- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
Η ηλεκτροκίνηση είναι κινέζικη υπόθεση
Στην Κίνα το 2018 πουλήθηκαν περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σχεδόν όσα σε ολόκληρο τον υπόλοιπο κόσμο
![thanasis_panagopoulos.jpg thanasis_panagopoulos.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/thanasis_panagopoulos.jpg)
![gettyimages-1032113296.jpg gettyimages-1032113296.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/01/14/gettyimages-1032113296.jpg)
Να ξεκινήσουμε από τα βασικά. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ πιο αποδοτικά, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτούν λιγότερη ενέργεια για να μετακινηθούν στην ίδια απόσταση από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο και η ηλεκτρική ενέργεια είναι σχεδόν πάντα φθηνότερη από τη βενζίνη. Το 2018 πουλήθηκαν περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα, σχεδόν όσα σε ολόκληρο τον υπόλοιπο κόσμο. To 2019 αναμένεται αυτός ο αριθμός να διπλασιαστεί. Αυτό δεν έγινε από μόνο του. Την τελευταία 10ετία η κινεζική κυβέρνηση έχει επενδύσει σχεδόν 60 δισεκατομμύρια δολάρια στη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα έχει μειώσει τον αριθμό των διαθέσιμων αδειών για βενζινο/πετρελαιο-κίνητα οχήματα για να αυξήσει τη ζήτηση για τα ηλεκτρικά. Οι Κινέζοι σχεδιάζουν να ξοδέψουν άλλα τόσα και την επόμενη 10ετία. Σε καμία άλλη χώρα στον κόσμο δεν έχουν γίνει τόσο μεγάλες επενδύσεις, ούτε έχουν θεσπιστεί αντίστοιχες νομοθεσίες. Και γιατί τα κάνουν αυτά οι Κινέζοι; Ελπίζουν σε καθαρότερο αέρα στις πολυπληθείς πόλεις τους και μικρότερη εξάρτηση από το εισαγόμενο πετρέλαιο και θέλουν να πάρουν τα ηνία σε μια νέα βιομηχανία αιχμής.
Όλα αυτά ξεκίνησαν με τα ηλεκτρικά δίκυκλα. Η Κίνα διαθέτει το 99% των 250 εκατομμυρίων ηλεκτρικών δικύκλων που υπάρχουν παγκοσμίως. Αυτός ο αριθμός είναι σχεδόν 100 φορές μεγαλύτερος από το συνολικό αριθμό των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στον κόσμο. Ξεκινώντας το 1999, το Πεκίνο χαρακτήρισε «ποδήλατα» τα ηλεκτρικά δίκυκλα που δεν μπορούν να τρέξουν ταχύτερα από 20 χλμ/ώρα. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό και σήμαινε ότι μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν χωρίς άδεια και δίπλωμα οδήγησης αλλά και να μπουν σε ποδηλατόδρομους. Στη συνέχεια, μπήκαν περιορισμοί για τη χρήση των δικύκλων με βενζίνη στα κέντρα των πόλεων. Η χώρα τώρα απλά εφαρμόζει αυτό που έμαθε με τα δίκυκλα για να επιταχύνει την ηλεκτροκίνηση των τετράτροχων. Σήμερα, τα ηλεκτρικά δίκυκλα είναι τόσο συνηθισμένα στην Κίνα που αντιστοιχούν στο 80% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που γλιτώνουμε από τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η Κίνα έχει πλέον περισσότερους από 100 κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εκατοντάδες εταιρείες που προμηθεύουν αντίστοιχα εξαρτήματα. Το πιο κρίσιμο αλλά και ακριβό από αυτά τα εξαρτήματα είναι η μπαταρία και η Κίνα έχει το πάνω χέρι στην παγκόσμια προσφορά των συστατικών που απαιτούνται για την κατασκευή τους. Οι μπαταρίες αποτελούνται από 4 μέρη: άνοδο, κάθοδο, διαχωριστή και ηλεκτρολύτη. Σύμφωνα με το Yano Research Institute, η Κίνα ελέγχει σήμερα μεταξύ 50% και 77% της παγκόσμιας αγοράς πρώτων υλών που απαιτούνται στην υλοποίηση αυτών των μερών.
Το συνολικό κόστος αγοράς και χρήσης ενός ηλεκτρικού λεωφορείου είναι ήδη χαμηλότερο από αυτό των λεωφορείων που κινούνται με βενζίνη σε πολλές χώρες παγκοσμίως και θα είναι μικρότερο σε όλο τον κόσμο μέσα στα επόμενα 3 χρόνια, σύμφωνα με την Bloomberg New Energy Finance. Λόγω των πολλών χιλιομέτρων που διανύουν τα λεωφορεία και τα ταξί είναι οι πρώτοι υποψήφιοι για ηλεκτρικο-ποίηση. Η Κίνα κατασκευάζει σήμερα το 99% των ηλεκτρικών λεωφορείων παγκοσμίως και όλοι λένε ότι είναι σχεδόν απίθανο οι υπόλοιπες χώρες να την ανταγωνιστούν σύντομα.
Το 2018, η κινέζικη κυβέρνησης έθεσε ως στόχο μέχρι το τέλος του 2020 τα μισά νέα αυτοκίνητα στους δρόμους της χώρας να είναι μερικώς ή πλήρως αυτο-οδηγούμενα. Αυτός ο στόχος είναι πολύ φιλόδοξος και μέχρι σήμερα οι ΗΠΑ είναι ο ηγέτης των αυτόνομων οχημάτων.Αν όμως γίνει πραγματικότητα ο κινέζικος στόλος αυτο-οδηγούμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνει ένα από τα πιο αποδοτικά (από πλευράς χρησιμοποίησης ανθρώπινων και φυσικών πόρων) συστήματα μεταφοράς που έχει δει ο κόσμος.
Με στοιχεία από https://qz.com/1517557/five-things-to-know-about-chinas-electric-car-boom/
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι έγραψε στην πλατφόρμα για την απόφασή του αυτή
Όταν συναντήθηκαν το αμερικανικό διαστημικό σκάφος Apollo 18 και το σοβιετικό Soyuz 19
Πόσο χρήσιμο μπορεί να φανεί σε μελλοντικές αποστολές
Τα πιο δημοφιλή της ψηφιακής εποχής και όσα κρύβονται από πίσω τους
Το ζευγάρι των γαλαξιών Arp 142 βρίσκεται σε διαδικασία συγχώνευσης εδώ και δεκάδες εκατομμύρια χρόνια
Η τεχνολογία θεωρείται πιο αποδοτική και φιλική στο περιβάλλον
Το πιο ολοκληρωμένο απολίθωμα που ανακαλύφθηκε στη Βρετανία εδώ και έναν αιώνα
Γρήγορες και απλές συμβουλές για να οργανώσετε όπως εσείς θέλετε τα email σας
Απλά tips για λήψη φωτογραφιών και βίντεο χωρίς περιορισμούς σε ό,τι συσκευή τηλεφώνου και αν έχετε
Με τα ηχητικά βιβλία, οι αναγνώστες πληρώνουν για να έχουν πρόσβαση σε μια τεράστια βιβλιοθήκη – αλλά ο έλεγχος αυτής της βιβλιοθήκης εναπόκειται τελικά στην πλατφόρμα που τη φιλοξενεί
45 χρόνια από όταν «γεννήθηκε» η συνήθεια να ακούμε τα τραγούδια που αγαπάμε όπου και όποτε θέλουμε
Μπορεί να επουλωθεί μόνο του αν κοπεί
Σε συνεργασία με την αλυσίδα καταστημάτων Toys ‘R’ Us
Παρουσίασε τα πρώτα δεδομένα η αποστολή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος
H ΝASA «έτρεξε» μια υποθετική άσκηση ετοιμότητας
«Επίτευγμα - ορόσημο» στην επιδίωξη της Κίνας να γίνει διαστημική υπερδύναμη
Τα ευρήματα της νέας έρευνας της Focus Bari
Η ιστορία μιας εφεύρεσης που εμπορικά απέτυχε παταγωδώς
Η παραγωγικότητα - και τα προϊόντα - της Nvidia ουσιαστικά διαμορφώνουν τις εξελίξεις στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης
Πώς ωφελείται από την έκρηξη της ζήτησης για μικροτσίπ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.