- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Κάνοντας ταξίδια χωρίς να «ταξιδεύουμε»
Πώς ο ψηφιακός κόσμος αλλάζει τα δεδομένα
Πώς μπορούμε να «ταξιδέψουμε» με τη βοήθεια της τεχνολογίας: Οι εικονικές περιηγήσεις που γνωρίζουν μεγάλη διάδοση.
Ακούει το σφύριγμα του ανέμου και τη βαριά του ανάσα. Προσπαθεί να συγκεντρωθεί. Κοιτάζει τα μεταλλικά κλιπ στα σχοινιά για να καταπνίξει την περιέργειά του να ακολουθήσει με το βλέμμα την απότομη πλαγιά που κατηφορίζει σε μια άβυσσο σκεπασμένη με χιόνι στα αριστερά του. Μπροστά του υψώνεται το «Πάτημα του Χίλαρι» (Hillary Step), ο διαβόητος βράχος 12 μέτρων στην νοτιοανατολική πλευρά του Έβερεστ που τον χωρίζει από τη «Στέγη του Κόσμου». Σε ύψος 8.790 μέτρων το οξυγόνο είναι ελάχιστο. Πολλοί ορειβάτες κάθισαν εδώ εξαντλημένοι και δεν σηκώθηκαν ποτέ ξανά. Εκείνος ένοιωθε μια ελαφριά ναυτία, αλλά σίγουρα όχι αυτό που είχε νιώσει ο Τένζινγκ Νοργκάι, ο Σέρπα οδηγός του Έντμουντ Χίλαρι.
Όταν ο Νοργκάι, έφτασε στην κορυφή του Hillary Step, ο Χίλαρι περιέγραψε τη στιγμή: «Κατέρρευσε εξουθενωμένος... σαν ένα γιγαντιαίο ψάρι έξω από το νερό ύστερα από μια φοβερή μάχη να γλιτώσει». Οι Χίλαρι και Νοργκάι ήταν οι πρώτοι άνθρωποι που πάτησαν την κορυφή του Έβερεστ το 1953.
Πάτησε το pause στο Everest VR και έβγαλε με αργές κινήσεις τα HTC Vive γυαλιά του. Ανοιγόκλεισε τα μάτια. Βρίσκόταν και πάλι στο σαλόνι του.
Το Everest VR είναι μια εικονική αναρρίχηση στις επιβλητικές κορυφές του Έβερεστ, ένα περιπετειώδες «ταξίδι» που διαρκεί μια ώρα και στο οποίο μπορείς να ζήσεις τις τελετές των ντόπιων που ξορκίζουν το «κακό», να περιηγηθείς στις κατασκηνώσεις της βάσης, να περάσεις μέσα από ρωγμές βράχων και κλειστοφοβικά χιονισμένα φαράγγια. Μια συναρπαστική εμπειρία, από την ασφάλεια του διαμερίσματός σου, φορώντας μια VR συσκευή της Vive ή της Oculus.
Με την ίδια άνεση μπορείς να εξερευνήσεις τους ωκεανούς πλάι σε μεγαλόπρεπες μπλε φάλαινες ή να παρατηρήσεις συνεπαρμένος το λίνκισμα ενός κοπαδιού από μέδουσες στα θαλάσσια ρεύματα, στο Blu, ή να οδηγήσεις μερικές εκατοντάδες μέτρα με ένα Rover στη βραχώδη επιφάνεια του Άρη, στο Mars 2030.
Ο «τουρισμός» μέσω gaming είναι μια πολλά υποσχόμενη νέα αγορά, τόσο που οι γνωστοί βρετανικοί τουριστικοί οδηγοί Rough Guides προχώρησαν στην έκδοση ενός Rough Guide για Xbox, με πληροφορίες για όλες εκείνες τις ονειρεμένες τοποθεσίες μέσα στις οποίες σε «βάζει» η κονσόλα.
Η βιομηχανία των video games, που εκτιμήθηκε την περασμένη χρονιά στα 148,8 δις δολάρια σύμφωνα με τη Newzoo, έχει εδώ και καιρό επενδύσει στη δημιουργία ακόμη πιο όμορφων και συναρπαστικών εικονικών κόσμων, από τα τοπία επιστημονικής φαντασίας του Final Fantasy, στην Άγρια Δύση του Red Dead Redemption 2 και τους ατελείωτους γαλαξίες του No Man's Sky.
Η Ubisof, δημιουργός του δημοφιλούς Assassin's Greed Ogirins, μέχρι που «επιστράτευσε» έναν Ιστορικό και μια ομάδα Αιγυπτιολόγων για να αποδώσει μια Αρχαία Αίγυπτο τόσο αληθινή και ιστορικά αξιόπιστη που προέβλεπε ακόμη και την ανακάλυψη, το 2017, του μυστικού θαλάμου στη Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας. Το παιχνίδι, εκτός από επικές μάχες με ιππότες του Τάγματος των Ναϊτών, προσφέρει στους χρήστες και μια εικονική «τουριστική» περιήγηση στην Αίγυπτο της Κλεοπάτρας.
Την ίδια στιγμή, η Google, με τις νέες εφαρμογές της (Expeditions apps) που σε μεταφέρουν από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό στο Εθνικό Μουσείο του Ιράκ με τη χρήση των Google Cardboard τρισδιάστατων γυαλιών, και το BBC με το Seven Worlds, One Planet, προσφέρουν ότι κοντινότερο μπορούμε να ζήσουμε ως εμπειρία ταξιδιού χωρίς να μετακινηθούμε από το σπίτι. Η ομάδα του BBC Natural History πηγαίνει τον εικονικό ταξιδιώτη ένα βήμα πιο μακριά, δημιουργώντας τρισδιάστατα βίντεο εμβέλειας 360 μοιρών, μέσα από τα οποία βλέπεις μια ηλιακή έκλειψη από το Διάστημα ή κολυμπάς δίπλα σε γιγάντια σαλάχια manta στο Μεξικό. Επιπλέον, σε συνεργασία με τις Magic Leap και Preloaded –τους δημιουργούς γυαλιών τεχνολογίας Augmented Reality (επαυξημένης πραγματικότητας)– παρατηρείς έναν μαγευτικό, εικονικό μικρόκοσμο όπως αυτός απλώνεται μέσα και πέρα από το σπίτι σου, οι μύγες, οι αράχνες, οι μέλισσες, τα μυρμήγια στα λουλούδια του κήπου. Μια «ψηφιακή» περιήγηση στο πλούσιο φυσικό βασίλειο.
Φυσικά και οι παρούσες συνθήκες μοιάζουν ιδανικές για μια «έκρηξη» εικονικών ταξιδιών, όταν ακόμα και οι low-cost ταξιδιωτικές εταιρείες πλήττονται δραματικά τόσο από την πανδημία όσο και από το οικολογικό αποτύπωμα των αεροπορικών ταξιδιών γενικότερα. Ο Dr Ian Pearson, ιδρυτής της Futurizon, εταιρείας επιχειρηματικών συμβούλων που αναλύει τις τεχνολογικές εξελίξεις του μέλλοντος, προβλέπει ένα καινοτόμο «τεχνολογικό» ξέσπασμα που θα κάνει τα ψηφιακά ταξίδια κομμάτι της καθημερινότητας, ιδιαίτερα στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας. Ένα παράδειγμα είναι αυτό που ονομάζει «ενεργό» δέρμα, που θα μας επιτρέπει να «αισθανόμαστε» τους εικονικούς προορισμούς. Θα έχουμε τη δυνατότητα να αισθανόμαστε τον ήλιο ή τη θαλασσινή αύρα στο πρόσωπό μας σε μια παραλία στις Μαλδίβες ή το δροσερό μάρμαρο του Ταζ Μαχάλ στα δάκτυλά μας. Ή θα φοράμε φακούς επαυξημένης πραγματικότητας, που θα δίνουν σε αυτό που βλέπουμε πρωτόγνωρες εικονικές διαστάσεις, θα μετατρέπουν για παράδειγμα το σαλόνι μας σε παραλιακό μπαράκι ενός εξωτικού νησιού ή την αίθουσα αναμονής ενός αεροδρομίου σε τροπικό δάσος.
Ακόμα πιο πέρα στο μέλλον θα έχουμε την ικανότητα να «φορτώνουμε» το μυαλό μας στον κυβερνοχώρο χρησιμοποιώντας συσκευές νανοτεχνολογίας που θα συνδέονται με τις νευρικές μας συνάψεις και θα επιτρέπουν στον εγκέφαλο να «μπει» σε ένα απόλυτα λειτουργικό ανθρωποειδές (ρομπότ), μετατρέποντάς μας σε υπερανθρώπους. «Θα μπορούμε να κάνουμε log on από τη Βρετανία, για παράδειγμα, σε ένα ανθρωποειδές στην Αυστραλία. Θα μπαίνουμε στο σώμα του και θα κάνουμε και θα αισθανόμαστε ό,τι κάνει».
Στις επόμενες δεκαετίες θα υπάρξουν αναμφίβολα περισσότερες και πιο συγκλονιστικές ανακαλύψεις που θα φέρνουν τον πλανήτη ακόμη πιο κοντά στον καθένα μας ξεχωριστά. Ωστόσο, ο πραγματικός κόσμος παραμένει εκεί έξω, έχει ακόμα το «πάνω χέρι» και θα εξακολουθεί να προσφέρει εμπειρίες που δεν μπορούν να συγκριθούν με οποιοδήποτε τεχνολογικό επίτευγμα.
Πηγή-μετάφραση: bbc.com
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς κατάφεραν να το αποτυπώσουν οι αστρονόμοι
«Ένα είδος Google Maps για την κυτταρική βιολογία»
Συνέντευξη με τη Δρ. Ζωή Αικατερινίδη C.E.O. Software Competitiveness International
Επανέρχεται το ζήτημα της δεσπόζουσας θέσης του κολοσσού της τεχνολογίας - Τι σχεδιάζει ο Ντόναλντ Τραμπ
Τι σημασία έχει να αναπτυχθεί η ΤΝ, το διαδίκτυο ή η γενετική μηχανική αν δεν οδηγήσουν στην ευημερία των ανθρώπων και των άλλων έμβιων όντων;
Ο Μαρίνος Σιαπάνης, CEO & Co-Founder της κορυφαίας εταιρείας iGaming, μας εξηγεί τα σχέδια της επόμενης μέρας
Μήπως ήρθε η ώρα να μάθετε βασικά Κλίνγκον, ίσα για να συνεννοείστε στο εστιατόριο;
Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η δυνατότητα αυτή από απατεώνες
Το μεγαλύτερο συνέδριο για την Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη επιστρέφει στις 18 Νοεμβρίου 2024 στο ΚΠΙΣΝ
Το επόμενο βήμα στη σύγχρονη εκπαίδευση
Το Amazon Haul υπηρετεί ακριβώς το ίδιο μοτίβο με τους ανταγωνιστές του
Βροχή οι 70+ σε κατάστημα τεχνολογίας. Κουνούσαν με απελπισία τις έξυπνες συσκευές που τους έκαναν να νιώθουν βλάκες
Το viral μήνυμα της καμπάνιας της Telekom που μοιράστηκε η COSMOTE με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις online δημοσιεύσεις παιδικών φωτογραφιών
Το πορτρέτο του μαθηματικού Άλαν Τούρινγκ δημιουργήθηκε από το Ai-Da, ένα από τα πιο προηγμένα ρομπότ στον κόσμο
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Πρωταγωνίστρια και πάλι η Momo
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.