Ηλεκτρικά οχήματα θα «φορτίζουν» ενώ θα κινούνται στον δρόμο
Έχει ξεκινήσει τη διαδικασία κατασκευής δρόμου όπου θα υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης
Έχει ξεκινήσει η διαδικασία κατασκευής δρόμου στη Σουηδία, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος ενώ κινείται.
Η SmartRoad Gotland, η κοινοπραξία E-road με την Electreon AB, θυγατρική της Electreon Wireless, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία κατασκευής δρόμου στη Σουηδία, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος ενώ κινείται. Η συνολική απόσταση του συγκεκριμένου δρόμου θα είναι 1,6 χιλιομέτρα, μέρος των 4,1 χιλιομέτρων της συνολικής απόστασης μεταξύ του αεροδρομίου και του κέντρου της πόλης του Visby στο ειδυλλιακό νησί Gotland, που βρίσκεται στη Βαλτική Θάλασσα.
Αυτή η πρωτοβουλία θα είναι η πρώτη στον κόσμο που θα φορτίζει επαγωγικά τόσο ηλεκτρικό φορτηγό όσο και λεωφορείο, ενώ αυτό θα βρίσκεται σε πλήρη κίνηση. Το ηλεκτρικό όχημα θα δοκιμαστεί από επαγγελματίες του χώρου κάτω από διαφορετικές κλιματικές συνθήκες για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα είναι έτοιμο και λειτουργικό σε όλη του την κλίμακα.
Οι επικεφαλής των εταιρειών που ενεπλάκησαν στην πρωτοβουλία επέλεξαν σε πρώτη φάση βαριά οχήματα προκειμένου να απαλλαχθούν τα οχήματα από βαριές και δαπανηρές μπαταρίες, οι οποίες όμως λόγω των μεγάλων αναγκών θέλουν συχνές φορτίσεις.
Το έργο χρηματοδοτείται από τη Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών (Trafikverket) ως μέρος του προγράμματος που υιοθετεί η σουηδική κυβέρνηση για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τις βαριές μεταφορές. Μετά τα δοκιμαστικά που θα γίνουν, οι επικεφαλής θα βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα και θα μπορέσουν να αξιολογήσουν εκ νέου τις δυνατότητες για επενδύσεις σε ηλεκτροκίνητες οδούς μεγαλύτερης κλίμακας, οι οποίες όμως θα μπορούν να απευθύνονται και σε μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα.
Η τεχνολογία εγκαθίσταται κάτω από τον δρόμο και επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια της διαδρομής του, ακόμη και όταν το όχημα βρεθεί στο πάρκινγκ, καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Μπορεί να υποστηρίξει οποιοδήποτε τύπο EV λεωφορείων, φορτηγών και αυτοκινήτων. Ουσιαστικά, το όλο εγχείρημα είναι σχεδόν παρόμοιο, αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα, με αυτό που εφαρμόζεται σε αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου υπάρχει φόρτιση του κινητού τηλεφώνου όταν αυτό είναι ακουμπισμένο σε ειδική θέση στην κονσόλα.
Οι εργασίες του δρόμου έχουν ξεκινήσει πριν από τρεις μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους, ενώ το ηλεκτρικό λεωφορείο θα τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2020. Τα πηνία που θα χρησιμοποιηθούν κάτω από τον δρόμο θα προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά και θα μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν. Μία μεγάλη πρόκληση, επίσης, είναι ο δρόμος να μη δημιουργεί καμία ακτινοβολία. Αυτός είναι και ένας λόγος που επιλέχθηκε διαδρομή κοντά σε αεροδρόμιο, όπου υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις ασφάλειας, ενώ απαιτείται ελάχιστη ακτινοβολία, η οποία θα είναι τέτοια που να μην παρεμβαίνει στη ραδιοεπικοινωνία του αεροδρομίου και στα άλλα τεχνικά συστήματα.
Επίσης, η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι οικονομικά αποδοτική τόσο για μεγαλύτερες όσο και για μικρότερες κλίμακες. Το κόστος ανά ένα χιλιόμετρο ανέρχεται περίπου στα 500.000 δολάρια και το σύστημα βασίζεται σε μια μέθοδο «σχεδιασμού με κόστος», η οποία το μειώνει με την πάροδο του χρόνου. Η μέγιστη μετάδοση ισχύος ανά δέκτη σε ένα όχημα είναι 25 kW. Ωστόσο, ένα βαρύ όχημα θα μπορεί να έχει περισσότερους δέκτες, ώστε στη συγκεκριμένη διαδρομή να φορτίζει περισσότερο τις μπαταρίες του.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε τι διαφέρει από τα ήδη υπάρχοντα συστήματα
Μετά από επαναλαμβανόμενες αναβολές
Η εταιρεία αποκαλύπτει σχέδιο για την περικοπή περίπου του 5% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της
Τον μήνυσε για παραβιάσεις κατά την αγορά μετοχών της πρώην Twitter Inc
Στο στόχαστρο ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα
Έχει τις περισσότερες λήψεις στο App Store της Apple στις ΗΠΑ - Πώς λειτουργεί
Στόχος οι 30 εμφυτεύσεις σε ανθρώπους μέσα στο 2025
Νέα καθυστέρηση στην απόπειρα να ανταγωνιστεί την SpaceX του Έλον Μασκ
Παρατηρήθηκαν «ανωμαλίες» στη διάρκεια της αντίστροφης μέτρησης
Έκτακτη συνάντηση των Ελεγκτών μετά την ανακοίνωση κατάργησης των ελέγχων
Μια συζήτηση με την Professor Aynne Kokas, κορυφαία ειδικό στις σινοαμερικανικές σχέσεις στα μέσα και την τεχνολογία
Οι Financial Times σχολιάζουν την προσπάθεια του Μαρκ Ζάκερμπεργκ να στήσει γέφυρα επικοινωνίας με τον Τραμπ και το δεξί του χέρι
Το 41% των εταιρειών παγκοσμίως σχεδιάζει να μειώσει το εργατικό δυναμικό μέχρι το 2030
Τι απαντά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα όσα λέει ο ισχυρός άνδρας της Meta Platforms
Γιατί οι κινήσεις του Ζούκερμπεργκ είναι πιο επικίνδυνες από κάθε άλλου επικεφαλής τεχνολογικού κολοσσού
Γιατί ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ «παραδόθηκε» στον Ντόναλντ Τραμπ - Δριμεία κριτική στην απόφαση
Έδειξε τον δρόμο ο Ζούκεμπεργκ με το «κόψιμο» του fact checking
Τι έδειξε έρευνα για τον συνολικό κίνδυνο θνησιμότητας
Από τις 28 Απριλίου 2026, αυτό θα ισχύει και για τους φορητούς υπολογιστές
Η Meta θα ενσωματώσει τις λεγόμενες κοινοτικές σημειώσεις, όπως στην πλατφόρμα X του Ίλον Μασκ.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.