Τεχνολογια - Επιστημη

Το YouTube ρίχνεται στη μάχη ενάντια στα deepfakes και την ΑΙ

Οι δισκογραφικές θα μπορούν να ζητούν την αφαίρεση περιεχομένου που μιμείται κάποιον καλλιτέχνη

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το YouTube ρίχνεται στη μάχη ενάντια στα deepfakes και στην ΑΙ
Το YouTube θα επιτρέπει στους χρήστες να διαμαρτύρονται για deepfakes μέσω μιας διαδικασίας καταγγελίας απορρήτου © Unsplash+ / NordWood Themes

Το YouTube ρίχνεται στη μάχη ενάντια στα deepfakes και στην ΑΙ - Νέο εργαλείο θα επιτρέπει στις δισκογραφικές να ζητούν την αφαίρεση περιεχομένου που μιμείται κάποιον καλλιτέχνη

Οι δισκογραφικές εταιρείες θα μπορούν να ζητήσουν από το YouTube την αφαίρεση τραγουδιών που χρησιμοποιούν φωνές καλλιτεχνών φτιαγμένες από τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με την Guardian.

Η βίντεο πλατφόρμα εισάγει ένα εργαλείο που θα επιτρέπει σε μουσικές εταιρείες και διανομείς να επισημαίνουν περιεχόμενο που μιμείται τη «μοναδική φωνή ενός καλλιτέχνη που τραγουδάει ή ραπάρει».

Το «Heart on My Sleeve» του Drake αν και αποσύρθηκε εξακολουθεί να είναι προσβάσιμο στο YouTube

Η ψεύτικη μουσική φτιαγμένη από τεχνητή νοημοσύνη είναι μια από τις άσχημες πλευρές της τεχνολογίας η οποία μπορεί να παράγει εξαιρετικά πειστικό κείμενο, εικόνες και φωνή εκπαιδευμένη από ανθρώπινες πηγές.

Ένα από τα πιο δημοφιλή παραδείγματα είναι το «Heart on My Sleeve», ένα τραγούδι που περιλαμβάνει φωνητικά κατασκευασμένα από AI που υποτίθεται ότι είναι ο Drake μαζί με τον The Weeknd. Αποσύρθηκε από τις υπηρεσίες ροής αφού η Universal Music Group, η δισκογραφική εταιρεία και για τους δύο καλλιτέχνες, επέκρινε το τραγούδι για «παραβίαση περιεχομένου που δημιουργήθηκε με τεχνητή νοημοσύνη». Ωστόσο, το τραγούδι εξακολουθεί να είναι προσβάσιμο στο YouTube.

Drake Heart on my sleeve Ft The Weeknd OFFICIAL AUDIO Best quality

Το YouTube που ανήκει στην Google ανέφερε ότι θα δοκιμάσει τα νέα εργαλεία με μια επιλεγμένη ομάδα μουσικών εταιρειών και διανομέων πριν τα κάνει περαιτέρω διαθέσιμα.

Στο στόχο του Youtube και τα deepfakes

Το YouTube θα επιτρέπει επίσης στους χρήστες να διαμαρτύρονται για deepfakes μέσω μιας διαδικασίας καταγγελίας απορρήτου. «Θα μπορούμε να ζητήσουμε την αφαίρεση περιεχομένου που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη που προσομοιώνει ένα αναγνωρίσιμο άτομο, συμπεριλαμβανομένου του προσώπου ή της φωνής του», ανέφερε η πλατφόρμα, προσθέτοντας ότι παρωδικό περιεχόμενο ή deepfakes δημοσίων προσώπων ή γνωστών ατόμων ενδέχεται να μην αφαιρεθούν.

«Δεν θα αφαιρεθεί όλο το περιεχόμενο από το YouTube και θα λάβουμε υπόψη διάφορους παράγοντες κατά την αξιολόγηση αυτών των αιτημάτων», ανέφερε η Jennifer Flannery O'Connor και η Emily Moxley, αντιπρόεδροι διαχείρισης προϊόντων στην εταιρεία.

Το YouTube θα απαιτήσει επίσης από τους δημιουργούς να αποκαλύπτουν πότε έχουν δημιουργήσει ρεαλιστικό περιεχόμενο «αλλοιωμένο ή συνθετικό», συμπεριλαμβανομένου υλικού που δημιουργείται από AI. Κατά τη μεταφόρτωση περιεχομένου, οι δημιουργοί θα έχουν μια επιλογή να επισημάνουν το συνθετικό υλικό. Το YouTube είπε ότι η παραβίαση των οδηγιών θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα την αφαίρεση περιεχομένου ή την αναστολή των πληρωμών από διαφημίσεις.

Εκλογές, πόλεμοι και θέματα υγείας είναι οι ευαίσθητες κατηγορίες

Το YouTube είπε ότι οι νέες οδηγίες τεχνητής νοημοσύνης ήταν ιδιαίτερα σημαντικές «σε περιπτώσεις όπου το περιεχόμενο έχει να κάνει με ευαίσθητα θέματα, όπως εκλογές, πολεμικές συγκρούσεις και θέματα δημόσιας υγείας».

Μια ετικέτα που επισημαίνει περιεχόμενο κατασκευασμένο από τεχνητή νοημοσύνη θα προστεθεί στον παράθυρο περιγραφής ενός βίντεο, αλλά το περιεχόμενο σχετικά με ευαίσθητα θέματα θα λάβει μια πιο εμφανή ετικέτα. Το υλικό που έχει δημιουργηθεί από τεχνητή νοημοσύνη θα αφαιρεθεί εντελώς εάν παραβιάζει τις υπάρχουσες οδηγίες περιεχομένου, είπε το YouTube, όπως ένα συνθετικά δημιουργημένο βίαιο βίντεο που έχει σχεδιαστεί για να προκαλέσει σοκ.

Την περασμένη εβδομάδα, η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, δήλωσε ότι θα απαιτήσει από τους πολιτικούς διαφημιστές να αναγνωρίσουν πότε έχουν χρησιμοποιήσει AI σε διαφημίσεις στις πλατφόρμες της. Η Meta είπε ότι οι διαφημιστές θα πρέπει, για παράδειγμα, να αποκαλύπτουν πότε χρησιμοποιείται περιεχόμενο εικόνας, βίντεο ή ήχου για να απεικονίσει ένα πραγματικό άτομο να κάνει κάτι που δεν είπε ή δεν έκανε.

Τον περασμένο μήνα, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου προειδοποίησε ότι τα deepfakes θα μπορούσαν να συμβάλουν στην «υποβάθμιση του περιβάλλοντος πληροφοριών» και να μειώσουν την εμπιστοσύνη του κοινού σε «αληθινές πληροφορίες, θεσμούς και πολιτικές διαδικασίες, όπως οι εκλογές».

Την περασμένη εβδομάδα αποκαλύφθηκε ότι ψεύτικα ηχητικά αποσπάσματα του Sadiq Khan, του δημάρχου του Λονδίνου, που υποστήριζε τις φιλοπαλαιστινιακές πορείες κυκλοφόρησαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.