- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Πετάξτε με το πρώτο ελληνικό drone που θα παρουσιαστεί στη ΔΕΘ
Ομάδα με καθηγητή από το ΑΠΘ ξεκίνησε από το μηδέν και τα κατάφερε
Στη ΔΕΘ πρόκειται να παρουσιαστεί το πρώτο (μεγάλο) drone ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής με την κωδική ονομασία HCUAV RX-1.
Το ελληνικό drone έχει βάρος απογείωσης 220 κιλά, συνολικό μήκος φτερών 6.5 μέτρα, μήκος ατράκτου και ουραίου 4.5 μέτρα, αυτονομία 11 ωρών, επιχειρησιακή ταχύτητα 140 χλμ/ώρα, μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, εμβέλεια 150 χλμ η οποία με δορυφορική σύνδεση μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη (άνω των 200 χλμ), βάρος εξοπλισμού 35 κιλά.
Το επιχειρησιακό ύψος πτήσης είναι 2 χλμ (6.500 πόδια) και το μέγιστο ύψος πτήσης 4.5 χλμ (14.770 πόδια).
Μπορεί να πετάει μέρα και νύχτα και να μεταδώσει σε πραγματικό χρόνο κρίσιμες και λεπτομερείς πληροφορίες για την υποστήριξη υπηρεσιών πολιτικής προστασίας και δημόσιας ασφάλειας: την παρακολούθηση των χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων, την προστασία κρίσιμων υποδομών, την υποστήριξη ερευνών διάσωσης, την εποπτεία δασικών εκτάσεων για την έγκαιρη κατάσβεση πυρκαγιών, τη δειγματοληψία εδάφους, θαλάσσιων και αέριων ρύπων, την εποπτεία οδικών αξόνων, την αεροφωτογράφηση περιοχών ενδιαφέροντος.
Η παρθενική του πτήση, στις 4 Αυγούστου 2016, διήρκεσε περίπου 15 λεπτά και στέφθηκε από επιτυχία -μάλλον σπουδαία επιτυχία- αν λάβει κανείς υπόψη ότι πρόκειται για ένα εγχείρημα που ξεκίνησε μόλις πριν από 36 μήνες από το μηδέν.
#HCUAV RX-1 NACA inlet pic.twitter.com/ASiOCvtpBv
— HCUAV (@HCUAV) 10 Αυγούστου 2016
Το HCUAV RX-1 αναπτύχθηκε στο πλαίσιο συνεργατικού έργου της δράσης «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2011», της ΕΥΔΕ - ΕΤΑΚ, στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2007-2013, με επικεφαλής και συντονιστή τον αν. καθηγητή Κύρο Υάκινθο, Διευθυντή του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ.
Στο ερευνητικό πρόγραμμα συμμετείχαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τη σχεδίαση του αεροχήματος, αεροδυναμικές αναλύσεις, την κατασκευαστική μελέτη, βελτιστοποίηση γεωμετρίας και πτητικές δοκιμές και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με αντικείμενο τη ρομποτική όραση, αντίληψη περιβάλλοντος, και επεξεργασία σήματος.
Proud to be the chief engineer of these Engineers!
RX-1 model#HCUAV pic.twitter.com/fIN37KNWbz
— Kyros Yakinthos △ (@KyrosYakinthos) 5 Αυγούστου 2016
Μια εταιρεία από τη Φαρκαδόνα Τρικάλων, η Spacesonic, ανέλαβε την κατασκευή του αεροχήματος, η Intracom Defense Electronics την ανάπτυξη και εγκατάσταση των συστημάτων επικοινωνιών, κινητούς σταθμούς εδάφους και συστήματα ευφυούς λογισμικού και η εδρεύουσα στη Θεσσαλονίκη MLS την εγκατάσταση συστήματος GPS, την προμήθεια χαρτών και δράσεις διάχυσης αποτελεσμάτων του έργου.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του ερευνητικού προγράμματος ήταν 2 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ για τους πέντε εταίρους 1,3 εκατ. ευρώ.
Μπορεί μια χώρα σαν την Ελλάδα, με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα, να αναπτύξει αεροναυπηγική βιομηχανία και μάλιστα ανταγωνιστική προς χώρες με παράδοση στον χώρο; "Ναι! Μπορούμε", απαντά μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Υάκινθος.
«Στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν εξαιρετικά πράγματα, σε συνεργασία των Πανεπιστημίων και ερευνητικών φορέων με τις ελληνικές εταιρείες. Στην Ελλάδα υπάρχει φοβερό δυναμικό, αλλά υπάρχει και το ερώτημα του επενδυτή, αν θα κάνει το επόμενο βήμα», εξηγεί και αποτιμώντας τη δική του εμπειρία προσθέτει.
4/8/2016
PreFlight tests preparations.
RX-1 model of #HCUAV pic.twitter.com/iiVyRg4Ev1
— Kyros Yakinthos △ (@KyrosYakinthos) 5 Αυγούστου 2016
«Πρέπει ως χώρα να δούμε πέρα από τους τομείς, που δίνουμε σήμερα προτεραιότητα. Μπορούμε! Πραγματικά με πειράζει και με στενοχωρεί, πως στην αρχή της προσπάθειας οι περισσότεροι μου έλεγαν, πού πας, τι θα κάνεις, σιγά μη γίνει ποτέ στην Ελλάδα αυτό. Κι όμως γίνεται, και μάλιστα με μικρό κόστος, αρκεί να υπάρχει όραμα και συνέπεια στα χρονοδιαγράμματα».
«Στην ευρωπαϊκή αγορά υπάρχουν πολλές χώρες που αναπτύσσουν τέτοια αεροχήματα. Η Τουρκία, για παράδειγμα, έχει επενδύσει πάρα πολλά εκατομμύρια στον τομέα. Είναι, άλλωστε, αλήθεια ότι η παρουσία στον αέρα προσδίδει διαφορετικό κύρος σε μία χώρα» σημειώνει ο καθηγητής, ομολογώντας πάντως ότι υπήρξαν στιγμές που και ο ίδιος αμφισβήτησε πως η ελληνική πρώτη απόπειρα θα ολοκληρωνόταν.
«Ήταν όταν η γραφειοκρατία μας έδενε τα χέρια. Είναι αυτή που σταματάει τα πάντα. Όχι τα στελέχη των υπηρεσιών, αυτά συνήθως κάνουν τα πάντα να βοηθήσουν. Διαχρονικά το σύστημα είναι τόσο δύσκαμπτο, ενώ και οι μηχανισμοί στις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ, έχουν φτάσει στο άλλο άκρο για να διασφαλίσουν ότι τα χρήματα θα πάνε εκεί που πρέπει και σε αντιμετωπίζουν ως κάποιον που θα κάνει οπωσδήποτε την αρπαχτή», εξηγεί.
Στη ΔΕΘ
Το Ελληνικό Πολιτικό Μη-επανδρωμένο Αερόχημα HCUAV RX-1, αφού αποσυναρμολογηθεί θα συναρμολογηθεί για να παρουσιαστεί στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Μετά την πρώτη δοκιμαστική πτήση έχουν ήδη δρομολογηθεί βελτιώσεις σε επιμέρους ζητήματα που καταγράφηκαν.
Τα πτητικά χαρακτηριστικά του HCUAV, οι επιχειρησιακές του δυνατότητες, καθώς και ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός, επιλέχθηκαν με βάση τις απαιτήσεις της Ελλάδας για την επιτήρηση χερσαίων και θαλασσίων εκτάσεων, σε μεγάλη ακτίνα, με έμφαση κυρίως στις φυσικές καταστροφές, τα περιβαλλοντικά ατυχήματα (φωτιές, θαλάσσια μόλυνση κ.α.) και στις επιχειρήσεις διάσωσης.
Επιπλέον, έγινε λεπτομερής ανάλυση του κόστους παραγωγης μονάδων HCUAV η οποία έδειξε ότι το σύστημα του HCUAV μπορεί να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα προϊόντα της διεθνούς αγοράς με εξαιρετικές προοπτικές, εφόσον αξιοποιηθεί από την Πολιτεία.
«Μιλάμε για άκρως ανταγωνιστικό κόστος», διαβεβαιώνει ο κ.Υάκινθος, ενώ διευκρινίζει ότι η προοπτική αξιοποίησης δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, καθώς το HCUAV σχεδιάστηκε ώστε να δίνει ευελιξία για τροποποιήσεις με βάση της απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη, χώρας κ.λπ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Πρωταγωνίστρια και πάλι η Momo
Πώς η τελευταία έκδοση συνέβαλε να χαθούν...όλα τα δεδομένα
Εντυπωσιακά ευρήματα - Πάνω από 6.500 κτίρια θαμμένα κάτω από τη βλάστηση
Ρωγμές και διαρροές συνιστούν κορυφαίο κίνδυνο ασφάλειας
Λίγο πριν λανσάρει το ιδιωτικό cloud τεχνητής νοημοσύνης
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τη συγγραφή βιβλίων;
Πάνω από 2.000 φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα κληθούν μέσα στο 2025 να συμμορφωθούν
Μία προσωπική εμπειρία και πολλά ερωτήματα
O Σουηδός πολιτικός επιστήμονας και συγγραφέας εξηγεί τι συμβαίνει με τα ψηφιακά ίχνη κάθε χρήστη του διαδικτύου όταν αυτός φύγει από τη ζωή
Από τα Robotaxi της Tesla στο διαστημόπλοιο Starship της SpaceX
Η AI θα πρέπει να υποβάλλεται σε περιορισμούς ορθής χρήσης, με τη διαφορά ότι αυτοί καλό είναι να τίθενται και να εφαρμόζονται εν είδει αυτορρύθμισης από τους ίδιους τους χρήστες
Έρευνα αποκάλυψε ότι το προσωπικό έκανε κατάχρηση του συστήματος δωρεάν σίτισης
Πόσο ασφαλές είναι το εγχείρημα;
Οι επιστήμονες συνειδητοποίησαν ότι η Ευρώπη μπορεί να υποστηρίζει ζωή από το 1970
Ο πύραυλος κατάφερε να προσγειωθεί πίσω στην εξέδρα εκτόξευσης
Όλα όσα παρουσίασε στο νέο event της εταιρείας του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.