- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Η τεχνητή νοημοσύνη «ολοκλήρωσε» ημιτελές έργο του Κιθ Χάρινγκ - Οι φιλότεχνοι αντιδρούν
Επικρίσεις για την παρέμβαση στον πίνακα που δημιουργήθηκε ως σχόλιο για την επιδημία του AIDS
Κιθ Χάρινγκ: Ημιτελές έργο του Αμερικανού καλλιτέχνη «ολοκληρώθηκε» μέσω τεχνητής νοημοσύνης - Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η εικόνα δεν σέβεται το πρωτότυπο.
Λίγο πριν πεθάνει από επιπλοκές που σχετίζονται με το AIDS, ο διάσημος αμερικανός καλλιτέχνης Κιθ Χάρινγκ δημιούργησε το 1989 ένα μοναδικό έργο, γνωστό ως «Unfinished Painting».
Στο επάνω αριστερό τεταρτημόριο του, οι ασπρόμαυρες γραμμές σχηματίζουν στιλιζαρισμένα μοτίβα σε μοβ φόντο. Οι λωρίδες χρώματος πέφτουν στο κατά τα άλλα άδειο κάτω αριστερό τεταρτημόριο, ενώ το δεξί μισό του καμβά είναι επίσης κενό. Ο σπουδαίος δημιουργός της ποπ αρτ άφησε σκόπιμα το έργο ημιτελές, ως σχόλιο για την κρίση του AIDS.
Σήμερα, μια πρόσφατα «ολοκληρωμένη» έκδοση του έργου που έγινε με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης προκαλεί διαμάχη: Ένας χρήστης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να επεκτείνει τα σχέδια του Χάρινγκ στα κενά τμήματα του καμβά, δημοσιεύοντας τελικά την τροποποιημένη εικόνα στο X.
«Η ιστορία πίσω από αυτόν τον πίνακα είναι τόσο θλιβερή!», γράφει ο χρήστης, που υπογράφει ως Donnel. «Τώρα χρησιμοποιώντας A.I. μπορούμε να ολοκληρώσουμε αυτό που δεν μπόρεσε να τελειώσει!».
The story behind this painting is so sad! 😢
— Donnel (@DonnelVillager) December 31, 2023
Now using AI we can complete what he couldn't finish! ❤️ https://t.co/RuASoTfFdk pic.twitter.com/uAwM6SBUGW
Η τροποποιημένη εικόνα προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στις τάξεις των φιλότεχνων όσο στους ενασχολούμενους με τα ζητήματα ηθικής της τεχνολογίας.
«Είναι ασέβεια όχι μόνο για οποιονδήποτε βίωσε την επιδημία του AIDS, αλλά ιδιαίτερα προς εκείνους που πέθαναν από την ασθένεια ή που έχασαν φίλους και αγαπημένα πρόσωπα κατά τη διάρκειά της», δηλώνει η Τίνα Τάλον, ερευνήτρια των τεχνών και της τεχνητής νοημοσύνης στο Πανεπιστήμιο της Φλόριντα.
Κιθ Χάρινγκ: Ποπ αρτ στα χρόνια της κρίσης του AIDS
Γεννημένος το 1958, ο Χάρινγκ έγινε γνωστός μέσω των γκράφιτι που σχεδίαζε στο μετρό της Νέας Υόρκης. Στις αρχές της δεκαετίας του '80, «παρήγαγε εκατοντάδες από αυτά τα δημόσια σχέδια σε γρήγορες ρυθμικές γραμμές, δημιουργώντας μερικές φορές έως και 40 “σχέδια του μετρό” σε μια μέρα», σύμφωνα με το Ίδρυμα Κιθ Χάρινγκ.
«Αυτή η απρόσκοπτη ροή εικόνων έγινε γνωστή στους επιβάτες της Νέας Υόρκης», ενώ ο καλλιτέχνης άρχισε να εκθέτει την τέχνη του σε πόλεις σε όλο τον κόσμο.
Ενώ ο Κιθ Χάρινγκ είναι ίσως περισσότερο γνωστός για τα πολύχρωμα, παιχνιδιάρικα σχέδιά του, χρησιμοποίησε επίσης την τέχνη για να βοηθήσει στην ευαισθητοποίηση σχετικά με την κρίση του AIDS. Το 1988, διαγνώστηκε με την ασθένεια, από την οποία πέθανε το 1990, όταν ήταν 31 ετών.
«Βρίσκω απεχθή την “ολοκληρωμένη” έκδοση του έργου τέχνης», λέει η καλλιτέχνης Μπρουκ Πίτσλι, της οποίας η ανάρτηση προς τιμήν του έργου του Χάρινγκ ώθησε τον χρήστη του Χ στην παρέμβαση.
«Όχι μόνο η “ολοκλήρωση” του πίνακα τον αναιρεί εντελώς από το αρχικό του νόημα, αλλά φτύνει τις δεκάδες χιλιάδες queer άτομα που έχασαν τη ζωή τους από την επιδημία του AIDS στις δεκαετίες του '80 και του '90».
Και προσθέτει: «Για να το κάνουμε αυτό χρησιμοποιώντας το Generative A.I., ένα πρόγραμμα υπολογιστή που δεν μπορεί να νιώσει το βάρος αυτού που κάνει ούτε να δημιουργήσει με οποιαδήποτε ανθρώπινη πρόθεση, απλώς μεγεθύνει την ασέβεια».
Επιπλέον, η εικόνα που δημιουργήθηκε από την τεχνητή νοημοσύνη δεν φαίνεται να είναι πιστή στο στυλ του Χάρινγκ, το οποίο συχνά περιλάμβανε εικόνες ανθρώπινων μορφών. Αυτού του είδους οι φιγούρες είναι ορατές στο αρχικό έργο του καλλιτέχνη αλλά η γεννήτρια εικόνας δεν μπόρεσε να τα αναπαραγάγει.
«Οι σκόπιμες καμπύλες και τα σχήματα χάνουν τη μορφή τους καθώς το πρόγραμμα απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την αρχική πηγή», λέει η Πίτσλι στο Hyperallergic.
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το έργο των καλλιτεχνών
Αφότου οι γεννήτριες εικόνων τεχνητής νοημοσύνης έγιναν διαθέσιμες στο κοινό, ο ρόλος τους στον κόσμο της τέχνης προκαλούν συζητήσεις.
Πολλοί καλλιτέχνες ανησυχούν ότι αυτά τα μοντέλα εκπαιδεύονται σε έργα που προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα από ζωντανούς καλλιτέχνες, οι οποίοι δεν συναίνεσαν ώστε η τέχνη τους να χρησιμοποιηθεί με αυτόν τον τρόπο.
Μόλις τον περασμένο μήνα, μια λίστα με χιλιάδες καλλιτέχνες που φέρεται ότι χρησιμοποιήθηκαν για την εκπαίδευση του προγράμματος Midjourney άρχισε να κυκλοφορεί, εντείνοντας τις ανησυχίες για το πώς η τέχνη που δημιουργείται με τεχνητή νοημοσύνη αλληλεπιδρά με τη νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων.
«Αυτή τη στιγμή, δεν έχουμε πραγματικά δομές ή πλαίσια για να εμπλακούμε με την τεχνητή νοημοσύνη», ανέφερε η Τάλον στο NBC News, «με τρόπο κατάλληλο να σεβαστεί πλήρως τους καλλιτέχνες και τους εκπροσώπους τους».
(Με πληροφορίες του Smithsonian Magazine)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Πρωταγωνίστρια και πάλι η Momo
Πώς η τελευταία έκδοση συνέβαλε να χαθούν...όλα τα δεδομένα
Εντυπωσιακά ευρήματα - Πάνω από 6.500 κτίρια θαμμένα κάτω από τη βλάστηση
Ρωγμές και διαρροές συνιστούν κορυφαίο κίνδυνο ασφάλειας
Λίγο πριν λανσάρει το ιδιωτικό cloud τεχνητής νοημοσύνης
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τη συγγραφή βιβλίων;
Πάνω από 2.000 φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα κληθούν μέσα στο 2025 να συμμορφωθούν
Μία προσωπική εμπειρία και πολλά ερωτήματα
O Σουηδός πολιτικός επιστήμονας και συγγραφέας εξηγεί τι συμβαίνει με τα ψηφιακά ίχνη κάθε χρήστη του διαδικτύου όταν αυτός φύγει από τη ζωή
Από τα Robotaxi της Tesla στο διαστημόπλοιο Starship της SpaceX
Η AI θα πρέπει να υποβάλλεται σε περιορισμούς ορθής χρήσης, με τη διαφορά ότι αυτοί καλό είναι να τίθενται και να εφαρμόζονται εν είδει αυτορρύθμισης από τους ίδιους τους χρήστες
Έρευνα αποκάλυψε ότι το προσωπικό έκανε κατάχρηση του συστήματος δωρεάν σίτισης
Πόσο ασφαλές είναι το εγχείρημα;
Οι επιστήμονες συνειδητοποίησαν ότι η Ευρώπη μπορεί να υποστηρίζει ζωή από το 1970
Ο πύραυλος κατάφερε να προσγειωθεί πίσω στην εξέδρα εκτόξευσης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.