- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
9 ερωτήσεις που δεν έγιναν και δεν απάντησε ο Ζούκερμπεργκ
Και η πιο δύσκολη στιγμή από την κατάθεση που θα θυμόμαστε
Ήταν θέμα και θέαμα. Ο 33χρονος που ξεκίνησε από το δωμάτιό του, πριν παρατήσει το Χάρβαρντ, μια επιχείρηση που άλλαξε τον κόσμο φτάνοντας στο σημείο να μετρά 2 δισεκατομμύρια λογαριασμούς στην υπηρεσία της, κατέθετε σε παγκόσμια ζωντανή μετάδοση ενώπιον των Αμερικάνων Γερουσιαστών μετά τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης Cambridge Analytica.
Ασταμάτητα φλας, διαμαρτυρόμενοι διαδηλωτές με πλακάτ, αυστηρή φρούρηση απέξω, κόσμιος λόγος, διαδικασία με κανόνες και σεβασμό μέσα στην αίθουσα του Κογκρέσου. Περισσότεροι από 40 γερουσιαστές, τρεις διαφορετικές επιτροπές, είχαν το πεντάλεπτό τους να απευθύνουν ερωτήματα στον μίστερ Φουμπού για όσα έχουν σκανδαλίσει τους χρήστες σε μια διαδικασία πέντε ωρών. Άσχετο, αλλά σκεφτείτε μια συνεδρίαση της εξεταστικής επιτροπής στην ελληνική Βουλή για τα δάνεια των τραπεζών στα κόμματα και τα Μέσα Ενημέρωσης, συγκρίνοντας το επικοινωνιακό σόου που έστηναν οι βουλευτές απέναντι σε εκείνους που κατέθεταν, και βρείτε τις διαφορές. Ή τη μυθική ακρόαση για την προτεινόμενη διοίκηση της ΕΡΤ…
Το γεγονός πως δεν έστειλε κάποιον συνεργάτη του και αποφάσισε να δώσει ο ίδιος το παρών δείχνει και πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα στην πολύκροτη υπόθεση αλλά και πώς αντιλαμβάνονται οι πιο ισχυροί σε κάποιες χώρες τους θεσμούς. Στην πρώτη δημόσια εμφάνισή του ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ σημείωσε πως «είναι προφανές σήμερα ότι δεν έχουμε κάνει αρκετά για να αποτρέψουμε αυτά τα εργαλεία να χρησιμοποιούνται λανθασμένα (…) Δεν λάβαμε ένα μεγάλο μέρος των ευθυνών μας και αυτό ήταν ένα μεγάλο λάθος. Ήταν λάθος μου και λυπάμαι». Αποφάσισε στην υπερασπιστική γραμμή του να μην κάνει το θύμα, να μην τα ρίξει στον ανταγωνισμό ή τους αόρατους εχθρούς και να παραδεχθεί πως έσφαλε. Επιχείρησε να αναπτύξει τις δράσεις που πρόκειται να αναλάβει ως CEO για να μην επιστρέψει ξανά στην καρέκλα που το κράτος τον έβαλε να καθίσει, αντιμετώπισε τις κατηγορίες του υπερσυντηρητικού Τεντ Κρουζ περί πολιτικών προκαταλήψεων και υπογράμμισε το ρόλο του Facebook στην αντιμετώπιση της τρομοκρατίας φέρνοντας το παράδειγμα του Ισλαμικού Κράτους. «Η ομάδα μου θα συνεργαστεί μαζί σας» ήταν η απάντηση που επαναλάμβανε κάθε φορά που τα πράγματα «ζόριζαν» ή δεν ήθελε να είναι ασαφής.
Ποια είναι στην πραγματικότητα η επιρροή του μέσου; «Το σημαντικότερο πράγμα που ενδιαφέρομαι τώρα να πετύχω είναι να βεβαιωθώ πως κανείς δεν θα παρέμβει στις εκλογές που θα διεξαχθούν το 2018 σε όλο τον κόσμο» δήλωσε ο δισεκατομμυριούχος CEO του facebook, εκφράζοντας τη δέσμευσή του και υποψιάζοντας παριστάμενους και τηλεθεατές.
Τι σημαίνει ιδιωτικότητα στην εποχή των social media; Στη συζήτηση που άνοιξε με τον πιο επίσημο τρόπο για πρώτη φορά και ενδεχομένως να αλλάξει πολλά στο επιχειρηματικό μοντέλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με το μέσο Αμερικανό να χρησιμοποιεί τουλάχιστον 8 αντίστοιχες εφαρμογές στην καθημερινότητά του, η ερώτηση σε ποιον ανήκουν τα δεδομένα, ειδικά όταν παραχωρούνται με την άδεια του χρήστη στη συμφωνία των 3.200 λέξεων που μάλλον δεν ενδιαφέρεται και πολύ να διαβάσει, μπορεί να έχει πολλές απαντήσεις.
Από την άποψη που θέλει τα προβλήματα να ξεκινούν από το δωρεάν χαρακτήρα της πλατφόρμας και προτείνει να αποκτήσει στο μέλλον συνδρομητικό χαρακτήρα ώστε να «ξεφορτωθεί» τους διαφημιστές, φέρνοντας ως παράδειγμα το πώς η συνδρομητική τηλεόραση βελτίωσε τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της, έως εκείνη που ζητά τη δραστική αύξηση των περιορισμών συγκρίνοντας το facebook και το φιλόξενο συχνά περιβάλλον του στον επιθετικό λόγο με τις καπνοβιομηχανίες στις αρχές του 20ού αιώνα που διαφήμιζαν ακόμα και ως «υγιεινό» το τσιγάρο, οι οπτικές αλλάζουν.
Σε ποιον ανήκουν ή πρέπει να ανήκουν τα δεδομένα; Μπορείς να γκρινιάξεις όταν επιλέγεις να βγάζεις φόρα παρτίδα τις προσωπικές σου στιγμές, χωρίς να περιορίζεις το ακροατήριο στο οποίο θέλεις να απευθυνθείς; Μετά τις αντιδράσεις των τελευταίων εβδομάδων η εταιρία ανακοίνωσε πως περιορίζει σημαντικά την πρόσβαση των third-party εφαρμογών στα δεδομένα του χρήστη. Ταυτόχρονα, προσφέρει πλέον τη δυνατότητα μαζικής αποσύνδεσης από τις εφαρμογές που δεν τον ενδιαφέρουν πια στο μενού ρυθμίσεων ιδιωτικότητας και ασφαλείας.
Πώς το facebook σε τρακάρει όταν είσαι συνδεδεμένος σε αυτό αλλά και όταν αποσυνδέεσαι; Είναι λίγο οξύμωρο, οι «ανώνυμοι» άνθρωποι που διψούν για δημοσιότητα και αποδοχή να παραπονούνται γιατί τα στοιχεία τους ταξιδεύουν, όπως είναι πολύ αυθαίρετο τα δεδομένα τους να «αξιοποιούνται» ηθελημένα ή όχι από τρίτους.
Πώς μπορεί μια επιχείρηση των 477 δισεκατομμυρίων δολαρίων που βγάζει χρήματα από τους διαφημιζόμενους να σέβεται την ιδιωτικότητα;
Πόσο έλεγχο μπορεί και πρέπει να έχει ο χρήστης;
Μπορείτε να μας δείξετε σε ένα λάπτοπ πώς και πόσο εύκολα μπορεί να αλλάξει ένας χρήστης τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας;
Πρέπει να αλλάξει το μοντέλο επιχείρησης του facebook ή όχι; Συμπεριφέρεται μονοπωλιακά; O Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής της Νότιας Καρολίνας Λίντσεϊ Γκράχαμ έθεσε το ερώτημα σε μια από τις δύσκολες στιγμές που πέρασε ο Ζούκερμπεργκ κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του για να λάβει μια μάλλον αόριστη απάντηση. Δεν ρώτησε αν η στυγνή αντιγραφή των χαρακτηριστικών του Snapchat ή η απόκτηση του Onavo, του εργαλείου που βοηθά το Facebook να εντοπίσει το επόμενο Snapchat που χρειάζεται να αγοράσει ή να συντρίψει, αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα. Στο ενδεχόμενο επιβολής ρυθμιστικών κανονισμών στη λειτουργία του facebook o Ζούκερμπεργκ τοποθετήθηκε λέγοντας πως «η θέση μου δεν είναι πως δεν πρέπει να υπάρχει κανένας κανονισμός» και φάνηκε ανοιχτός στο να συνεργαστεί σε μια πιθανή υιοθέτηση ρύθμισης λειτουργίας «εάν είναι η σωστή».
Και στους καιρούς που κάποιοι κριτικάρουν το ευρωπαϊκό οικοδόμημα, υπάρχει και μία που έχει το δικό της ενδιαφέρον. Γιατί σκοπεύει να συμμορφωθεί με τους κανόνες GDPR (General Data Protection Regulation) για την προστασία των δεδομένων των χρηστών στην Ευρώπη, δηλαδή το δικαίωμά τους να βλέπουν όλα τα δεδομένα που έχει στη διάθεση της μια εταιρεία και τη δυνατότητα αίτησης για διαγραφή τους, αλλά μόνο για τους χρήστες που βρίσκονται στην Ευρώπη και δεν σκοπεύει να επεκτείνει την εφαρμογή τους για τον υπόλοιπο κόσμο; O ίδιος απάντησε προ ημερών στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters πως εργάζεται στην ανάπτυξη ενός παρόμοιου μέτρου με διεθνή ισχύ. Like;
Η αμήχανη στιγμή της βραδιάς; Όταν ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ρωτήθηκε από τον γερουσιαστή Ντικ Ντέρμπιν αν θα αισθανόταν άνετα να μοιραστεί δημόσια σε ποιο ξενοδοχείο διανυκτέρευσε την προηγούμενη νύχτα ή τα ονόματα των ανθρώπων με τους οποίους αντάλλαξε μηνύματα αυτή την εβδομάδα και το λαγκάρισμα μερικών δευτερολέπτων…