- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
DW: Χωρίς cookies το διαδίκτυο του μέλλοντος;
Τι αλλάζει στην Google - Οι αντιδράσεις της διαφημιστικής βιομηχανίας
DW: Χωρίς cookies το διαδίκτυο του μέλλοντος; - Οι αλλαγές στην Google - Οι αντιδράσεις της διαφημιστικής βιομηχανίας
Οι χρήστες του διαδικτύου τις περισσότερες φορές συναντούν την ίδια ερώτηση ξανά και ξανά: «Θέλετε να επιτρέψετε τη χρήση cookies;».Τα αρχεία κειμένου που αποθηκεύει ένας ιστότοπος στους υπολογιστές και τα κινητά των χρηστών αποτελούν το κύριο μέσο για την παρουσίαση εξατομικευμένων διαδικτυακών διαφημίσεων.
Όπως αναφέρει η DW, μετά την Apple και τη Mozilla τώρα είναι η Google αυτή που επιδιώκει να αποκλείσει ορισμένα cookies από τον δικό της browser, το Chrome. Το πρώτο βήμα έγινε ήδη στις αρχές του έτους: από τις 4 Ιανουαρίου η εταιρεία ξεκίνησε τον περιορισμό των third-party-cookies για το 1% των χρηστών της. Κατά το δεύτερο μισό του έτους τα cookies αυτά θα αποκλειστούν εντελώς – «υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν κατευναστεί οι όποιες ανησυχίες της βρετανικής αρχής ανταγωνισμού ως τότε», όπως ανέφερε η Google. Προς το παρόν πάντως τα banners για την αποδοχή ή μη των cookies θα μείνουν ως έχουν.
Oι αλλαγές στην Google
Μέσω των cookies οι ιστοσελίδες μπορούν να αναγνωρίσουν τους χρήστες που τις έχουν επισκεφτεί κι άλλες φορές – διατηρώντας για παράδειγμα δεδομένα όπως τα στοιχεία ενός log-in. Πρωτίστως όμως τα cookies επιτρέπουν την εξατομικευμένη διαφήμιση.
Τα πλέον επίμαχα είναι τα third-party-cookies, τα οποία δεν αποθηκεύονται από την ίδια τη σελίδα που επισκέπτεται ο χρήστης, αλλά από το περιεχόμενο τρίτων ιστοτόπων. Μέσω αυτών των cookies οι πάροχοι διαφημιστικών υπηρεσιών μπορούν να ακολουθήσουν τους χρήστες και σε άλλες σελίδες που αυτοί επισκέπτονται και δημιουργούν ένα προφίλ για τον κάθε χρήστη για διαφημιστικούς σκοπούς.
Όπως εξηγεί η Λίντια Σνεκ από την Google, το λεγόμενο privacy-sandbox θα μπορεί να περιορίζει τέτοιου είδους cookies και ως εκ τούτου οι πάροχοι διαφημιστικών υπηρεσιών θα μπορούν να έχουν πρόσβαση μονάχα σε πολύ συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τα ενδιαφέροντα των χρηστών, «ώστε να αποφεύγεται η ταυτοποίηση ή η αναγνώριση ενός χρήστη».
Αντιθέτως, οι σελίδες που θα επισκέπτεται ένας χρήστης θα εντάσσονται σε διάφορες διαφημιστικές θεματολογίες, όπως για παράδειγμα στις κατηγορίες «αθλητισμός», «ταξίδια» ή «κατοικίδια». Ο browser θα διατηρεί τα συνηθέστερα ενδιαφέροντα του χρήστη, θα τα αποθηκεύει τοπικά στην τελική συσκευή και θα μοιράζεται κατόπιν αιτήματος με τους παρόχους διαφημιστικών υπηρεσιών μέχρι τρεις διαφημιστικές κατηγορίες – βάσει των αναζητήσεων του χρήστη κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών εβδομάδων.
Οι αντιδράσεις στον διαφημιστικό κλάδο
Η διαφημιστική βιομηχανία επικρίνει πάντως την κατάργηση των third-party-cookies. Ο διευθυντής της γερμανικής Ένωσης Διαφήμισης (ZAW) Μπέρντ Νάουεν θεωρεί πως με αυτόν τον τρόπο δεν ενισχύεται η προστασία των δεδομένων, αλλά η θέση της Google στη διαφημιστική αγορά: «Σε βάθος χρόνου οι καταναλωτές βγαίνουν χαμένοι. Και το μέτρο αυτό δεν θα μειώσει το tracking μέσω της Google, ούτε και τα δεδομένα που διατηρεί αυτή» - τα δεδομένα που συλλέγει η Google είναι εξάλλου first-party, προκύπτουν δηλαδή από τη διαδικασία log-in των χρηστών, από first-party-cookies ή από τις αναζητήσεις τους.
Εκτός από τις υπηρεσίες της Google και μερικές άλλες «μεγα-πλατφόρμες» η κατάργηση των cookies θα περιορίσει σημαντικά τις διαφημίσεις που θα σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα των χρηστών, προσθέτει ο Νάουεν.