- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Δέκα εικόνες από την προετοιμασία επιστροφής της NASA στο φεγγάρι
Δείτε τις φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν λίγο πριν την εκτόξευση
Η NASA επιστρέφει στο φεγγάρι 50 χρόνια μετά - Σήμερα η εκτόξευση του «Artemis 1».
Ο πύραυλος, με την κάψουλα Orion στην κορυφή του είναι συναρμολογημένος εδώ και μήνες στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι, στο Ακρωτήριο Κανάβεραλ της Φλόριντας. Έχει ύψος περίπου 100 μέτρα.
Αν πύραυλος και σκάφος λειτουργήσουν ομαλά και όλα πάνε σύμφωνα με τον σχεδιασμό της αποστολής θα ξεκινήσει η υλοποίηση της επόμενης αποστολής του προγράμματος Artemis. H NASA θα μεταδώσει ζωντανά την εκτόξευση.
Το διαστημικό σκάφος έχει προγραμματιστεί να παραμείνει σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη για περίπου δύο εβδομάδες, τελικά να επιστρέψει στη Γη και να προσθαλασσωθεί στον Ειρηνικό στις 10 Οκτωβρίου. Η αποστολή έχει προγραμματιστεί για 42 ημέρες. Η NASA δεν θέλει μόνο να δοκιμάσει εάν ο πύραυλος μπορεί να εκτοξευθεί επιτυχώς. Το τελευταίο μέρος είναι ιδιαίτερα σημαντικό: Θα επιστρέψει η κάψουλα Orion με ασφάλεια; Θα αντέξει η θερμική ασπίδα όταν εισέλθει στην ατμόσφαιρα της Γης; Γιατί την επόμενη φορά θα κάθονται οι άνθρωποι στην κάψουλα του Orion.
Εικόνες από την προετοιμασία επιστροφής της NASA στο φεγγάρι
#1-Ο πύραυλος SLS με το διαστημόπλοιο Orion επάνω του στέκεται πάνω στον κινητό εκτοξευτή καθώς ανεβαίνει τη ράμπα στην εξέδρα εκτόξευσης 39B στις 17 Αυγούστου 2022, στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι της NASA στη Φλόριντα.
#2-Ο Patrick Shea επιθεωρεί ένα μοντέλο του SLS σε κλίμακα 1,3% σε αεροσήραγγα στο ερευνητικό κέντρο Ames της NASA στη Silicon Valley της Καλιφόρνια, το 2016. Οι δοκιμές σχεδιάστηκαν για να καθορίσουν τη συμπεριφορά του ισχυρού πυραύλου καθώς ανεβαίνει και επιταχύνει το φράγμα του ήχου μετά την εκτόξευση. Για να δοκιμάσουν επίσης μια νέα μέθοδο οπτικής μέτρησης, οι μηχανικοί της Ames επικάλυψαν το μοντέλο SLS με ασταθή βαφή ευαίσθητη στην πίεση, η οποία, υπό τον φωτισμό, λάμπει πιο αμυδρά ή πιο έντονα ανάλογα με την πίεση του αέρα που δρα σε διάφορες περιοχές του πυραύλου.
#3-Συγκολλητές εργάζονται στο εσωτερικό μιας μεγάλης δεξαμενής δοκιμής υγρού υδρογόνου για το SLS της NASA στην εγκατάσταση συναρμολόγησης Michoud στη Νέα Ορλεάνη, κλείνοντας τρύπες που έμειναν μετά τη συναρμολόγηση της δεξαμενής το 2016. Έξι βαρέλια ύψους 22 ποδιών και δύο θολωτά καλύμματα ενώθηκαν μεταξύ τους για να δημιουργήσουν το αντικείμενο δοκιμών καταλληλότητας. Τα αντικείμενα δοκιμαστικών δοκιμών χαρακτηρισμού, όπως αυτό που απεικονίζεται εδώ, αναπαράγουν πιστά το υλικό πτήσης και κατασκευάζονται με πανομοιότυπες διαδικασίες επεξεργασίας.
#4-Η δεύτερη και τελική δοκιμή του κινητήρα επιμόρφωσης (QM-2) για τον προωθητικό κινητήρα του Space Launch System πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις δοκιμών της Orbital ATK Propulsion Systems στο Promontory της Γιούτα, στις 28 Ιουνίου 2016. Κατά τη διάρκεια της πτήσης του SLS οι προωθητήρες θα παρέχουν περισσότερο από το 75% της ώσης που απαιτείται για να ξεφύγουμε από τη βαρυτική έλξη της Γης.
#5-Οι τεχνικοί της θερμικής ασπίδας στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι της NASA στη Φλόριντα ολοκλήρωσαν πρόσφατα τη σχολαστική εφαρμογή περισσότερων από 180 μπλοκ από εκτονωτικό υλικό στη θερμική ασπίδα για το διαστημόπλοιο Orion που πρόκειται να μεταφέρει αστροναύτες γύρω από τη Σελήνη με το σκάφος Artemis II. Η θερμική ασπίδα είναι ένα από τα πιο κρίσιμα στοιχεία του Orion και προστατεύει την κάψουλα και τους αστροναύτες στο εσωτερικό της από τις θερμοκρασίες των σχεδόν 5.000 βαθμών Φαρενάιτ, περίπου το μισό της θερμοκρασίας του ήλιου, που παρατηρούνται κατά την επανείσοδο στη γήινη ατμόσφαιρα κατά την επιστροφή από τη σεληνιακή ταχύτητα.
#6-Η μονάδα πληρώματος του Orion υποβάλλεται σε ακουστική δοκιμή άμεσου πεδίου, όπου χρησιμοποιήθηκαν στοίβες από περισσότερα από 1.500 ηχεία για να εκτεθεί το διαστημικό σκάφος στα μέγιστα επίπεδα ακουστικής στάθμης που θα αντιμετωπίσει κατά την εκτόξευση. Η απόκριση του διαστημικού σκάφους και τα δεδομένα ηχητικής πίεσης συλλέχθηκαν με μικρόφωνα, μετρητές τάσης και επιταχυνσιόμετρα.
#7-Το USS John P. Murtha και μια δοκιμαστική έκδοση της κάψουλας Orion φαίνονται στο ηλιοβασίλεμα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής Underway Recovery Test-7 (URT-7) στον Ειρηνικό Ωκεανό την 1η Νοεμβρίου 2018. Η URT-7 ήταν μία από μια σειρά δοκιμών που διεξήγαγε η ομάδα ανάκτησης Exploration Ground Systems, μαζί με το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, για να επαληθεύσει και να επικυρώσει τις διαδικασίες και το υλικό που θα χρησιμοποιηθούν για την ανάκτηση του διαστημικού σκάφους Orion μετά την πτώση του στον Ειρηνικό Ωκεανό.
#8-Η δοκιμαστική έκδοση του Orion που είναι προσαρτημένη στο σύστημα ματαίωσης εκτόξευσης για τη δοκιμή πτήσης Ascent Abort-2 μετακινείται σε ένα μεταφορικό μέσο στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι της NASA στις 22 Μαΐου 2019, κατά μήκος της διαδρομής των 21,5 μιλίων προς το διαστημικό συγκρότημα 46. Κατά τη διάρκεια της επιτυχημένης δοκιμής πτήσης, το διαστημικό σκάφος Orion εκτοξεύθηκε σε έναν προωθητικό πύραυλο σε ύψος μεγαλύτερο από έξι μίλια, όπου το σύστημα διακοπής εκτόξευσης του Orion θα τραβήξει την κάψουλα και το πλήρωμά της προς ασφάλεια, εάν προκύψει έκτακτη ανάγκη κατά την άνοδο στην κορυφή του SLS.
#9-Το διαστημικό σκάφος Orion για την αποστολή Artemis I της NASA, πλήρως συναρμολογημένο με το σύστημα αποτροπής εκτόξευσης, ανυψώνεται πάνω από τον πύραυλο SLS στο κτίριο συναρμολόγησης οχημάτων στις 20 Οκτωβρίου 2021, ολοκληρώνοντας τη συναρμολόγηση για τη δοκιμή πτήσης Artemis I.
#10-Η πανσέληνος φαίνεται από το συγκρότημα εκτόξευσης 39B στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι της NASA στις 14 Ιουνίου 2022. Το SLS Artemis I και το διαστημικό σκάφος Orion, πάνω στον κινητό εκτοξευτή, προετοιμάζονταν για μια υγρή πρόβα τζενεράλε για να εξασκηθούν τα χρονοδιαγράμματα και οι διαδικασίες για την εκτόξευση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Πρωταγωνίστρια και πάλι η Momo
Πώς η τελευταία έκδοση συνέβαλε να χαθούν...όλα τα δεδομένα
Εντυπωσιακά ευρήματα - Πάνω από 6.500 κτίρια θαμμένα κάτω από τη βλάστηση
Ρωγμές και διαρροές συνιστούν κορυφαίο κίνδυνο ασφάλειας
Λίγο πριν λανσάρει το ιδιωτικό cloud τεχνητής νοημοσύνης
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τη συγγραφή βιβλίων;
Πάνω από 2.000 φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα κληθούν μέσα στο 2025 να συμμορφωθούν
Μία προσωπική εμπειρία και πολλά ερωτήματα
O Σουηδός πολιτικός επιστήμονας και συγγραφέας εξηγεί τι συμβαίνει με τα ψηφιακά ίχνη κάθε χρήστη του διαδικτύου όταν αυτός φύγει από τη ζωή
Από τα Robotaxi της Tesla στο διαστημόπλοιο Starship της SpaceX
Η AI θα πρέπει να υποβάλλεται σε περιορισμούς ορθής χρήσης, με τη διαφορά ότι αυτοί καλό είναι να τίθενται και να εφαρμόζονται εν είδει αυτορρύθμισης από τους ίδιους τους χρήστες
Έρευνα αποκάλυψε ότι το προσωπικό έκανε κατάχρηση του συστήματος δωρεάν σίτισης
Πόσο ασφαλές είναι το εγχείρημα;
Οι επιστήμονες συνειδητοποίησαν ότι η Ευρώπη μπορεί να υποστηρίζει ζωή από το 1970
Ο πύραυλος κατάφερε να προσγειωθεί πίσω στην εξέδρα εκτόξευσης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.