- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Προπληρωμένο πλαστικό
Ποιο είναι το κόστος του να ζεις στην ωραιότερη χώρα του κόσμου; Δεν έχω ιδέα, διάολε, καθώς η παραπάνω διαφημιστική ατάκα χρησιμοποιείται για δυο ντουζίνες χώρες τουλάχιστον. Βλέπετε, αυτό το νεωτερικό κίνημα του εθνικισμού έχει πείσει εδώ και 300 χρόνια και τον τελευταίο αγρότη για το ποια είναι η ωραιότερη χώρα του κόσμου, κι άντε να ξεμπλέξεις.
Πάντως, το κόστος του προνομίου να ζεις στην Ελλάδα, όπως έχουμε μάθει και από πολλούς οργανισμούς, δεν είναι ευκαταφρόνητο. Και σαν να μην έφτανε αυτό, έχουμε και το καπέλο του πλαστικού χρήματος. Οι Αμερικάνοι, που είναι συχνά πιο περιγραφικοί σε ό,τι αφορά τον καπιταλισμό, το κόστος αυτό το ονομάζουν haircut, δηλαδή κούρεμα. Το καλύτερο κούρεμα, λοιπόν, το διαθέτουν φυσικά αυτοί που έχουν μια μονίμως ημιχρεωμένη πιστωτική κάρτα, καθώς εντέλει πληρώνουν το κάθε αγαθό που αγοράζουν μαζί της από 8-15% παραπάνω από την τιμή στο καρτελάκι. Αλλά ο Τέκι βαριέται να ασχοληθεί σήμερα μαζί τους, διότι έχει βάλει στο στόχαστρο αυτή τη νέα μόδα που ονομάζεται προ-πληρωμένες χρεωστικές κάρτες.
Εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο οι περισσότερες τράπεζες έχουν βαλθεί να κεφαλαιοποιήσουν το φόβο των ανθρώπων για τις συναλλαγές μέσω ίντερνετ. Και γι’ αυτό το λόγο έχουν κυκλοφορήσει προπληρωμένες χρεωστικές κάρτες, τις οποίες κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει για τις online αγορές του και να «φορτίσει» σε κάποιο κατάστημα της τράπεζας μόλις αδειάσουν. Φυσικά υπάρχουν χρεώσεις γι’ αυτή την υπηρεσία, που κυμαίνονται από 0,5% μέχρι και 2,5% ανάλογα με την τράπεζα και τη χρήση. Κυρίως χρεώνουν κάποιο ποσό για τη «φόρτιση» με χρήμα. Φυσικά πρόκειται για μία ακόμα εντελώς άχρηστη υπηρεσία, φτιαγμένη στο τμήμα μάρκετινγκ. Ακόμα και η λέξη «φόρτιση» δείχνει πως προσπαθούν να αντικαταστήσουν βαριές έννοιες (όπως χρήμα) με άλλες πιο αθώες, που θυμίζουν περισσότερο τη φόρτιση ενός κινητού, παρά το άδειασμα του λογαριασμού σας. Είναι ακριβώς το ίδιο κόλπο με τις μάρκες στα καζίνο. Οι μάρκες είναι κάτι χρωματιστά πλαστικά δισκάκια, που δεν έχουν καμία πραγματική αξία στο μυαλό σου όταν τις ξοδεύεις.
Φυσικά το μεγαλύτερο επιχείρημα των τραπεζών για να πείσουν τους ανθρώπους να πάρουν προπληρωμένες κάρτες είναι η ασφάλεια στο μεγάλο, μαύρο και κακό δάσος του ίντερνετ. Και είναι εντυπωσιακό το πόσο καλά λειτουργεί ως μάρκετινγκ. Η ιδέα είναι πως ακόμα κι εάν κάποιος χρησιμοποιήσει κακόβουλα τον αριθμό της κάρτας σας, τότε αυτή θα αδειάσει μόνο μέχρι το ποσό που έχετε προπληρώσει, καθώς δεν είναι συνδεδεμένη με το λογαριασμό σας. Γι’ αυτό, άλλωστε, οι περισσότεροι προτιμούν να «φορτίζουν» μικρά σχετικά ποσά κι έτσι να αυξάνουν το κόστος χρήσης.
Και τώρα, ας τραβήξουμε την κουρτίνα. Είναι οι συναλλαγές στο ίντερνετ επικίνδυνες; Όχι πραγματικά, εάν διαθέτουμε την ελάχιστη προσοχή που θα διαθέταμε και στο δρόμο. Με λίγα λόγια, στο δρόμο δεν δίνουμε την κάρτα μας σε όποιον μας τη ζητήσει. Μπορεί κάποιος να αδειάσει το λογαριασμό μας μέσω της κάρτας μας; Όχι, καθώς σύμφωνα με οδηγία της ΕΕ το ανώτατο όριο χρέωσης από κακόβουλη χρήση που βαρύνει το χρήστη είναι 150 ευρώ. Δεν το ξέρατε αυτό; Τι κρίμα, και νόμιζα πως οι διαφημίσεις μάς δίνουν μια αντικειμενική και σφαιρική ενημέρωση.
Στην ουσία, όπως καταλαβαίνετε, οι προπληρωμένες χρεωστικές κάρτες διασφαλίζουν περισσότερο τις τράπεζες παρά τους καταναλωτές. Και το ακόμα πιο αστείο είναι πως σας βάζουν να πληρώνετε για τη δική τους ασφάλεια.
Ένας άλλος λόγος για να μη χρησιμοποιείτε τέτοια προϊόντα είναι η πιθανότατη μονομερής αλλαγή των κανόνων από την πλευρά της τράπεζας, με πιο πιθανό αποτέλεσμα να χρεώνεστε παραπάνω. Τα παραδείγματα είναι πολλά, κι όταν σε απλές υπηρεσίες που ποτέ δεν χρεώνονταν αρχίζουν τα κόλπα, σκεφτείτε τι μπορούν να κάνουν στις πιο «εξωτικές» υπηρεσίες. Και, ναι, πιθανότατα είναι καταχρηστικές παρόμοιες χρεώσεις. Μέχρι όμως να «αποδειχθεί» στο δικαστήριο, εσείς θα έχετε βρεθεί για μία ακόμη φορά με ένα ωραιότατο κούρεμα.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς κατάφεραν να το αποτυπώσουν οι αστρονόμοι
«Ένα είδος Google Maps για την κυτταρική βιολογία»
Συνέντευξη με τη Δρ. Ζωή Αικατερινίδη C.E.O. Software Competitiveness International
Επανέρχεται το ζήτημα της δεσπόζουσας θέσης του κολοσσού της τεχνολογίας - Τι σχεδιάζει ο Ντόναλντ Τραμπ
Τι σημασία έχει να αναπτυχθεί η ΤΝ, το διαδίκτυο ή η γενετική μηχανική αν δεν οδηγήσουν στην ευημερία των ανθρώπων και των άλλων έμβιων όντων;
Ο Μαρίνος Σιαπάνης, CEO & Co-Founder της κορυφαίας εταιρείας iGaming, μας εξηγεί τα σχέδια της επόμενης μέρας
Μήπως ήρθε η ώρα να μάθετε βασικά Κλίνγκον, ίσα για να συνεννοείστε στο εστιατόριο;
Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η δυνατότητα αυτή από απατεώνες
Το μεγαλύτερο συνέδριο για την Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη επιστρέφει στις 18 Νοεμβρίου 2024 στο ΚΠΙΣΝ
Το επόμενο βήμα στη σύγχρονη εκπαίδευση
Το Amazon Haul υπηρετεί ακριβώς το ίδιο μοτίβο με τους ανταγωνιστές του
Βροχή οι 70+ σε κατάστημα τεχνολογίας. Κουνούσαν με απελπισία τις έξυπνες συσκευές που τους έκαναν να νιώθουν βλάκες
Το viral μήνυμα της καμπάνιας της Telekom που μοιράστηκε η COSMOTE με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις online δημοσιεύσεις παιδικών φωτογραφιών
Το πορτρέτο του μαθηματικού Άλαν Τούρινγκ δημιουργήθηκε από το Ai-Da, ένα από τα πιο προηγμένα ρομπότ στον κόσμο
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Πρωταγωνίστρια και πάλι η Momo
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.