- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η εικόνα των επενδύσεων στο metaverse: Τα ψηφιακά εδάφη είναι το next big thing
Η αντιγραφή της έπαυλης του Snoop Dog, η Gucci Town, η Nikeland και το VR κατάστημα Samsung 837X είναι μερικά από τα πιο διάσημα ψηφιακά οικόπεδα στις πλατφόρμες Sandbox, Roblox και Decentraland
Metaverse: Οι επενδύσεις στον ψηφιακό κόσμο ολοένα και αυξάνονται με επίκεντρο τα ψηφιακά ακίνητα και οικόπεδα
Οι ψηφιακές ταυτότητες και οι επενδύσεις σημειώνουν ολοένα και αυξανόμενη πρόοδο – χάρη στα βήματα που έχει κάνει η τεχνολογία, ιδίως την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, τίποτα δεν είχε τόσο μεγάλη επίδραση όσο η τεχνολογία blockchain, η οποία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για την οικονομία που αναπτύσσεται στον ψηφιακό κόσμο. Το blockchain μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια βάση δεδομένων η οποία περιλαμβάνει εκατομμύρια καταγραφές και διαμοιράζεται ανάμεσα σε δεκάδες χιλιάδες υπολογιστές ανά τον κόσμο. Λόγω της ασφάλειάς του και της αξιοπιστίας του, το σύστημα blockchain χρησιμοποιείται επίσης για την πιστοποίηση της ιδιοκτησίας ψηφιακών αντικειμένων στο νέο ψηφιακό περιβάλλον.
Τα ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα έχουν πολλαπλασιαστεί προς όλες τις κατευθύνσεις και διαστάσεις. Η μουσική, η τέχνη, οι περιορισμένες εκδόσεις ψηφιακών αντικειμένων που υποστηρίζονται από διασημότητες και τα περιουσιακά στοιχεία παιχνιδιών έχουν όλα υποστεί την επανάσταση των ψηφιακών συλλεκτικών αντικειμένων. Ωστόσο, όπως σε κάθε τεχνολογία, υπάρχει πάντα μια βοηθητική εξελικτική πτυχή που αποδεικνύεται από τις μεγαλύτερες κινητήριες δυνάμεις για την υιοθέτησή της από το ευρύ κοινό.
Κάτι τέτοιο είδαμε να συμβαίνει στο Διαδίκτυο όταν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπήκαν στο προσκήνιο – ταξίδι στον χρόνο. Ενώ το Διαδίκτυο είχε αρκετή χρησιμότητα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν ο μεγαλύτερος καταλύτης για τη μαζική υιοθέτηση. Νο 1 κλειδί της επιτυχίας το ότι ήταν ένα μέρος όπου οι άνθρωποι μπορούσαν να συμμετέχουν και να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Παράλληλα, προσέφεραν μια δυνατή διαφημιστική ευκαιρία για τα brands παγκοσμίως να προσεγγίσουν τον καταναλωτή πιο άμεσα από ποτέ.
Σειρά έχει το metaverse. Είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει έναν εικονικό κόσμο όπου οι άνθρωποι μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με εικονικά αντικείμενα σε μια εικονική πλατφόρμα – ναι, όλα εικονικά! Τα metaverses έχουν κάνει τις ψηφιακές απολαύσεις πιο συναραπαστικές και ως εκ τούτου ό,τι παρουσιάζει ενδιαφέρον τραβάει και το βλέμμα των επενδυτών, ιδιαίτερα από την ημέρα που η Facebook μετονομάστηκε σε Meta και η έννοια του metaverse εισήλθε για τα καλά στην ημερήσια ατζέντα. Οι επενδύσεις στο metaverse μπορούν να αναφέρονται σε εταιρείες που αναπτύσσουν και λειτουργούν στον εικονικό κόσμο, σε εικονικά παιχνίδια και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και σε διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες.
Μία από τις μεγαλύτερες επενδυτικές τάσεις φαίνεται να είναι η αγορά ψηφιακών οικοπέδων και ακινήτων, δηλαδή ψηφιακής γης. Πρόκειται για εδάφη που δεν βρίσκονται σε κάποιον δρόμο ή σε κάποια πόλη του κόσμου. Αντίθετα, υπάρχουν αποκλειστικά και μόνο στο διαδίκτυο και μπορούν να αγοραστούν και να πωληθούν με χρήση κρυπτονομισμάτων ή άλλων εικονικών νομισμάτων. Μπορούν να είναι οτιδήποτε, από εικονικά καταστήματα στα οποία οι χρήστες θα επισκέπτονται για να αγοράζουν προϊόντα μέχρι εικονικά σπίτια και γραφεία. Έπειτα, μπορεί κανείς να δημιουργήσει έναν χώρο για συναυλίες ή μια αίθουσα όπου θα παρουσιάζονται εκθέσεις έργων τέχνης.
Μερικά εικονικά οικόπεδα διατίθενται σε πλατφόρμες όπως το Decentraland, το Somnium Space και το Cryptovoxels, όπου οι χρήστες μπορούν να αγοράσουν γη και να κατασκευάσουν τα δικά τους από την αρχή. Αυτό σημαίνει ότι αγοράζεται μια ψηφιακή γη και υπάρχει ένας τόνος αλληλεπίδρασης στο παιχνίδι ή στο metaverse συνολικά. Ένα άτομο που το αγόρασε νωρίς μπορεί πιθανώς να εξετάσει το ενδεχόμενο να το πουλήσει σε πολύ μεγαλύτερη τιμή βγάζοντας σημαντικό κέρδος.
Στο Sandbox, έναν άλλο εικονικό κόσμο, μεγάλα οικόπεδα έχουν περάσει στα χέρια της Adidas, της Atari, της Ubisoft, της Binance και της Warner Music, οι οποίες αναζητούν νέο περιβάλλον για τη διαφήμιση και τη διάθεση των προϊόντων τους. Στην ίδια πλατφόρμα συναντάμε την έπαυλη του αμερικανού ράπερ Snoop Dogg – ντουμπλάρισμα της πραγματικής έπαυλής του, η οποία βρίσκεται στην περιοχή Diamond Bar στην Καλιφόρνια. Αλλά και η PwC αγόρασε εκεί το οικόπεδό της με σκοπό να δημιουργήσει έναν χώρο όπου οι χρήστες θα μπορούν να επωφελούνται από κάποιες συμβουλευτικές υπηρεσίες της εταιρείας.
Αντίστοιχα, η Gucci και η Nike έχουν ανοίξει καταστήματα και στο Roblox, έναν άλλο εικονικό κόσμο που εστιάζει στα βιντεοπαιχνίδια. Σημειώνεται ότι το Gucci Town έχει δεχθεί περισσότερες από 36 εκατομμύρια επισκέψεις από τα εγκαίνιά του, ενώ το Nike Land έχει υποδεχθεί 25 εκατομμύρια τους πρώτους 11 μήνες.
Στα talk of the -virtual- town, είναι και το VR κατάστημα της Samsung, 837X στην πλατφόρμα Decentraland. Η δε εταιρεία μόδας Philip Plein αγόρασε οικόπεδο αξίας 1,4 εκ. και έκτασης όσο τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου. Με τη σειρά του, ο οίκος μόδας Balenciaga έχει φτιάξει το δικό του υποκατάστημα στο παιχνίδι «Fortnite».
Συνολικά, σύμφωνα με την εταιρεία Dapp Radars, το 2022 οι επενδύσεις στα ψηφιακά ακίνητα στις 10 κορυφαίες πλατφόρμες ανήλθαν στα 1,9 δισ. δολάρια. Και όσο για τους νόμους της αγοράς, έχουν αρχίσει ήδη να εφαρμόζονται. Ένας χρήστης θα προτιμήσει να αγοράσει ένα οικόπεδο για την επιχειρηματική του δραστηριότητα το οποίο θα είναι στο κέντρο των δραστηριοτήτων παρά σε μια περιοχή όπου η παρουσία των χρηστών (μέσω των avatars) είναι λιγότερο συχνή.
Το metaverse αναμένεται να αποτιμηθεί σε περίπου 54 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2023 και να φτάσει στο εντυπωσιακό ποσό των 800 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2028. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι τα metaverses έχουν δείξει μεγάλες δυνατότητες να είναι πλήρη και αυτοσυντηρούμενα ψηφιακά σύμπαντα, είναι προφανές και λογικό να περιμένουμε ότι τα ψηφιακά εδάφη θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο όσον αφορά τόσο την κερδοφορία όσο και τη βελτιστοποίηση των αλληλεπιδράσεων, επομένως και την εκτόξευση των διαφημιστικών κερδών. Εξάλλου, η διαφήμιση έχει να κάνει με την καθιέρωση της παρουσίας σε ένα μέρος όπου υπάρχει έντονη εμπλοκή.
Ο ψηφιακός χώρος έχει γίνει πολύ πιο καθηλωτικός και η πιθανότητα οι άνθρωποι να ζουν παράλληλες ζωές σε έναν ψηφιακό κόσμο, όπου θα έχουν και εκεί ακίνητη περιουσία δεν φαίνεται πλέον πολύ μακρινή για να την οραματιστούμε. Λέτε το ελληνικό κράτος να δίνει επιδοτήσεις για την αγορά τέτοιων ακινήτων σε κάποια χρόνια;