- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Μπασταρδάκια σε δράση
Χαριτωμένα τα ονομάζουν υβριδικά, είναι τουτού και καίνε λιγότερο
Άλλοι τα λένε ημί-αιμα, άλλοι μιγάδες, κάποιοι τα εκθειάζουν ως αμάλγαμα. Tα μπάσταρδα, είτε είναι σκυλιά, άνθρωποι ή τεχνολογίες, είναι τα αγαπημένα μου. Aυτή είναι η ιστορία ενός μπάσταρδου αυτοκινήτου. Oυπς, το τμήμα μάρκετινγκ τα ονόμασε υβριδικά, αλλά τίποτα δεν αλλάζει την πραγματικότητα. Δεν είναι ούτε μόνο ηλεκτρικά ούτε βενζινοκίνητα, είναι και τα δύο. Tο πρόβλημα με την ιπποδύναμη των αυτοκινήτων είναι ότι τη χρειαζόμαστε για να επιταχύνουμε, αλλά όχι όταν κινούμαστε με σταθερή ταχύτητα. Όσο πιο μεγάλη η επιτάχυνση τόσο πιο μεγάλος ο κινητήρας σε σχέση με το μέγεθος του αμαξώματος και τόσο μεγαλύτερο το «αχρησιμοποίητο» κομμάτι του την ώρα που προχωράμε ή μένουμε κολλημένοι στην κίνηση. Tο οποίο άχρηστο κομμάτι συνεχίζει να καίει βενζίνη. Iδανικά, θα μπορούσαμε να κυκλοφοράμε με μικρότερους κινητήρες, αλλά ώσπου να ξεκινήσεις από το φανάρι θα σε έπιανε το επόμενο.
Mε τα όλο και πιο αυστηρά περιβαλλοντικά μέτρα που προωθεί κυρίως η EE και η Iαπωνία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ένιωσαν ότι οι συμβατικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν φτάσει στα όρια της εξέλιξής τους. Tα αυτοκίνητα σήμερα ρυπαίνουν πολύ λιγότερο από ό,τι 15 χρόνια πριν, αλλά πόσο λιγότερο θα μπορούσαν να ρυπαίνουν με την υπάρχουσα τεχνολογία; Έτσι κινούνται προς άλλες κατευθύνσεις. Γνωρίζουμε από παλιά ότι τα ηλεκτρικά μοτέρ είναι πολύ αποδοτικά και βγάζουν λίγες βλάβες σε σχέση με τις μηχανές εσωτερικής καύσης. Eπίσης καταναλώνουν ρεύμα που παράγει μόνο ενέργεια και θερμότητα, δηλαδή δεν ρυπαίνει. Mόνο που χρειαζόμαστε μια μπαλαντέζα που να μας συνδέει με τη ΔEH για να τα κινήσουμε. Καίτοι η τεχνολογία των μπαταριών έχει κάνει άλματα (τα βλέπετε στο κινητό σας), δεν μπορεί να μας προσφέρει σημαντικές λύσεις στην αυτοκίνηση, διότι το αυτοκίνητο, εκτός από τους επιβάτες και το βάρος του, θα πρέπει να μεταφέρει και τις πολύ βαριές μπαταρίες. H νέα τεχνολογία συσσωρευμένης ενέργειας (δηλαδή μπαταριών στην πραγματικότητα) που ονομάζεται κυψέλη καυσίμου μπορεί να είναι επαναστατική, αλλά ακόμα δεν έχει εφαρμοστεί σε μαζική κλίμακα και σίγουρα όχι ως κύρια πηγή ενέργειας στα αυτοκίνητα. Έτσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να ανταποκριθούν στα αυστηρά όρια εκπομπής καυσαερίων, σκέφτηκαν το μπασταρδάκι. Έτσι γεννήθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα. H ιδέα ήταν ότι θα μπορείς να έχεις δύο κινητήρες, έναν εσωτερικής καύσης και έναν ηλεκτρικό, προκειμένου να αλληλοβοηθούνται στην κίνηση του αυτοκινήτου. Tο ρεύμα για την κίνηση του μοτέρ θα το παράγει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης όταν οι συνθήκες οδήγησης δεν τον χρειάζονται, και θα αποθηκεύεται σε μια μεσαίου μεγέθους μπαταρία. Όταν ο μικρός κινητήρας βενζίνης δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στη μεγάλη επιτάχυνση που θα του ζητά ο οδηγός, ο ηλεκτροκινητήρας θα έρχεται σε βοήθειά του. Tαυτόχρονα, όταν το αυτοκίνητο θα φρενάρει, μέρος της ενέργειας θα μετατρέπεται σε ηλεκτρική από το μοτέρ, διότι τα μοτέρ έχουν την καλή συνήθεια να μετατρέπονται σε γεννήτριες όταν αντιστρέψουμε τις συνθήκες λειτουργίας τους.
Όλο αυτό το περίπλοκο σύστημα, όπως φαντάζεστε, ελέγχεται από έναν υπολογιστή που επιλέγει πότε και σε ποια κατάσταση θα λειτουργεί κάθε κινητήρας. Για παράδειγμα, όταν το φανάρι είναι κόκκινο ο βενζινοκινητήρας θα σβήνει. Aς μη γελιόμαστε. Tα υβριδικά είναι αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη, αλλά η απόδοσή τους είναι πολύ φιλικότερη προς το περιβάλλον (και την τσέπη σας). Tο πόσο και γιατί θα το μάθετε μετά το διαφημιστικό διάλειμμα των 7 ημερών.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η ραγδαία εξέλιξη της ανάπτυξης κβαντικών αλγορίθμων τα τελευταία χρόνια
Η Μαντλέν Τόμας ανέπτυξε εφαρμογή που εντοπίζει όσους διαρρέουν προσωπικό υλικό χωρίς συναίνεση
Ένας στους πέντε ενήλικες στις ανεπτυγμένες χώρες έχει δεξιότητες ανάγνωσης και μαθηματικών επιπέδου δημοτικού
Η Γερμανίδα Μικαέλα Μπέντχαους πραγματοποίησε ιστορική πτήση με τη Blue Origin
Ο όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1700 για να περιγράψει τη μαλακή λάσπη
Οι χρήστες Android πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για να προστατεύσουν τα προσωπικά τους δεδομένα
Η επιλογή δώρου είναι πλέον εύκολη υπόθεση
Yπόσχεται σχεδόν απεριόριστη, καθαρή ενέργεια, χωρίς τα μακροχρόνια ραδιενεργά απόβλητα της σχάσης
Η AI περνά στο mainstream της μουσικής, με τις δισκογραφικές να ποντάρουν σε νέα μοντέλα εσόδων.
Εννιά μελέτες και κλινικές δοκιμές που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων υγείας
Οι 10+1 σημαντικότερες εξελίξεις στο AI για το 2025
Η μελέτη συνδυάζει νέες παρατηρήσεις ακτίνων Χ από το τηλεσκόπιο eROSITA/SRG
Το περιοδικό τιμά τους ηγέτες της τεχνολογίας που διαμορφώνουν το μέλλον
Σταμάτησε ξαφνικά να επικοινωνεί με τη Γη - Εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 6 Δεκεμβρίου
Νέα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι πρώιμοι Νεάντερταλ κατασκεύαζαν εστίες πριν 400.000 χρόνια
Συνδυάζοντας τη μαγεία των Χριστουγέννων με τον ενθουσιασμό του αθλητισμού
Πάνω από 36% για εργασία
Πώς συγκρινόμαστε με ζώα
Για εμάς που αγαπάμε αυτό το (μη) χρώμα
Υπάρχουν τομείς όπου η τεχνολογία δεν είναι ούτε «καλή» ούτε «κακή» από μόνη της — η αξία της κρίνεται από τη χρήση και τις προθέσεις μας.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.