- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Vieno: Ξέρουμε πώς θα βγεις και θα πιεις δωρεάν
Γνωρίστε την εφαρμογή που μας βοηθά να βγαίνουμε περισσότερο και να ανακαλύπτουμε νέα μέρη
Ποιος θα έλεγε όχι σε ένα δωρεάν ποτό στην πόλη και τη δυνατότητα να ανακαλύψει ένα καινούριο μέρος στη νυχτερινή βόλτα του; Αυτό φαίνεται να σκέφτηκαν και οι δημιουργοί του Vieno, της εφαρμογής που σε παροτρύνει να βγαίνεις περισσότερο και να ανακαλύπτεις καινούρια στέκια.
Κατεβάζοντας εντελώς δωρεάν την εφαρμογή, έχεις ένα κερασμένο ποτό κάθε βράδυ στην πόλη σου. Οι χρήστες κάνουν μία σύντομη εγγραφή και μετά βλέπουν ποια μαγαζιά προσφέρουν τη συγκεκριμένη μέρα vienos, δηλαδή δωρεάν ποτά. Διαλέγουν ποιο θέλουν να επισκεφθούν και το ίδιο βράδυ πηγαίνουν στο μαγαζί, δείχνουν στο προσωπικό το vieno κουπόνι στο κινητό τους και απολαμβάνουν το κερασμένο ποτό.
Μιλήσαμε με τον συνιδρυτή και COO του Vieno, Κωνσταντίνο Γέρο, προκειμένου να μάθουμε περισσότερα για την εφαρμογή αλλά και για το πόσο δύσκολο είναι να ξεκινήσει κανείς μία startup εν μέσω κρίσης.
Πώς προέκυψε η ιδέα της εφαρμογής; Από ποιους αποτελείται η ομάδα σας;
Η ιδέα προέκυψε μέσα στην οικονομική κρίση. Βλέπαμε από μεγάλες παγκόσμιες εταιρίες κινήσεις που ακολουθούσαν για να εκμεταλλευτούν τη μεγάλη αξία και δύναμη που έχει το δωρεάν προϊόν, αλλά γινόταν με έναν όχι ωραίο ή αποτελεσματικό τρόπο που κατέληγε τις πιο πολλές φορές να έχει ακόμα κι αρνητικό αντίκτυπο. Σκεφτήκαμε πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό πολύ απλό, καθημερινό κι εύχρηστο για τον χρήστη έτσι ώστε να δοκιμάσει κάτι ή να επισκεφθεί ένα νέο μέρος. Αλλά και από την πλευρά μιας επιχείρησης, πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή τη δύναμη για να προσελκύσει με έναν ελεγχόμενο, μετρήσιμο και digital τρόπο. Πάνω σε αυτό δουλέψαμε και βγήκε αυτό που βλέπετε στα κινητά σας τώρα.
Αυτή τη στιγμή η ομάδα αποτελείται από πέντε μέλη (με τη σειρά που εμφανίζονται στη φωτογραφία):
Κωνσταντίνος Γέρος: COO, co-founder
Στέφανος Πρόκος: CEO, co-founder
Πέτρος Δημητρακόπουλος: iOS Developer
Αντώνης Μαργέτης: Head of Sales
Γιώργος Χαϊλαζόπουλος: CTO, co-founder
Πότε ξεκίνησε να είναι διαθέσιμη η εφαρμογή; Πώς βλέπετε τη μέχρι τώρα ανταπόκριση;
Η εφαρμογή βγήκε στην αγορά, στην πρώτη της μορφή σαν «Frink», τον Οκτώβριο του 2015, ενώ ως «Vieno» από τον Νοέμβριο του 2016. Μέχρι στιγμής, παίρνουμε πολύ θετικό feedback από τους χρήστες. Έχουμε περί τους 25.000 χρήστες έως τώρα, οι οποίοι μας αφήνουν πολλά θετικά σχόλια και κριτικές για το πόσο εύχρηστη κι απλή είναι η εφαρμογή. Την έχουν αγκαλιάσει κι έχουν καταλάβει ότι μπορεί να γίνει ένα καθημερινό εργαλείο που θα τους βοηθήσει τόσο να βγουν παραπάνω και πιο οικονομικά, όσο και να ανακαλύψουν νέα μπαρ και καφετέριες στην πόλη τους.
Ποιες περιοχές καλύπτει το Vieno; Σε ποιες σχεδιάζετε να επεκταθεί σύντομα;
Στην Αθήνα καλύπτουμε πάνω από 20 περιοχές αλλά κυρίως το κέντρο, τα βόρεια και νότια προάστια. Επίσης, καλύπτουμε και τον Πειραιά. Μέρα με τη μέρα εξαπλωνόμαστε σε όλο και περισσότερες περιοχές και αυξάνουμε και τον αριθμό των συμμετεχόντων μαγαζιών στις ήδη υπάρχουσες. Ακόμα, έχουμε παρουσία στη Θεσσαλονίκη και ετοιμαζόμαστε και για Μύκονο, Πάτρα και Κρήτη. Είμαστε πολύ περήφανοι που μετά από μήνες προετοιμασίας, αυτόν τον μήνα ξεκινάμε τη λειτουργία μας και στο εξωτερικό, με αρχή το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Πώς προκύπτει η συμφωνία με τα συνεργαζόμενα μαγαζιά;
Τα μαγαζιά τα προσεγγίζουμε εμείς οι ίδιοι με ομάδα πωλήσεων. Ειδικά στην αρχή δεν υπάρχει κι άλλος τρόπος. Οπότε, τους παρουσιάζουμε την ιδέα, γράφονται στην πλατφόρμα μας και άμεσα μπορούν να αρχίσουν να δίνουν vienos. Η πλατφόρμα είναι έτσι χτισμένη που με λίγα κι απλά βήματα μια επιχείρηση μπορεί να γραφτεί και μόνη της και να συμμετάσχει στο Vieno χωρίς καν να την επισκεφτούμε εμείς, κάτι που συμβαίνει ήδη.
Ποια είναι τα επόμενα βήματά σας στο προσεχές διάστημα για τη βελτίωση του app;
Αλλαγές για τη βελτίωση της εφαρμογής γίνονται συνέχεια. Τελευταία προσθέσαμε και τη δυνατότητα live chat εντός της εφαρμογής, από τους χρηστές προς εμάς, για οποιαδήποτε βοήθεια χρειάζονται. Σύντομα σκοπεύουμε να επεκταθούμε και σε άλλες αγορές όπως αυτές του καφέ, σινεμά, γυμναστηρίων κ.ά. για να προσφέρουμε περισσότερες επιλογές κι ευκαιρίες στους χρήστες μας να βγουν περισσότερο.
Πόσο εύκολο θεωρείτε ότι είναι να ξεκινήσει κανείς μία startup χωρίς χρήματα ή χωρίς επενδυτές;
Εύκολο δεν είναι αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσπαθήσει κάποιος. Στην αρχή, όταν έχεις την ιδέα και προσπαθείς να την πλάσεις για να γίνει ένα προϊόν, μια υπηρεσία κ.λπ, τα χρήματα ή ο επενδυτής δεν νομίζω ότι είναι το πρώτο απαραίτητο. Αυτό που χρειάζεται στην αρχή είναι πολύ δουλειά και ψάξιμο για αυτό που θες να κάνεις. Εμείς έχουμε φτάσει μέχρι εδώ χωρίς καμία επένδυση ή χρήματα παρά μόνο με προσωπική επένδυση χρόνου και κόπου από μέρους μας. Βέβαια, πρέπει να πούμε πως είμαστε σε επικοινωνία για επενδύσεις, ειδικά τώρα που θέλουμε να κάνουμε τα επόμενα βήματά μας και έχουμε ήδη δείξει ότι έχουμε μια υπηρεσία που δουλεύει και την θέλουν χρήστες και πελάτες.
Τρεις συμβουλές που θα δίνατε σε όσους ξεκινούν παρόμοια εγχειρήματα.
1. Πρέπει να έχεις ένα όραμα για την ιδέα, το προϊόν και την ομάδα που τα υποστηρίζει, αλλά και για σένα προσωπικά. Προσπάθησε να οπτικοποιήσεις αυτό το όραμα όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται και να το «σπάσεις» σε μικρά βήματα και ενέργειες που πρέπει να κάνεις για να φτάσεις εκεί.
2. Δεν είναι τα πάντα και ούτε πρέπει να είναι τα πάντα ένα app. Υπάρχουν άπειροι τρόποι να επιχειρήσεις σε ένα startup περιβάλλον και η τεχνολογία −παρότι είναι καθοριστικός παράγοντας− δεν πρέπει απαραίτητα να είναι το επίκεντρο της δραστηριότητάς σου.
3. Υπομονή κι επιμονή γιατί σίγουρα δεν είναι εύκολο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν αξίζει. Απεναντίας, μόνο κερδισμένος θα βγεις, όποια κατάληξη κι αν έχει η προσπάθεια. Και κάποια στιγμή πρέπει να πάρεις την ανάσα και να «βουτήξεις» διότι όλοι μας, όταν έρθει η κρίσιμη ώρα του να βγει η δουλειά μας στην αγορά, πάντα βρίσκουμε λόγους να το καθυστερήσουμε.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς κατάφεραν να το αποτυπώσουν οι αστρονόμοι
«Ένα είδος Google Maps για την κυτταρική βιολογία»
Συνέντευξη με τη Δρ. Ζωή Αικατερινίδη C.E.O. Software Competitiveness International
Επανέρχεται το ζήτημα της δεσπόζουσας θέσης του κολοσσού της τεχνολογίας - Τι σχεδιάζει ο Ντόναλντ Τραμπ
Τι σημασία έχει να αναπτυχθεί η ΤΝ, το διαδίκτυο ή η γενετική μηχανική αν δεν οδηγήσουν στην ευημερία των ανθρώπων και των άλλων έμβιων όντων;
Ο Μαρίνος Σιαπάνης, CEO & Co-Founder της κορυφαίας εταιρείας iGaming, μας εξηγεί τα σχέδια της επόμενης μέρας
Μήπως ήρθε η ώρα να μάθετε βασικά Κλίνγκον, ίσα για να συνεννοείστε στο εστιατόριο;
Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η δυνατότητα αυτή από απατεώνες
Το μεγαλύτερο συνέδριο για την Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη επιστρέφει στις 18 Νοεμβρίου 2024 στο ΚΠΙΣΝ
Το επόμενο βήμα στη σύγχρονη εκπαίδευση
Το Amazon Haul υπηρετεί ακριβώς το ίδιο μοτίβο με τους ανταγωνιστές του
Βροχή οι 70+ σε κατάστημα τεχνολογίας. Κουνούσαν με απελπισία τις έξυπνες συσκευές που τους έκαναν να νιώθουν βλάκες
Το viral μήνυμα της καμπάνιας της Telekom που μοιράστηκε η COSMOTE με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις online δημοσιεύσεις παιδικών φωτογραφιών
Το πορτρέτο του μαθηματικού Άλαν Τούρινγκ δημιουργήθηκε από το Ai-Da, ένα από τα πιο προηγμένα ρομπότ στον κόσμο
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Πρωταγωνίστρια και πάλι η Momo
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.