- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Νέο ρεκόρ για το Spotify με 456 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες
Πιθανή αύξηση στις συνδρομές, μετά την Apple και το YouTube
Oι συνολικοί μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του Spotify αυξήθηκαν κατά 20%, φθάνοντας τα 456 εκατομμύρια - Τα σχέδια για αυξήσεις στις συνδρομές της streaming πλατφόρμας.
Το Spotify πρόσθεσε περισσότερους χρήστες και συνδρομητές από ό,τι αναμενόταν, τόσο για τους δωρεάν επισκέπτες όσο και για τους επί πληρωμή, το τρίτο τρίμηνο για φέτος, με την εταιρεία να αποκτά ισχυρή παρουσία στις χώρες της Λατινικής Αμερικής.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του αμερικανικού Variety, οι συνολικοί μηνιαίοι ενεργοί χρήστες (monthly active users - MAU) αυξήθηκαν κατά 20%, φθάνοντας τα 456 εκατομμύρια, 6 εκατομμύρια πάνω από το αναμενόμενο. Μια καθαρή προσθήκη 23 εκατομμυρίων, που αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τρίτου τριμήνου χρονιάς μέχρι σήμερα. Οι συνδρομητές του Spotify Premium έφτασαν τα 195 εκατομμύρια, μία αύξηση 7 εκατομμυρίων για την ίδια περίοδο (περίπου 1 εκατομμύριο περισσότερο από το αναμενόμενο) και αύξηση 13% σε ετήσια βάση.
«Υπάρχει μεγάλη παγκόσμια αβεβαιότητα, αλλά η επιχείρησή μας συνεχίζει να αποδίδει πολύ καλά σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Daniel Ek. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του τριμήνου είπε, «Με άλλο ένα τρίμηνο να απομένει, μιας χρονιάς που έχει δει πόλεμο, μια παρατεινόμενη πανδημία, πληθωρισμό, διακοπή της τροφοδοσίας και απειλές για παγκόσμια ύφεση, είμαι πραγματικά περήφανος για όλα όσα έχουμε καταφέρει και ότι παρ’ όλα αυτά βρισκόμαστε ακριβώς εκεί που πιστεύαμε ότι θα ήμασταν».
Αναμένεται αύξηση στη συνδρομή του Spotify
Όσoν αφορά στα κέρδη, ο Daniel Ek είπε ότι το Spotify εξετάζει την αύξηση των τιμών στα προγράμματα συνδρομής του στις ΗΠΑ, μετά τις αυξήσεις από την Apple Music και το YouTube Premium. «Είναι κάτι που θα συζητήσουμε με τους συνεργάτες μας», τόνισε. «Αισθάνομαι καλά για αυτήν την επερχόμενη χρονιά και τι σημαίνει για την τιμολόγηση της υπηρεσίας μας», χωρίς να προσθέσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Τη Δευτέρα, η Apple Music αύξησε την τιμή της ατομικής συνδρομής της στα 10,99 δολάρια ανά μήνα, ενώ το οικογενειακό πακέτο ανέβηκε δύο δολάρια φθάνοντας στα 16,99 δολάρια. Το YouTube αυξάνει την τιμή του οικογενειακού προγράμματος Premium των ΗΠΑ από 17,99 δολάρια σε 22,99 δολάρια μηνιαίως. Το Deezer, το οποίο είναι ένας μικρότερος παίκτης στην αγορά των ΗΠΑ, αλλά ο τέταρτος ή ο πέμπτος μεγαλύτερος παγκοσμίως (ανάλογα με το αν υπολογίζει κανείς και το κινέζικο Tencent) έχει αυξήσει τις τιμές του διεθνώς.
«Όταν οι ανταγωνιστές μας αυξάνουν τις τιμές τους, αυτό είναι πολύ καλό για εμάς», είπε ο Daniel Ek, σημειώνοντας ότι η εταιρεία έχει αυξήσει τις τιμές πάνω από 40 φορές σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 3,04 δισεκατομμύρια ευρώ, ελαφρώς υψηλότερα από τις προβλέψεις, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 21% από έτος σε έτος. Τα έσοδα από τις premium συνδρομές αυξήθηκαν κατά 22% στα 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα έσοδα από διαφημίσεις αυξήθηκαν κατά 19% στα 385 εκατομμύρια ευρώ, μία διψήφια ανάπτυξη παγκοσμίως, με εξαίρεση την Ευρώπη όπου «είδαμε τον αντίκτυπο των δύσκολων οικονομικών συνθηκών σε περιφερειακό επίπεδο», ανέφερε το Spotify.
Η μετοχή του Spotify πέφτει με υψηλότερες απώλειες από τις αναμενόμενες
Ωστόσο, το μικτό περιθώριο κέρδους του Spotify το τρίτο τρίμηνο για φέτος ήταν χαμηλότερο από τις προσδοκίες φθάνοντας στο 24,7%, το οποίο η εταιρεία δικαιολόγησε λέγοντας ότι «επηρεάστηκε από μια αλλαγή ενός μεγάλου συμβολαίου εκτός των ΗΠΑ» χωρίς να αναφέρει ποιο είναι αυτό, μαζί με «κάποιες αλλαγές στην τιμολόγηση διαφημίσεων και τις διακυμάνσεις συναλλάγματος». Το Spotify ανέφερε επίσης λειτουργικές ζημιές 228 εκατομμυρίων ευρώ, τις οποίες η εταιρεία απέδωσε στο υψηλότερο κόστος μισθοδοσίας λόγω της επέκτασης του εμπορικού και διαφημιστικού της τμήματος και την επίδραση που είχαν οι πρόσφατες εξαγορές της, συμπεριλαμβανομένων των Podsights, Findaway, Sonantic, Chartable, Whooshkaa και Heardle.
Το Spotify ανέφερε καθαρή ζημία 194 εκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, ή 0,99 ευρώ ανά μετοχή, υψηλότερη από τις προσδοκίες των αναλυτών οι οποίοι υπολόγιζαν την απώλεια στα 0,85 ευρώ, σύμφωνα με τη Refinitiv. Με αυτή τη ζημιά, οι μετοχές υποχώρησαν περισσότερο από 5%.
Για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, το Spotify αναμένει έσοδα 3,2 δισεκατομμυρίων ευρώ και λειτουργικές ζημίες 300 εκατομμυρίων ευρώ, που περιλαμβάνουν 95 εκατομμύρια ευρώ σε πρόσθετα έξοδα που η εταιρεία είπε ότι οφείλονται σε δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες. Η εταιρεία προέβλεψε 202 εκατομμύρια συνδρομητές (αύξηση κατά 7 εκατομμύρια) και συνολικά 479 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες (αύξηση 23 εκατομμύρια).
Στο τέλος του τρίτου τριμήνου, το Spotify είχε 4,7 εκατομμύρια podcast στην πλατφόρμα, από 4,4 εκατομμύρια το προηγούμενο τρίμηνο.