δυσκόλεψαν αρχικά να διαπιστωθεί αν είχε προσγειωθεί στην προβλεπόμενη περιοχή. Όμως τα δεδομένα που ανακτήθηκαν από την Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης (Jaxa) δείχνουν ότι προσγειώθηκε 55 μέτρα από την περιοχή-στόχο, ανάμεσα σε δύο κρατήρες σε μια περιοχή που καλύπτεται από ηφαιστειακά πετρώματα.
Ιάπωνες αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η προσγείωση έγινε με πρωτοφανή ακρίβεια. Οι περισσότεροι προηγούμενοι ανιχνευτές στόχευαν σε πολύ ευρύτερες ζώνες προσγείωσης πλάτους έως και 10 χιλιομέτρων - γεγονός που αντικατοπτρίζει τις αμέτρητες προκλήσεις που παρουσιάζουν οι προσεδαφίσεις στο φεγγάρι 54 χρόνια αφότου ο άνθρωπος πάτησε για πρώτη φορά το πόδι του στη σεληνιακή επιφάνεια.
SLIM着陸後運用に関連してWebページ(主にOperationとGallery)を更新いたしました。https://t.co/Zus5DeiTjn
— 小型月着陸実証機SLIM (@SLIM_JAXA) January 25, 2024
運用中のテレメトリ(Gplot)や降下中の運用室の様子などが掲載されておりますので是非ご確認ください。#JAXA #SLIM #たのしむーん pic.twitter.com/UaSU1mkl5H
Που οφείλονται οι «ανάποδες» λήψεις του SLIM
Η Jaxa (Ιαπωνική Αεροδιαστημική Υπηρεσία) δήλωσε ότι το σκάφος θα βρισκόταν πιθανότατα σε απόσταση τριών έως τεσσάρων μέτρων από το προβλεπόμενο σημείο προσγείωσης, αν ένας από τους κύριους κινητήρες του δεν είχε χάσει την ώθηση στα τελευταία στάδια της αποστολής του, προκαλώντας μια πιο δύσκολη προσγείωση από την προβλεπόμενη. Είχε ως στόχο έναν στόχο πλάτους 100 μέτρων.
Παρ' όλα αυτά, οι διαστημικοί αξιωματούχοι χαρακτηρίζουν την αποστολή επιτυχημένη, παρά το γεγονός ότι το σκάφος, που φέρει το παρατσούκλι «ελεύθερος σκοπευτής του φεγγαριού», φαίνεται να έπεσε σε μια πλαγιά κρατήρα, αφήνοντας τις ηλιακές μπαταρίες του στραμμένες προς τη λάθος κατεύθυνση και αδυνατώντας να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια.
Η Jaxa ανέφερε ότι είχε δώσει προτεραιότητα στη μετάδοση δεδομένων προσεδάφισης πριν εξαντληθεί η μπαταρία του Slim. Η υπηρεσία δήλωσε ότι υπάρχει πιθανότητα το σκάφος να μπορέσει να επαναφορτιστεί μόλις η δυτική πλευρά του φεγγαριού αρχίσει να δέχεται ηλιακό φως τις επόμενες ημέρες.
«Αποδείξαμε ότι μπορείς να προσγειωθείς όπου θέλεις, παρά όπου μπορείς», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο διευθυντής του προγράμματος Jaxa, Shinichiro Sakai. «Ανοίξαμε την πόρτα σε μια νέα εποχή».
Είπε ότι οι εικόνες που εστάλησαν πίσω ήταν ακριβώς όπως τις είχε φανταστεί. «Κάτι που σχεδιάσαμε ταξίδεψε μέχρι το φεγγάρι και τράβηξε αυτό το στιγμιότυπο. Παραλίγο να πέσω κάτω όταν το είδα», είπε, προσθέτοντας ότι η ακριβής προσγείωση του Slim άξιζε "τέλειο βαθμό".
Εικόνες από ένα από τα δύο αυτόνομα ανιχνευτικά σκάφη που απελευθέρωσε το Slim πριν προσγειωθεί δείχνουν το κύριο όχημα σε σχήμα κουτιού στην επιφάνεια του φεγγαριού.
Που θέλουν να επικεντρωθούν οι έρευνες της του Slim της Jaxa
Ένα από τα ρομπότ είναι εξοπλισμένο με μια κεραία και μια κάμερα που κατέγραψε την προσγείωση του οχήματος και μετέδωσε εικόνες πίσω στη Γη. Το δεύτερο είναι ένα ρόβερ σε μέγεθος μπέιζμπολ εξοπλισμένο με δύο κάμερες που αναπτύχθηκε από κοινού από την Jaxa, την ιαπωνική εταιρεία παιχνιδιών Tomy και το Πανεπιστήμιο Doshisha.
Με την ανάλυση των πετρωμάτων, η Jaxa ελπίζει να ρίξει φως στο μυστήριο των πιθανών υδάτινων πόρων του φεγγαριού - κλειδί για τη δημιουργία βάσεων εκεί μια μέρα ως πιθανές στάσεις στο δρόμο προς τον Άρη.
Το Slim εκτοξεύτηκε τον Σεπτέμβριο και αρχικά τέθηκε σε τροχιά γύρω από τη Γη πριν εισέλθει σε σεληνιακή τροχιά την ημέρα των Χριστουγέννων.
Η Ιαπωνία ελπίζει ότι η αποστολή θα δώσει ώθηση στο διαστημικό της πρόγραμμα μετά από μια σειρά αποτυχιών. Ένα διαστημόπλοιο που σχεδιάστηκε από ιαπωνική εταιρεία συνετρίβη κατά τη διάρκεια μιας προσπάθειας προσεδάφισης στη Σελήνη τον Απρίλιο και ένας νέος πύραυλος-ναυαρχίδα απέτυχε κατά την πρώτη του εκτόξευση τον Μάρτιο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η εταιρεία αποκαλύπτει σχέδιο για την περικοπή περίπου του 5% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της
Τον μήνυσε για παραβιάσεις κατά την αγορά μετοχών της πρώην Twitter Inc
Στο στόχαστρο ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα
Έχει τις περισσότερες λήψεις στο App Store της Apple στις ΗΠΑ - Πώς λειτουργεί
Στόχος οι 30 εμφυτεύσεις σε ανθρώπους μέσα στο 2025
Νέα καθυστέρηση στην απόπειρα να ανταγωνιστεί την SpaceX του Έλον Μασκ
Παρατηρήθηκαν «ανωμαλίες» στη διάρκεια της αντίστροφης μέτρησης
Έκτακτη συνάντηση των Ελεγκτών μετά την ανακοίνωση κατάργησης των ελέγχων
Μια συζήτηση με την Professor Aynne Kokas, κορυφαία ειδικό στις σινοαμερικανικές σχέσεις στα μέσα και την τεχνολογία
Οι Financial Times σχολιάζουν την προσπάθεια του Μαρκ Ζάκερμπεργκ να στήσει γέφυρα επικοινωνίας με τον Τραμπ και το δεξί του χέρι
Το 41% των εταιρειών παγκοσμίως σχεδιάζει να μειώσει το εργατικό δυναμικό μέχρι το 2030
Τι απαντά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα όσα λέει ο ισχυρός άνδρας της Meta Platforms
Γιατί οι κινήσεις του Ζούκερμπεργκ είναι πιο επικίνδυνες από κάθε άλλου επικεφαλής τεχνολογικού κολοσσού
Γιατί ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ «παραδόθηκε» στον Ντόναλντ Τραμπ - Δριμεία κριτική στην απόφαση
Έδειξε τον δρόμο ο Ζούκεμπεργκ με το «κόψιμο» του fact checking
Τι έδειξε έρευνα για τον συνολικό κίνδυνο θνησιμότητας
Από τις 28 Απριλίου 2026, αυτό θα ισχύει και για τους φορητούς υπολογιστές
Η Meta θα ενσωματώσει τις λεγόμενες κοινοτικές σημειώσεις, όπως στην πλατφόρμα X του Ίλον Μασκ.
Aυτό υποστήριξε ο επικεφαλής της OPEN AI Σαμ Άλτμαν
Παρόμοια συστήματα θα μπορούσαν να δοκιμαστούν και σε άλλα ιατρικά περιβάλλοντα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.