- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η Laura Bononcini του Facebook μας μίλησε για ό,τι αφορά την ασφάλειά μας
GDPR, Cambridge Analytica, Fake News και ό,τι αφορά την ασφάλεια μας στο Facebook
Ρωτήσαμε τη διευθύντρια Δημόσιας Πολιτικής του Facebook για το GDPR, το Cambridge Analytica, τα Fake News, όσα αφορούν την ασφάλειά μας και ό,τι νέο έρχεται
Το Facebook έναν χρόνο μετά το Cambridge Analytica και τις ακροάσεις του ιδρυτή του, Mark Zuckerberg, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Κογκρέσο είναι αλήθεια πως δέχθηκε τεράστια κριτική όσον αφορά την ασφάλεια που παρέχει στους χρήστες του. Το ίδιο διάστημα ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων, το γνωστό σε όλους μας GDPR, μπήκε για τα καλά στις ζωές μας, τα Fake News δείχνουν να μη χάνουν την ισχύ που έλαβαν σε παγκόσμιο επίπεδο την τελευταία δεκαετία, ενώ ένας μακελάρης στη Νέα Ζηλανδία, αφού πρώτα έκανε live video στο Facebook, εισέβαλε σε τέμενος σκοτώνοντας 50 αθώους ανθρώπους.
Με λίγα λόγια το timing για να επικοινωνήσει κανείς με τη Laura Bononcini, διευθύντρια Δημόσιας Πολιτικής του Facebook στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, είναι ιδανικό, μιας και όλοι θέλουμε να ξέρουμε πόσο ασφαλείς είμαστε κάνοντας login στο Facebook, τι πρέπει να προσέξουμε και τι νέο έρχεται στην πλατφόρμα που άλλαξε την επικοινωνία, τις συνήθειες και γενικότερα τον κόσμο όπως τον γνωρίζαμε. Η κ. Bononcini είχε πολλά να μας πει, τόσο για τις τελευταίες πολύ σοβαρές εξελίξεις στην πλατφόρμα, όσο και για το τι μέλλει γενέσθαι.
Το GDPR άλλαξε στην πράξη κάτι στη λειτουργία του Facebook στην Ευρώπη;
Θέλω να ξεκινήσω λέγοντας ότι το GDPR ήταν αρκετά πρωτοπόρο και δουλέψαμε αρκετά με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς για να το εντάξουμε στη λειτουργία μας. Ο Mark Zuckerberg πρόσφατα δήλωσε ότι κανονισμοί όπως το GDPR θα έπρεπε να επεκταθούν και στον υπόλοιπο κόσμο. Πρόκειται για μια ρύθμιση πολύ σημαντική για εμάς, τόσο γιατί ισχύει σε όλη την Ευρώπη, όσο και γιατί διέπεται από πολύ σημαντικές αρχές και διαδικασίες. Για να δουλέψουμε με το GDPR, έπρεπε πρώτα και σημαντικότερα να σιγουρέψουμε ότι οι χρήστες που έχουν πρόσβαση στο Facebook πρέπει να νιώθουν πως υπάρχει απόλυτη διαφάνεια για το περιεχόμενο που το Facebook συλλέγει από αυτούς και φυσικά ότι έχουν τον απόλυτο έλεγχο πάνω στις πληροφορίες αυτές.
Αυτό έγινε μέσω διαφορετικών τρόπων, είτε δημιουργώντας συντομεύσεις απορρήτου, όπου μπορείς άμεσα να δεις το περιεχόμενο των πληροφοριών σου και να το ελέγξεις, είτε στέλνοντας ειδοποιήσεις σε όλους τους χρήστες για να επιβεβαιώσουν το σύνολο των δημόσιων πληροφοριών που μοιράζονται και να επανελέγξουν τα στοιχεία που δείχνουν στο προφίλ τους (για ποιους ανθρώπους ενδιαφέρονται, τη θρησκεία τους, τις πολιτικές τους πεποιθήσεις κλπ). Αυτά έγιναν τον τελευταίο χρόνο, όταν το GDPR μπήκε στις ζωές μας, όμως θέλω να τονίσω ότι αυτή είναι μόνο η αρχή και δεν θα σταματήσουμε εδώ.
Δουλεύουμε ήδη πάνω σε άλλα εργαλεία που θα επιτρέψουν στους χρήστες μας να έχουν ακόμη περισσότερο έλεγχο πάνω στις πληροφορίες που εμείς δεχόμαστε από άλλες ιστοσελίδες και εφαρμογές, όταν εκείνοι τις χρησιμοποιούν. Δουλεύουμε την εφαρμογή «Clear History» έτσι ώστε, αν κάποιος επισκέπτεται ένα site, να σταματήσει να βλέπει διαφημίσεις στο Facebook σχετικές με αυτό που έψαξε προηγουμένως. Το app αυτό είναι ένα εργαλείο πάνω στο οποίο δουλεύουν σήμερα ακαδημαϊκοί από όλο τον πλανήτη και θα είναι διαθέσιμο προσεχώς για όλους τους χρήστες του Facebook, αν θέλουν να το χρησιμοποιήσουν. Το «Clear History» είναι μόνο μία από τις εφαρμογές που δουλεύουμε, δίνοντας στον κόσμο την ευκαιρία να ελέγχει απόλυτα τις πληροφορίες που μοιράζεται.
Έχει προβλέψει το Facebook, ώστε να μην προκύψει ένα νέο Cambridge Analytica;
Αρχικά νομίζω ότι είναι καλό να μάθει ο κόσμος για το τι ακριβώς ήταν το Cambridge Analytica. Το 2009 το Facebook αποφάσισε να ανοίξει τη δυνατότητα σε άλλες εφαρμογές να επιτρέπουν στους χρήστες τους να εγγράφονται σε αυτές μέσω της πλατφόρμας. Δηλαδή συνδέεσαι με το λογαριασμό του Facebook και έχεις δημιουργήσει το προφίλ σου στην κάθε εφαρμογή. Τέσσερα χρόνια μετά, το 2013, ο κ. Κόγκαν από το Πανεπιστήμιο του Cambridge αποφάσισε να δημιουργήσει μια εφαρμογή για την προσωπικότητα του ατόμου, την οποία κατέβασαν 300.000 άνθρωποι και κάνοντας login μέσω του Facebook έδωσαν στην εφαρμογή τις πληροφορίες, όχι μόνο τις δικές τους αλλά και των φίλων τους. Το 2014 συνειδητοποιήσαμε ότι δεν θα έπρεπε να μεταβιβάζονται πληροφορίες και των φίλων του ατόμου που συνδέεται σε μια εφαρμογή μέσω Facebook και έτσι αποτρέψαμε άλλες εφαρμογές να έχουν αυτή τη δυνατότητα.
Το 2015 μάθαμε ότι ο κ. Κόγκαν διέρρευσε τις πληροφορίες που είχε συγκεντρώσει στην εφαρμογή του. Τότε του απαιτήσαμε να σταματήσει και δεχθήκαμε μια ξεκάθαρη δήλωση, ότι το θέμα θεωρούνταν λήξαν. Όμως, το 2018 πληροφορηθήκαμε ότι αυτό δεν συνέβαινε. Επομένως θέλω σε αυτό το σημείο να ξεκαθαρίσω ότι δεν μιλάμε για μια διαρροή δεδομένων στα συστήματα του Facebook, αλλά μία μη εγκεκριμένη χρήση δεδομένων που δόθηκαν από τους χρήστες αρχικά, με έναν τρόπο που ήταν εν μέρει ευθυγραμμισμένος με την πολιτική μας, που καταλάβαμε ότι έπρεπε να αλλάξει.
Τι ενέργειες έγιναν ώστε να σιγουρευτείτε ότι αυτό δεν θα συμβεί ξανά;
Αρχικά, κάναμε μια αρκετά διευρυμένη επιθεώρηση σε κάθε εφαρμογή στην οποία συνδέεσαι μέσω Facebook. Αφαιρέσαμε πολλές από αυτές και δημιουργήσαμε νέα αυστηρότερη εξουσιοδότηση για όλες. Μειώσαμε δραστικά την ποσότητα των πληροφοριών που άλλες εφαρμογές παίρνουν, μέσω της σύνδεσης από το Facebook. Δηλαδή πλέον δέχονται μόνο το ονοματεπώνυμο και τη φωτογραφία, ενώ για να πάρουν οποιαδήποτε άλλη πληροφορία πρέπει να υπογράψουν ειδικό συμβόλαιο με το Facebook, το οποίο φυσικά διπλοτσεκάρεται από εμάς. Αν πάλι κάποιος δεν μπει στην εφαρμογή για περισσότερες από 90 μέρες, τα όποια στοιχεία έχει συλλέξει αυτό το app αυτομάτως διαγράφονται. Παράλληλα δουλεύουμε και διάφορα προγράμματα με χάκερ, προγραμματιστές και άλλους ειδικούς για να μας προστατέψουν όσο είναι δυνατό από πιθανές δυσλειτουργίες.
Μετά την πρόσφατη επίθεση στη Νέα Ζηλανδία, πληροφορηθήκαμε ότι το Facebook έλαβε δράση για να περιορίσει ακόμη περισσότερο τη ρητορική μίσους στην πλατφόρμα του. Πώς μπορεί να συμβεί αυτό;
Πολεμάμε τη ρητορική μίσους εδώ και πολλά χρόνια στις πλατφόρμες μας. Ωστόσο τι πραγματικά συνέβη σε αυτή την τραγική υπόθεση; Χρειάστηκαν σχεδόν 12 λεπτά, ώστε κάποιος να κάνει report το συγκεκριμένο live video. Αυτό είναι και το πρώτο πράγμα που θέλουμε να αλλάξουμε. Θέλουμε να σιγουρέψουμε ότι ο κόσμος θα καταλάβει ότι ένα τέτοιο περιεχόμενο πρέπει να αναφέρεται στο Facebook, για να μπορέσουμε να το κατεβάσουμε. Αμέσως μόλις το βίντεο κατέβει, του τοποθετούμε ένα αποτύπωμα έτσι ώστε να αποτρέψουμε οποιονδήποτε από το να ανεβάσει ξανά το ίδιο περιεχόμενο στο Facebook. Δυστυχώς σήμερα αρκετοί αλλάζουν ελάχιστα το περιεχόμενο του αρχείου και το ανεβάζουν ξανά, ακόμη και αν εμείς το έχουμε διαγράψει εκατομμύρια φορές. Αυτό μας έκανε να δουλέψουμε πάρα πολύ την τεχνολογία αναγνώρισης φωτογραφιών για να προλαβαίνουμε τέτοια περιστατικά από το να επαναληφθούν ξανά. Αυτό βασίζεται τόσο σε εμάς, όσο και στη συνεργασία μας με άλλες τεχνολογικές εταιρείες. Αυτό που κάναμε ήταν να μοιράσουμε όλα τα παρόμοια αρχεία, που είχαν κοινή βάση δεδομένων, να τους τοποθετήσουμε αποτυπώματα και να αποτρέψουμε να ανέβουν ξανά οπουδήποτε.
Φυσικά βρισκόμαστε σε διαδικασία που δημιουργούμε τεχνολογία, με την οποία θα μπορούσαμε αυτόματα να ανακαλύπτουμε τέτοιου είδους περιεχόμενο, ωστόσο αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Παράλληλα διευρύνουμε τη λίστα εκείνων που ονομάζουμε «Οργανισμούς μίσους, τρομοκρατίας και βίας» και επιπλέον έχουμε μια βάση δεδομένων από ονόματα, σύμβολα και περιεχόμενο που δεν επιτρέπουμε και μέσω αυτών είναι πιο εύκολο για εμάς να χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να μην εμφανίζονται.
Την ίδια διαδικασία τοποθέτησης αποτυπωμάτων χρησιμοποιείτε και όσον αφορά τα Fake News;
Τα Fake News είναι μια διαφορετική περίπτωση, ωστόσο και σε αυτό το θέμα χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη. Τα Fake News απαγορεύονται και αυτά στην πλατφόρμα μας γιατί και οι δύο κατηγορίες τους είναι ενάντια στην πολιτική μας. Μπορεί να προωθούν τη ρητορική μίσους που είναι αντίθετη στην πολιτική μας ή μπορεί να εννοούμε και τα Fake προφίλ, τα οποία επίσης δεν έχουν θέση στο Facebook. H τεχνητή νοημοσύνη βοηθά να αντιμετωπίσουμε και τις δύο κατηγορίες. Μάλιστα μέσω αυτής της διαδικασίας διαγράφουμε περίπου 1 εκατομμύριο καθημερινά! Ωστόσο, η πλειοψηφία αυτών που αποκαλούμε Fake News είναι στην πραγματικότητα ειδήσεις, οι οποίες έχουν μερικώς ή εντελώς αλλοιωθεί, αλλά δεν είναι παράνομες και υπάρχουν αρκετοί ελεγκτικοί μηχανισμοί για να το κρίνουν, στους οποίους δεν συγκαταλέγεται το Facebook και άρα δεν μπορούμε να τα αφαιρούμε. Όμως επειδή έχουμε εναντιωθεί στα Fake News, όποτε λαμβάνουμε καταγγελίες ότι μια είδηση είναι ψεύτικη ή το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που έχουμε μας καταδεικνύει ότι μια είδηση είναι ενδεχομένως ψεύτικη, τότε την στέλνουμε στο Factchecker.
Οι ειδικοί αναλύουν το περιεχόμενο της είδησης και αν είναι πράγματι ψευδής τότε δημιουργούν ένα σχετικό άρθρο. Μετά από αυτήν τη διαδικασία, είμαστε σε θέση να μειώσουμε τις μελλοντικές εμφανίσεις του ίδιου περιεχομένου σε ποσοστό 80%, κάτι που σημαίνει ότι θα έχει σχεδόν χαθεί. Όμως όπως και να έχει, δεν μπορούμε εμείς να το κατεβάσουμε από την πλατφόρμα.
Μιλώντας για τεχνητή νοημοσύνη, θα ήθελα να μας περιγράψετε τη νέα τεχνολογία που λανσάρει το Facebook για τον εντοπισμό μη συναινετικών προσωπικών φωτογραφιών. Πώς λειτουργεί;
Αυτό είναι ένα ευαίσθητο και αρκετά συνηθισμένο θέμα. Θα ήθελα να αρχίσω λέγοντας πως εάν βρεθεί περιεχόμενο (ιδιωτική φωτογραφία ή βίντεο) που έχει δημοσιευθεί στο Facebook, τότε απλά γίνεται το report και άμεσα κατεβαίνει, μπαίνει το αποτύπωμα και δεν ανεβαίνει ξανά. Τι γίνεται όμως στο πιο σύνηθες ερώτημα; Π.χ. Είμαι σε μια σχέση και στέλνω προσωπικές φωτογραφίες στο αγόρι μου και έπειτα χωρίζουμε. Πώς μπορώ να βεβαιωθώ ότι οι φωτογραφίες δεν θα κυκλοφορήσουν;
Ήδη δοκιμάζουμε πιλοτικά σε κάποιες χώρες την πιθανότητα να μη δίνεται η δυνατότητα καν σε κάποιον να μοιραστεί προσωπικές φωτογραφίες κάποιου άλλου και αυτό να γίνεται μέσω μιας τρίτης τεχνητής πλευράς, που φυσικά δεν θα βλέπει το περιεχόμενο. Χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να αφήνει αποτυπώματα σε οτιδήποτε γυμνό και έτσι να μην επιτρέπεται σε κανέναν να μοιράσει το συγκεκριμένο περιεχόμενο και μάλιστα χωρίς να επέμβει κανένα φυσικό πρόσωπο. Το πρόγραμμα αυτό εξελίσσεται συνέχεια και ελπίζουμε ότι θα έρθει και στην Ελλάδα.
Όσον αφορά το Bullying, ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος που νιώθει ότι έχει πέσει θύμα στην πλατφόρμα;
Το πρώτο και πιο σημαντικό είναι να ξέρει ο κόσμος ότι μπορεί να αναφέρει το περιστατικό στο Facebook. Είναι πολύ εύκολο να κάνεις report σε οτιδήποτε, είτε πρόκειται για φωτογραφία, είτε για μήνυμα, για προφίλ ή για σελίδα και από εκεί και πέρα το Facebook να αναλάβει δράση. Επιπλέον κρίνουμε αρκετά σημαντικό να μπορούν όσοι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας να συνειδητοποιήσουν το τι στην πραγματικότητα σημαίνει το bullying και για αυτό έχουμε αρκετές συνεργασίες με οργανώσεις σε όλον τον κόσμο, όπως και στην Ελλάδα με το «Χαμόγελο του Παιδιού» και με το safeinternet.gr, ώστε ακριβώς να δίνουμε μερικές οδηγίες όχι μόνο σε θύματα bullying αλλά και σε ανθρώπους που δεν καταλαβαίνουν πολλές φορές ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες των πράξεών τους.
Εκείνο όμως που πρέπει να καταλάβουν κυρίως οι έφηβοι αλλά και οι μεγαλύτεροι είναι πως ό,τι συμβαίνει στο Facebook είναι αληθινό, δεν είναι εικονικό. Το ότι είναι online δεν αλλάζει κάτι σχετικά με τις συνέπειες που μπορεί να έχουν οι πράξεις και τα λεγόμενά σου στην πλατφόρμα. Σε αυτό τον τομέα θεωρώ ότι έχουμε κάνει αρκετή δουλειά τα τελευταία χρόνια, όμως δεν είναι μόνο αυτό. Σε λιγότερο από έναν χρόνο έχουμε τριπλασιάσει τον αριθμό των ανθρώπων της εταιρείας που δέχονται τις αναφορές και αφαιρούν το περιεχόμενό τους εάν είναι αντίθετο στις πολιτικές μας. 30.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ασχολούνται καθημερινά με ζητήματα ασφάλειας στην πλατφόρμα μας και γνωρίζουμε ότι όσα βήματα προς τα μπρος έχουμε κάνει, πάντα θα υπάρχει περισσότερο.