Τα κορίτσια φτιάχνουν ρομπότ, γιατί τα κορίτσια μπορούν να κάνουν τα πάντα
Εσύ τι γνωρίζεις για τις ελληνίδες «αθλήτριες» της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής;
Υπάρχουν μερικές μέρες που ξυπνάς περίεργα και από τη στιγμή που τα πόδια σου ακουμπήσουν το πάτωμα μπορείς να καταλάβεις πως σήμερα εσύ και το σύμπαν θα δώσετε μάχη και μάλλον δεν θα βγεις νικητής. Η κούραση της εβδομάδας έχει προσγειωθεί στους ώμους σου και η αυτοπεποίθησή σου έχει φτάσει τόσο χαμηλά, που μοιάζει περισσότερο με χαλί κουζίνας. Καταλήγεις να αισθάνεσαι ενοχλημένος, βαριεστημένος και ασήμαντος, χωρίς καμία διάθεση να αντιμετωπίσεις τον κόσμο και σίγουρος πως δεν έχεις να προσφέρεις τίποτα άξιο προσοχής.
Τέτοιες ημέρες σαν την παραπάνω είναι καλό να ανακαλύπτουμε ιστορίες όπως αυτές της Ελένης, της Κυριακής και της Μαρίλιας, για να μας υπενθυμίζουν πως ένα κοριτσίστικο μυαλό μπορεί να γίνει παντοδύναμο και πως δεν υπάρχει κανένα απολύτως όριο στο τι μπορούμε να κάνουμε ως κοπέλες.
Οι τρεις έφηβες είναι ROBOGIRLS, μία λέξη που μπορεί να ακούγεται σαν να έχει βγει κατευθείαν από το Blade Runner, στην πραγματικότητα όμως περιγράφει την ενασχόλησή τους με την Εκπαιδευτική Ρομποτική, δηλαδή τον κλάδο της τεχνολογίας που αφορά τη σχεδίαση και την ανάπτυξη ρομποτικών και αφορά χιλιάδες παιδιά (αγόρια και κορίτσια) τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Σε ελληνικό πλαίσιο, τα περισσότερα παιδιά και έφηβοι που ασχολούνται με αυτά τα μαγικά μετέχουν στους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, που διοργανώνει ο Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης, WRO Hellas, με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE.
Πρόσφατα, τα τρία κορίτσια επισκέφτηκαν το εργαστήριο καινοτομίας της COSMOTE, που ειδικεύεται στο πώς εφαρμόζονται οι νέες τεχνολογίες στην καθημερινότητά μας. Εκεί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον DINNO, το ρομπότ που αποτελεί το νέο μέλος της ομάδας IT Digitalization & Innovation, κι εκπαιδεύεται, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής, να μιλάει ελληνικά και να αλληλεπιδρά με τους ανθρώπους. Κάπου εδώ έχω να πω πως εγώ θα τον είχα ήδη προγραμματίσει να παραγγέλνει σουβλάκια και αυτός είναι ο βασικός λόγος που δεν είμαι ένας κατάλληλος άνθρωπος για να ασχοληθώ με τη ρομποτική.
Ένα τέτοιο αχτύπητο κορίτσι πρωταγωνιστεί και στο καινούριο φιλμ «ROBOGIRL», με πρωταγωνίστρια μία μαθήτρια του γυμνασίου, η οποία, ενώ δεν γοητεύεται καθόλου από τις θετικές επιστήμες (φίλη μου), αναγκάζεται από εξωτερικούς παράγοντες να ασχοληθεί με τον κλάδο της ρομποτικής και ξαφνικά ανοίγεται μπροστά της ένας ολόκληρος καινούριος κόσμος, γεμάτος δημιουργία, ομαδικότητα και διασκεδαστικές προκλήσεις. Γραμμένο με χιούμορ και ευαισθησία από τη Μυρτώ Κοντοβά και σκηνοθετημένο από Βαρδή Μαρινάκη, θα κάνει πρεμιέρα στο YouTube κανάλι της COSMOTE, στις 18 Δεκεμβρίου 2018. Ό,τι πρέπει για οπτικό υλικό που σε βγάζει κατευθείαν από τη διάθεση των ημερών που αναφέραμε παραπάνω.
Θελήσαμε να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τα τρία badass κορίτσια, ξεκινώντας από τη 19χρονη Ελένη Κουγιουμτζή, πρώην μαθήτρια του Ράλλειου Γυμνασίου και Λυκείου στον Πειραιά και φοιτήτρια της Πληροφορικής στην ΑΣΟΕΕ, η οποία ασχολείται με τη ρομποτική από τα 13 της και έχει λάβει σημαντικές διακρίσεις σε αγώνες, με πιο πρόσφατη την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Μην την πεις nerd όμως.
«Πάντα μου άρεσε η τεχνολογία, όπως αρέσει σε όλα τα νέα παιδιά - ούτε περισσότερο, ούτε λιγότερο. Δεν τρελαινόμουν για τους υπολογιστές, ούτε καθόμουν με τις ώρες, να γράφω προγράμματα. Για την ακρίβεια, πριν ξεκινήσω τη Ρομποτική δεν είχα ιδέα για προγραμματισμό. Πήγα στην ομάδα, διδάχτηκα 2-3 βασικές αρχές, και στην πορεία - με τη διαρκή ενασχόληση και την εμπειρία – εξελίχτηκα. Τόσο, που τελικά αποφάσισα να στραφώ στην Πληροφορική, ως επιλογή σπουδών…»
Η Μαρίλια Καλαφατά είναι 12 χρονών, όμως βάζουμε στοίχημα ότι θα σου «βάλει τα γυαλιά». Ξεκίνησε να ασχολείται με τον κλάδο στην Δ' Δημοτικού, αφού της το πρότεινε μία φίλη της (και μπράβο στη φίλη)! Πέρυσι, έλαβε μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, και η ομάδα της (Oxygen Bombs) τερμάτισε 4η σε σύνολο 84 ομάδων της κατηγορίας της, από όλη την Ελλάδα. Θυμάται πως μια από τις πρώτες της κατασκευές ήταν μικρός κυλιόμενος ιμάντας. («Πώς είναι αυτός, στο σούπερ μάρκετ, που βάζεις επάνω τα ψώνια; Ε, κάτι τέτοιο…») και δηλώνει ευχαριστημένη που τα αγόρια της ομάδας της την αντιμετωπίζουν σαν ίση.
«Προσωπικά, θεωρώ», λέει η Ελένη, «ότι υπάρχει μια μικρή – ας την πούμε – προκατάληψη σε βάρος των κοριτσιών, η οποία, όμως εκφράζεται κυρίως από τους "απέξω". Όσοι είμαστε μες στον χώρο της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και μετέχουμε στους διαγωνισμούς, βλέπουμε τι συμβαίνει και ξέρουμε πως δεν έχει καμιά σημασία το αν είσαι αγόρι ή κορίτσι, για να προχωρήσεις. Είτε είσαι αγόρι είτε κορίτσι, έχεις ακριβώς τις ίδιες πιθανότητες να είσαι καλός ρομποτιστής».
Πάνω στο θέμα τοποθετήθηκε και η Κυριακή Μπάκα, υποστηρίζοντας ότι «Ακόμα και ένα μικρότερο κορίτσι μπορεί να κατασκευάσει ρομπότ. Δεν χρειάζεται να ξέρεις τέλεια μαθηματικά ή φυσική. Φαντασία πρέπει να έχεις και να σου αρέσει αυτό που κάνεις». Η ομάδα της Κυριακής, οι Αutonomous Robotic Aquaponics του Συλλόγου Πανοράματος Γαλατσίου, συμμετείχε στον φετινό Παγκόσμιο Τελικό της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (World Robot Olympiad), που έγινε στην Ταϊλάνδη – ήταν μια από τις 12 ομάδες της ελληνικής αποστολής. Και κατέκτησε την 4η θέση, ανάμεσα σε 63 χώρες.
Και οι τρεις τους φαίνεται να συμφωνούν πως χρειάζονται μόνο δύο βασικά συστατικά για να πετύχεις τους στόχους σου, είτε αυτοί ακούγονται δύσκολοι και περίπλοκοι όπως το να ασχοληθείς με τη ρομποτική είτε είναι κάτι πιο «απλό», όπως το να βγεις νικητής μετά από μία άσχημη αντιπαράθεση με το σύμπαν. Αγάπη και αφοσίωση προς αυτό που θέλεις να κατακτήσεις και σκληρή δουλειά (χωρίς άγχος αν γίνεται) μέχρι να δεις αποτελέσματα.
Είναι πιο απλό από ό,τι νομίζεις.
Το έχουμε και εγώ και εσύ!
Η COSMOTE στηρίζει την εκπαιδευτική ρομποτική, τα τελευταία 5 χρόνια, ως στρατηγικός συνεργάτης του WRO Hellas. Μέσα από ένα πλήθος δράσεων, συμβάλλει σε έναν καλύτερο κόσμο για όλους, ενισχύοντας την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και τον τεχνολογικό προσανατολισμό των νέων, καθώς και τη διάδοση της εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) στη χώρα μας. Με αφετηρία τα παιδιά η COSMOTE επενδύει σε έναν κόσμο καλύτερο για όλους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ξεκλειδώνει το μεγάλο μυστικό της φύσης», λένε ειδικοί
Πώς κατάφεραν να το αποτυπώσουν οι αστρονόμοι
«Ένα είδος Google Maps για την κυτταρική βιολογία»
Συνέντευξη με τη Δρ. Ζωή Αικατερινίδη C.E.O. Software Competitiveness International
Επανέρχεται το ζήτημα της δεσπόζουσας θέσης του κολοσσού της τεχνολογίας - Τι σχεδιάζει ο Ντόναλντ Τραμπ
Τι σημασία έχει να αναπτυχθεί η ΤΝ, το διαδίκτυο ή η γενετική μηχανική αν δεν οδηγήσουν στην ευημερία των ανθρώπων και των άλλων έμβιων όντων;
Ο Μαρίνος Σιαπάνης, CEO & Co-Founder της κορυφαίας εταιρείας iGaming, μας εξηγεί τα σχέδια της επόμενης μέρας
Μήπως ήρθε η ώρα να μάθετε βασικά Κλίνγκον, ίσα για να συνεννοείστε στο εστιατόριο;
Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η δυνατότητα αυτή από απατεώνες
Το μεγαλύτερο συνέδριο για την Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη επιστρέφει στις 18 Νοεμβρίου 2024 στο ΚΠΙΣΝ
Το επόμενο βήμα στη σύγχρονη εκπαίδευση
Το Amazon Haul υπηρετεί ακριβώς το ίδιο μοτίβο με τους ανταγωνιστές του
Βροχή οι 70+ σε κατάστημα τεχνολογίας. Κουνούσαν με απελπισία τις έξυπνες συσκευές που τους έκαναν να νιώθουν βλάκες
Το viral μήνυμα της καμπάνιας της Telekom που μοιράστηκε η COSMOTE με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις online δημοσιεύσεις παιδικών φωτογραφιών
Το πορτρέτο του μαθηματικού Άλαν Τούρινγκ δημιουργήθηκε από το Ai-Da, ένα από τα πιο προηγμένα ρομπότ στον κόσμο
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Το διαστημικό σκάφος απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη
Ευχάριστα τα νέα από την αμερικάνικη διαστημική υπηρεσία
Όλος ο χρόνος του σύμπαντος δεν αρκεί σε έναν χιμπατζή για να γράψει τυχαία έργο του Σαίξπηρ
Μια συζήτηση για τη σημασία του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων και το ποια θα μπορούσε να είναι η μελλοντική κατεύθυνση της Αστρονομίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.