- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η αξία του (ή έστω να νομίζεις ότι) να λαμβάνεις μέρος στις αποφάσεις
Τα κουμπιά των φαναριών ζουν τις τελευταίες τους στιγμές
Κατά την διάρκεια των τελευταίων αρκετών ετών, και χωρίς να προκαλέσουν μεγάλο ντόρο γύρω από το ζήτημα, οι αρχές της Νέας Υόρκης απενεργοποίησαν τα περισσότερα κουμπιά, αυτά που πατάμε όταν θέλουμε να περάσουμε απέναντι, που υπήρχαν στα φανάρια διέλευσης των πεζών στην πόλη. Ήταν περιττά, οι ψηφιακοί χρονομετρητές έκαναν τη δουλειά αυτόματα. Έτσι, μέχρι το 2004, λιγότερα από 750 από τα 3.250 τέτοια κουμπιά παρέμεναν λειτουργικά. Παρόλα αυτά οι υπεύθυνοι δεν απομάκρυναν τα άχρηστα πλέον κουμπιά από τα φανάρια και έτσι πολλοί πεζοί συνέχιζαν να τα χρησιμοποιούν μάταια.
Αρχικά, τα κουμπιά επέζησαν εξαιτίας του κόστους που είχε η απομάκρυνσή τους. Αλλά αποδείχθηκε ότι ακόμη και τα κουμπιά που δεν λειτουργούν εξυπηρετούν έναν σκοπό. Οι πεζοί που πιέζουν ένα κουμπί είναι λιγότερο πιθανό να περάσουν πριν εμφανιστεί το πράσινο ανθρωπάκι, λέει η Tal Oron-Gilad του πανεπιστημίου Ben-Gurion στο Ισραήλ. Έχοντας μελετήσει τη συμπεριφορά στις διασταυρώσεις, σημειώνει ότι οι άνθρωποι είναι πιο εύκολα υπάκουοι σε ένα σύστημα το οποίο λαμβάνει υπόψη τις επιθυμίες τους.
Τα κουμπιά που δεν λειτουργούν παράγουν αυτά τα placebo αποτελέσματα επειδή οι άνθρωποι θέλουν να έχουν την αίσθηση του ελέγχου των συστημάτων που χρησιμοποιούν, λέει ο Eytan Adar, ειδικός στην αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή στο πανεπιστήμιο του Michigan. Ο Adar σημειώνει ότι οι φοιτητές του πάντα βάζουν και ένα κουμπί «save» στο λογισμικό που σχεδιάζουν, το οποίο καθησυχάζει τους χρήστες που δεν ξέρουν ότι αυτά που πληκτρολογούν αποθηκεύονται αυτόματα ούτως ή άλλως. Σκεφτείτε το, λέει, σαν μια καλοπροαίρετη εξαπάτηση που μας βοηθάει να αντιμετωπίσουμε την έμφυτη ψυχρότητα του κόσμου των μηχανών.
Υπάρχει όμως και η αντίθετη άποψη. Ο Ralf Risser, επικεφαλής του ινστιτούτου FACTUM της Βιέννης που μελετά τους ψυχολογικούς παράγοντες στα συστήματα μεταφορών και κυκλοφορίας, θεωρεί ότι η γνώση των πεζών σχετικά με την ύπαρξή τους και η επακόλουθη δυσαρέσκεια για την εξαπάτηση από τη μη λειτουργία τους είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για να τον παραβλέπουμε.
Κάτι τέτοιο συνέβη και στο Λίβανο. Τα κουμπιά διέλευσης που χρησιμοποιήθηκαν στη Βηρυτό μεταξύ του 2005 και του 2009 αποδείχθηκαν αποτυχία. Οι πεζοί τα πατούσαν και ήθελαν το πράσινο να ανάψει άμεσα. Δεν είχαν την υπομονή να περιμένουν για την επόμενη κατάλληλη φάση του κύκλου κυκλοφορίας. Οι αρχές τα απενεργοποίησαν και μαθεύτηκε ότι το πάτημα του κουμπιού ήταν πλέον άσκοπο. Η επακόλουθη απογοήτευση αύξησε το ποσοστό αυτών που περνούσαν τις διαβάσεις με κόκκινο λέει ο Zaher Massaad, πρώην μηχανικός της λιβανέζικης κυβέρνησης.
Η Βηρυτός σχεδιάζει να απομακρύνει όλα τα άχρηστα κουμπιά από τα φανάρια, το ίδιο λέει πλέον θα κάνει και η Νέα Υόρκη. Θα μείνουν μόνο καμιά 100αριά (που θα είναι και λειτουργικά) εκεί που οι πεζοί είναι τόσο σπάνιοι που δεν αξίζει να σταματάει κάθε τόσο η κυκλοφορία. Λειτουργικά ή placebo, τα κουμπιά των φαναριών ζουν τις τελευταίες τους στιγμές έτσι και αλλιώς. Αυτοί που περιμένουν να διασχίσουν τον δρόμο μπορούν πλέον να ανιχνευθούν αλλά και να μετρηθούν χρησιμοποιώντας έξυπνες κάμερες ή ανιχνευτές με υπέρυθρες ακτίνες. Η ολλανδική εταιρεία Dynniq πρόσφατα εγκατέστησε σε μια διασταύρωση στο Tilburg με ένα σύστημα που αναγνωρίζει ειδικές εφαρμογές στα smartphones των ηλικιωμένων ή των ατόμων με αναπηρία και τους δίνει 5 έως 12 επιπλέον δευτερόλεπτα για να διασχίσουν το δρόμο.
Με πληροφορίες από economist.com
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς κατάφεραν να το αποτυπώσουν οι αστρονόμοι
«Ένα είδος Google Maps για την κυτταρική βιολογία»
Συνέντευξη με τη Δρ. Ζωή Αικατερινίδη C.E.O. Software Competitiveness International
Επανέρχεται το ζήτημα της δεσπόζουσας θέσης του κολοσσού της τεχνολογίας - Τι σχεδιάζει ο Ντόναλντ Τραμπ
Τι σημασία έχει να αναπτυχθεί η ΤΝ, το διαδίκτυο ή η γενετική μηχανική αν δεν οδηγήσουν στην ευημερία των ανθρώπων και των άλλων έμβιων όντων;
Ο Μαρίνος Σιαπάνης, CEO & Co-Founder της κορυφαίας εταιρείας iGaming, μας εξηγεί τα σχέδια της επόμενης μέρας
Μήπως ήρθε η ώρα να μάθετε βασικά Κλίνγκον, ίσα για να συνεννοείστε στο εστιατόριο;
Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η δυνατότητα αυτή από απατεώνες
Το μεγαλύτερο συνέδριο για την Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη επιστρέφει στις 18 Νοεμβρίου 2024 στο ΚΠΙΣΝ
Το επόμενο βήμα στη σύγχρονη εκπαίδευση
Το Amazon Haul υπηρετεί ακριβώς το ίδιο μοτίβο με τους ανταγωνιστές του
Βροχή οι 70+ σε κατάστημα τεχνολογίας. Κουνούσαν με απελπισία τις έξυπνες συσκευές που τους έκαναν να νιώθουν βλάκες
Το viral μήνυμα της καμπάνιας της Telekom που μοιράστηκε η COSMOTE με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις online δημοσιεύσεις παιδικών φωτογραφιών
Το πορτρέτο του μαθηματικού Άλαν Τούρινγκ δημιουργήθηκε από το Ai-Da, ένα από τα πιο προηγμένα ρομπότ στον κόσμο
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Πρωταγωνίστρια και πάλι η Momo
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.