Οι άνθρωποι πίσω από το ERTFLIX
Από την πρώτη σχεδόν μέρα παρατηρήσαμε να πατάνε το κόκκινο κουμπί της υβριδικής τηλεόρασης 70.000 άτομα
Βρεθήκαμε στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ και συναντήσαμε την «παρέα» που έστησε την πλατφόρμα του Ertflix
Κορωνοϊός. Μια ταπεινή μορφή ζωής, που κατάφερε να αλλάξει όλη μας την καθημερινότητα. Μας έκλεισε στο σπίτι, προβληματισμένους αλλά ασφαλείς, να κάνουμε όνειρα από τον καναπέ και παράλληλα να βλέπουμε ταινίες. Πολλές ταινίες. Και σειρές. Ώσπου αρχίσαμε να εξαντλούμε τις επιλογές μας στο Netflix και στην τηλεόραση. Ίσως αυτό πυροδότησε και τη δημιουργία του Ertflix, την πλατφόρμα της υβριδικής τηλεόρασης της ΕΡΤ που στήθηκε μέχρι να πεις «καραντίνα», για να καλύψει τις ανάγκες ψυχαγωγίας του κόσμου στη νέα πραγματικότητα. Ποιοι είναι οι δημιουργοί του; Επισκεφτήκαμε το «Γαλατικό χωριό» του Ertflix, που «αντιστέκεται» στο δαιδαλώδες κτίριο της Δημόσιας Τηλεόρασης, και μιλήσαμε με τους ανθρώπους πίσω από αυτό.
«Περίπου 10 με 15 μέρες. Τόσο χρειάστηκε για να φτιάξουμε το Ertflix» λέει ο Παναγιώτης Ρώτας, που έχει αναλάβει τη διεύθυνση των υβριδικών εφαρμογών. «Είπαμε ότι τώρα είναι η ευκαιρία ο κόσμος να δει κάτι καινούριο και να γνωρίσει επιτέλους την υβριδική μας τηλεόραση. Και μάλιστα το κάναμε εσωτερικά, δηλαδή εξ ολοκλήρου με ανθρώπους του ραδιομεγάρου. Σκέψεις γι’ αυτό το πρότζεκτ υπήρχαν με σκοπό να υλοποιηθεί το καλοκαίρι. Οπότε καταλαβαίνεις ότι για να μαζέψουμε τη δουλειά που είχαμε υπολογίσει για τότε, ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε πάνω σε αυτό non stop απ’ το πρωί μέχρι το επόμενο πρωί, χωρίς μέρα ξεκούρασης μέσα στην καραντίνα. Είμαστε από αυτούς που έμειναν σπίτι δoυλεύοντας και ανταμειφθήκαμε από το αποτέλεσμα, όχι μόνο για το δημιουργικό κομμάτι αλλά και προσωπικά. Όπως εγώ, για παράδειγμα, που έχω τώρα τη χαρά να βλέπω τα δύο μου παιδιά να μπαίνουν στην πλατφόρμα για να δουν ταινίες και καρτούν».
Η ομάδα του Ertflix έχει την έδρα της στο κτίριο Γ΄ του ραδιομεγάρου. Μπορεί να έπρεπε να κατέβουμε γύρω στις τέσσερις σκάλες και να χάσουμε το μέτρημα στις στροφές από τον ένα διάδρομο στον άλλον, ωστόσο όταν πλησιάσαμε το καταλάβαμε από την ηλεκτρονική μουσική και τα γκράφιτι στους τοίχους. Ξεκάθαρο σημάδι ότι κατευθυνόμαστε προς κάτι ξεχωριστό και φρέσκο, τα γραφεία των Νέων Μέσων. Εκεί έμαθα από τους γραφίστες, την Ιφιγένεια Ηλιάδου, τον Πάρι Μαλιδάκη και τον προγραμματιστή Μάκη Κουρούκλη ότι το Ertflix στην πραγματικότητα δημιουργήθηκε μέσα από το σπίτι του κάθε υπαλλήλου, με τηλεργασία. «Όλα έγιναν μέσω βιντεο-κλήσεων, ο καθένας από τον προσωπικό του χώρο, με το παιδί του να ακούγεται στο background, το σκυλί του γαβγίζει, με τις διακοπές του ήχου που μπορεί να υπήρχαν και φυσικά την ανησυχία όλων μας για την εξέλιξη της πανδημίας. Είμαστε, όμως, πέρα από συνεργάτες και φιλαράκια μεταξύ μας, κι αυτός είναι ο λόγος που συνεννοούμασταν καλά παρά τις δυσκολίες και πέτυχε το εγχείρημα. Ο developer, o γραφίστας, ο παραγωγός περιεχομένου, ο μοντέρ, ο τεχνικός υποστήριξης, νιώθαμε όλοι σαν να μαζευτήκαμε με την παρέα μας να το στήσουμε».
Στη πραγματικότητα, η υβριδική τηλεόραση της ΕΡΤ προϋπήρχε ήδη από το 2017 αλλά ήταν δύσχρηστη τόσο ως προς την εγκατάσταση από τον χρήστη όσο και προς την περιήγηση στην πλατφόρμα. Από την άλλη ίσως και να μην είχε επικοινωνηθεί επαρκώς, επομένως ο ενδιαφερόμενος απογοητευόταν και την άφηνε. Με τον καιρό δημιουργήθηκε ένα μυστήριο σχετικά με το τι είναι η υβριδική τηλεόραση της ΕΡΤ και τι προσφέρει, το οποίο φαίνεται να λύνεται τώρα με τo ERTflix. Ποιος δεν θέλει άλλωστε, πατώντας απλώς ένα κουμπί να έχει στη διάθεσή του επιπλέον δωρεάν περιεχόμενο; Ειδικά αν το περιβάλλον είναι ελκυστικό και ο χειρισμός εύκολος; Στις 21 Απριλίου ο Kωνσταντίνος Ζούλας, ο πρόεδρος της Δημόσιας Τηλεόρασης, είχε μιλήσει σε ένα ποστ στα social για το Εrtflix, όμως δεν είχε προσδιορίσει αν το όνομα αυτό θα παραμείνει. Ο κόσμος ανταποκρίθηκε θετικά, κυρίως επειδή στο άκουσμα της λέξης καταλάβαινε περί τίνος πρόκειται.Οι άνθρωποι που εργάστηκαν γι' αυτό πάτησαν στον κορμό των μεγάλων streaming υπηρεσιών αλλά πρόσθεσαν κι άλλες επιλογές προκειμένου το Ertflix να διεκδικήσει την αγάπη του κόσμου ακόμα και με το πέρας της πανδημίας και του περιορισμού στο σπίτι, όπως μου εξηγεί ο γενικός διευθυντής Νέων Μέσων της ΕΡΤ, Γιάννης Βουγιουκλάκης.
«Όταν ξεκίνησε η υβριδική τεχνολογία δεν είμασταν σίγουροι για το πώς να τη διαχειριστούμε, ο πολύς κόσμος δεν ήταν εξοικειωμένος αλλά και εμείς δεν ξέραμε πώς να το προχωρήσουμε. Το Netflix και το Αmazon prime κυριαρχούν στον πλανήτη, οπότε κοιτάξαμε να φτιάξουμε κάτι ανάμεσα σε αυτά τα δύο πατώντας στην ήδη υπάρχουσα υποδομή. Αλλάξαμε το ενδιάμεσο στάδιο, που είναι πώς επικοινωνεί ο χρήστης με το περιεχόμενο, και φτιάξαμε ένα νέο ελκυστικό lay out με ποικιλία επιλογών που δεν περιλαμβάνει μόνο ταινίες on demand αλλά και τον καιρό ή μαθήματα από το υπουργείο. Δεν περιμέναμε όμως ότι θα γίνει τέτοιο “μπαμ”. Από την πρώτη σχεδόν μέρα παρατηρήσαμε να πατάνε το κόκκινο κουμπί της υβριδικής τηλεόρασης 70.000 άτομα, κάτι που υπονοεί αιτήματα προς εξυπηρέτηση και θέαση όπως και κινητικότητα γύρω από αυτό. Με το καλό του περιεχόμενο και μια ποιοτική οθόνη, τo Εrtflix διεκδικεί την αγάπη του κόσμου. Και ήρθε για να μείνει».
Περισσότερα για το Ertflix και την εγκατάσταση του στις τηλεοράσεις στο ertflix.gr
«Η μαχαιριά», «Fathers and Daughters», «Θαύμα», «Malavita», «Still Alice», οι σειρές «Fargo» και «Μadam secretary», το ντοκιμαντέρ «Ταξίδια με τρένο», είναι κάποια μόνο από τα πιο δημοφιλή που έχουν ξεχωρίσει στην πλατφόρμα ανάμεσα στις 35 ταινίες και τις 12 σειρές που είναι διαθέσιμες. Πώς όμως αξιοποιείται μέσα σε όλο αυτό και το αρχείο της δημόσιας τηλεόρασης που αν και ένα κομμάτι του έχει ψηφιοποιηθεί, το αναζητούμε κάθε φορά μετά κόπων και βασάνων; «Η εκπομπή “Ζητω το ελληνικό τραγούδι”, η “Φρουτοπία¨, που ετοιμάζουμε να ανέβει, όπως και άλλες επίσης σειρές από το αρχείο, εμπλουτίζουν συνεχώς την γκάμα» μου εξηγεί η Έλλη Καταλαγαριανού από το τμήμα των Νέων Μέσων. «Ο κόσμος ζητάει από εμάς να δει πράγματα γενικά. Στέλνουν μηνύματα και μέιλ που μας δίνουν feedback, ψάχνονται με τις επιλογές που μπορεί να τους δίνει η πλατφόρμα και η ΕΡΤ, κι αυτό φαίνεται και από τις χιλιάδες προβολές των βίντεο που έχουν ανέβει σχετικά με το πώς λειτουργεί το Εrtflix».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι δήλωσε η ηθοποιός Σανέλ Στιούαρτ
Οι χαρακτήρες, η ιδέα πίσω από την δημιουργία και η διαχρονικότητα
H σειρά αποδείχθηκε μια από τις πλέον επιτυχημένες στην ιστορία
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Το νέο επάγγελμα του Joey δεν έχει να κάνει με την ηθοποιία
Μια καλή χρονιά και για τη μικρή οθόνη
Γυναίκες και άνδρες ηλικίας 56 έως 70 ετών αναζητούν τον έρωτα και την αγάπη βγαίνοντας ραντεβού στα τυφλά
Αντί να εκβιάσει το συναίσθημα, παρουσιάζει την πραγματικότητα με σεβασμό και ευαισθησία
Πρεμιέρα στις 14 Φεβρουαρίου με διπλό επεισόδιο
Η νέα σειρά, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Jonnas Bonnier και σε μια από τις πιο διάσημες ληστείες της Σουηδίας, δίνει στον θεατή ό,τι ακριβώς περιμένει από μια καλή περιπέτεια
Η βραβευμένη με Όσκαρ δημιουργός θα συμμετάσχει στη νέα σειρά του HBO
Το «I Want to Break Free» των Queen θεωρείται φόρος τιμής στη σειρά
Τζένα Ορτέγκα και Κάθριν Ζετα-Τζόουνς επιστρέφουν δριμύτερες
«Goodbye Maestro, For now!»
Το HBO προσεγγίζει τον Βρετανό ηθοποιό για τον εμβληματικό ρόλο
Η πολυαναμενόμενη συνέχεια της σειράς έφτασε!
Πώς και πότε θα προβληθούν τα επεισόδια
Τι είπε η επιτυχημένη ηθοποιός για την γκαρνταρόμπα του ρόλου που υποδύθηκε
Τι ανέφερε ο δημιουργός της σειράς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.