Ταξί χωρίς τιμόνι από το 2019
Ρομποτικά οχήματα θα «οργώνουν» τους δρόμους των ΗΠΑ
Ρομποτικά ταξί χωρίς τιμόνι και πεντάλ θέλει να «ρίξει» στους δρόμους το 2019 η General Motors, η οποία έχει ήδη καταθέσει αίτηση για τη σχετική άδεια, ενώ έχει καθοριστεί και η περιοχή δοκιμών, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η γερμανική εφημερίδα Die Welt.
Με την πρώτη ματιά στον εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου, κάποιος μπορεί να διακρίνει πως στην πρώτη σειρά των καθισμάτων, το παρμπρίζ προσφέρει απεριόριστη θέα. Όμως με μια πιο προσεκτική ματιά γίνεται αντιληπτό ότι λείπουν κρίσιμα όργανα: το ταχύμετρο και το τιμόνι. Ακόμα και τα πεντάλ δεν είναι ορατά στο χώρο των ποδιών του καθίσματος του οδηγού, γράφει η Die Welt.
Έτσι θα μοιάζει το πρώτο πραγματικό ρομποτικό ταξί, που αναμένεται στους δρόμους των ΗΠΑ το επόμενο έτος. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors (GM), στην οποία παλαιότερα ανήκε και η Opel, θέλει να φέρει το 2019 περίπου 2.500 αυτοκινούμενες εκδόσεις του ηλεκτρικού αυτοκινήτου Chevrolet Bolt στο δρόμο. Τώρα πολλοί κατασκευαστές πειραματίζονται με μερικώς ή και εντελώς αυτόνομα οχήματα, επισημαίνεται στο δημοσίευμα.
Το καλοκαίρι, η αυτόνομη οδήγηση γίνεται πραγματικότητα στο Αμβούργο
Τα αυτοκινούμενα δοκιμαστικά αυτοκίνητα προσφέρουν, τουλάχιστον θεωρητικά, την ευκαιρία στους επιβάτες να παρεμβαίνουν. Στις δοκιμές που γίνονται στους δρόμους υπάρχει πάντα ένας ειδικά εκπαιδευμένος οδηγός ο οποίος παρακάμπτει τον υπολογιστή σε περίπτωση λάθους.
Αυτό δεν θα είναι πλέον εφικτό με το μοντέλο Cruise AV της GM. Ακόμη και αν υπήρχε οδηγός δεν θα βοηθούσε, καθώς λείπουν τιμόνι και πεντάλ. Η GM έχει ήδη ζητήσει άδεια από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ για ρομποτικά ταξί. Οι αρχές δεν έχουν δώσει ακόμη έγκριση, καθώς οι νόμοι δεν συμβαδίζουν με τον ρυθμό της τεχνολογικής ανάπτυξης. Το Cruise AV δεν μπορεί να συμμορφωθεί με ορισμένους κανόνες, σύμφωνα με την GM. Για παράδειγμα, με την απαίτηση να έχει ενσωματωμένο αερόσακο στο τιμόνι.
Έτσι η GM εξήγησε στις αρχές πως το Robo-Taxi θα παρέχει το ίδιο επίπεδο ασφάλειας χωρίς να τηρεί το γράμμα του νόμου. Για παράδειγμα με την εγκατάσταση αερόσακων συνοδηγού και στις δύο πλευρές. Ανοιχτό παραμένει βέβαια, εάν και πότε οι εμπειρογνώμονες του υπουργείου θα συμφωνήσουν με το πείραμα.
Η περιοχή εκκίνησης θα μπορούσε να είναι το Σαν Φρανσίσκο
Ωστόσο, πολλοί ανταγωνιστές ακολουθούν αυτήν την εξέλιξη. Παραδείγματος χάριν, όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα, η BMW δοκιμάζει ήδη στόλο αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων στην κίνηση, μέσα και γύρω από το Μόναχο. Η Daimler και η Bosch ανακοίνωσαν ένα κοινό robo-taxi για την αρχή της επόμενης δεκαετίας. Σε αυτό προστέθηκαν νέοι ανταγωνιστές, όπως η Tesla.
Ακόμη, η Google έχει ήδη πριν μερικά χρόνια δοκιμάσει αυτοκίνητα χωρίς τιμόνι, φυσικό αέριο και φρένο, τα οποία κατασκεύασε η θυγατρική της εταιρεία Waymo. Ωστόσο όταν αυτά κινούνται στον δρόμο με επιβάτες, διαθέτουν τιμόνι και πεντάλ, ώστε να υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης σε περίπτωση ανάγκης.
Πάντως, η Waymo έχει σε ετοιμότητα έναν στόλο Chrysler-Minivans, στα οποία επιθυμεί μέσα στο 2019 να καταργήσει τους δοκιμαστικούς οδηγούς. Σε περίπτωση οι επιβάτες έχουν επιφυλάξεις, μπορούν να παρέμβουν οι ίδιοι.
Η GM αρχικά θέλει να χρησιμοποιήσει τα robo-taxis μόνο σε καλά καθορισμένες περιοχές. Πιθανότερο η εκκίνηση να γίνει από το κέντρο του Σαν Φρανσίσκο, όπου η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει εμπειρία με αυτόνομα οχήματα που εξακολουθούν να έχουν τιμόνια και πεντάλ.
Οι χρήστες μπορούν να καλέσουν τα ρομποτάκια ταξί μέσω της εφαρμογής για κινητά. Κατά την άφιξη του οχήματος ρυθμίζονται αυτόματα ο κλιματισμός και το σύστημα ψυχαγωγίας, σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις του χρήστη. Μέσα στο αυτοκίνητο θα υπάρχουν οθόνες αφής για να παρακολουθήσετε τη διαδρομή και να έρθετε σε επαφή με ένα κέντρο εξυπηρέτησης. Στην οθόνη θα εμφανίζεται επίσης ένα κουμπί, το μόνο που επιτρέπει παρέμβαση στην οδήγηση: Πατώντας το σε περίπτωση ανάγκης η πορεία του αυτοκινήτου διακόπτεται άμεσα πριν από την ολοκλήρωση της διαδρομής.
Πηγή: Die Welt, ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τον μήνυσε για παραβιάσεις κατά την αγορά μετοχών της πρώην Twitter Inc
Στο στόχαστρο ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα
Έχει τις περισσότερες λήψεις στο App Store της Apple στις ΗΠΑ - Πώς λειτουργεί
Στόχος οι 30 εμφυτεύσεις σε ανθρώπους μέσα στο 2025
Νέα καθυστέρηση στην απόπειρα να ανταγωνιστεί την SpaceX του Έλον Μασκ
Παρατηρήθηκαν «ανωμαλίες» στη διάρκεια της αντίστροφης μέτρησης
Έκτακτη συνάντηση των Ελεγκτών μετά την ανακοίνωση κατάργησης των ελέγχων
Μια συζήτηση με την Professor Aynne Kokas, κορυφαία ειδικό στις σινοαμερικανικές σχέσεις στα μέσα και την τεχνολογία
Οι Financial Times σχολιάζουν την προσπάθεια του Μαρκ Ζάκερμπεργκ να στήσει γέφυρα επικοινωνίας με τον Τραμπ και το δεξί του χέρι
Το 41% των εταιρειών παγκοσμίως σχεδιάζει να μειώσει το εργατικό δυναμικό μέχρι το 2030
Τι απαντά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα όσα λέει ο ισχυρός άνδρας της Meta Platforms
Γιατί οι κινήσεις του Ζούκερμπεργκ είναι πιο επικίνδυνες από κάθε άλλου επικεφαλής τεχνολογικού κολοσσού
Γιατί ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ «παραδόθηκε» στον Ντόναλντ Τραμπ - Δριμεία κριτική στην απόφαση
Έδειξε τον δρόμο ο Ζούκεμπεργκ με το «κόψιμο» του fact checking
Τι έδειξε έρευνα για τον συνολικό κίνδυνο θνησιμότητας
Από τις 28 Απριλίου 2026, αυτό θα ισχύει και για τους φορητούς υπολογιστές
Η Meta θα ενσωματώσει τις λεγόμενες κοινοτικές σημειώσεις, όπως στην πλατφόρμα X του Ίλον Μασκ.
Aυτό υποστήριξε ο επικεφαλής της OPEN AI Σαμ Άλτμαν
Παρόμοια συστήματα θα μπορούσαν να δοκιμαστούν και σε άλλα ιατρικά περιβάλλοντα
Με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου «Η Γραφειοκρατικοποίηση του Κόσμου στη Νεοφιλελεύθερη Εποχή» της Beatrice Hibou που κυκλοφορεί σε ελληνική μετάφραση από τις εκδόσεις Πλήθος (2024)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.