20 χρόνια μετά | Η παγκόσμια αυτοκρατορία της Apple
Όλα ξεκίνησαν το 1997, όταν ο Steve Jobs επέστρεψε στην εταιρία ως προσωρινός διευθύνων σύμβουλος
![the_total_business.jpg the_total_business.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/the_total_business.jpg)
![new-apple-store-the-total-retail.jpg new-apple-store-the-total-retail.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2021/05/21/new-apple-store-the-total-retail.jpg)
Τα καταστήματα Apple κλείνουν 20 χρόνια ζωής. Ποια είναι η ιστορία της επιτυχίας τους και ποιος ο ρόλος του Στιβ Τζομπς.
Η επόμενη εβδομάδα σηματοδοτεί τα 20 χρόνια λειτουργίας καταστημάτων Apple. Όλα ξεκίνησαν το 1997, όταν ο Steve Jobs επέστρεψε στην εταιρία ως προσωρινός διευθύνων σύμβουλος. Εκείνη την περίοδο η Apple βασιζόταν σε καταστήματα υπολογιστών και ηλεκτρονικών ειδών για την πλειονότητα των πωλήσεών της, ανταγωνιζόμενη άλλες εταιρίες με φθηνότερους υπολογιστές που λειτουργούσαν με Windows.
Ο Jobs σε μια προσπάθειά του να βελτιώσει την παρουσίαση των υπολογιστών Mac στο λιανικό εμπόριο, σχεδίασε κάποιες ριζικές αλλαγές. Πίστευε ότι αυτές έπρεπε να αφορούν τον μετασχηματισμό της σχέση τους με τους πελάτες, δίνοντας στους αγοραστές περισσότερο έλεγχο επί της παρουσίασης των προϊόντων. Η δράση αυτή είχε ως αποτέλεσμα η Apple να ανοίξει τα πρώτα δύο φυσικά καταστήματα το 2001.
Παρόλο που πολλοί αναλυτές προέβλεψαν ότι τα νέα φυσικά καταστήματα θα αποτύγχαναν, αυτά, το σαββατοκύριακο που εγκαινιάστηκαν, απέφεραν έσοδα στο ύψος των 599.000 δολαρίων. Μέχρι το 2004 οι πωλήσεις της Apple έφτασαν το 1 δισεκατομμύριο δολάρια. 20 χρόνια μετά τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.
Σήμερα η Apple αποτελεί παγκόσμια αυτοκρατορία με περισσότερα από 500 φυσικά καταστήματα ανά τον κόσμο. Η τρέχουσα διάταξη των καταστημάτων της διαφέρει πολύ από αυτή του 2001. Διαθέτουν, πλέον, στοιχεία όπως το περιβαλλόμενο από δέντρα «Genius Grove», που προστέθηκε για την υποστήριξη των πελατών και το «The Forum» που αφορά το gaming και τις δημιουργικές εκδηλώσεις.
Τα καταστήματα της Apple χρησιμεύουν ως μια μορφή «ναού» για την Apple και τις δύο τελευταίες δεκαετίες βελτιώνουν δραματικά το προφίλ του brand της. Η επιτυχία της αυτή ενέπνευσε ανταγωνιστές της, όπως οι Samsung, Xiaomi και Huawei, να ακολουθήσουν μια παρόμοια στρατηγική και να ανοίξουν τα δικά τους φυσικά καταστήματα. Ωστόσο, οι εταιρίες αυτές έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους προκειμένου να μπορέσουν να συναγωνιστούν την παγκόσμια αυτοκρατορία της Apple.
Είναι πολύ δύσκολο να έχουμε πλήρη αίσθηση της κλίμακας μιας εταιρείας όπως η Apple.Είναι η πιο κερδοφόρα εταιρεία στη γη. Ήταν η πρώτη εταιρεία με αξία 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων και παραμένει η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο.Αυτό σημαίνει ότι η αξία των υλικών και άυλων περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με αυτό που κάνει την Apple, Apple, είναι η υψηλότερη από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία ποτέ.
Ίσως να σκεφτούμε ότι αυτό συμβαίνει λόγω των προϊόντων ή των υπηρεσιών της εταιρείας και ασφαλώς πολλά από αυτά έχουν να κάνουν με την αστρονομική επιτυχία του iPhone τα τελευταία 12 χρόνια.Αλλά νομίζω ότι χάνουμε κάτι σημαντικό αν μείνουμε σε αυτό. Πρόκειται για ένα συναίσθημα.Η Apple πάντα δημιουργούσε έντονα συναισθήματα στο κοινό της. Στην πραγματικότητα, αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματά της.
Συχνά λέμε ότι η μάρκα είναι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι νιώθουν την επιχείρησή σας.Εάν αυτό είναι αλήθεια, σκεφτείτε την αξία μιας μάρκας ως το καθαρό θετικό συναίσθημα που εκφράζεται σε δολάρια. Στην περίπτωση της Apple, αυτό σημαίνει πολλά θετικά συναισθήματα.Σίγουρα, δεν αρέσει σε όλους η Apple. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που είναι κατηγορηματικά αντι-Apple.Υπάρχουν άνθρωποι που δεν θα χρησιμοποιούσαν ποτέ iPhone, Mac ή Apple Watch.
Αλλά τα θετικά συναισθήματα που έχουν οι πελάτες προς την Apple υπερβαίνουν σημαντικά τα αρνητικά συναισθήματα.Η αξία μάρκας της Apple είναι το άθροισμα όλων των αλληλεπιδράσεων που έχουν οι πελάτες με τα προϊόντα της Apple, το λογισμικό και ακόμη και την εμπειρία αγοράς.Ας το παραδεχτούμε, η Apple κάνει απίστευτη δουλειά mε τον τρόπο που καλλιεργεί αυτό το συναίσθημα, από τον τρόπο που ψωνίζουμε στα καταστήματά της, τον τρόπο που χειρίζεται την υποστήριξη πελατών στο Genius Bar και την αίσθηση που έχει το unboxing ενός ολοκαίνουργιου iPhone ή MacBook Pro.
Η χαρά τα ξεπερνά όλα. Είναι απροσδόκητη. Είναι αυτή που κάνει τους πελάτες να ερωτευτούν την μάρκα. Και αυτό είναι το πιο πολύτιμο.
Πηγή: The Total Business
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι έδειξε επιστημονική έρευνα
Τα νέα σχόλια θα είναι προσωρινά και ημι-ιδιωτικά
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι δεν αποκλείεται να επαναληφθεί
Ο Βρετανός γιατρός και Παραολυμπιονίκης εκπαιδεύτηκε με επιτυχία από την ESA
Ανοιχτές οι αιτήσεις έως τις 31 Ιουλίου
Τι έγραψε στην πλατφόρμα για την απόφασή του αυτή
Όταν συναντήθηκαν το αμερικανικό διαστημικό σκάφος Apollo 18 και το σοβιετικό Soyuz 19
Πόσο χρήσιμο μπορεί να φανεί σε μελλοντικές αποστολές
Τα πιο δημοφιλή της ψηφιακής εποχής και όσα κρύβονται από πίσω τους
Το ζευγάρι των γαλαξιών Arp 142 βρίσκεται σε διαδικασία συγχώνευσης εδώ και δεκάδες εκατομμύρια χρόνια
Η τεχνολογία θεωρείται πιο αποδοτική και φιλική στο περιβάλλον
Το πιο ολοκληρωμένο απολίθωμα που ανακαλύφθηκε στη Βρετανία εδώ και έναν αιώνα
Γρήγορες και απλές συμβουλές για να οργανώσετε όπως εσείς θέλετε τα email σας
Απλά tips για λήψη φωτογραφιών και βίντεο χωρίς περιορισμούς σε ό,τι συσκευή τηλεφώνου και αν έχετε
Με τα ηχητικά βιβλία, οι αναγνώστες πληρώνουν για να έχουν πρόσβαση σε μια τεράστια βιβλιοθήκη – αλλά ο έλεγχος αυτής της βιβλιοθήκης εναπόκειται τελικά στην πλατφόρμα που τη φιλοξενεί
45 χρόνια από όταν «γεννήθηκε» η συνήθεια να ακούμε τα τραγούδια που αγαπάμε όπου και όποτε θέλουμε
Μπορεί να επουλωθεί μόνο του αν κοπεί
Σε συνεργασία με την αλυσίδα καταστημάτων Toys ‘R’ Us
Παρουσίασε τα πρώτα δεδομένα η αποστολή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.