- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Service με πεντιγκρί
Το 1988 αγόρασα το πρώτο μου PC. Όρος καταχρηστικός βέβαια, αφού τότε PC ονομάζονταν μόνο τα IBM, ενώ τα άλλα από εταιρείες όπως η HP, Compaq κ.λπ. ονομάζονταν μαϊμούδες.
Το δικό μου ήταν ακόμα πιο μαϊμού, καθώς ήταν HUYNDAI. Μιλάμε για χρυσές εποχές. Το Πλαίσιο έβγαζε τα πρώτα Turbo-X και γενικά όλοι δούλευαν με πολύ καλά περιθώρια κέρδους, γύρω στο 50%. Και στις 350.000 δρχ. που κόστιζε ένα PC με οθόνη 16 ολόκληρων χρωμάτων, 50% ήταν καλά λεφτά. Γι’ αυτό και τότε η εγγύηση στα μηχανήματα ήταν δεδομένη.
Όταν χάλασε το μεγαφωνάκι των 100 δρχ. στο δικό μου PC και το πήγα για επισκευή, ο αντιπρόσωπος δεν ασχολήθηκε καν με το πρόβλημα και απλά μου έδωσε ένα καινούργιο μηχάνημα από το σωρό. Ένιωθα πως τον είχα κλέψει μάλιστα, γιατί το PC που του επέστρεψα είχε σκληρό δίσκο 20 MB (όχι δεν είναι τυπογραφικό λάθος), ενώ το PC που μου έδωσε είχε σκληρό 30 MB. Λίγο αργότερα έμαθα πως ο συγκεκριμένος εισαγωγέας είχε πληρώσει ασφάλεια για όλα τα μηχανήματα και γι’ αυτό δεν τον απασχολούσαν οι επιστροφές.
Τα επόμενα χρόνια η κατάσταση με την εγγύηση των μηχανημάτων άρχισε να πέφτει μαζί με τις τιμές και τα περιθώρια κέρδους. Κι έτσι ήταν σημαντικό να εμπιστεύεσαι τον έμπορο που στο πούλησε, γιατί αυτός θα σε ξέμπλεκε από μια πιθανή δύσκολη θέση. Μέχρι που κι αυτό άρχισε σιγά σιγά να χάνεται, όταν επικράτησε η λογική του Box Moving. Σήμερα πια, οι έμποροι απλά πουλάνε σφραγισμένα κουτιά και όλο το βάρος της εγγύησης έχει μεταφερθεί στον προμηθευτή-εισαγωγέα. Οι έμποροι στην καλύτερη περίπτωση να σε βοηθήσουν να το προωθήσεις στον προμηθευτή. Κι εδώ αρχίζει το μπάχαλο. Διότι πολλές φορές προτιμάς π.χ. να αγοράσεις μια οθόνη που προέρχεται από καλή αντιπροσωπεία πάρα μια καλύτερη μάρκα οθόνης που η αντιπροσωπεία της είναι γνωστό πως είναι αδιάφορη ή ανίκανη. Και το πρόβλημα με την εγγύηση και το service είναι πως δεν τα γνωρίζεις μέχρι να τα χρειαστείς.
Σε γενικές γραμμές να εμπιστεύεστε περισσότερο εταιρείες που έχουν το service τους μέσα στη χώρα, παρά αυτές που τα στέλνουν σε κάποιο κέντρο στο εξωτερικό. Διότι οι δεύτερες δεν έχουν κάποιον να πας να διαμαρτυρηθείς και είναι πιο ύποπτες για διάφορες πιθανές χρεώσεις μεταφορικών. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις γνωρίζεις πως οι χρεώσεις που δίνουν έχουν ακριβώς τη λογική να σε αποτρέψουν από το να ασχοληθείς με το service και να πας να αγοράσεις ένα καινούργιο.
Όλο και περισσότερα προϊόντα αποτελούν κόπιες του ίδιου πράγματος με διαφορετικό περιτύλιγμα. Τρανό παράδειγμα τα netbook, τα οποία, παραφράζοντας τη ρήση του Ford, μπορείς να τα αγοράσεις σε όποια μάρκα θέλεις, φτάνει να είναι ATOM. Πράγμα που σημαίνει πως ανάμεσα σε μια ντουζίνα netbook βρίσκεις ελάχιστες πραγματικές διαφορές. Κι έτσι η εγγύηση που αγοράζουμε μαζί με το συγκεκριμένο περιτύλιγμα γίνεται ακόμα πιο σημαντική.
Θα σας πρότεινα λοιπόν, αντί να τριγυρνάτε στα πολυκαταστήματα χαζεύοντας το πόσο γυαλιστερά είναι τα κουτιά, να περάσετε μια βόλτα από φόρουμ όπως το adslgr.com ψάχνοντας και ρωτώντας για την τάδε ή τη δείνα μάρκα. Τι απόψεις έχουν οι άλλοι, τι εμπειρίες από το service, ή την αντιπροσωπεία για κάθε συγκεκριμένο είδος. Διότι το εάν μια αντιπροσωπεία είναι καλή στα κινητά δεν σημαίνει πως θα είναι καλή και στα λάπτοπ. Είναι σίγουρο πως θα ακούσετε διαφορετικές απόψεις, κάποιες μάλιστα γηπεδικού επιπέδου, διότι παντού στον κόσμο υπάρχουν fanboys. Αλλά είναι εξίσου εντυπωσιακό πως θα καταφέρετε με σχετική ακρίβεια να καταλάβετε τι συμβαίνει στην ελληνική αγορά τώρα. Όχι πέρσι, όχι πριν από 3 χρόνια που χρειαστήκατε εσείς την εγγύηση, αλλά αυτή ακριβώς τη στιγμή. Και η μία-δύο ώρες που θα σπαταλήσετε σήμερα μπορεί να σας γλιτώσουν από πολλά νεύρα μερικούς μήνες αργότερα. Διότι κανείς δεν θέλει να βλέπει το αγαπημένο του γκατζετάκι νεκρό και τον εκπρόσωπο της εταιρείας στο τηλέφωνο να ακούγεται έκπληκτος που τόλμησες να τον ρωτήσεις με ποιον τρόπο θα το φτιάξεις λες και του μιλούσες για μια τρύπια βιοδιασπώμενη σακούλα. ●
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς κατάφεραν να το αποτυπώσουν οι αστρονόμοι
«Ένα είδος Google Maps για την κυτταρική βιολογία»
Συνέντευξη με τη Δρ. Ζωή Αικατερινίδη C.E.O. Software Competitiveness International
Επανέρχεται το ζήτημα της δεσπόζουσας θέσης του κολοσσού της τεχνολογίας - Τι σχεδιάζει ο Ντόναλντ Τραμπ
Τι σημασία έχει να αναπτυχθεί η ΤΝ, το διαδίκτυο ή η γενετική μηχανική αν δεν οδηγήσουν στην ευημερία των ανθρώπων και των άλλων έμβιων όντων;
Ο Μαρίνος Σιαπάνης, CEO & Co-Founder της κορυφαίας εταιρείας iGaming, μας εξηγεί τα σχέδια της επόμενης μέρας
Μήπως ήρθε η ώρα να μάθετε βασικά Κλίνγκον, ίσα για να συνεννοείστε στο εστιατόριο;
Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η δυνατότητα αυτή από απατεώνες
Το μεγαλύτερο συνέδριο για την Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη επιστρέφει στις 18 Νοεμβρίου 2024 στο ΚΠΙΣΝ
Το επόμενο βήμα στη σύγχρονη εκπαίδευση
Το Amazon Haul υπηρετεί ακριβώς το ίδιο μοτίβο με τους ανταγωνιστές του
Βροχή οι 70+ σε κατάστημα τεχνολογίας. Κουνούσαν με απελπισία τις έξυπνες συσκευές που τους έκαναν να νιώθουν βλάκες
Το viral μήνυμα της καμπάνιας της Telekom που μοιράστηκε η COSMOTE με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις online δημοσιεύσεις παιδικών φωτογραφιών
Το πορτρέτο του μαθηματικού Άλαν Τούρινγκ δημιουργήθηκε από το Ai-Da, ένα από τα πιο προηγμένα ρομπότ στον κόσμο
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Πρωταγωνίστρια και πάλι η Momo
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.