- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ο «Ελεύθερος Σκοπευτής» της Ιαπωνίας είναι πλέον «κάτοικος» Σελήνης
Περιπετειώδης αλλά επιτυχής η προσεδάφιση του σκάφους
Σελήνη: Περιπετειώδης αλλά επιτυχής η προσεδάφιση του ιαπωνικού διαστημικού σκάφους
Η Ιαπωνία έγινε η πέμπτη χώρα που πραγματοποιεί πετυχημένη προσελήνωση καθώς το το μικρό σκάφος SLIM προσέγγισε με επιτυχία το έδαφος της Σελήνης. Στις 5 το απόγευμα ώρα Ελλάδας, λίγο μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, ώρα Ιαπωνίας, η σεληνάκατος πυροδότησε τους κινητήρες της για να αρχίσει μια κάθοδο 20 λεπτών μέχρι την επιφάνεια.
Το διαστημόπλοιο Slim προσεδαφίστηκε στο φεγγάρι και επικοινωνεί με τη γη, αλλά δεν παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω των ηλιακών του συλλεκτών, δήλωσε αξιωματούχος της ιαπωνικής διαστημικής υπηρεσίας ο οποίος όμως χαρακτήρισε την προσελήνωση «επιτυχημένη».
Γιατί «ελεύθερος σκοπευτής»;
Η σεληνάκατος έχει λάβει από τους κατασκευαστές της τον χαρακτηρισμό «ελεύθερος σκοπευτής» επειδή ενσωματώνει μια προηγμένη τεχνολογία που θα του επιτρέψει να προσεδαφιστεί ακριβώς στο σημείο που θα στοχεύσει. Πιο συγκεκριμένα η τεχνολογία αυτή αν τελικά λειτουργήσει επιτρέπει στα σκάφη να προσεδαφίζονται στη Σελήνη ή άλλους κόσμους γενικότερα με απόκλιση μόλις 100 μέτρων από το σημείο-στόχο ενώ με την υπάρχουσα τεχνολογία το σημείο προσεδάφισης έχει απόκλιση μερικών χλμ.
Η προσεδάφιση στο ακριβές σημείο που έχει προεπιλεχθεί βοηθά στην αύξηση των πιθανοτήτων επιβίωσης ενός σκάφους αφού τα σημεία που επιλέγονται για αυτόν τον σκοπό είναι πιο ομαλά άρα και πιο ασφαλή αλλά και ταυτόχρονα έχουν συνθήκες ευνοϊκές για τη λειτουργία του σκάφους όπως για παράδειγμα, να είναι φωτεινό για να λειτουργούν τα φωτοβολταϊκά συστήματα παραγωγής ενέργειας.
Η Ιαπωνία υποστηρίζει ότι η τεχνολογία προσελήνωσης ακριβείας θα αποδειχθεί πολύτιμο εργαλείο: «Κανένα άλλο κράτος δεν το έχει πετύχει. Αποδεικνύοντας ότι διαθέτει αυτή την τεχνολογία η Ιαπωνία θα εξασφάλιζε τεράστιο πλεονέκτημα στις επερχόμενες διεθνείς αποστολές» είχε δηλώσει νωρίτερα ο Σινιτσίρο Σακάι της JAXA, διευθυντής προγράμματος του SLIM.
Αποτυχίες και επιτυχίες
Το SLIM εκτοξεύτηκε τον Σεπτέμβριο και ακολούθησε μια μακρά διαδρομή εξοικονόμησης καυσίμων μέχρι να τεθεί σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη τα Χριστούγεννα.
Η Ιαπωνία επιδιώκει να ισχυροποιήσει τον ρόλο της στο Διάστημα εν μέσω μιας νέας διεθνoύς κούρσας για την κατάκτηση της Σελήνης, όπου σχετικά πρόσφατα βρέθηκαν ενδείξεις σημαντικών ποσοτήτων νερού. H Ιαπωνία είναι μόλις η πέμπτη χώρα που πατά στο φεγγάρι, μετά τις ΗΠΑ, τη Ρωσία, την Κίνα και, πιο πρόσφατα, την Ινδία
To SLIM αναπτύχθηκε για λογαριασμό της JAXA από τη Mitsubishi Electric (JAXA) Όμως η JAXA έχει υποστεί μια σειρά αποτυχιών, όπως η καταστροφική παρθενική πτήση τον Μάρτιο του νέου πυραύλου H3, ο οποίος προορίζεται να ανταγωνιστεί τις φθηνότερες υπηρεσίες που προσφέρει η αμερικανική SpaceX.
Η JAXA έχει στο ενεργητικό της δύο αποστολές που άγγιξαν τις επιφάνειες μικρών αστεροειδών, όμως η προσεδάφιση στη Σελήνη είναι πολύ πιο δύσκολη λόγω του ισχυρότερου βαρυτικού πεδίου της.
Πέρυσι, η σεληνάκατος της ιαπωνικής εταιρείας ispace συνετρίβη στη Σελήνη, όπως συνέβη λίγο αργότερα με το Luna 25, την πρώτη ρωσική αποστολή στη Σελήνη εδώ και μισό αιώνα. Στο ιστορικό των αποστολών της JAXA περιλαμβάνεται επίσης το διαστημόπλοιο Hayabusa 2, το οποίο, αφού εκτοξεύτηκε το 2014, αντιμετώπισε προβλήματα προσεδάφισης στον αστεροειδή Ryugu.