Τεχνολογια - Επιστημη

Η Google γιορτάζει τα 25α γενέθλιά της

Το κείμενο του Σούνταρ Πιχάι για το ορόσημο της επετείου και τις μελλοντικές προκλήσεις

62224-137655.jpg
Newsroom
10’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Google: Γιορτάζει τα 25α γενέθλια της - Ο Σούνταρ Πιχάι, CEO της Google και της Alphabet σχολιάζει τη σημαντική επέτειο.
Τα 25α γενέθλια της γιορτάζει αυτό τον μήνα η Google © Unsplash

Google: Γιορτάζει τα 25α γενέθλιά της - Ο Σούνταρ Πιχάι, CEO της Google και της Alphabet σχολιάζει τη σημαντική επέτειο.

Αυτό τον μήνα η Google γιορτάζει τα 25α γενέθλια της.

Συγκεριμένα, η Google ιδρύθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου του 1998. Με αυτή την αφορμή, ο CEO της Google και της Alphabet, Σούνταρ Πιχάι, αναφέρεται στο σημαντικό ορόσημο της επετείου, μιλώντας για τις προκλήσεις και τα τεχνολογικά επιτεύγματα της εταιρείας από την ίδρυση της, που οδήγησαν στις κορυφαίες καινοτομίες και τα πιο χρήσιμα προϊόντα της.

Παράλληλα, ο Πιχάι μοιράζεται μερικές σκέψεις του σχετικά με τις ευκαιρίες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη ώστε να εστιάσει η εταιρεία σε πράγματα που έχουν σημασία σε ακόμη μεγαλύτερη κλίμακα.

Το κείμενο του Σούνταρ Πιχάι για τα 25α γενέθλια της Google

«Αυτόν τον μήνα, στη Google θα γιορτάσουμε τα 25α γενέθλιά μας. Είναι τεράστιο προνόμιο να φτάσουμε σε αυτό το ορόσημο, το οποίο κατέστη δυνατό από τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας και μας προκαλούν να συνεχίσουμε να καινοτομούμε, τους εκατοντάδες χιλιάδες υπαλλήλους της Google στο παρελθόν και σήμερα που έχουν δώσει το ταλέντο τους στην κατασκευή αυτών των προϊόντων και τους συνεργάτες μας που πιστεύουν σε η αποστολή μας όσο και εμείς.

Είναι μια στιγμή για λίγη ευγνωμοσύνη και μια στιγμή για προβληματισμό.

Έχω σκεφτεί πολύ πόσο μακριά έχει φτάσει η τεχνολογία τα τελευταία 25 χρόνια και πώς οι άνθρωποι προσαρμόζονται σε αυτήν. Πριν από χρόνια, όταν σπούδαζα στις ΗΠΑ, ο μπαμπάς μου — που ήταν πίσω στην Ινδία — πήρε την πρώτη του διεύθυνση email. Ήμουν πολύ ενθουσιασμένος που είχα έναν πιο γρήγορο (και φθηνότερο) τρόπο επικοινωνίας μαζί του, οπότε έστειλα ένα μήνυμα.

Και μετά περίμενα… και περίμενα. Πέρασαν δύο ολόκληρες μέρες πριν λάβω αυτή την απάντηση:

«Αγαπητέ κύριε Πιχάι, ελήφθη το email. Ολα καλά."

Σαστισμένος από την καθυστέρηση και την τυπικότητα, τον κάλεσα για να δω τι έγινε. Μου είπε ότι κάποιος στη δουλειά του έπρεπε να φέρει το email στον υπολογιστή του γραφείου του, να το εκτυπώσει και μετά να του το παραδώσει. Ο μπαμπάς μου υπαγόρευσε μια απάντηση, την οποία ο τύπος έγραψε και τελικά πληκτρολόγησε για να μου στείλει πίσω.

Fast forward πριν από λίγους μήνες: Ήμουν με τον έφηβο γιο μου. Είδε κάτι ενδιαφέρον, τράβηξε μερικές γρήγορες φωτογραφίες και τις μοιράστηκε με τους φίλους του. Στη συνέχεια αντάλλαξαν μερικά μηνύματα και όλα φαινόταν πιο γρήγορα από τον χρόνο που θα μου έπαιρνε μόνο για να βγάλω το τηλέφωνό μου.

Το πώς επικοινωνούσα με τον μπαμπά μου πριν από όλα αυτά τα χρόνια σε σύγκριση με το πώς επικοινωνεί ο γιος μου σήμερα δείχνει πόσο μεγάλη αλλαγή μπορεί να συμβεί από γενιά σε γενιά. Η τεχνολογία που μας παίρνει χρόνια για να προσαρμοστούμε είναι δεύτερη φύση για τα παιδιά μας. Ιδέες που ο μπαμπάς μου θαύμαζε ως επιστημονική φαντασία - να πάρει μια κλήση από το ρολόι σου ή να πει στο αυτοκίνητό σου να παίξει το αγαπημένο σου τραγούδι - κάνουν τα παιδιά μου να σηκώσουν τους ώμους.

Αυτά τα σηκώματα των ώμων μου δίνουν μεγάλη ελπίδα για το μέλλον. Έβαλαν ψηλά τον πήχη για το τι θα φτιάξει και θα εφεύρει η επόμενη γενιά...και ανυπομονώ να δω τι θα κάνει και τα παιδιά τους να σηκώσουν τους ώμους τους.

Μια ουσιαστική αλήθεια της καινοτομίας είναι ότι τη στιγμή που ξεπερνάτε τα όρια μιας τεχνολογίας, σύντομα περνάει από το ασυνήθιστο στο συνηθισμένο. Γι' αυτό η Google δεν θεώρησε ποτέ δεδομένη την επιτυχία μας.

Όλα ξεκίνησαν με μια αναζήτηση

Ο Larry και ο Sergey έγραψαν για πρώτη φορά την αποστολή μας πριν από 25 χρόνια: να οργανώσουμε τις πληροφορίες του κόσμου και να τις κάνουμε παγκοσμίως προσβάσιμες και χρήσιμες. Είχαν ένα φιλόδοξο όραμα για ένα νέο είδος μηχανής αναζήτησης που θα βοηθήσει τους ανθρώπους να κατανοήσουν τα κύματα των πληροφοριών που κινούνται στο διαδίκτυο. Το προϊόν που κατασκεύασαν, η Αναζήτηση Google, βοήθησε δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να λάβουν απαντήσεις στις ερωτήσεις τους.

Για μερικά χρόνια, ήμουν ένας από εκείνους τους ανθρώπους που γνώριζαν το Google όπως κάθε άλλος χρήστης του ιστού. Θυμάμαι ότι ένιωσα έκπληκτος από την ικανότητα της Google να βρίσκει την καλύτερη απάντηση για τις πιο εσωτερικές ερωτήσεις, από μια μικροσκοπική λεπτομέρεια θαμμένη στη σελίδα εξυπηρέτησης πελατών ενός καταστήματος έως έναν σκοτεινό ποδοσφαιρικό κανόνα.

Οι ερωτήσεις που έχω κάνει στην Google έχουν εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου: "Πώς διορθώνετε μια βρύση που στάζει;" “Η πιο γρήγορη διαδρομή για το νοσοκομείο του Στάνφορντ;” «Τρόποι να ηρεμήσετε ένα μωρό που κλαίει;» Και ακριβώς την άνοιξη του 2003, ίσως: "Πώς να δώσω μια συνέντευξη στο Google;" Και με την πάροδο του χρόνου, η Google έγινε πολύ καλύτερη στο να τους απαντήσει.

Ήταν ενθαρρυντικό να βλέπεις τι έχουν κάνει οι άνθρωποι με τις απαντήσεις στις ερωτήσεις τους, είτε για να βρουν υγειονομική περίθαλψη ή άνεση σε δύσκολες στιγμές, να μάθουν νέες δεξιότητες, να ακολουθήσουν νέα επαγγελματικά μονοπάτια ή να ξεκινήσουν νέες επιχειρήσεις. Η ιδέα ότι ένας φοιτητής στην αγροτική Ινδονησία μπορούσε να έχει πρόσβαση στις ίδιες πληροφορίες με έναν καθηγητή στο Στάνφορντ ήταν επαναστατική και άλλαξε τη ζωή και τον κόσμο μας προς το καλύτερο. Ανοίγει την πρόσβαση στην εκπαίδευση και την επιχειρηματικότητα όπως τίποτα άλλο πριν ή έκτοτε.

Η αναζήτηση έθεσε επίσης τα θεμέλια ώστε η Google να έχει οικονομικό αντίκτυπο πέρα από τα δικά μας τείχη. Οι πλατφόρμες και τα διαφημιστικά μας εργαλεία ξεκίνησαν με μια υπόθεση τόσο απλή όσο η ίδια η Αναζήτηση: να βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν πελάτες που ήδη αναζητούσαν τα είδη των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρουν. Ήταν μια πλατφόρμα που απευθυνόταν ιδιαίτερα στις μικρές επιχειρήσεις, όπως η επιχείρηση που πουλούσε αστακούς μέσω αλληλογραφίας που ήταν η πρώτη που εγγράφηκε. Και, όπως και η ίδια η Αναζήτηση, η δυνατότητα για οποιαδήποτε επιχείρηση να διαφημίζεται στο διαδίκτυο είχε πραγματικά μεταμορφωτικό αντίκτυπο, βοηθώντας εκατομμύρια επιχειρήσεις να γίνουν μέρος της ψηφιακής οικονομίας.

Ένα τέταρτο αιώνα ερωτήσεων

Η αναζήτηση εξακολουθεί να βρίσκεται στον πυρήνα της αποστολής μας και εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο φεγγάρι μας με τόσα πολλά ακόμα να κάνουμε.

Φυσικά, το Google σήμερα είναι κάτι περισσότερο από ένα πλαίσιο αναζήτησης. Έχουμε 15 προϊόντα Google που το καθένα εξυπηρετεί περισσότερους από μισό δισεκατομμύριο ανθρώπους και επιχειρήσεις και έξι που εξυπηρετούν περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια χρήστες το καθένα.

Όπως οι περισσότερες αναζητήσεις Google, όλα αυτά τα προϊόντα ξεκίνησαν επίσης με μια ερώτηση. Με το Gmail ήταν Θα μπορούσαμε να προσφέρουμε 1 GB αποθηκευτικού χώρου σε κάθε άτομο; Το 2004, όταν κυκλοφόρησε το Gmail, αυτός ο όγκος αποθηκευτικού χώρου ήταν πάνω από 100 φορές από αυτόν που πρόσφεραν οι περισσότερες άλλες δωρεάν υπηρεσίες webmail!

Στη συνέχεια, λίγα χρόνια αργότερα, είδαμε μια ευκαιρία να βελτιώσουμε δραματικά τα προγράμματα περιήγησης ιστού - και με τη σειρά του τον ιστό - για τους ανθρώπους παντού. Έτσι, με το Chrome ρωτήσαμε: Θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα περιήγησης που θα έκανε τον ιστό καλύτερο, με την απλότητα, την ταχύτητα και την ασφάλεια στον πυρήνα του; Ακριβώς πριν από την κυκλοφορία, είχα τη δική μου ερώτηση: Θα το χρησιμοποιήσουν οι άνθρωποι;

Το YouTube τόλμησε να ρωτήσει: Τι θα γινόταν αν δίναμε σε όλους έναν τρόπο να μοιραστούν αυτά που γνωρίζουν με τον κόσμο; Και σήμερα, έχει γίνει μια ισχυρή πλατφόρμα για μάθηση και γνώση.

Οι ερωτήσεις συνεχίζουν να έρχονται και συνεχίζουμε να βελτιώνουμε και να επεκτείνουμε τα προϊόντα μας με νέες απαντήσεις: Τι θα γινόταν αν οι Χάρτες Google επέτρεπαν στους ανθρώπους να δουν κάθε δρόμο στον κόσμο λεπτομερώς; Τι θα γινόταν αν δημιουργήσαμε ένα εργαλείο μετάφρασης που επέτρεπε στους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες και να επικοινωνούν σε πολλές γλώσσες; Τι θα γινόταν αν μπορούσατε να αναζητήσετε και να βρείτε όλες τις παλιές σας φωτογραφίες περιγράφοντας απλώς αυτό που θέλατε να δείτε;

Αναρωτηθήκαμε επίσης πώς θα μπορούσαμε να μοιραστούμε καλύτερα τα εργαλεία, τις ανακαλύψεις και την υποδομή μας με άλλους. Η Google δημιουργήθηκε στο cloud από την αρχή, παρόλο που ξεκινήσαμε την επιχείρησή μας στο Cloud μόλις το 2008. Σήμερα, το Google Cloud έχει γίνει μια από τις κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο. Οι συνεργάτες σε διάφορες βιομηχανίες χρησιμοποιούν την τεχνολογία της Google για να βελτιώσουν την υποστήριξη πελατών και την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, να δημιουργήσουν νέες εφαρμογές και να κάνουν περισσότερα με την τεχνητή νοημοσύνη. Όπως οι διαφημιστικοί πελάτες μας πριν από αυτούς, οι συνεργάτες του Cloud λειτουργούν καλύτερα, αναπτύσσονται ταχύτερα και δημιουργούν θέσεις εργασίας, με τη βοήθειά μας.

Φυσικά, δεν κατέληγε κάθε ερώτηση που κάναμε με επιτυχία. Σε κάθε ταξίδι 25 ετών, παίρνεις μερικά κομμάτια, μαθαίνεις τα μαθήματα και δουλεύεις για να τα καταφέρεις καλύτερα. Θυμάστε το Google Wave;

Έχουμε επίσης αντιμετωπίσει δύσκολα ερωτήματα σχετικά με το μέλλον μας ως εταιρεία. Στη δεκαετία του 2000, πόσο καιρό μπορεί πραγματικά να διαρκέσει ο Ιστός; Στη δεκαετία του 2010, οι άνθρωποι ρωτούσαν εάν μπορούσαμε να προσαρμοστούμε στην εποχή των φορητών υπολογιστών και αν η αναζήτηση είχε «τέλειωσε;» Κάθε φορά, απαντούσαμε επιστρέφοντας ακόμα πιο δυνατοί. Το κάναμε αυτό καθοδηγούμενοι από μια μοναδική εστίαση στην αποστολή μας, την πίστη μας στην εφαρμογή βαθιάς επιστήμης των υπολογιστών για να βελτιώσουμε τη ζωή των ανθρώπων και μια υγιή περιφρόνηση για το αδύνατο.

Μια υγιής αδιαφορία για το αδύνατο

Αυτή η υγιής αδιαφορία είναι ο λόγος που καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα που άλλοι δεν μπορούσαν - ή δεν θα μπορούσαν. Υπήρχε, για παράδειγμα, αυτή η αδύνατη ιδέα να βάλουμε έναν ισχυρό υπολογιστή στην τσέπη όλων, ανεξάρτητα από το εισόδημά τους ή τη σύνδεσή τους στο Διαδίκτυο. Σήμερα, το Android τρέχει σε 3 δισεκατομμύρια συσκευές σε όλο τον κόσμο, από τις πιο πρόσφατες αναδιπλούμενες συσκευές μέχρι τηλέφωνα αρχικού επιπέδου. Ήταν στον πυρήνα των προσπαθειών μας να κάνουμε το Διαδίκτυο πιο προσιτό για όλους και ενέπνευσε άλλα προϊόντα που μεταμορφώνουν. Ομοίως, τα Chromebook έκαναν τους υπολογιστές διαθέσιμα σε σχολεία σε όλο τον κόσμο. Και το Google Pixel θέτει τα καλύτερα της τελευταίας τεχνολογίας μας - κάμερες με μηχανική μάθηση, αναγνώριση ομιλίας, δυνατότητες μεταγραφής, τσιπ τανυστήρα και πολλά άλλα - απευθείας στα χέρια των ανθρώπων.

Που μας φέρνει στο AI. Η Google επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη σχεδόν από την αρχή. Ήμασταν από τους πρώτους που χρησιμοποιήσαμε μηχανική εκμάθηση στα προϊόντα μας, ξεκινώντας από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, για ορθογραφικές διορθώσεις, βελτίωση της ποιότητας των διαφημίσεων και εμφάνιση προτάσεων και προτάσεων.

Στη συνέχεια, στις αρχές της δεκαετίας του 2010, υπήρχε πραγματικός ενθουσιασμός γύρω από τα βαθιά νευρωνικά δίκτυα. Το 2012, μερικοί από εμάς πήγαμε σε ένα demo σε μια αίθουσα συσκέψεων κοντά στο Charlie's, το κύριο καφέ της πανεπιστημιούπολης μας. Θυμάμαι να παρακολουθούσα με δέος καθώς η ερευνητική ομάδα μας έδειχνε την πρόοδο που είχε σημειώσει με την αναγνώριση εικόνων, καθοδηγούμενη από τις ανακαλύψεις στα νευρωνικά δίκτυα. Ήταν η πρώτη στιγμή που σκέφτηκα μέσα μου: αυτό θα αλλάξει πραγματικά τα πάντα!

Είχα ένα παρόμοιο συναίσθημα όταν είδα την πρωτοποριακή, διεπιστημονική έρευνα να γίνεται στο DeepMind, εστιασμένη στην κατανόηση της φύσης της νοημοσύνης. Αυτή η πρόοδος επηρέασε βαθιά τη σκέψη μου, όταν έγινα Διευθύνων Σύμβουλος το 2015, ότι η Google θα έπρεπε να στραφεί ώστε να γίνει μια εταιρεία πρώτης στην τεχνητή νοημοσύνη.

Ακολούθησαν περισσότερες ερωτήσεις. Πώς να τροφοδοτήσετε αυτή τη νέα γενιά υπολογιστών; Έτσι, εφεύραμε τις Μονάδες Επεξεργασίας Tensor ή TPU — οι οποίες παρείχαν δραματικές βελτιώσεις απόδοσης 30X έως 80X για μηχανική εκμάθηση σε σχέση με άλλο υλικό εκείνη την εποχή και τροφοδοτήσαμε τον υπολογιστή AlphaGo που κέρδισε τον παγκόσμιο πρωταθλητή Go Lee Sedol το 2016. Περίπου την ίδια περίοδο, κυκλοφόρησε το έγγραφο-ορόσημο Transformer το 2017, το οποίο δημιούργησε την αρχιτεκτονική νευρωνικών δικτύων που είναι το θεμέλιο για τα περισσότερα από τα παραγωγικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης και μεγάλα γλωσσικά μοντέλα σήμερα.

Πολλές από αυτές τις τεχνολογικές καινοτομίες έχουν οδηγήσει σε μερικές από τις πιο απίστευτες καινοτομίες προϊόντων μας. Τα αποτελέσματα αναζήτησης για σύνθετα ερωτήματα έγιναν πολύ πιο χρήσιμα λόγω των μεγάλων μοντέλων γλωσσών όπως το MUM και το BERT. Έχουμε δημιουργήσει εντελώς νέους τρόπους για τους ανθρώπους να εκφράσουν αυτό που αναζητούν μέσω φωνής, εικόνων, ακόμη και με ερωτήσεις σχετικά με το τι βλέπουν με την πολυαναζήτηση. Τώρα, η γενετική τεχνητή νοημοσύνη μάς βοηθά να ξανασκεφτούμε τα βασικά προϊόντα μας με συναρπαστικούς τρόπους — από τη νέα μας Εμπειρία Δημιουργίας Αναζήτησης (SGE), έως το "Help Me Write" στο Gmail. Και νωρίτερα φέτος, ξεκινήσαμε το Bard, ένα πρώιμο πείραμα που επιτρέπει στους ανθρώπους να συνεργάζονται με τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη.

Οι αγαπημένες μου στιγμές είναι να βλέπω πώς τα προϊόντα μας μπορούν να κάνουν τη διαφορά στη ζωή των ανθρώπων: Είτε είναι ένας πολυάσχολος γονέας που φωτογραφίζει το συρτάρι χειροτεχνίας του και χρησιμοποιεί το Bard για να εμπνεύσει ένα έργο βροχερής ημέρας για τα παιδιά του. ένας ταξιδιώτης που χρησιμοποιεί το Lens για να μεταφράσει ένα πρόγραμμα τρένων σε μια ξένη χώρα. ή, πιο βαθιά, μια οικογένεια ικανή να ακούσει τη φωνή ενός άνδρα με ALS, χάρη στην έρευνά μας για την αναγνώριση και τη σύνθεση ομιλίας.

Ο σχεδιασμός προϊόντων που βοηθούν τους ανθρώπους σε μεγάλη κλίμακα είναι προνόμιο και ευθύνη. Οι άνθρωποι έχουν τις δικές τους ερωτήσεις: Μπορούμε να εμπιστευτούμε αυτές τις νέες τεχνολογίες; Σκεφτόμαστε βαθιά πώς να δημιουργήσουμε υπεύθυνη τεχνολογία από την αρχή, είτε διασφαλίζουμε ότι οι πληροφορίες όλων είναι προστατευμένες και ασφαλείς είτε προστατεύονται οι άνθρωποι από κακούς παράγοντες στο διαδίκτυο.

Αυτό περιλαμβάνει επίσης τη συμμετοχή σε σημαντικές συζητήσεις σχετικά με το πώς αυτές οι τεχνολογίες θα διαμορφώσουν την κοινωνία μας και στη συνέχεια να βρούμε τις απαντήσεις από κοινού. Το AI είναι βασικό μέρος αυτού. Όσο ενθουσιασμένοι κι αν είμαστε για τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης να ωφελήσει τους ανθρώπους και την κοινωνία, καταλαβαίνουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη, όπως κάθε πρώιμη τεχνολογία, ενέχει πολυπλοκότητα και κινδύνους. Η ανάπτυξη και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης πρέπει να αντιμετωπίσει αυτούς τους κινδύνους και να βοηθήσει στην υπεύθυνη ανάπτυξη της τεχνολογίας. Οι αρχές της τεχνητής νοημοσύνης που ξεκινήσαμε το 2018 είναι ένα σημαντικό μέρος του τρόπου με τον οποίο το κάνουμε αυτό. Αυτές οι αρχές προκαλούν ερωτήματα όπως: Θα είναι χρήσιμο στους ανθρώπους και θα ωφελήσει την κοινωνία ή θα μπορούσε να οδηγήσει σε βλάβη με οποιονδήποτε τρόπο; Διαμορφώνουν επίσης την ανάπτυξη προϊόντων μας και τις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και μας καθοδηγούν στην εύρεση λύσεων σε αναδυόμενα ζητήματα. Για παράδειγμα, μόλις την περασμένη εβδομάδα παρουσιάσαμε το SynthID, ένα εργαλείο για την υδατογράφηση και τον εντοπισμό εικόνων που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη, το οποίο θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση ενός σημαντικού ζητήματος σχετικά με τη διαφάνεια. Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με ειδικούς και την κοινότητα για να συνεχίσουμε να μαθαίνουμε και να βελτιώνουμε.

Κοιτάω μπροστά

Καθώς κοιτάμε μπροστά, σκέφτομαι τη δέσμευση από την αρχική επιστολή του ιδρυτή μας το 2004: «να αναπτύξουμε υπηρεσίες που βελτιώνουν τη ζωή όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπων — να κάνουμε πράγματα που έχουν σημασία».

Με την τεχνητή νοημοσύνη, έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε πράγματα που έχουν σημασία σε ακόμη μεγαλύτερη κλίμακα.

Μόλις αρχίζουμε να βλέπουμε τι μπορεί να κάνει το επόμενο κύμα τεχνολογίας και πόσο γρήγορα μπορεί να βελτιωθεί. Ένα εκατομμύριο άνθρωποι χρησιμοποιούν ήδη τεχνητή νοημοσύνη στο Google Workspace για να γράψουν και να δημιουργήσουν. Η πρόβλεψη πλημμυρών καλύπτει πλέον μέρη όπου ζουν 460+ εκατομμύρια άνθρωποι. Ένα εκατομμύριο ερευνητές έχουν χρησιμοποιήσει τη βάση δεδομένων AlphaFold, η οποία καλύπτει 200 εκατομμύρια προβλέψεις πρωτεϊνικών δομών, βοηθώντας στην πρόοδο στη μείωση της πλαστικής ρύπανσης, στην αντιμετώπιση της αντοχής στα αντιβιοτικά, στην καταπολέμηση της ελονοσίας και πολλά άλλα. Και έχουμε αποδείξει πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών να μειώσει τα ίχνη από τα αεροπλάνα, ένα σημαντικό εργαλείο για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλά περισσότερα μπροστά. Με τον καιρό, η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι η μεγαλύτερη τεχνολογική αλλαγή που βλέπουμε στη ζωή μας. Είναι μεγαλύτερο από τη μετατόπιση από υπολογιστές επιτραπέζιων υπολογιστών σε φορητές συσκευές και μπορεί να είναι μεγαλύτερο από το ίδιο το Διαδίκτυο. Είναι μια θεμελιώδης ανασύνταξη της τεχνολογίας και ένας απίστευτος επιταχυντής της ανθρώπινης ευρηματικότητας.

Το να κάνουμε την τεχνητή νοημοσύνη πιο χρήσιμη για όλους και να την αναπτύξουμε υπεύθυνα, είναι ο πιο σημαντικός τρόπος με τον οποίο θα φέρουμε εις πέρας την αποστολή μας για τα επόμενα 10 χρόνια και μετά.

Και τώρα η τεχνητή νοημοσύνη θα μας επιτρέψει, και σε άλλους, να κάνουμε ερωτήσεις όπως:

Πώς θα μπορούσε κάθε μαθητής να έχει πρόσβαση σε έναν προσωπικό δάσκαλο, σε οποιαδήποτε γλώσσα και σε οποιοδήποτε θέμα;

Πώς θα μπορούσαμε να επιτρέψουμε στους επιχειρηματίες να αναπτύξουν νέες μορφές καθαρής ενέργειας;

Ποια εργαλεία θα μπορούσαμε να εφεύρουμε για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν νέα προϊόντα και να αναπτύξουν νέες επιχειρήσεις;

Πώς μπορούν να επανασχεδιαστούν τομείς όπως οι μεταφορές ή η γεωργία;

Πώς θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε τις κοινότητες να προβλέψουν και να προετοιμαστούν για φυσικές καταστροφές;

Καθώς αυτά τα νέα σύνορα εμφανίζονται, έχουμε μια ανανεωμένη πρόσκληση να ενεργήσουμε με τόλμη και υπευθυνότητα για να βελτιώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ζωές και να συνεχίσουμε να θέτουμε αυτά τα μεγάλα ερωτήματα.

Η αναζήτησή μας για απαντήσεις θα οδηγήσει σε εξαιρετική τεχνολογική πρόοδο τα επόμενα 25 χρόνια.

Και το 2048, αν, κάπου στον κόσμο, ένας έφηβος κοιτάξει όλα όσα έχουμε φτιάξει με AI και σηκώσει τους ώμους, θα ξέρουμε ότι τα καταφέραμε. Και μετά θα επιστρέψουμε στη δουλειά.

Ευχαριστώ για ένα καταπληκτικό 25»,

-Σούνταρ Πιχάι

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.