- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
«Airbnb» για αυτοκίνητα: Πώς να αποκτήσετε εισόδημα νοικιάζοντας το όχημά σας
Carky: Γνωρίστε την πλατφόρμα που συστήνει το car sharing στην Ελλάδα και αλλάζει όλα όσα ξέραμε για τις μετακινήσεις
Στα πλαίσια ενός ασταθούς και -πολλές φορές- ασφυκτικού οικονομικού σκηνικού που έχει διαμορφωθεί, η λεγόμενη διαμοιραζόμενη οικονομία (και όσες δραστηριότητες συνάδουν με αυτή) «ανθεί» στη χώρα μας το τελευταίο διάστημα, ενώ παράλληλα φέρεται να διεκδικεί πρωτεύοντα ρόλο στο άμεσο μέλλον.
Αυτό φαίνεται να είχαν κατά νου και στην Carky, όταν αποφάσισαν να συστήσουν στο ελληνικό κοινό το car sharing και να δώσουν τη δυνατότητα σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων -και όχι μόνο- να βγάζουν ένα καλό εισόδημα όταν δεν τα χρησιμοποιούν ή μένουν ακινητοποιημένα σε κάποιο γκαράζ, προσθέτοντάς τους επιπλέον οικονομικό βάρος εξαιτίας των λειτουργικών εξόδων.
Απευθυνθήκαμε λοιπόν στην εταιρεία, προκειμένου να μάθουμε περισσότερα για το πώς λειτουργεί η πολλά υποσχόμενη, «επαναστατική» λύση στις μετακινήσεις και πώς οι χρήστες μπορούν να κερδίσουν από αυτή.
- Πώς λειτουργεί και ποιες ακριβώς δυνατότητες παρέχει η πλατφόρμα σας;
Κατά βάση πρόκειται για μία ηλεκτρονική πλατφόρμα σε συνδυασμό με ένα app, η οποία απευθύνεται σε 3 κατηγορίες χρηστών: ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ενοικιαστές και παρόχους τουριστικών υπηρεσιών.
Στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων η Carky δίνει τη δυνατότητα να βγάλουν κέρδος από αυτά, διαθέτοντάς τα για ενοικίαση σε τρίτους, είτε αυτοί είναι ιδιώτες, είτε έμποροι αυτοκινήτων, είτε άλλες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων.
Οι ενοικιαστές μπορούν να απευθυνθούν στην Carky για να νοικιάσουν ποιοτικά αυτοκίνητα σε ανταγωνιστικές τιμές ή για όποιες άλλες ανάγκες μετακίνησης με επαγγελματία οδηγό έχουν.
Τέλος, οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού (από ξενοδοχεία μέχρι τουριστικά πρακτορεία) μπορούν να απευθυνθούν στη Carky για να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών τους.
- Πώς προέκυψε η ιδέα της εταιρείας;
Η ιδέα προέκυψε μετά από πολυετή μελέτη των τάσεων (trends) που παρατηρούμε εδώ και μερικά χρόνια στο χώρο του αυτοκινήτου και των μετακινήσεων. Προσαρμόζοντας αυτά τα trends στην ελληνική αγορά και λαμβάνοντας υπόψη τον μέσο έλληνα ιδιοκτήτη αυτοκινήτου, δημιουργήσαμε την Carky και φτιάξαμε ένα μοντέλο που θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες που θα προκύψουν και μελλοντικά, στον τομέα των μετακινήσεων.
Ιδρυτής της εταιρείας είναι ο Άκης Σταρκ, ο οποίος έχει εργαστεί για αρκετά χρόνια στο εξωτερικό σε εταιρείες, όπως η Google και η Samsung και είναι ιδρυτής της επενδυτικής εταιρείας Weingrow, με έδρα το Λονδίνο.
- Πότε ξεκίνησε να είναι διαθέσιμη η εφαρμογή; Ποιο είναι το feedback που λαμβάνετε έως τώρα από τους χρήστες;
Η εφαρμογή στην πρώτη της μορφή είναι διαθέσιμη από τον Ιούλιο του 2016 και στοχεύει κυρίως σε ενοικιαστές και ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Η επόμενη έκδοση θα είναι ένα απόλυτα αναβαθμισμένο προϊόν, το οποίο θα καλύπτει ευρύτερες ανάγκες μετακίνησης.
Η αλήθεια είναι πως καθημερινά διαπιστώνουμε ότι όλο και περισσότεροι Έλληνες εξοικειώνονται με τη λεγόμενη διαμοιραζόμενη οικονομία (sharing economy) και αυτό το βλέπουμε τόσο από τη καθημερινή αύξηση του στόλου μας με αυτοκίνητα ιδιοκτητών, όσο και από την ευρεία χρήση της πλατφόρμας της Airbnb από Έλληνες. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς, από τη στιγμή που χαρακτηριζόμαστε και σαν Airbnb των αυτοκινήτων.
Σε ό,τι αφορά τους χρήστες, οι περισσότεροι συνεργάτες-ιδιοκτήτες είναι πολύ ευχαριστημένοι από τις απολαβές που δέχονται, όπως επίσης και από το πόσο εύκολη είναι η όλη διαδικασία, καθώς αναλαμβάνουμε τα πάντα για λογαριασμό των ιδιοκτητών. Η αρχική ιδέα πολλών είναι να καλύψουν κάποια λειτουργικά έξοδα των αυτοκινήτων τους, αλλά καταλήγουμε να τους βοηθάμε να έχουν μία δυνατή πηγή εσόδων, με αποτέλεσμα να το βλέπουν πολλοί από αυτούς και επιχειρηματικά.
Πέρα από τους ιδιοκτήτες, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που και οι ενοικιαστές μας αφήνουν θετικά σχόλια για την ποιότητα των αυτοκινήτων που διαθέτουμε αλλά και για την ακρίβεια και την ασφάλεια που προσφέρουμε.
- Ποια είναι τα βήματα στα οποία πρέπει να προχωρήσει ένας ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης για να διαθέσει το αυτοκίνητό του;
Ο κάθε ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης θα πρέπει:
-Να δημιουργήσει το προφίλ του σαν ιδιοκτήτης αυτοκινήτου στη σελίδα μας.
-Να καταχωρήσει τις απαραίτητες πληροφορίες του αυτοκινήτου του στη πλατφόρμα μας .
-Στη συνέχεια, όποτε υπάρχει αίτημα για ενοικίαση αυτοκινήτου της αντίστοιχης κατηγορίας δέχεται ένα email και μπορεί να αποδεχθεί ή να απορρίψει το αίτημα.
- Πώς διασφαλίζετε ότι είναι ασφαλής η ενοικίαση; Ποια είναι η μέση αμοιβή που μπορεί να λαμβάνει ένας ιδιοκτήτης;
Η ενοικίαση είναι ασφαλής καθώς γίνεται πάντα με μεικτή ασφάλεια.
Κατά μέσο όρο, ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου θα μπορέσει να κάνει απόσβεση της αξίας του οχήματός του μέσα σε 3 με 5 χρόνια, συμπεριλαμβανομένων και όλων των σέρβις, της ασφάλειας και των τελών κυκλοφορίας. Να διευκρινίσουμε αναφορικά με τα ακριβή κέρδη, πως τα τελευταία εξαρτώνται από το μοντέλο, την παλαιότητα του αυτοκινήτου, την εποχικότητα καθώς επίσης και από τη διαθεσιμότητα του αυτοκινήτου.
Πιο συγκεκριμένα, μερικά παραδείγματα:
– Smart €5,000 ετησίως
– VW Golf €7,000 ετησίως
– Mini Cooper €8,000 ετησίως
– Wrangler €15,000 ετησίως
Σημειώνεται πως οι παραπάνω τιμές είναι για συνολική ενοικίαση 100 ημερών το χρόνο.
- Τα έσοδά σας προέρχονται από τον ιδιοκτήτη ή τον ενοικιαστή;
Τα έσοδα προέρχονται από τους ενοικιαστές και όσους επιλέξουν την Carky για να τους παρέχει κάποια υπηρεσία. Πρέπει να τονίσουμε πως πιστεύουμε πολύ στο μοντέλο του «alligned incentives» που σημαίνει ότι αν δεν βγάλει κέρδος ο ιδιοκτήτης, δεν βγάζουμε ούτε εμείς.
- Η εφαρμογή σας καλύπτει τις ανάγκες όλης της επικράτειας; Aν όχι, σε ποιες περιοχές σχεδιάζετε να επεκταθεί σύντομα;
Αυτή τη χρονική στιγμή καλύπτουμε τις περιοχές της Αθήνας, της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Πολύ σύντομα θα δημιουργηθεί «σταθμός» της Carky και στη Θεσσαλονίκη.
Προς το τέλος του 2017 θα είμαστε έτοιμοι να επεκταθούμε και σε μία ή δύο αγορές εκτός Ελλάδος, τις οποίες έχουμε αναγνωρίσει από την αρχή και μοιράζονται αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με την ελληνική.
- Ποια είναι τα επόμενα βήματά σας στο προσεχές διάστημα για τη βελτίωση και ανάπτυξη της πλατφόρμας;
Πολύ σύντομα θα είναι έτοιμο το καινούργιο website της Carky καθώς και η νέα έκδοση του app τα οποία έχουν σχεδιαστεί από την αρχή και είναι μία προσπάθεια 8 μηνών από μία ομάδα 17 ατόμων. Εφόσον σιγουρευτούμε για την ομαλή λειτουργία όλου του συστήματος, θα αρχίσουμε να προσθέτουμε κάποια καινούργια χαρακτηριστικά που έχουμε δρομολογήσει. Ταυτόχρονα κάνουμε συνεχώς δοκιμές και μαζεύουμε δεδομένα από τους ήδη υπάρχοντες χρήστες ώστε να εντοπίσουμε ακόμα καλύτερα τις ανάγκες των χρηστών και να προσφέρουμε υπηρεσίες που θα καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες τους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Πρωταγωνίστρια και πάλι η Momo
Πώς η τελευταία έκδοση συνέβαλε να χαθούν...όλα τα δεδομένα
Εντυπωσιακά ευρήματα - Πάνω από 6.500 κτίρια θαμμένα κάτω από τη βλάστηση
Ρωγμές και διαρροές συνιστούν κορυφαίο κίνδυνο ασφάλειας
Λίγο πριν λανσάρει το ιδιωτικό cloud τεχνητής νοημοσύνης
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τη συγγραφή βιβλίων;
Πάνω από 2.000 φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα κληθούν μέσα στο 2025 να συμμορφωθούν
Μία προσωπική εμπειρία και πολλά ερωτήματα
O Σουηδός πολιτικός επιστήμονας και συγγραφέας εξηγεί τι συμβαίνει με τα ψηφιακά ίχνη κάθε χρήστη του διαδικτύου όταν αυτός φύγει από τη ζωή
Από τα Robotaxi της Tesla στο διαστημόπλοιο Starship της SpaceX
Η AI θα πρέπει να υποβάλλεται σε περιορισμούς ορθής χρήσης, με τη διαφορά ότι αυτοί καλό είναι να τίθενται και να εφαρμόζονται εν είδει αυτορρύθμισης από τους ίδιους τους χρήστες
Έρευνα αποκάλυψε ότι το προσωπικό έκανε κατάχρηση του συστήματος δωρεάν σίτισης
Πόσο ασφαλές είναι το εγχείρημα;
Οι επιστήμονες συνειδητοποίησαν ότι η Ευρώπη μπορεί να υποστηρίζει ζωή από το 1970
Ο πύραυλος κατάφερε να προσγειωθεί πίσω στην εξέδρα εκτόξευσης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.