- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Μικρότερος ο κίνδυνος πυρκαγιάς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σύμφωνα με έρευνα του κυβερνητικού οργανισμού των ΗΠΑ, NHTSA και του πανεπιστημίου του Καναδά Dalhouise
Η πιθανότητα ανάφλεξης της βενζίνης σε περίπτωση ατυχήματος είναι μεγαλύτερη από αυτή που μπορούν να προκαλέσουν οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η πιθανότητα πυρκαγιάς μετά από ατύχημα σε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι μεγαλύτερη από ό,τι σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αυτό εξασφαλίζει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα για τους επιβάτες, από εκείνα που αφορούν οχήματα με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, σύμφωνα με έρευνες του κυβερνητικού οργανισμού των ΗΠΑ, NΗTSA, και του πανεπιστημίου του Καναδά Dalhousie.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου (Li-ion) αποτελούν την μοναδική πηγή ισχύος για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα. Περιέχουν υγρό ηλεκτρολύτη που αποθηκεύει την ενέργεια και μπορεί να υπερθερμανθεί και να καεί με παρατεταμένη έκθεση σε λάθος συνθήκες. Αυτές οι κυψέλες ισχύος εάν βραχυκυκλώσουν μπορεί να προκαλέσουν πυρκαγιές, εάν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες προφυλάξεις ασφαλείας.
Ωστόσο, σε σύγκριση με την τάση ανάφλεξης της βενζίνης οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ενέχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο πυρκαγιάς ή εκρήξεων. Σε περιπτώσεις πυρκαγιών οχημάτων που ήταν αποτέλεσμα κατεστραμμένων μπαταριών, η πυρκαγιά περιοριζόταν στην περιοχή που περιείχαν οι μπαταρίες, σε αντίθεση με αυτό που εμφανιζόταν σε βενζινοκίνητα οχήματα, στα οποία η πυρκαγιά μπορεί να εξαπλωθεί και σε άλλα μέρη του αυτοκινήτου.
Σημειώνεται, όμως, ότι οι περιπτώσεις πυρκαγιάς μπαταριών ιόντων λιθίου δεν είναι συχνές και τα περιστατικά είναι ελάχιστα. Οι πιθανότητες ανάφλεξης είναι παρόμοιες με αυτές που μπορούν να εμφανιστούν σε ένα κινητό τηλέφωνο ή σε ένα φορητό υπολογιστή. Οι κυψέλες μπαταριών ιόντων λιθίου μπορεί μερικές φορές να παράγουν αρκετή θερμότητα, ακόμη και κατά τη διάρκεια της κανονικής λειτουργίας τους, και άλλες φορές λόγω βραχυκυκλώματος ή εξωτερικής βλάβης, προκαλώντας αντίδραση που είναι γνωστή ως «θερμική διαφυγή». Ωστόσο, σύμφωνα με τα ερευνητικά ευρήματα του καθηγητή Φυσικής και Χημείας στο Πανεπιστήμιο του Καναδά Dalhousie, Τζεφ Νταχν, εκδηλώνεται μόνο μία πυρκαγιά για κάθε 100 εκατομμύρια μπαταρίες ιόντων λιθίου στην αγορά όταν χρησιμοποιούνται σωστά.
Αυτή η θερμική διαφυγή αντιμετωπίστηκε από σχεδιαστές και μηχανικούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να αποτρέψει τον τύπο υπερθέρμανσης. Γι' αυτό, οι μπαταρίες του οχήματος περιβάλλονται, συνήθως, από ένα προστατευτικό κάλυμμα ψύξης γεμάτο με ψυκτικό υγρό.
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προστατεύουν την καμπίνα των επιβατών με επιπλέον μία θωράκιση εξωτερικής πλάκας αλουμινίου που διαθέτει ένα στρώμα πυροπροστασίας, το οποίο έχει βάλει υψηλές βαθμολογίες ασφαλείας σε δοκιμές σύγκρουσης.
Σύμφωνα με τον κυβερνητικό οργανισμό των ΗΠΑ, η πιθανότητα τραυματισμών επιβατών σε ατυχήματα με ηλεκτρικά οχήματα είναι στην πραγματικότητα ελαφρώς χαμηλότερη, γεγονός που σημαίνει ότι είναι ασφαλέστερα για τους επιβάτες, από εκείνα που αφορούν οχήματα με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Ωστόσο, το συνολικό κόστος των επισκευών σύγκρουσης και αντικατάστασης των ηλεκτρικών οχημάτων είναι κατά μέσο όρο πολύ υψηλότερο από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα οχημάτων εσωτερικής καύσης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Κυριάκος Παρασίδης
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Πρωταγωνίστρια και πάλι η Momo
Πώς η τελευταία έκδοση συνέβαλε να χαθούν...όλα τα δεδομένα
Εντυπωσιακά ευρήματα - Πάνω από 6.500 κτίρια θαμμένα κάτω από τη βλάστηση
Ρωγμές και διαρροές συνιστούν κορυφαίο κίνδυνο ασφάλειας
Λίγο πριν λανσάρει το ιδιωτικό cloud τεχνητής νοημοσύνης
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τη συγγραφή βιβλίων;
Πάνω από 2.000 φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα κληθούν μέσα στο 2025 να συμμορφωθούν
Μία προσωπική εμπειρία και πολλά ερωτήματα
O Σουηδός πολιτικός επιστήμονας και συγγραφέας εξηγεί τι συμβαίνει με τα ψηφιακά ίχνη κάθε χρήστη του διαδικτύου όταν αυτός φύγει από τη ζωή
Από τα Robotaxi της Tesla στο διαστημόπλοιο Starship της SpaceX
Η AI θα πρέπει να υποβάλλεται σε περιορισμούς ορθής χρήσης, με τη διαφορά ότι αυτοί καλό είναι να τίθενται και να εφαρμόζονται εν είδει αυτορρύθμισης από τους ίδιους τους χρήστες
Έρευνα αποκάλυψε ότι το προσωπικό έκανε κατάχρηση του συστήματος δωρεάν σίτισης
Πόσο ασφαλές είναι το εγχείρημα;
Οι επιστήμονες συνειδητοποίησαν ότι η Ευρώπη μπορεί να υποστηρίζει ζωή από το 1970
Ο πύραυλος κατάφερε να προσγειωθεί πίσω στην εξέδρα εκτόξευσης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.