- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Γιατί η Apple ζήτησε από τους προμηθευτές της στην Ταϊβάν να γράφουν πως τα προϊόντα είναι «made in China»
Πώς εμπλέκεται η επίσκεψη Πελόζι
Η Apple ζήτησε από τους προμηθευτές της στην Ταϊβάν να αναφέρουν πως τα προϊόντα τους είναι κατασκευασμένα στην Κίνα - Για ποιο λόγο.
Η Apple φέρεται να ζήτησε από τους προμηθευτές της με έδρα την Ταϊβάν να επισημαίνουν ότι τα προϊόντα τους παράγονται στην Κίνα, σε μια προσπάθεια να αποφύγει την αναστάτωση από τους αυστηρούς κινεζικούς τελωνειακούς ελέγχους που προκύπτουν από την επίσκεψη της προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ, Νάνσι Πελόζι, στην Ταϊπέι.
Σύμφωνα με το Nikkei, η εταιρεία ζήτησε από τους κατασκευαστές στο νησί να επισημαίνουν τα εξαρτήματα που προορίζονται για την ηπειρωτική Κίνα ως κατασκευασμένα στην «Κινεζική Ταϊπέι» ή στην «Ταϊβάν, Κίνα». Οι ετικέτες απαιτούνται προκειμένου να συμμορφωθούν με έναν μακροχρόνιο αλλά μέχρι πρότινος μη εφαρμοσμένο κανόνα που απαιτεί τα εισαγόμενα αγαθά να υποδηλώνουν ότι το νησί αποτελεί μέρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.
Η φράση «Made in Taiwan» μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις, πρόστιμα, ακόμη και στην απόρριψη ολόκληρου του φορτίου βάσει του κανόνα. Αλλά η ίδια η Ταϊβάν απαιτεί οι εξαγωγές να αναγράφουν στην ετικέτα το σημείο προέλευσης: είτε το όνομα «Ταϊβάν» είτε το επίσημο όνομα της χώρας, «Δημοκρατία της Κίνας».
Η επιλογή να απαιτείται από τους προμηθευτές να αρνούνται την ανεξάρτητη ύπαρξη της Ταϊβάν έχει οδηγήσει σε επικρίσεις από όλο τον κόσμο. Η GreatFire, η οποία εργάζεται κατά της κινεζικής λογοκρισίας στο διαδίκτυο, σημείωσε ότι η κίνηση αυτή αποτελεί κλιμάκωση από μια προηγούμενη μικρή κίνηση της Apple, η οποία αφαίρεσε τη σημαία της Ταϊβάν από τα πληκτρολόγια emoji για χρήστες στην Κίνα και το Χονγκ Κονγκ. «Είναι θέμα χρόνου να αρχίσει η Apple να αφαιρεί εφαρμογές των οποίων το όνομα περιέχει τους χαρακτήρες [για] την Ταϊβάν χωρίς να διευκρινίζει την "επαρχία της Κίνας», διερωτήθηκε η οργάνωση.
«Δυστυχώς, υποψιαζόμαστε ότι η "κόκκινη γραμμή" της Apple, η στιγμή που θα πει: "Σταματήστε, όχι άλλο, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με το κινεζικό καθεστώς και να επιβάλλουμε τα αιτήματά του για λογοκρισία", είναι αρκετά κοντά», δήλωσε ο Benjamin Ismail της GreatFire στον ιστότοπο Register.
Η Apple αισθάνθηκε ότι δεν είχε άλλη επιλογή από το να συμμορφωθεί με τα αιτήματα της Κίνας. Οι καθυστερήσεις στις αποστολές τώρα θα ήταν καταστροφικές, καθώς η εταιρεία εισέρχεται στην τελική φάση παραγωγής του iPhone 14, που αναμένεται να ανακοινωθεί σε εκδήλωση Τύπου τον επόμενο μήνα. Οι ελλείψεις στην αλυσίδα εφοδιασμού έχουν ήδη αρχίσει να μεγαλώνουν, με την εταιρεία να παίρνει την πρωτοφανή απόφαση, σύμφωνα με τον έγκυρο αναλυτή Ming-Chi Kuo, να στέλνει τις φθηνότερες παραλλαγές non-Pro του τηλεφώνου με το ίδιο chip πυρήνα που υπάρχει ήδη στα iPhone 13 που πωλούνται σήμερα.
Ωστόσο, οι μακροχρόνιες προσπάθειες της Apple να διαφοροποιήσει τη διαδικασία παραγωγής της αποδίδουν τελικά καρπούς. Σύμφωνα με τον Kuo, η εταιρεία αναμένει να στείλει εκδόσεις του iPhone 14 από εργοστάσια στην Ινδία μαζί με τους κινέζους κατασκευαστές της την ημέρα της κυκλοφορίας. Τα προηγούμενα χρόνια, τα ινδικά εργοστάσια ήταν μήνες πίσω από την Κίνα στις συσκευές αιχμής, περιμένοντας να εξομαλυνθούν οι πρώιμες ατέλειες προτού περάσουν την παραγωγή από τα παλαιότερα μοντέλα. Φέτος, για παράδειγμα, τα ινδικά εργοστάσια της Foxconn άρχισαν να συναρμολογούν το iPhone 13 τον Απρίλιο, περίπου την ίδια στιγμή που άλλαξαν οι δραστηριότητες της εταιρείας στη Βραζιλία.
Τα μοντέλα που παράγονται στην Ινδία και τη Βραζιλία εξυπηρετούν σε μεγάλο βαθμό την κάλυψη της ζήτησης στις τοπικές αγορές και δεν προορίζονται για εξαγωγή σε όλο τον κόσμο. Γι' αυτό, τα κινεζικά εργοστάσια της Apple εξακολουθούν να έχουν αναντικατάστατο ρόλο, όπως και στην εξυπηρέτηση των εκατομμυρίων Κινέζων πελατών που αγοράζουν iPhone.