- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Τα social media και οι νέες δικαιοδοσίες των χρηστών
Μας απασχολεί, μας αφήνει αδιάφορους ή τελικά οδεύουμε σε μονοπάτια άλλης social κρίσης;
Ο Γεράσιμος Τζαμαρέλος σχολιάζει με αφορμή το Birdwatch, το πλαίσιο καταπολέμησης των fake news και αξιολόγησης στα social media.
Με την ανάπτυξη νέων προγραμμάτων –που πιστέψτε με– θα είναι πολλά πια, όπως για παράδειγμα το Birdwatch, που το Twitter ζητά από τους χρήστες του να καταπολεμούν τα fake news, αρχίζουμε όλοι πλέον να έχουμε κάποια ερωτήματα. Δεν περιμένει κανείς ασφαλώς άμεση απάντηση, απλά ο δρόμος πλέον για ένα Brand ή ακόμα και για έναν απλό χρήστη ή επαγγελματία, ενδεχομένως να είναι ακόμα πιο δύσκολος. Όχι, δεν τρομάζουμε! Και δεν πρέπει αυτό να συμβεί.
Τα ερωτήματα λοιπόν για μια επιχείρηση είναι πλέον αρκετά, για να μην πω πάρα πολλά. Και τα αντίστοιχα τμήματα που διαχειρίζονται Social Media Accounts, θα πρέπει να κάνουν νέα πλάνα ή να τροποποιήσουν ενδεχομένως τα υπάρχοντα.
Ποιος, με ποιο σκοπό και με βάση τι, θα αναφέρει κάπου ή θα κοινοποιεί, εάν κάτι είναι fake ή όχι; Με κριτήριο τη γνώση ή την άποψή του; Άλλο έχω γνώμη και άλλο έχω γνώση. Το αναφέρω σχεδόν πάντα, γιατί η διαφορά μεταξύ γνώμης και γνώσης είναι χαοτική.
Δεν λέω, ένας χρήστης ναι πρέπει να έχει δικαιοδοσίες. Αλλά το ερώτημα είναι που σταματάνε αυτές. Θα μπορούσε μια είδηση που αναφέρετε σε ένα Brand-φάντασμα που «έκλεψε» το κοινό –πολλά τα παραδείγματα ειδικά στον τουρισμό-, να πει ο οποιοσδήποτε ότι είναι fake; Πιθανόν; Ίσως; Και ποιος θα διαψεύσει ποιον και με τι τρόπο;
Δεν μπαίνω σε άλλα παραδείγματα, γιατί λίγο κάποιος να το σκεφτεί παραπάνω θα τρελαθούμε όλοι μας. Όμως, θέτω ένα σοβαρότατο ερώτημα, ακόμα και για συζήτηση: Δεν θα έπρεπε μια ομάδα, που θεωρούνται ιδανικά experts, να αναλάβουν κάτι τέτοιο; Και τελικά, ένας απλός χρήστης, είναι τόσο πια ενημερωμένος για τα πάντα, που θα μπορεί να κρίνει ένα Brand ή ακόμα και τον «φίλο» του, ότι λέει fake news;’
Ερωτήματα που θα πρέπει να μπουν σε μια ατζέντα συζήτησης με την ομάδα σας. Ερωτήματα που θέλουν διευκρινήσεις. Εκτός, εάν και όλοι οι όροι χρήσης αλλάξουν. Αλλά ποιος διαβάζει όρους χρήσης; Και εάν διάβαζε, θα ήταν κατανοητό το περιεχόμενό τους;
Δεν ξέρω... Κάτι αρχίζει να μην μου αρέσει σε όλο αυτό... Ψεκασμένος ή μη, εγώ αποφάσισα. Συνεχίζεται...
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς κατάφεραν να το αποτυπώσουν οι αστρονόμοι
«Ένα είδος Google Maps για την κυτταρική βιολογία»
Συνέντευξη με τη Δρ. Ζωή Αικατερινίδη C.E.O. Software Competitiveness International
Επανέρχεται το ζήτημα της δεσπόζουσας θέσης του κολοσσού της τεχνολογίας - Τι σχεδιάζει ο Ντόναλντ Τραμπ
Τι σημασία έχει να αναπτυχθεί η ΤΝ, το διαδίκτυο ή η γενετική μηχανική αν δεν οδηγήσουν στην ευημερία των ανθρώπων και των άλλων έμβιων όντων;
Ο Μαρίνος Σιαπάνης, CEO & Co-Founder της κορυφαίας εταιρείας iGaming, μας εξηγεί τα σχέδια της επόμενης μέρας
Μήπως ήρθε η ώρα να μάθετε βασικά Κλίνγκον, ίσα για να συνεννοείστε στο εστιατόριο;
Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η δυνατότητα αυτή από απατεώνες
Το μεγαλύτερο συνέδριο για την Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη επιστρέφει στις 18 Νοεμβρίου 2024 στο ΚΠΙΣΝ
Το επόμενο βήμα στη σύγχρονη εκπαίδευση
Το Amazon Haul υπηρετεί ακριβώς το ίδιο μοτίβο με τους ανταγωνιστές του
Βροχή οι 70+ σε κατάστημα τεχνολογίας. Κουνούσαν με απελπισία τις έξυπνες συσκευές που τους έκαναν να νιώθουν βλάκες
Το viral μήνυμα της καμπάνιας της Telekom που μοιράστηκε η COSMOTE με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις online δημοσιεύσεις παιδικών φωτογραφιών
Το πορτρέτο του μαθηματικού Άλαν Τούρινγκ δημιουργήθηκε από το Ai-Da, ένα από τα πιο προηγμένα ρομπότ στον κόσμο
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Πρωταγωνίστρια και πάλι η Momo
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.