Τεχνολογια - Επιστημη

Γνωρίστε την πλατφόρμα που λύνει το πρόβλημα πάρκινγκ στην Αθήνα

Και φέρνει χαρτζιλίκι σε ιδιοκτήτες πιλοτών

Άγγελος Κούλης
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Πόσες φορές κάνετε με το αυτοκίνητό σας ατελείωτους κύκλους προσπαθώντας να βρείτε μία θέση πάρκινγκ σε μία περιοχή; Πέρα από την αγανάκτηση - σε σημείο να μετανιώνετε για το ότι πήρατε αυτοκίνητο - τις περισσότερες φορές καταλήγετε να πληρώσετε ενα ιδιωτικό πάρκινγκ ξοδεύοντας πολλά ευρώ έστω και αν το αφήνετε εκεί για λίγες μόνο ώρες. Αυτη τη «μάστιγα» της πόλης έρχεται να λύσει το Parky, ένα εναλλακτικό «Airbnb» για πάρκινγκ στην πόλη.

Τρία νέα παιδιά, ο Θοδωρής Σωτηρίου (Co-Founder και Product Lead), η Μαρία-Ζωή Παπαϊωάννου (Co-Founder και Business Lead) και ο Χρήστος Χατζής (Chief Engineer) δημιούργησαν την εν λόγω πλατφόρμα μόλις πριν από λίγο καιρό - στις αρχές Φεβρουαρίου - και λύνουν τις απορίες μας σχετικά με το τι ακριβώς κάνει η πλατφόρμα που δημιούργησαν αλλά και πώς μπορούν να κερδίσουν από αυτή ένας οδηγός και ένας ιδιοκτήτης πιλοτής.

Parky

- Τι ακριβώς είναι και πώς λειτουργεί το Parky;

- Το Parky είναι το AirBnB για παρκινγκ. Οδηγοί βρίσκουν πάρκινγκ σε πιλοτές πολυκατοικιών και οι ιδιοκτήτες κερδίζουν ενοικιάζοντας το παρκινγκ τους όταν δεν το χρησιμοποιούν. Κάθε ιδιοκτήτης θέσης παρκινγκ στην πολυκατοικία μπορεί να εγγραφεί δωρεάν στο Parky, να δηλώσει την θέση του και ορίζει ο ίδιος την τιμή αλλά και την διαθεσιμότητα. Έτσι κάποιος οδηγός μπορεί να βρει παρκινγκ με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια από το πάντα επίφοβο παρκάρισμα στο δρόμο αλλά και αποφεύγοντας τον εκνευρισμό της αναζήτησης θέσης.

Parky.gr

- Πώς προέκυψε η ιδεα, υπάρχει κάποιο personal story που οδήγησε σε αυτο;

- Η Μαρία-Ζωή πέρασε μία φορά 45 ολόκληρα λεπτά αναζητώντας παρκινγκ στο κέντρο της Αθήνας και αδυνατώντας να καταλάβει γιατί τόσες θέσεις σε πιλοτές μένουν ανεκμετάλλευτες τη στιγμή που υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Ήταν μάλιστα καλεσμένη σε γενέθλια και το μόνο που πρόλαβε ήταν λίγο από το γλυκό στο τέλος. Λίγες εβδομάδες μετά, μαζί με το Θοδωρή Σωτηρίου «κατέβασαν» την ιδέα στο Athens Startup Weekend University 2016 αποφασισμένοι να το υλοποιήσουν. Εκεί προστέθηκε και ο Χρήστος Χατζής, ο οποίος εντάχθηκε στην ομάδα.

- Ξεκινήσατε πολύ πρόσφατα μέσα στο Φεβρουάριο. Πώς βλέπετε τη δυναμική του, υπάρχει ανταπόκριση;

- Η ανταπόκριση είναι πέρα από κάθε προσδοκία τόσο στις εγγραφές όσο και στη ζήτηση αλλά και την επέκταση. Έχουμε καθημερινές εγγραφές χωρίς να έχουμε ξεκινήσει τις digital καμπάνιες που ετοιμάσαμε. Κόσμος στέλνει email, έχουμε βοηθήσει κάποιους να βάλουν και αυτοί την δική τους θέση, μιλάμε σε φοιτητές και εκδηλώσεις και αμέσως βλέπουμε νέες εγγραφές, κάτι που σημαίνει πως όταν κάποιος το μαθαίνει αμέσως βλέπει την αξία του. Μάλιστα, μείναμε έκπληκτοι όταν είδαμε πως υπήρχαν στο Βόλο 3 καταχωρήσεις θέσεων. Δεν ξέρουμε πως μας βρήκαν αλλά φτάσαμε σε 2 πόλεις πριν κλείσουμε ένα μήνα.

Parky.gr

- Για ποιους λόγους επιλέξατε να είναι online η πλατφόρμα και όχι app για κινητα; Σχεδιάζετε να βγει σύντομα και σε αυτή τη μορφή;

- Αρχικά, με τον παρορμητισμό της εποχής και την έξαρση που έχουν τα apps, θέλαμε και εμείς να ξεκινήσουμε με το app, ωστόσο σκεφτήκαμε το πόσο νέο είναι ως εγχείρημα για την Ελλάδα το να επέμβει κανείς στην εύρεση παρκινγκ και να φέρει στην αγορά μια τέτοια καινοτόμα λύση. Το κοινό μας είναι κυρίως ηλικίας 35+ και έρευνες δείχνουν ότι είναι πιο εξοικειωμένοι με πλατφόρμες που μπορούν να επισκεφτούν από τον υπολογιστή ή τον browser του κινητού τους. Το τελευταίο πράγμα που θέλαμε είναι να έχουμε άτομα που κατεβάζουν την εφαρμογή για να βρουν παρκινγκ on the spot και βλέποντας πως στα αρχικά στάδια που χτίζεται ακόμα η προσφορά δεν υπάρχει κάτι που να τους εξυπηρετεί, να την διαγράφουν. Ένας τέτοιος πελάτης θα χρειαστεί διπλάσια προσπάθεια για να πειστεί στο μέλλον να ξανακατεβάσει την εφαρμογή.

Παράλληλα, στην παρούσα φάση έχουμε ένα πολύ όμορφο mobile version το οποίο αποτελεί και το 40% της κίνησης του Parky, άρα δεν είναι απαραίτητο να είναι κάποιος πίσω από τον υπολογιστή στο σπίτι του. Στόχος μας είναι να βγάζουμε προϊόντα που να έχουν νόημα για τον χρήστη και όχι απλά να είναι σε μορφή σύμφωνη με την τάση της εποχής. Ιδιαίτερο βάρος έχουμε δώσει και σε νέες πλατφόρμες και νέες τεχνολογίες εμφωλευμένες σε αυτοκίνητα, κάτι που θα βλέπουμε πολύ στο μέλλον.

Parky

- Η εφαρμογή αφορά προς προς το παρόν το πάρκινγκ στην Αθήνα. Σκοπεύετε να το επεκτείνετε και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας;

Πέρα από την «αναπάντεχη» ανάπτυξη στο Βόλο που είχαμε, θέλουμε να επεκταθούμε σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε γειτονικές χώρες. Ήδη ένα 10% των email που δεχόμαστε είναι από Θεσσαλονίκη. Τεχνολογικά η πλατφόρμα είναι έτοιμη για να υποστηρίξει μια πανελλαδική επέκταση και όσο γράφονται ιδιοκτήτες κάπου τόσο γράφονται και οδηγοί. Βέβαια, στο μέλλον στοχεύουμε και σε αγορές του εξωτερικού.

- Τα έσοδά σας από πού προερχονται; Υπάρχει κάποια προμηθεια στη συναλλαγή οδηγού - ιδιοκτήτη;

- Το Parky δεν κρατά κάποια προμήθεια, ούτε και έχει κάποια συνδρομή. Στην ομάδα σκεφτήκαμε πως οι προμήθειες οδηγούν απλά σε price wars με ανταγωνιστές και, ειδικά στην Ελλάδα, όλοι θα βρίσκαν τρόπο να να το παρακάμπτουν. Συνεπώς σκεφτήκαμε και πάλι πως θα μπορούσαμε να βρούμε έσοδα χωρίς να ενοχλούμε τους χρήστες. Δεν μπορούμε να πούμε πολλά αυτή τη στιγμή, αλλά το concept είναι πως το να βρεις parking είναι μόνο η αρχή για κάτι άλλο...

- Ποια είναι τα επόμενα βήματά σας στο άμεσο μέλλον για τη βελτιστοποίηση και ανάπτυξη της πλατφόρμας;

- Βασικοί μας στόχοι είναι να αυξήσουμε την προσφορά θέσεων σε όλη την Αθήνα, να επεκταθούμε και σε άλλες πόλεις και να εισάγουμε νέα προϊόντα και δυνατότητες στην πλατφόρμα. Έχουμε ένα ξεκάθαρο πλάνο για το πώς θα εμπλουτίζουμε την πλατφόρμα μας, ωστόσο το τελικό προϊόν διαμορφώνεται πολύ και με βάση το feedback που δεχόμαστε από κόσμο και ειδικούς.

startuppers και παράπονο δεν πάνε μαζί

 

- Το επιχειρείν στην Ελλάδα της κρίσης; Έχετε συναντήσει δυσκολίες;

- Εμείς πιστεύουμε πως startuppers και παράπονο δεν πάνε μαζί. Η κατάσταση είναι γνωστή τόσο και για τους πολίτες όσο και για επιχειρήσεις. Κάθε startup παίρνει ένα ρίσκο και πρέπει να κάνει πολύ λεπτομερή σχέδια. Εμείς κάναμε την έρευνά μας στο τι κεφάλαιο θα χρειαστεί, πού μπορεί να βρούμε προβλήματα και ως τώρα βαδίζουμε χωρίς μεγάλες αποκλίσεις. Αποφασίσαμε μάλιστα να ενταχθούμε σε incubator ώστε να έχουμε βοήθεια σε τέτοια ζητήματα εξ αρχής και δε θα μπορούσαμε να βρούμε καλύτερο από το "Athens Center for Entrepreneurship and Innovation"(ACEin).

Parky

- 3 tips που θα δίνατε στους υπόλοιπους νέους ανθρώπους που ξεκινούν παρόμοια εγχειρήματα;

- Πρώτα απ' όλα το quote του Marc Andreessen, που αναφερόμενος σε startups είπε: «Πάντα βιώνεις δύο συναισθήματα: Ευφορία και τρόμο. Και βρίσκω πως η έλλειψη ύπνου ενισχύει και τα δύο». Πολλές ομάδες σταματάνε διότι κουράστηκαν μετά από 6, 9 μήνες, όμως χρειάζεται τουλάχιστον 1,5 χρόνος σοβαρής ενασχόλησης για να αποφανθείς αν θα αλλάξεις πορεία.

Δεύτερον, να πατάμε στην γη, να έχουμε ρεαλιστικούς στόχους, να μην γινόμαστε έρμαια συγκρίσεων με κολοσσούς και αγορές του εξωτερικού και περιμένουμε θαύματα ή επιτυχία σε μια νύχτα.

Τέλος, να έχει η startup μια αρχική ομάδα με ισχυρή χημεία και αλληλοσυμπλήρωση των μελών, να μοιράζεται αυτή η ομάδα τα ίδια όνειρα και φιλοδοξίες για το προϊόν και να υπάρχει ανοιχτή και ουσιαστική επικοινωνία.

Parky

*Info: Η Μαρία-Ζωή Παπαϊωάννου είναι απόφοιτος χρηματοοικονομικών και έχει εργαστεί ως business και financial analyst σε Ελλάδα και εξωτερικό σε εταιρίες όπως η Diageo και η IBM. Ο Θοδωρής Σωτηρίου είναι απόφοιτος διοίκησης επιχειρήσεων και πληροφορικής και είχε εργαστεί στην Coca-Cola Company στο εξωτερικό. Ο Χρήστος Χατζής είναι τελειόφοιτος στο τμήμα Πληρορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ και άρχισε να προγραμματίσει πριν τελειώσει το Δημοτικό.