- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Τα social media προκαλούν στρες στους νέους
Τα «likes» και οι «ακόλουθοι» ρυθμίζουν την αυτοεκτίμηση και προκαλούν θλίψη
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκαλούν επιπρόσθετο στρες στα νέα παιδιά, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε πρόσφατα η βρετανική οργάνωση για την καταπολέμηση του εκφοβισμού, Ditch the Label. Η έρευνα διεξήχθη σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 10.000 νέων, ηλικίας μεταξύ 12 και 20 ετών.
Εκ των ερωτηθέντων, το 40% δήλωσε ότι αισθάνεται άσχημα όταν κανείς από τους «φίλους» του δεν κάνει «like» στις «selfies», ενώ το 35% απάντησε ότι το επίπεδο της αυτοπεποίθησής του συνδέεται άμεσα από τον αριθμό των «ακολούθων» που έχει στα social media. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC, επικαλούμενο τα πορίσματα της έρευνας, το Instagram αποτελεί το μέσο το οποίο χρησιμοποιείται περισσότερο για την ανάρτηση κακόβουλων σχολίων. Περίπου το 7% των νέων που ερωτήθηκε, απάντησε ότι έχει πέσει θύμα εκφοβισμού μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής, 6% μέσω του Facebook, 5% μέσω του Snapchat και 2% μέσω του Twitter και του YouTube.
Από τη μεριά του το Instagram τονίζει σε ανακοίνωσή του ότι ενθαρρύνει τους χρήστες να αναφέρουν οποιοδήποτε περιεχόμενο εκφοβισμού. «Γνωρίζουμε ότι τα σχόλια που δημοσιεύονται από άλλους ανθρώπους μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο και για τον λόγο αυτόν επενδύσαμε πρόσφατα σε νέες τεχνολογίες, ώστε το Instagram να είναι ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον» δήλωσε η υπεύθυνη πολιτικής της εταιρείας Μισέλ Νάπτσαν.
Το διαδικτυακό bullying πάει... σύννεφο
Από την έρευνα προκύπτει ότι ο ψηφιακός εκφοβισμός είναι ευρέως διαδεδομένος, καθώς το 70% των ερωτηθέντων απάντησε ότι έχει ασκήσει κακόβουλη κριτική σε κάποιο άλλο άτομο στο Διαδίκτυο, ενώ το 17% δήλωσε ότι έχει πέσει θύμα ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Επιπλέον, ένας στους τρεις ερωτηθέντες δήλωσε ότι ζει με τον φόβο του cyber-bullying, με την εξωτερική του εμφάνιση να αποτελεί το πιο πιθανό θέμα για πικρόχολη κριτική.
Προσωπικά ζητήματα, συζήτηση κομμένη
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (47%) απάντησαν ότι δεν συζητούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θέματα που έχουν να κάνουν με την προσωπική τους ζωή, ενώ πολλοί από αυτούς γράφουν πολύ επιγραμματικά ορισμένα πράγματα για αυτή.
«Οι άνθρωποι έχουν την τάση να μεγαλοποιούν τις προσωπικότητές τους στο Διαδίκτυο και να αποκρύπτουν την πραγματικότητα» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος του Ditch the Label, Λίαμ Χάκετ, προσθέτοντας ότι τα νέα παιδιά μεγαλώνουν πλέον σε μια «κουλτούρα ανταγωνισμού».
«Ο εκφοβισμός στο Διαδίκτυο εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι σήμερα» επεσήμανε. «Το Διαδίκτυο, όχι μόνο επαναπροσδιορίζει το κλίμα εκφοβισμού αλλά παράλληλα έχει σαφείς επιπτώσεις στην ταυτότητα, τη συμπεριφορά και την προσωπικότητα των νεαρών χρηστών» συμπλήρωσε. Ο ίδιος, μάλιστα, τόνισε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να διαθέσουν περισσότερους πόρους για τον έλεγχο των σχολίων που αναρτούν οι χρήστες τους και πως θα πρέπει να ανταποκρίνονται με πιο άμεσο τρόπο στις καταγγελίες. «Ζούμε σε μια κουλτούρα ανταγωνισμού, η οποία δυστυχώς αποτελεί το κλίμα στο οποίο μεγαλώνουν τα παιδιά μας. Συχνά οι γονείς είναι εξίσου εθισμένοι και θα πρέπει να διερωτηθούν τι αντίκτυπο έχει αυτό στην οικογενειακή ζωή. Θα μπορούσε να είναι η ώρα για τους γονείς να πουν ότι υπάρχουν περισσότερα πράγματα στη ζωή από τα κοινωνικά δίκτυα και πως υπάρχει μια πιο όμορφη εικόνα που ο καθένας μπορεί να δει» κατέληξε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας έρχονται σε σχεδόν απόλυτη αντίθεση με πρόσφατη έκθεση του Ινστιτούτου Διαδικτύου της Οξφόρδης, η οποία δημοσιεύτηκε στις αρχές του τρέχοντος μήνα και υποστήριζε ότι ο διαδικτυακός εκφοβισμός είναι σχετικά σπάνιο φαινόμενο.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς κατάφεραν να το αποτυπώσουν οι αστρονόμοι
«Ένα είδος Google Maps για την κυτταρική βιολογία»
Συνέντευξη με τη Δρ. Ζωή Αικατερινίδη C.E.O. Software Competitiveness International
Επανέρχεται το ζήτημα της δεσπόζουσας θέσης του κολοσσού της τεχνολογίας - Τι σχεδιάζει ο Ντόναλντ Τραμπ
Τι σημασία έχει να αναπτυχθεί η ΤΝ, το διαδίκτυο ή η γενετική μηχανική αν δεν οδηγήσουν στην ευημερία των ανθρώπων και των άλλων έμβιων όντων;
Ο Μαρίνος Σιαπάνης, CEO & Co-Founder της κορυφαίας εταιρείας iGaming, μας εξηγεί τα σχέδια της επόμενης μέρας
Μήπως ήρθε η ώρα να μάθετε βασικά Κλίνγκον, ίσα για να συνεννοείστε στο εστιατόριο;
Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η δυνατότητα αυτή από απατεώνες
Το μεγαλύτερο συνέδριο για την Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη επιστρέφει στις 18 Νοεμβρίου 2024 στο ΚΠΙΣΝ
Το επόμενο βήμα στη σύγχρονη εκπαίδευση
Το Amazon Haul υπηρετεί ακριβώς το ίδιο μοτίβο με τους ανταγωνιστές του
Βροχή οι 70+ σε κατάστημα τεχνολογίας. Κουνούσαν με απελπισία τις έξυπνες συσκευές που τους έκαναν να νιώθουν βλάκες
Το viral μήνυμα της καμπάνιας της Telekom που μοιράστηκε η COSMOTE με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις online δημοσιεύσεις παιδικών φωτογραφιών
Το πορτρέτο του μαθηματικού Άλαν Τούρινγκ δημιουργήθηκε από το Ai-Da, ένα από τα πιο προηγμένα ρομπότ στον κόσμο
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Πρωταγωνίστρια και πάλι η Momo
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.